Ιδιαίτερα ευάλωτα τα δεδομένα την περίοδο της τηλε-εργασίας

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μια σειρά προκλήσεων σε επίπεδο ασφάλειας και προστασίας των δεδομένων, αναδεικνύει η ραγδαία αλλαγή της εργασιακής καθημερινότητας με την εισαγωγή της εξ αποστάσεως εργασίας.

Καθώς εκατομμύρια εργαζόμενοι, παγκοσμίως, δουλεύουν από το σπίτι και πολλοί από αυτούς έρχονται αντιμέτωποι με ένα νέο τεχνολογικό περιβάλλον, με το οποίο δεν είναι ακόμα εξοικειωμένοι, οι ψηφιακοί κίνδυνοι αυξάνονται. Η ανάγκη προστασίας των δεδομένων εντείνεται, καθώς οι εργαζόμενοι μετακινούνται πλέον από τα γραφεία τους και τους επιτραπέζιους υπολογιστές τους σε φορητούς υπολογιστές και ασύρματα οικιακά δίκτυα. Σε αυτό το πλαίσιο, οι ξεκάθαρες οδηγίες ως προς το πώς μπορούν οι εργαζόμενοι να προστατέψουν τις συσκευές τους και τα δεδομένα τους στο σπίτι είναι εξαιρετικά σημαντικό…
Για τους ιδιώτες, η απώλεια δεδομένων συχνά έχει συναισθηματικό κόστος, για τις επιχειρήσεις, όμως, οι οικονομικές συνέπειες μπορεί να είναι πολύ σοβαρές. Η απώλεια δεδομένων μπορεί να παραλύσει οργανισμούς, προκαλώντας σοβαρά οικονομικά προβλήματα, αλλά και προβλήματα φήμης.
Σύμφωνα με την ESET, το πρώτο βήμα, που μπορεί να κάνει μια επιχείρηση για να προστατευθεί, είναι να ενημερώσει τους υπαλλήλους για τους κινδύνους που εγκυμονεί η απώλεια δεδομένων και να τους εκπαιδεύσει σε βασικά θέματα τεχνολογίας πληροφοριών και ασφάλειας στον κυβερνοχώρο. “Διασφαλίζοντας ότι οι εργαζόμενοί γνωρίζουν πώς να μεταφέρουν ή πως να διαγράψουν με ασφάλεια αρχεία που βρίσκονται σε servers ή πως να εντοπίσουν ένα spam email ή ένα ύποπτο link, μπορεί να σας γλυτώσει από σοβαρότερα προβλήματα στο μέλλον”, σημειώνει η εταιρεία.
Απώλεια δεδομένων
Επιπλέον, είναι σημαντικό οι επιχειρήσεις να ενεργοποιήσουν τη διαδικασία αυτόματης δημιουργίας backup. “Η χειροκίνητη δημιουργία αντιγράφου κάθε φορά που χρησιμοποιείτε ένα αρχείο, είναι χρονοβόρα και αναξιόπιστη. Ενεργοποιώντας το αυτόματο σύστημα backup θα διασφαλίσετε ότι τα αντίγραφα των δεδομένων θα αποθηκεύονται διαρκώς. Αυτό μειώνει δραματικά την περίπτωση απώλειας των δεδομένων από ανθρώπινο λάθος”, αναφέρει η ESET.
Εξίσου σημαντικό είναι να βεβαιωθούν οι εταιρείες ότι έχουν δημιουργήσει μια διαδικασία αναφοράς του προβλήματος, σε περίπτωση που κάποιος εργαζόμενος κάνει κάποιο σχετικό λάθος. Οι εργαζόμενοι θα πρέπει να ξέρουν ότι πρέπει να ενημερώσουν το συντομότερο δυνατόν το διαχειριστή (administrator) για την απώλεια των δεδομένων τους.
“Για να διασφαλίσετε ότι το λογισμικό σας παραμένει διαρκώς ενημερωμένο, ενεργοποιήστε τη διαδικασία αυτόματης ενημέρωσης για όλες τις εφαρμογές. Προβλήματα με το hardware και λάθη συστήματος, είναι ένας από τους βασικούς λόγους απώλειας δεδομένων και διατηρώντας το σύστημα σας ενημερωμένο ενισχύετε την ασφάλεια των δεδομένων σας”, είναι η συμβουλή των ειδικών.
Τέλος, σημαντικό είναι οι επιχειρήσεις να προσαρμόζουν τις ρυθμίσεις ελέγχου, ώστε να θέτουν περιορισμούς στην πρόσβαση των εργαζομένων, επιτρέποντας μόνο την επεξεργασία αρχείων και φακέλων, που έχουν άμεση σχέση με την εργασία τους. Αν ένας εργαζόμενος δεν έχει πρόσβαση σε ένα αρχείο, τότε δεν μπορεί να το διαγράψει κατά λάθος.
sepe

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ