27/02/2021

Γιατί έχουν " φαγωθεί " να ξεπουλήσουν την κερδοφόρα ΤΡΑΙΝΟΣΕ;;;

Array
Γράφει ο Νίκος Δρίτσας 
Υπ. Βουλευτής στην Α’ Αθηνών με τους Ανεξάρτητους Έλληνες
Διάβασα σήμερα με έκπληξη τις δηλώσεις του διευθύνων συμβούλου του ΤΑΙΠΕΔ, κου Μητρόπουλου, βάση των οποίων, το Ταμείο Αποκρατικοποιήσεων σχεδιάζει τη διάσπαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. και την «παραχώρηση του δικαιώματος εκμετάλλευσης δρομολογίων της σε διαφορετικές εταιρείες, προκειμένου να μεγιστοποιήσει τα έσοδα της σχεδιαζόμενης αποκρατικοποίησης και να παρακάμψει τεχνικά εμπόδια».Τόνισε μάλιστα πως αυτό θα γίνει για να μεγιστοποιηθεί όπως είπε η αξία μεταπώληση της εταιρείας βάση του μοντέλου που ακολουθήθηκε στη Βρετανία.
Θα πρέπει όμως να αναφέρουμε στον κο Μητρόπουλο, ορισμένα στοιχεία για το «επιτυχημένο»βρετανικό μοντέλο το οποίο επικαλέστηκε….

Όταν πραγματοποιήθηκε το 1996 η ιδιωτικοποίηση των βρετανικών σιδηροδρόμων, το τρίπτυχο ήταν: νέος στόλος –καλύτερες υπηρεσίες – ανταγωνισμός μεταξύ των ιδιωτών που θα έριχνε τις τιμές προς όφελος των επιβατών. Τί ακριβώς όμως συνέβη τότε;

Η ιδιωτικοποίηση δημιούργησε ένα δαιδαλώδες δίκτυο ιδιωτικών εταιρειών που λειτουργούσαν με μόνο σκοπό το κέρδος τους και λογοδοτούσαν μόνο στους μετόχους τους. Την ευθύνη για τη συντήρηση των γραμμών, της σηματοδότησης και των σταθμών ανέλαβε τότε μια νέα εταιρία, η Railtrack.
Δυστυχώς όμως η Railtrack δεν ανταποκρίθηκε στο ρόλο της. Ο λόγος; Η Railtrack ανέθετε εργολαβίες σε ιδιώτες, οι οποίοι όμως με τη σειρά τους ανέθεταν τα έργα σε υπεργολάβους, με αποτέλεσμα να ασχολούνται περίπου 2000 εταιρείες με τη συντήρηση του δικτύου.
Οι υπεργολάβοι με τη σειρά τους για να μειώσουν το κόστος, προσλάμβαναν προσωπικό αποτελούμενο από ανειδίκευτους εργάτες με αποτέλεσμα να χαθεί η εμπειρία και υψηλή εξειδίκευση των παλιών εργατών και υπαλλήλων. Κάτι που είχε ως αποτέλεσμα την κακή ή λανθασμένη συντήρηση του δικτύου. Μάλιστα εξαιτίας αυτών των δεδομένων, συνέβησαν τόσα πολλά ατυχήματα που οδήγησαν αργότερα στην κατάργηση της Raitrack και σε αλλαγή του τρόπου διαχείρισης και συντήρησης του δικτύου.
Θα μπορούσα να αναφέρω πολλά ακόμα στοιχεία για το βρετανικό μοντέλο που συνηγορούν υπέρ της παραμονής της κερδοφόρας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. στο κράτος (αθέμιτος ανταγωνισμός μεταξύ των ιδιωτών, απολύσεις έμπειρων υπαλλήλων και προσλήψεις άπειρου προσωπικού κοκ) αλλά θα χρειαζόμουν πολλές σελίδες.
Αυτό που μπορώ να πω όμως με βεβαιότητα είναι ένα.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι μία από τις ελάχιστες κερδοφόρες ΔΕΚΟ και δυστυχώς η Τρόικα και τα μνημονιακά κόμματα επιδιώκουν ουσιαστικά να χαρίσουν τα κέρδη της στους ιδιώτες αντί να παραμείνουν στα κρατικά ταμεία και κατ’ επέκταση στους ίδιους τους πολίτες.
Αναβαθμίστε τις υπηρεσίες της. Επιδιώξτε συμπράξεις με ιδιώτες που θα αφορούν όμως τον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών και όπου το κράτος θα είναι ο κύριος μέτοχος.Συμπράξεις που θα φέρουν νέες θέσεις εργασίας οι οποίες θα χαρακτηρίζονται από το εργασιακό δίκαιο. Γιατί αν ξεπουλήσετε, όπως, σχεδιάζετε τις συγκοινωνίες και κατ’ επέκταση την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., οι ιδιώτες θα έχουν έναν μόνο στόχο και σκοπό. Πως να γεμίσουν τη δική τους τσέπη χωρίς να νοιάζονται για τον εργαζόμενο και τον επιβάτη.
Απάντηση στον κο Άρη Σπηλιοτόπουλο
ΟΧΙ ΣΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ ΤΟΥ ΛΑΟΥ
Ο κος Σπηλιωτόπουλος, δήλωσε σήμερα μέσα στον πανικό που διακατέχει το μνημονιακό κόμμα που εκπροσωπεί, ότι ο ΟΣΕ στοιχίζει καθημερινά πολλά εκατομμύρια στο κράτος και πως αν δεν ιδιωτικοποιηθεί, τα χρήματα θα βρεθούν από νέες μειώσεις σε μισθούς και συντάξεις.
Προφανώς όμως ο κος Σπηλιωτόπουλος αγνοεί (ηθελημένα;) πως η ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. είναι είναι μία από τις ελάχιστες κερδοφόρες ΔΕΚΟ και δυστυχώς η Τρόικα και τα μνημονιακά κόμματα επιδιώκουν ουσιαστικά να χαρίσουν τα κέρδη της στους ιδιώτες αντί να παραμείνουν στα κρατικά ταμεία και κατ’ επέκταση στους ίδιους τους πολίτες.
Οι προβλέψεις της διοίκησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μιλούν για πλήρη κερδοφορία το 2012 έναντι του ποσού του 1.5 εκατομμυρίων ευρώ. Αυτό από μόνο του αποδεικνύει ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν επιβαρύνει το Ελληνικό Δημόσιο αλλά δημιουργεί δυναμική και μπορεί να αναδείξει τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο σε κύρια δύναμη στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, με εκατοντάδες εκατομμύρια ευρώ κέρδη.
Αν θέλει να φανεί χρήσιμος, ο κος Σπηλιωτόπουλος θα πρέπει να βάλει τους συνεργάτες του να μάθουν τα πραγματικά οικονομικά μεγέθη και βάση αυτών να προχωρήσει σε ουσιαστικές προτάσεις αναβάθμισης του Ελληνικού Σιδηρόδρομου. Προτάσεις που αυτή τη στιγμή καταθέτει μόνο το κίνημα των «ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ».
Όπως απαντήσαμε νωρίτερα σήμερα και στον πρόεδρο του Ταμείου Ιδιωτικοποιήσεων, εμείς ζητούμε την αναβάθμιση των υπηρεσιών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. Επιδιώκουμε συμπράξεις με ιδιώτες που θα αφορούν όμως τον τομέα των εμπορευματικών μεταφορών και όπου το κράτος θα είναι ο κύριος μέτοχος.Συμπράξεις που θα φέρουν νέες θέσεις εργασίας οι οποίες θα χαρακτηρίζονται από το εργατικό δίκαιο και όχι από το καθεστώς Βουλγαρίας που επιδιώκει η μνημονιακη ΝΔ και ο κος Σπηλιωτόπουλος.
Γιατί αν ξεπουλήσετε κύριοι εκδουλευτές της Τρόικας, τον Ελληνικό Σιδηρόδρομο και κατ’ επέκταση την ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., οι ιδιώτες θα έχουν έναν μόνο στόχο και σκοπό. Πως να γεμίσουν τη δική τους τσέπη χωρίς να νοιάζονται για τον εργαζόμενο και τον επιβάτη. Άλλωστε η Ιστορία το έχει αποδείξει με το αποτυχημένο πείραμα των βρετανικών σιδηροδρόμων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στις φυλακές της Τρίπολης ο Λιγναδης – Τραγική ειρωνία, μόλις 100 χιλιόμετρα από την Επίδαυρο

Ποιος να το φανταζόταν όταν το καλοκαίρι ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετέβαινε με στρατιωτικό ελικόπτερο στην Επίδαυρο για να δει την παράσταση του Λιγνάδη, λίγους...

Σκληρή απάντηση της Τατιάνας στον πλεμπαίο Μπιμπίλα που ταΐζει απόρους, αντί να τους δημιουργεί

Επιτέλους βρέθηκε μία δημοσιογράφος να απαντήσει στον πληβείο Σπύρο Μπιμπίλα, ο οποίος κάθεται και κάνει αγαθοεργίες, έδωσε την περιουσία του για τους άπορους ηθοποιούς,...

Γουργουλιάνης: Παραπλανητικός ο τρόπος μέτρησης των κρουσμάτων – Οι πανδημίες κρατούν 1,5 χρόνο. Είμαστε στα όρια

Τον αποκαλούν «φωνής της λογικής» μέσα σε μία πανδημία που έχει μετατρέψει τους πάντες σε ειδικούς. Ο καθηγητής Πνευμονολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, διευθυντής της...

Συντετριμμένη η Τατιάνα Στεφανίδου για το δράμα του Δημήτρη Λιγνάδη (Βίντεο)

 Τατιάνα Στεφανίδου (ακούστε το βίντεο): «Με το βλέμμα του Δημήτρη Λιγνάδη επανήλθαμε λοιπόν μετά τη δήλωση του κυρίου Κούγια. Πάντως, οι φωτογραφίες είναι χαρακτηριστικές....

Ποια Επιδαυρος; Ο Λιγναδης πάνω στο τσακίρ κέφι τραγουδά Ναυτάκι Συριανό, λοστρόμο Πειραιώτη

Ένα βίντεο που αναδεικνύει τα φωνητικά προσόντα του ταλαντούχου σκηνοθέτη και ηθοποιού, Δημήτρη Λιγνάδη σε ένα λαϊκό τραγούδι, που όμως απέχει αρκετά από το...

Κορυφαίο ολίσθημα Μητσοτακη πριν λίγο στη Βουλή – Αναμένεται ξεσηκωμός των γαλάζιων βουλευτών

Πριν λίγο ο Κυριάκος Μητσοτακης δικαιολόγησε την Ειρήνη Αγαπηδακη για τις υβριστικές αναρτήσεις της στο διαδίκτυο όπου έγραφε ΣΥΡΙΖΑ Ανελ Δολοφόνοι, λέγοντας ότι ήταν...

Εσωκομματικοί τριγμοί στην ΝΔ από την κακή εμφάνιση Μητσοτακη στη Βουλή – Πως μας έμπλεξε έτσι έλεγαν στους διαδρόμους

Απογοητευμένοι οι βουλευτές της ΝΔ από την εμφάνιση Μητσοτακη στη Βουλή που αλλιώς την περίμεναν και αλλιώς τους βγήκε.Ο Μητσοτάκης φάνηκε μικρότερος των προσδοκιών...

Σβήνει αναρτήσεις ο Αθερίδης μετά τα εξώδικα του Κώστα Βαξεβάνη και της Ιωάννας Κλεφτόγιαννη

Εξώδικο στον Θοδωρή Αθερίδη απέστειλε ο Κώστας Βαξεβάνης για άκρως συκοφαντικό σχόλιο που ανήρτησε στο Facebook το οποίο ωστόσο, έσπευσε εκ των υστέρων να...

Η στιγμή που ο Τσίπρας ενημέρωσε τον Μητσοτάκη ότι τον δουλεύουν χοντρά

Όχι απλώς τον έβαλε στη θέση του ο Αλέξης Τσιπρας τον Κυριακο Μητσοτακη, αλλά τον ταπείνωσε κιόλας διαβάζοντας μηνύματα που έγραφε για την κυβέρνηση...

Η επική πάσα της Ντόρας στον Αλέξη, που κάρφωσε τον Γεωργιάδη

Από τις πιο όμορφες στιγμές στην χθεσινή συζήτηση στο κοινοβούλιο, ήταν η εκπληκτική ασίστ που έδωσε η Ντόρα στον Αλέξη Τσίπρα, προκειμένου να καρφώσει...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Στις φυλακές της Τρίπολης ο Λιγναδης – Τραγική ειρωνία, μόλις 100 χιλιόμετρα από την Επίδαυρο

Ποιος να το φανταζόταν όταν το καλοκαίρι ο Κυριάκος Μητσοτάκης μετέβαινε με στρατιωτικό ελικόπτερο στην Επίδαυρο για να δει την παράσταση του Λιγνάδη, λίγους...

Σκληρή απάντηση της Τατιάνας στον πλεμπαίο Μπιμπίλα που ταΐζει απόρους, αντί να τους δημιουργεί

Επιτέλους βρέθηκε μία δημοσιογράφος να απαντήσει στον πληβείο Σπύρο Μπιμπίλα, ο οποίος κάθεται και κάνει αγαθοεργίες, έδωσε την περιουσία του για τους άπορους ηθοποιούς,...

Γουργουλιάνης: Παραπλανητικός ο τρόπος μέτρησης των κρουσμάτων – Οι πανδημίες κρατούν 1,5 χρόνο. Είμαστε στα όρια

Τον αποκαλούν «φωνής της λογικής» μέσα σε μία πανδημία που έχει μετατρέψει τους πάντες σε ειδικούς. Ο καθηγητής Πνευμονολογίας του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, διευθυντής της...

Συντετριμμένη η Τατιάνα Στεφανίδου για το δράμα του Δημήτρη Λιγνάδη (Βίντεο)

 Τατιάνα Στεφανίδου (ακούστε το βίντεο): «Με το βλέμμα του Δημήτρη Λιγνάδη επανήλθαμε λοιπόν μετά τη δήλωση του κυρίου Κούγια. Πάντως, οι φωτογραφίες είναι χαρακτηριστικές....

Ποια Επιδαυρος; Ο Λιγναδης πάνω στο τσακίρ κέφι τραγουδά Ναυτάκι Συριανό, λοστρόμο Πειραιώτη

Ένα βίντεο που αναδεικνύει τα φωνητικά προσόντα του ταλαντούχου σκηνοθέτη και ηθοποιού, Δημήτρη Λιγνάδη σε ένα λαϊκό τραγούδι, που όμως απέχει αρκετά από το...

Κορυφαίο ολίσθημα Μητσοτακη πριν λίγο στη Βουλή – Αναμένεται ξεσηκωμός των γαλάζιων βουλευτών

Πριν λίγο ο Κυριάκος Μητσοτακης δικαιολόγησε την Ειρήνη Αγαπηδακη για τις υβριστικές αναρτήσεις της στο διαδίκτυο όπου έγραφε ΣΥΡΙΖΑ Ανελ Δολοφόνοι, λέγοντας ότι ήταν...