12/05/2021

Καρατόμηση Spartan

Array

haf spartan copy
Επιβεβαιώθηκαν τελικά κατά τον χειρότερο τρόπο οι φήμες για την τύχη του προγράμματος των μεταγωγικών αεροσκαφών C-27, καθώς το ΚΥΣΕΑ που συνεδρίασε χθες αποφάσισε την ακύρωση της παραλαβής των υπολοίπων τεσσάρων αεροσκαφών, που ενώ έχουν κατασκευαστεί από την Alenia Aeronautics παρέμεναν εδώ και μεγάλο χρονικό διάστημα σε εκκρεμότητα πιστοποίησης του συστήματος εναέριου ανεφοδιασμού που θα έφεραν (διαφοροποίηση έναντι των 8 πρώτων που έχουν παραδοθεί).
Η εξέλιξη είναι από πολλές πλευρές ακατανόητη, ενώ κάποιες πτυχές της ανοίγουν εξαιρετικά ανησυχητικά ενδεχόμενα για το μέλλον των ενόπλων δυνάμεων.
Η αξιοποίηση των αεροσκαφών πέραν του γεγονότος ότι είχε καθυστερήσει λόγω διαφόρων προβλημάτων, κινείτο όλο το τελευταίο διάστημα σε πολύ χαμηλά επίπεδα, κάτι που δεν μπορεί να προσαφθεί πλέον στην ιταλική πλευρά, καθώς οφειλόταν σε έλλειψη ανταλλακτικών αλλά και υποστήριξης, όπου η σχετική αρχική συμφωνία με την Alenia Aeronautics είχε εκπνεύσει και δεν είχε ανανεωθεί. Είχε έτσι παρατηρηθεί έντονο το φαινόμενο κανιβαλισμού των καινούργιων αεροσκαφών, ώστε να διατηρηθούν σε χρήση ένα ή δυο, που βέβαια με την σειρά τους σήκωναν το βάρος αεροδιακομιδών μεγάλων αποστάσεων αλλά και άλλων αναγκών της ΠΑ, αποδεικνύοντας πέρα από κάθε αμφιβολία την χρησιμότητά τους.
Η ακύρωση της παραλαβής των τεσσάρων υπόλοιπων C-27J του προγράμματος ακρωτηριάζει ουσιαστικά τις δυνατότητες μεταφορών της ΠΑ, επιβαρύνοντας τόσο τα αεροπλάνα που έχουν απομείνει, όσο και τον στόλο των C-130 Που επίσης δεν βρίσκεται στα «καλύτερά του από έλλειψη ανταλλακτικών». Τα «κέρδος» από την υπόθεση αυτή είναι ότι η ελληνική πλευρά δεν θα χρειαστεί να καταβάλει το υπόλοιπο οφειλόμενο ποσό, κάτι που κάποιοι, μάλλον εντελώς αβίαστα (για να μην το χαρακτηρίσουμε διαφορετικά) βιάζονται πολύ να διατυμπανίσουν, διότι πολύ φοβόμαστε ότι μεσοπρόθεσμα το κόστος θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Να ρωτήσουμε εάν η απόφαση περικοπής του προγράμματος στηρίχθηκε πάνω σε ουσιαστική μελέτη της ΠΑ για τις ανάγκες (και πως μεταβλήθηκαν προς τα κάτω, από τότε που αποφασίστηκε η προμήθεια των αεροσκαφών) ή βασίστηκε σε «μελέτη λογιστών» που δεν γνωρίζουν καν τα αεροπλάνα, πολύ δε περισσότερο τις ανάγκες της ΠΑ. Τέτοιες μέρες θα πείτε, μάλλον άσκοπο.
Το άλλο σκέλος όμως του «σκεπτικού» της σχετικής απόφασης είναι ακόμη πιο ανησυχητικό, καθώς «ανταλλάσσεται το υπερβάλλον μέρος του τιμήματος που έχει ήδη καταβληθεί πέραν της αξίας των 8 αεροσκαφών με ανταλλακτικά». Μεταφράζοντας δηλαδή «αδυνατούμε πλέον να δαπανήσουμε οποιοδήποτε ποσό για την Άμυνα και για να πληρώσουμε, χρησιμοποιούμε χρήματα που έχουν ήδη καταβληθεί, τρώμε δηλαδή από τις σάρκες μας ή ότι έχει απομείνει από αυτές».
Έχουμε πολλές φορές αναφερθεί στο θέμα και το επαναλαμβάνουμε: πιστεύουμε ότι το μεγαλύτερο πρόβλημα που θα αντιμετωπίσουν οι ΕΔ τα αμέσως επόμενα χρόνια είναι η έλλειψη υποστήριξης για τα μέσα και συστήματα που διαθέτουν και που θα διαβρώσει την μαχητική τους ικανότητα σε σημείο μάλιστα χωρίς δυνατότητα επιστροφής.
Φοβόμαστε μάλιστα ότι τα πράγματα είναι πολύ χειρότερα από ότι υπολογίζαμε και η υπόθεση των C-27 είναι απλώς η αρχή της χιονοστιβάδας που θα ακολουθήσει.

http://ptisidiastima.wordpress.com/2012/04/27/%CE%B7%CE%B1%CF%83-spartan-4/

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ