Array

Απίστευτο αλαλούμ έπληξε το κύρος των Πανελλαδικών

 
assets LARGE t 942 43385452 type11585

Πρωτοφανές αλαλούμ, με «θύματα» τους υποψηφίους για εισαγωγή στα ΑΕΙ, αλλά και το κύρος των Πανελλαδικών Εξετάσεων, προκλήθηκε από…
τον επιπόλαιο χειρισμό του θέματος Γ4 στο μάθημα της Φυσικής κατεύθυνσης. Υστερα από ένα τριήμερο σύγχυσης, η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων (ΚΕΕ) ανακοίνωσε τελικά ότι το θέμα δεν θα ακυρωθεί (όπως είχε αρχικώς ανακοινώσει), αλλά θα βαθμολογηθεί κανονικά. Παρέμβαση για το θέμα έκανε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος κ. Δημήτρης Τσιόδρας, ο οποίος, αφού μετέφερε τη λύπη της κυβέρνησης για την ταλαιπωρία μαθητών και γονέων, έριξε το «μπαλάκι» της ευθύνης στην ΚΕΕ.
Παρέμβαση
Οπως ο ίδιος εξήγησε, ούτε η κυβέρνηση ούτε η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας έχουν από το νόμο τη δυνατότητα να παρέμβουν. «Δεν μπορεί να γίνει υπαγόρευση και αξιολόγηση των θεμάτων, καθώς είναι αποκλειστικό δικαίωμα της Κεντρικής Επιτροπής Εξετάσεων», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Τσιόδρας. Ειδικότερα, αφού βιάστηκε να ακυρώσει το θέμα Γ4 στη Φυσική κατεύθυνσης την περασμένη Παρασκευή προκαλώντας «θύελλα» αντιδράσεων από υποψηφίους, κυρίως αριστούχους, που κατάφεραν να λύσουν το θέμα, προχθές (τη Δευτέρα) η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων ανακάλεσε την απόφασή της, ανακοινώνοντας ότι το θέμα θα βαθμολογηθεί κανονικά (με 7 μόρια στα 100).
Ωστόσο, οι διαμαρτυρίες δεν λείπουν και πάλι, αυτή τη φορά από γονείς μαθητών οι οποίοι δεν κατάφεραν να απαντήσουν το θέμα λόγω ελλιπούς διατύπωσής του. Μάλιστα, για να υποστηρίξουν το δίκιο τους, επικαλούνται τόσο την Ενωση Ελλήνων Φυσικών που είχε κάνει λόγο για επιστημονικά λανθασμένο θέμα όσο και την ΚΕΕ, η οποία, στην πρώτη ανακοίνωσή της, είχε παραδεχθεί ότι η διατύπωση του ερωτήματος δεν ήταν πλήρης.
Πάντως, όπως κατέδειξε η δοκιμαστική βαθμολόγηση των γραπτών της Φυσικής (η οποία έγινε το Σάββατο, πριν ξεκινήσει η κανονική βαθμολόγηση), σε πολλά άριστα γραπτά είχε δοθεί απάντηση. Σημειώνεται ότι οι αριστούχοι της θετικής κατεύθυνσης ανέρχονται περί το 10% έως το 15% των υποψηφίων και, όπως εκτιμούν εκπαιδευτικοί, μεγάλο μέρος αυτών κατάφερε να λύσει το επίμαχο θέμα.
Σε κάθε περίπτωση, τα απαιτητικά θέματα στο μάθημα της Φυσικής προδικάζουν βαθμολογικό «Βατερλό». Επίσης, το «μπαράζ» δύσκολων θεμάτων και στα μαθήματα που έχουν έως τώρα εξεταστεί στο πλαίσιο των Πανελλαδικών Εξετάσεων οδηγεί σε πτώση των βάσεων εισαγωγής στα ΑΕΙ, η οποία βεβαίως εκτιμάται ότι θα είναι μικρότερη στις περιζήτητες σχολές (Ιατρικές, Νομικές, Πολυτεχνικές κ.ά.) των αστικών κέντρων, λόγω του ανταγωνισμού μεταξύ των υποψηφίων που φέτος θα είναι ακόμη εντονότερος λόγω της οικονομικής κρίσης.
Μαθηματικά
Είναι ενδεικτικό ότι αυξημένης δυσκολίας ήταν και τα Μαθηματικά θετικής και τεχνολογικής κατεύθυνσης, στα οποία εξετάστηκαν οι υποψήφιοι την περασμένη Δευτέρα. Σύμφωνα με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία, τα θέματα ήταν δυσκολότερα από τα αντίστοιχα περσινά, ενώ ήταν πολλά και «η σωστή διαχείριση του χρόνου από τους υποψηφίους ήταν σημαντικός παράγονταςγια την επιτυχία». Αντίθετα, προσιτά ήταν τα θέματα στα Αρχαία Ελληνικά θεωρητικής κατεύθυνσης.

 

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ