Κορωνοϊος, σχολείο και διδακτέα ύλη

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Διάλεξα αυτήν την εικόνα από το ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ, επειδή απεικονίζει με ΚΑΘΑΡΟΤΗΤΑ, ΑΜΕΣΑ (και όχι…. ΑΠΟΨΙΑΚΑ, λ.χ του τύπου “μισοφωτισμένος σχολικός μεντεσές”) τις πρωτόγνωρες παγκοσμίως φοβικές συνθήκες λειτουργίας των σχολείων.
Καμιά εμπλοκή δηλαδή στις αντιπαραθέσεις των ημερών.

Του Χρυσοστομου Τσιριδη

Από την άποψη αυτή ίσως έχει κάποια σχέση με την πρόταση που ακολουθεί.

Κατά τα άλλα, το θέμα μου είναι αυστηρά ορισμένο και μακράν σαφέστατο: Τί γίνεται με την ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ
(με όποιο τρόπο, λέω ξανά, κι αν αποφασιστεί να λειτουργήσουν τα σχολεία).

Προσωπικά δεν άκουσα κάτι σχετικό με την διδακτέα ύλη. Σωστότερα ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ Πρόγραμμα.
Τα άλλα (δηλαδή κορωνοϊός και ασφαλής διδασκαλία- φοίτηση) συζητιούνται σε καθημερινή βάση.

Κατάθεση μιας απλής σκέψης.

Οι αρμόδιοι, εκτός των όποιων μέτρων προφύλαξης κρίνουν και αποφασίσουν, θέλω να πιστεύω ότι ΘΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΙΣΤΟΥΝ και πάνω στο ζήτημα του ΑΝΑΛΥΤΙΚΟΥ Προγράμματος (=διδακτέα ύλη / υποδείξεις, προτάσεις διδασκαλίας / παιδαγωγικοί στόχοι του κάθε μαθήματος κλπ).

Προφανέστατα αναφέρομαι στην ανάγκη ΓΕΝΝΑΙΩΝ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΩΝ στο Αναλυτικό Πρόγραμμα, όταν την ίδια στιγμή υπάρχει η απαίτηση (σωστά κατά την γνώμη μου) προσαρμογής των παιδιών στις νέες συνθήκες εκπαίδευσης.

Λάθος, αν μέσα σε αυτό το ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ πρωτόφαντο, λόγω κορωνοϊού, φοβικό κλίμα (πλήρως ανατρεπτικό κάθε γνωστής παιδαγωγικής αρχής) της φετινής (2020- 2021) σχολικής αίθουσας (μάσκες / διαχωριστικά / αποστάσεις / αντισηπτικά…), απαιτεί το Α.Πρόγραμμα από τον μαθητή να επισημάνει την “λεπτήν εις εκφοράν και ύφος” ομοιότητα ή διαφορά των χαρακτήρων (καταληκτικών ή ακαταλήκτων) των συμφωνόληκτων (αφωνολήκτων ή ημιφωνολήκτων) ουσιαστικών…!

Με το παράδειγμα, έστω πρόχειρο και τυχαίο, θέλω να πω ότι πρέπει να “παρακαμφθούν”, τουλάχιστον για το…. τρέχον σχολικό έτος, ΤΥΠΟΛΑΤΡΙΚΕΣ λεπτολογίες και ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ… πλεονάσματα (συμπεριλαμβάνεται και ο τρόπος παρουσίασης).

Κριτήριο η άμεση πρόσληψη των γνωστικών αντικειμένων, με την λιγότερη “αναζήτηση” από την πλευρά των μαθητών.

Στο πιο απλό: δεν υπάρχει η πολυτέλεια της άνετης “πλατειάζουσας” παρουσίασης, των πολλών ερωτήσεων κατανόησης κλπ, στο ΣΥΝΟΛΟ των μαθημάτων.

Προέχουν οι αντοχές, η ψυχολογία των μαθητών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ