Λυμπερόπουλος: Να στηριχτεί ο Τσίπρας στον πόλεμο κατά της διαπλοκής!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

 
ΣΥΝΕΤΕΥΞΗ ΤΥΠΟΥ ΓΣΕΒΕΕ - ΕΣΕΕ - ΠΟΕΙΑΤΑ - ΣΑΤΑ - ΠΣΧΕΜΤρεις δεκαετίες συνδικαλιστικής και πολιτικής δράσης έχει συμπληρώσει ο Θύμιος Λυμπερόπουλος, το όνομα του οποίου έχει ταυτιστεί με τον κλάδο των οδηγών ταξί στη χώρα μας. Ολα αυτά τα χρόνια έχει ζήσει πολλά: αγώνες και απεργίες, εντάσεις και συγκρούσεις, επιτυχίες και αποτυχίες, μέχρι και διαγραφές από το κόμμα του, τη Νέα Δημοκρατία.
Σήμερα, μιλώντας στη «Νέα Σελίδα», κάνει έναν απολογισμό της δράσης του, αναφέρει τα προβλήματα του κλάδου, ενώ ασκεί και σκληρή κριτική στον Κυριάκο Μητσοτάκη και το περιβάλλον του. Αντιθέτως, το πάλαι ποτέ ισχυρό στέλεχος του «γαλάζιου» συνδικαλισμού εξαίρει τις προσπάθειες του Αλέξη Τσίπρα για τη χώρα και του Χρήστου Σπίρτζη, που ως αρμόδιος υπουργός έβαλε τάξη στο χάος των μισθώσεων ιδιωτικών οχημάτων.
Το 1988 πρωτοεκλέχθηκε στο Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ). Στα ταξί μπήκε στις αρχές της δεκαετίας του ’80, όταν έφυγε από τα ΕΛΤΑ λόγω πολιτικών… διαφωνιών. «Ηταν τότε που οι πρασινοφρουροί με απειλούσαν επειδή πήγαινα με τη “Βραδυνή” στην υπηρεσία. Συγκρούστηκα και παραιτήθηκα. Είχα αγοράσει μισό ταξί στο όνομα της γυναίκας μου και το δούλευα τον ελεύθερο χρόνο μου. Μέχρι τότε δεν είχα ασχοληθεί σοβαρά με την πολιτική».
Συνέντευξη στον Γιάννη Κορωναίο
Οι πολιτικές σας αρχές σάς οδηγούν στη Νέα Δημοκρατία…
Έχω σταθερές αξίες, αυτές του ριζοσπαστικού φιλελευθερισμού. Επιβίωσα με αυτές τις αρχές ως χαραγμένη πολιτική στον κλάδο και δικαιώθηκα διαχρονικά, δεν άλλαξα ποτέ. Ωστόσο, δεν έβαλα ποτέ μπροστά το κομματικό συμφέρον και από τη θέση ευθύνης που μου είχε αναθέσει ο Καραμανλής ως γραμματέα Μεταφορών. Πάντα όμως πορευόμουν με αυτές τις αρχές και τις αξίες: ότι οι αριθμοί δεν έπαιζαν τόσο ρόλο όσο έπαιζε η ανθρώπινη αξιοπρέπεια, υπερείχε η δικαιοσύνη στην οικονομία και στην εργασία.
Όλα αυτά που χαρακτήριζαν τη ΝΔ πότε χάθηκαν;
Αυτά ήταν τα βασικά, τα οποία, δυστυχώς, άρχισαν να χάνονται, εκπαραθυρώθηκαν εσκεμμένα από το 2009 και το 2010. Για να παντρευτείς το ΠΑΣΟΚ εκείνη την εποχή και να συνεργαστείς με αυτούς που δημιουργούσαν τον κοινωνικό αυτοματισμό για λόγους δικών τους συμφερόντων, οι οποίοι και ήταν απέναντι στη Νέα Δημοκρατία διαχρονικά, σημαίνει ότι εσύ είχες αλλάξει θέσεις. Το μνημόνιο γιατί ήρθε με το ΔΝΤ; Για να «φακελοποιήσει» την οικονομία, να φτιάξει ιδιωτικά μονοπώλια. Αυτό δεν θα το πολεμήσει ένας άνθρωπος που έχει ζήσει και δουλέψει κι έχει φέρει αποτελέσματα στην παράταξη με τον ριζοσπαστικό φιλελευθερισμό;
Αυτές οι αρχές δεν δέχονται ούτε το κρατικό μονοπώλιο που πρεσβεύει το ΚΚΕ ούτε το ιδιωτικό μονοπώλιο του Σαμαρά και του Σημίτη. Και δεν μπορεί να το δεχτεί για λόγους ανθρώπινης αξιοπρέπειας, διότι είναι βύθιση στο σκοτάδι και στη διάλυση της ραχοκοκαλιάς που λέγεται μικρομεσαία επιχείρηση. Δεν υπάρχει ανθρώπινη αξία σε αυτή τη νεοφιλελεύθερη αντίληψη.
Το 2010, λοιπόν, που διαπιστώσατε παραβίαση των αρχών του κόμματος, είχατε και τη σύγκρουση με τον Αντώνη Σαμαρά.
Ο οποίος έκανε ό,τι ήταν δυνατόν για να με βάλει να δηλώσω δημόσια την προτίμησή μου στην υποψηφιότητά του, γιατί θεωρούσε ότι αυτό θα έκανα ως παλιός φίλος. Εγώ πίστευα όλα αυτά που έλεγε. Γιατί εγώ δεν είμαι από τους ανθρώπους που θα δεχτούν ότι πέταξε δύο Ζάππεια και μια Εξεταστική Επιτροπή για να γίνει πρωθυπουργός και να τελειώσει ηρωικά τη ΝΔ. Ούτε θα δεχτώ εγώ ποτέ ότι το 2011, μόλις ζόρισε η κατάσταση, όχι μόνο με διέγραψε, αλλά μου είπε κι ότι κινδυνεύω να βρεθώ σε κανένα χαντάκι μ’ αυτά που κάνω! Ούτε θα ξεχάσω ότι τότε πυρπολούνταν μέσα στη Βουλή να με διαγράψει, από πλευράς Κυριάκου, και μέσα από το κόμμα της Ντόρας, με έγγραφο του Αυγενάκη κατά εμού και υπέρ του Ραγκούση, να διαλύσουμε τον κλάδο. Θεώρησαν, λοιπόν, ότι μπορούν για λογαριασμό της δικής τους πολιτικής εξέλιξης να θυσιάσουν έναν άνθρωπο που αγωνίζεται για τον κλάδο του, γιατί δεν δέχτηκε να τον διαλύσει, και έπρεπε μετά να αρχίσει το ξήλωμα σε επίπεδο ηθικής τάξεως. Ομως άντεξα και θα αντέξω και τώρα.
Με αυτή την αποστροφή, φαντάζομαι ότι η απόσταση από τη σημερινή Νέα Δημοκρατία είναι μεγάλη.
Στα θέματα της οικονομίας οι εξελίξεις δείχνουν ότι δεν ήταν τυχαία η εργαλειοθήκη του Χατζηδάκη, που ολοκλήρωσε την καταστροφή κάθε μικρομεσαίας επιχείρησης και κατ’ επέκταση τον ίδιο τον κλάδο των ταξί. Εφτιαξε ένα σύστημα διάλυσης -και ουσιαστικά και φορολογικά- του χώρου των ταξί, χωρίς ελέγχους, χωρίς τίποτα, κι όταν θελήσαμε μετά, με τον Σπίρτζη, να ξεκινήσουμε να φτιάξουμε αυτό τον χώρο, εξαπέλυσαν μια επίθεση άνευ προηγουμένου στην κυβέρνηση για τα ταξί. Ευτυχώς που ο Τσίπρας, ο Πάνος ο Καμμένος και ο ίδιος ο Σπίρτζης έδειξαν μεγάλες αντιστάσεις. Ιδίως ο υπουργός Μεταφορών έδωσε τεράστιο αγώνα μέχρι και το τελευταίο νομοσχέδιο για να προφυλαχθεί ένας μεγάλος επαγγελματικός κλάδος.
Αυτό που θέλω να επισημάνω είναι ότι ο πόλεμος που έγινε στον δικό μου κλάδο είναι γι’ αυτούς ο ορισμός της ιδιωτικοποίησης και του μονοπωλίου που θέλουν να δημιουργήσουν. Δηλαδή, απαίτησαν να αποδεχτούμε ως κλάδος τη διάλυσή μας, τη δολοφονία μας! Αυτό είναι απαράδεκτο. Και σε όσους λένε χαμηλόφωνα -το 90% του πολιτικού συστήματος της Νέας Δημοκρατίας- «Θύμιο, έχεις δίκιο, αλλά δεν θα πάμε και στον ΣΥΡΙΖΑ», εγώ τους απαντάω πολύ απλά: «Εσύ που ξέρεις ότι έχουν σκοπό τη δολοφονία ενός κλάδου κι εγώ ως πρόεδρός του, που μετράω τόσα χρόνια, και μου λες “τι να κάνω; Δεν πάω στον ΣΥΡΙΖΑ”, έχεις διπλή ευθύνη. Γιατί το ξέρεις και δεν αντιδράς και λες μοιρολατρικά: “Τι να κάνω; Να πάω στον ΣΥΡΙΖΑ;”». Μα, στην περίπτωσή μας αυτός μας έσωσε, αυτός μπήκε μπροστά! Είναι δυνατόν εγώ, ύστερα από τόσα χρόνια που έχω δείξει τα δείγματά μου, να πουλήσω τον κλάδο, για χάρη τίνος;
Κάνετε κομματικές υπερβάσεις προς χάριν του καλού του κλάδου;
Διαχρονικά έχω αποδείξει ότι, παρά την κομματική μου τοποθέτηση, δεν υπήρξε υπουργός άλλου κόμματος που να θέλησε να συνεργαστεί με τον κλάδο και δεν συνεργαστήκαμε. Παράδειγμα, ο Βερελής, σε συνεργασία με τον οποίο φτιάξαμε τον καλύτερο νόμο για τα ταξί το 2002, για το μητρώο, για την ασφάλεια των συναδέλφων, για το καθεστώς λειτουργίας των ταξί. Να φανταστείτε, υπήρχαν τα ραδιοταξί από το ’80 και δεν μπορούσαμε να βάλουμε κεραία και μας πήγαιναν φυλακή! Και ήρθε ο νόμος Βερελή και μας νομιμοποίησε. Τότε ήμουν γραμματέας Μεταφορών της Νέας Δημοκρατίας με ευθύνη προτάσεων από πλευράς της, με εντολή του Κώστα Καραμανλή το συμφέρον του κλάδου με αποδοχή και εξυπηρέτηση της κοινωνίας. Και μαζί με τον Νίκο Αγγελόπουλο, τον τότε τομεάρχη και μετέπειτα υπουργό, συνεργαστήκαμε με τον Βερελή και αποφασίσαμε ότι θα στηρίξουμε το νομοσχέδιο και 220 βουλευτές το ψήφισαν! Αυτή είναι η επιτυχία του συνδικαλιστή.
Σήμερα, πέστε μου, όταν έρχεται ο Σπίρτζης και οι ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ ψηφίζουν νομοσχέδιο που με σώζει απέναντι στην παγκόσμια διαπλοκή που λέγεται Uber ή οποιονδήποτε άλλο που κλέβει τα λεφτά του ελληνικού λαού, και έρχεται η ΝΔ και καταψηφίζει, παραβιάζοντας το ίδιο το ευρωπαϊκό δίκαιο, με ποιον πρέπει να είμαι; Το μόνο που μπορώ εγώ να κάνω είναι να δείξω τη μετεξέλιξη του συνδικαλιστικού μου φορέα, να κάνω το «Κίνημα του Δρόμου», προς όφελος των μικρομεσαίων, και θα παρασύρουμε και την υπόλοιπη κοινωνία, που δεν έχει καταλάβει γιατί δεν πέτυχε μέχρι σήμερα να σπάσει τα μνημόνια, όπως πέτυχε ο κλάδος μας.
Με αυτή την αφορμή, να στείλω ένα μήνυμα στους νεοδημοκράτες που κάποτε πανηγύριζαν για τους αγώνες μου για τον κλάδο και τώρα μου κάνουν παράπονα, γιατί με τους αγώνες μου στηρίζω τον ΣΥΡΙΖΑ: επειδή θυμούνται τι τράβηξε ο Καραμανλής το 2008, να δουν τι τραβάει σήμερα ο Τσίπρας, ο ένας από το εξωτερικό, ο άλλος από το εσωτερικό. Να καταλάβουν κάτι: έτυχε αυτός να έχει το τσαγανό να καθαρίσει την πολιτική, γιατί απέναντί του έχει μια μεταλλαγμένη ΝΔ, που στηρίζει αυτά τα συμφέροντα. Πρέπει, για το καλό των παιδιών του, να στηριχτεί αυτή η προσπάθεια. Εκτός κι αν η Νέα Δημοκρατία ξαναβρεί τον χαμένο, σωστό δρόμο της.
Ο Τσίπρας και ο Καμμένος έχουν το βαρύ φορτίο να καθαρίσουν τη χώρα από τη διαπλοκή και τη φοροδιαφυγή. Κι αυτό πρέπει να το καταλάβουν όλοι, πέραν των ιδεολογικών διαφορών, με όλα τα λάθη που γίνονται. Και επίσης θέλω να επισημάνω ότι αυτός ο αριστερός, ο Τσίπρας, έκανε την καλύτερη επιλογή στο πρόσωπο του Προέδρου της Δημοκρατίας. Είναι ευτύχημα που αυτή την εποχή είναι Πρόεδρος της Δημοκρατίας ο Προκόπης Παυλόπουλος.
«Στοχευμένη η διάλυση του κλάδου των ταξί»
Τα ταξί βρέθηκαν στη δίνη του κυκλώνα στα χρόνια των μνημονίων. Από τη μια η κρίση, που μείωσε το εισόδημα, από την άλλη στο στόχαστρο των θεσμών, που ήθελαν άνοιγμα του επαγγέλματος.
Δεν ήταν θέμα ανοίγματος, ήταν στόχος των θεσμών να εκλείψει η λέξη «ταξί»! Ηταν στοχευμένη η διάλυση του κλάδου. Γιατί όλα τα Ι.Χ. που δουλεύουν ως ενοικιαζόμενα οχήματα μετά οδηγού, που πέρασε ο Χατζηδάκης, ή ως τουριστικά οχήματα κάνουν εκατομμύρια τζίρο, που δεν δηλώνονται και εντάσσονται στην παράλληλη τουριστική δραστηριότητα, χωρίς έσοδα και σβήνοντας κόστος λειτουργίας μέσω των τουριστικών επιχειρήσεων. Αυτό αντιμετωπίζει σήμερα η κυβέρνηση, που προσπαθεί να βάλει τάξη σε αυτό το χάος, να βάλει φραγμό στα διαφυγόντα χρήματα προς το εξωτερικό, να επιβάλει τη φορολογία στη χώρα.
Ποια είναι η σημερινή εικόνα στον κλάδο μετά τον νόμο που πέρασε τον Φεβρουάριο;
Είμαστε εν αναμονή των Υπουργικών Αποφάσεων και κάποιων τροπολογιών και στο ευρωπαϊκό δίκαιο προσαρμογής πλήρους καλής λειτουργίας του κλάδου αλλά και στις μεταφορές γενικά. Είναι σχεδόν έτοιμη η διαδικτυακή εφαρμογή. Είναι σε εξέλιξη και το «σαφάρι» για τα αδήλωτα οχήματα μεταφορών – βανάκια κ.λπ. Τεράστια έσοδα! Υπήρχε περίπτωση οδηγού που δούλεψε σε τουριστική επιχείρηση, ο οποίος σε 12 μέρες έκανε τζίρο 3.000 ευρώ αφορολόγητα! Πρέπει να κοιτάξουμε όλοι μαζί να πείσουμε την ελληνική κοινωνία ώστε όλοι να πληρώνουν εφορία, όλοι να κόβουν αποδείξεις, για να μην ξαναχτυπηθούν συντάξεις και μισθοί. Αυτό το επιδιώκει η κυβέρνηση, σε αντίθεση με την αντιπολίτευση. Δεν γίνεται να έχουν βγει 800 δισ. στο εξωτερικό κι εδώ να πεινάνε οι πολίτες. Δεν γίνεται να βαφτίζονται «καινοτομία» η φοροαποφυγή και η φοροκλοπή, να παίρνεις τα χρήματα από τον πελάτη, να τα κάνεις βόλτα στις Παρθένες Νήσους και δεν ξέρω πού αλλού και μετά να τα ξαναφέρνεις στην Ελλάδα, όχι όμως στην ίδια επιχείρηση, αλλά σε μια άλλη, για να πληρώσεις το κόστος λειτουργίας της. Ελληνικό φαινόμενο να στηρίζει πολιτική παράταξη αυτή την πρακτική!
«Η ΝΔ συνονθύλευμα οπαδών του Μάνου και ορφανών του Σημίτη»
Ποια είναι η γνώμη σας για τη σημερινή Νέα Δημοκρατία;
Η ΝΔ καθοδηγείται από δύο ομάδες με διαφορετικό background, με διαφορετικό αξιακό σύστημα. Η μια προέρχεται από το παλιό μπλοκ του Μάνου κι η άλλη από τα ορφανά του Σημίτη. Ιδεολογικά, η ΝΔ δεν είναι αυτή που ήταν. Ο παραδοσιακός νεοδημοκράτης, με όλα αυτά που βλέπει κι ακούει, δυσανασχετεί, απογοητεύεται, νιώθει άστεγος. Εχουν εκλείψει ο πατριωτικός λόγος, ο ριζοσπαστισμός των αρχών. Ολα αυτά δεν μπορούν να εκφραστούν. Εχουν μείνει μόνο αυτοί οι πέριξ των στελεχών, που από το 2010 μέχρι σήμερα έχουν χάσει 2 εκατομμύρια κόσμο! Είναι πρωτοφανές, κι όμως δεν ασχολείται κανείς στο κόμμα. Ο κ. Μητσοτάκης το πρώτο που έκανε στο πρώτο συνέδριο ήταν να καταργήσει τον συνδικαλισμό!
Αυτό που δεν θέλουν να καταλάβουν στη ΝΔ είναι ότι με αυτό τον τρόπο χάνουν όλη την κοινωνία αλλά και γυρίζουν την πλάτη στους παραδοσιακούς νεοδημοκράτες. Οταν ο Βαγγέλης Μεϊμαράκης προσπάθησε να εξομαλύνει τις σχέσεις μας με τον Κυριάκο, αυτός μου απάντησε: «Δεν μιλάω μ’ εσένα». Με την Uber, μέσω του Κυρανάκη, μπορεί να μιλάει, αλλά με τον πρόεδρο των ταξί δεν μπορεί, γιατί τον ενοχλεί που δεν συμφωνώ να διαλύσει τον κλάδο μας! Εμένα, παρ’ όλα αυτά, οι υπόγειες διεργασίες συκοφάντησής μου καλό μού κάνουν. Γιατί οι συνάδελφοί μου με ξέρουν. Κι ας λένε ότι έχω δεκάδες άδειες ταξί, ότι έχω γιους σε εταιρείες – που δεν έχω καν γιο! Ολα πέφτουν στο κενό. Απλά δείχνουν το ήθος τους.
Δημοσιεύθηκε στο φύλλο 56 της «Νέας Σελίδας» την Κυριακή 1η Ιουλίου 2018

ΔΗΜΟΦΙΛΗ