23/09/2020

COVID-19: Απαραίτητος ο επικοινωνιακός σχεδιασμός για οργανισμούς και επιχειρήσεις

Μεγάλη έρευνα με 12.000 συμμετέχοντες από 12 χώρες – Ένα brand που δεν δηλώνει το «παρών» του σε δύσκολους καιρούς, μπορεί πιο εύκολα να εγκαταλειφθεί από το καταναλωτικό κοινό-

Το 65% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι η ανταπόκριση ενός brand σε αυτήν την κρίση θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στην πιθανότητα να εμπιστευτούν αυτό το εμπορικό σήμα στο μέλλον.
Η Σημερινή της Κυριακής
Η πανδημία επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την οικονομική δραστηριότητα, αναγκάζοντας οργανισμούς και επιχειρήσεις να επαναπροσδιορίσουν τη στρατηγική τους αλλά και να επιδείξουν αντοχή σε συνθήκες πρωτόγνωρες, όπου κυρίαρχο στοιχείο είναι η αβεβαιότητα.
Οι περισσότερες επιχειρήσεις αναμένεται να υποστούν τις συνέπειες από την οικονομική ύφεση, που, όπως όλα δείχνουν, είναι αναπόφευκτη, παρακολουθώντας τον κύκλο εργασιών τους να συρρικνώνεται. Σε κάθε κρίση, ωστόσο, αναφύονται και ευκαιρίες. Η πανδημία, σε πρώτη φάση, ανέδειξε την ανάγκη για δράσεις που έχουν στον πυρήνα τους την κοινωνική ευθύνη, δίνοντας στις επιχειρήσεις την ευκαιρία να δημιουργήσουν ισχυρούς δεσμούς με τους πελάτες τους, τους συνεργάτες τους και την κοινωνία. Οι πολίτες αναμένουν από τις επιχειρήσεις να αναλάβουν πρωτοβουλίες, να είναι εξωστρεφείς και κοινωνικά ευαίσθητες, αλλά και πανέτοιμες να αντιμετωπίσουν τα νέα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί από τον ιό Covid-19.
keimeno brand1
Έρευνα που διενήργησε η εταιρεία Edelman, μία από τις μεγαλύτερες εταιρείες διεθνώς στον τομέα των Δημοσίων Σχέσεων, κατέληξε σε σημαντικά συμπεράσματα σε ό,τι αφορά τις προσδοκίες των καταναλωτών από οργανισμούς και επιχειρήσεις. Η έρευνα κάλυψε δείγμα 12.000 συμμετεχόντων προερχομένων από 12 χώρες (Βραζιλία, Καναδάς, Κίνα, Γαλλία, Γερμανία, Ινδία, Ιταλία, Ιαπωνία, Νότιος Αφρική, Νότιος Κορέα, Ηνωμένο Βασίλειο και ΗΠΑ) και πραγματοποιήθηκε μεταξύ 23-26 Μαρτίου 2020.
Ένα από τα σημαντικότερα ευρήματα της έρευνας είναι το γεγονός ότι οι ενέργειες των επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση πανδημίας θα επηρεάσουν σε μεγάλο βαθμό τη μελλοντική αγοραστική συμπεριφορά των καταναλωτών. Συγκεκριμένα, το 65% των συμμετεχόντων δήλωσαν ότι η ανταπόκριση ενός brand σε αυτήν την κρίση θα έχει τεράστιο αντίκτυπο στην πιθανότητα να εμπιστευτούν αυτό το εμπορικό σήμα στο μέλλον. Επιπλέον, το 33% των συμμετεχόντων απάντησαν ότι ήδη έχουν «τιμωρήσει τα brands που δεν συμπεριφέρονται με τον σωστό τρόπο» αυτήν την περίοδο.
Ουσιώδης η ενημέρωση του κοινού
Καθοριστικό στοιχείο για την καλλιέργεια ισχυρών δεσμών μεταξύ των επιχειρήσεων και της κοινής γνώμης αποτελεί η επικοινωνία των δράσεων και των μηνυμάτων των επιχειρήσεων σχετικά με την ανταπόκρισή τους στην πανδημία.
Δεν είναι λίγες οι επιχειρήσεις που εν μέσω κρίσης αναστέλλουν προσωρινά κάθε επικοινωνιακή ενέργεια, σε μια προσπάθεια να διασφαλίσουν τη ρευστότητά τους, ρισκάροντας με αυτόν τον τρόπο να απολέσουν την εμπιστοσύνη των πελατών τους. Όπως προκύπτει από την έρευνα, ένα brand που δεν δηλώνει το «παρών» του σε δύσκολους καιρούς, μπορεί πιο εύκολα να εγκαταλειφθεί από το καταναλωτικό κοινό.
Σύμφωνα με την έρευνα της Edelman, το 89% των καταναλωτών επιζητούν ενημέρωση από τις επιχειρήσεις σχετικά με τις ενέργειες στις οποίες προβαίνουν για την προστασία του προσωπικού τους αλλά και των πελατών τους εν μέσω πανδημίας. Επιπλέον, το 80% θεωρούν ότι οι εταιρείες πρέπει να επικεντρώσουν τις προωθητικές τους προσπάθειες στο πώς τα προϊόντα και οι υπηρεσίες τους μπορούν να βοηθήσουν τους ανθρώπους να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις που σχετίζονται με την πανδημία.
Περίπου το 90% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι οι επιχειρήσεις πρέπει να κρατούν το κοινό πλήρως ενημερωμένο για τυχόν αλλαγές στον κύκλο εργασιών τους, αλλά και για την πρόσβαση στις υπηρεσίες και τα προϊόντα τους σε αυτές τις δύσκολες συνθήκες. Επίσης, στην πλειοψηφία τους (83%), οι συμμετέχοντες δήλωσαν ότι αναμένουν από τις εταιρείες να προβαίνουν σε δημόσιες δηλώσεις, εκφράζοντας τη συμπάθεια και τη στήριξή τους σε αυτούς που επηρεάστηκαν περισσότερο από την πανδημία.
keimeno brand
Κανάλια επικοινωνίας
Όσον αφορά τον τρόπο διοχέτευσης των εταιρικών μηνυμάτων, οι καταναλωτές προτιμούν να ενημερώνονται κυρίως από τα παραδοσιακά μέσα ενημέρωσης (45%), ακολούθως μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (42%) και λιγότερο μέσα από τα διαδικτυακά portal των εταιρειών (33%). Οι συμμετέχοντες που δήλωσαν ότι προτιμούν να ενημερώνονται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης κυμαίνονται σε πιο χαμηλά ποσοστά, από 19% (Twitter) μέχρι 31% (Facebook).
Πιο αξιόπιστοι εκπρόσωποι, σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, θεωρούνται κυρίως οι γιατροί ή οι Αρχές Υγείας (78%), οι ειδικοί επιστήμονες των επιχειρήσεων (48%) και οι CEOs (45%).
Χωρίς αμφιβολία, ο επιχειρηματικός κόσμος μπορεί να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην αντιμετώπιση της πανδημίας, συνεισφέροντας στην προσπάθεια εξεύρεσης ουσιαστικών λύσεων στα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ανθρωπότητα. Ωστόσο, μόνο μέσα από τον σχεδιασμό της κατάλληλης επικοινωνιακής στρατηγικής θα μπορέσει να μετατρέψει σε πλεονέκτημα την ανταπόκρισή του γύρω από την πανδημία, χτίζοντας γερά θεμέλια για το μέλλον.
Πηγή: Edelman Report

Κάνε LIKE στη σελίδα μας στο Facebook!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καρδίτσα: Έγινε Λούης ο Μητσοτάκης και έτρεξε σαν σίφουνας να κρυφτεί μέσα στο δημαρχείο

Σας είχαμε ενημερώσει με προηγούμενη δημοσιευμα πως υπήρχε ένταση στους δρόμους γύρω από το δημαρχείο στην Καρδίτσα με πολύ κόσμο που ήθελε να διαμαρτυρηθεί...

Καρδίτσα: Πολίτες αποδοκίμασαν τον Μητσοτάκη – Του φώναζαν Κυριακο μας κατέστρεψες

Με σκυμμένο το κεφάλι ο Μητσοτάκης στην Καρδίτσα. Οι πολίτες του φώναζαν συνθήματα και εκείνος έτρεχε να φυγει. Καρδίτσα:Τα πλάνα που προσπάθησαν να κρύψουν τα...

Καρδίτσα:Τα πλάνα που προσπάθησαν να κρύψουν τα κανάλια από τις αποδοκιμασίες στον Μητσοτακη

Οι μπροστά κάμερες δείχνουν τους λιγοστούς που χειροκροτάνε οι οποίοι περίεργο πως κατάφεραν και έφτασαν μπροστά μπροστά ενώ δεν επιτρεπόταν στον κόσμο να πλησιάσει...

Τώρα Πεθαίνω! Έστειλε sms στο σύζυγο της και έπεσε στο γκρεμό με το αυτοκίνητο της!

Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση θανάτου της 31χρονης μητέρας τεσσάρων παιδιών, που έπεσε σε γκρεμό το βράδυ του Σαββάτου στην περιοχή μεταξύ Καλάνου και...

Καρδίτσα: Δεν αφήνουν τον κόσμο να πλησιάσει στο δημαρχείο για να μην κράξουν τον πρωθυπουργό

Άθλιες εικόνες, με τους αστυνομικούς ο ένας πάνω στον άλλο να διώχνουν τον κόσμο μακρυά από το δημαρχείο για να μην πλησιάσουν στον πρωθυπουργό. https://twitter.com/jeronymoboss/status/1308319828978081792?s=21

Αθλιότητα του ΝΑΤΟ σε βάρος της Ελλάδας!

Στην αποκάλυψη ότι το ΝΑΤΟ, συνειδητά, ύπουλα και μεθοδευμένα, επιχειρεί να αλλάξει το status του FIR Αθηνών, υιοθετώντας πάγιες τουρκικές προτάσεις, με απώτερο σκοπό...

Οι Κούρδοι επιτίθενται στις τουρκικές κατοχικές δυνάμεις της Συρίας

Πολύνεκρες μάχες διεξάγονται το βράδυ της Δευτέρας στο Αφρίν της Συρίας, μετά από επίθεση Κούρδων μαχητών στις τουρκικές δυνάμεις που κατέχουν την περιοχή. Αυτή η...

Χείμαρρος ο Κοττακης στον Χατζηνικολαου απαντά στη μήνυση του Ερντογαν: Κανείς δεν μας εκβιάζει – Κανείς δεν μας απειλεί

Εστία και Δημοκρατια είναι δυο εφημερίδες που έχουν δώσει εξετάσεις ευπρέπειας και μαχητικότητας αλλά και εκστρατεία για την αποφυγή του εκχυδαϊσμού του δημοσίου βίου,...

Οι Γερμανοί επιτίθεται στην Κύπρο για το βέτο!

Η Ελλάδα οφείλει τώρα και χωρίς αστερίσκους να σταθεί δίπλα στην Κύπρο για αυτή την ιστορική της απόφαση που δικαιώνει ολόκληρο τον ελληνισμό. Η ιστορική...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Καρδίτσα: Έγινε Λούης ο Μητσοτάκης και έτρεξε σαν σίφουνας να κρυφτεί μέσα στο δημαρχείο

Σας είχαμε ενημερώσει με προηγούμενη δημοσιευμα πως υπήρχε ένταση στους δρόμους γύρω από το δημαρχείο στην Καρδίτσα με πολύ κόσμο που ήθελε να διαμαρτυρηθεί...

Καρδίτσα: Πολίτες αποδοκίμασαν τον Μητσοτάκη – Του φώναζαν Κυριακο μας κατέστρεψες

Με σκυμμένο το κεφάλι ο Μητσοτάκης στην Καρδίτσα. Οι πολίτες του φώναζαν συνθήματα και εκείνος έτρεχε να φυγει. Καρδίτσα:Τα πλάνα που προσπάθησαν να κρύψουν τα...

Καρδίτσα:Τα πλάνα που προσπάθησαν να κρύψουν τα κανάλια από τις αποδοκιμασίες στον Μητσοτακη

Οι μπροστά κάμερες δείχνουν τους λιγοστούς που χειροκροτάνε οι οποίοι περίεργο πως κατάφεραν και έφτασαν μπροστά μπροστά ενώ δεν επιτρεπόταν στον κόσμο να πλησιάσει...

Τώρα Πεθαίνω! Έστειλε sms στο σύζυγο της και έπεσε στο γκρεμό με το αυτοκίνητο της!

Νέα τροπή παίρνει η υπόθεση θανάτου της 31χρονης μητέρας τεσσάρων παιδιών, που έπεσε σε γκρεμό το βράδυ του Σαββάτου στην περιοχή μεταξύ Καλάνου και...

Αθλιότητα του ΝΑΤΟ σε βάρος της Ελλάδας!

Στην αποκάλυψη ότι το ΝΑΤΟ, συνειδητά, ύπουλα και μεθοδευμένα, επιχειρεί να αλλάξει το status του FIR Αθηνών, υιοθετώντας πάγιες τουρκικές προτάσεις, με απώτερο σκοπό...

Καρδίτσα: Δεν αφήνουν τον κόσμο να πλησιάσει στο δημαρχείο για να μην κράξουν τον πρωθυπουργό

Άθλιες εικόνες, με τους αστυνομικούς ο ένας πάνω στον άλλο να διώχνουν τον κόσμο μακρυά από το δημαρχείο για να μην πλησιάσουν στον πρωθυπουργό. https://twitter.com/jeronymoboss/status/1308319828978081792?s=21