Ο Μητσοτάκης ποινικοποιεί τη Θεία Κοινωνία! Πρωτοφανείς καταστάσεις που έχουμε να ζήσουμε από την εποχή του Νέρωνα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εν μέσω πανδημίας με βάση το άρθρο 285 του Ποινικού Κώδικα περί «πρόκλησης ασθενειών» -Στο εδώλιο ο Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος  στις 19 Οκτωβρίου

Μια δίκη με ευρύτερο πολιτικό, εκκλησιαστικό, κοινωνικό αλλά και θεολογικό ενδιαφέρον θα διεξαχθεί στις 19 Οκτωβρίου στην Κέρκυρα με κατηγορούμενο τον τοπικό Μητροπολίτη Νεκτάριο εναντίον του οποίου έχουν ασκηθεί δύο ποινικές διώξεις. Η πρώτη για την πρόσκληση του στους πιστούς του εκκλησιάσματος του να κοινωνούν  χωρίς φόβο όσο διαρκούσαν τα περιοριστικά μέτρα της  πρώτης καραντίνας κάνοντας χρήση του κωδικού  SMS «για άσκηση σωματικών  δραστηριοτήτων». Το προς διερεύνηση αδίκημα διεπράχθη στις 25 Μαρτίου 2020.

Η  δεύτερη για συγχρωτισμό εντός του ναού του Αγίου Σπυρίδωνος κατά την διάρκεια της παραδοσιακής λιτανεύσεως του σκηνώματος του. Συγκατηγορούμενός του είναι και ο Πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου της πόλεως κύριος Μεταλληνός.

Όσον αφορά την πρώτη κατηγορία περί ψευδούς βεβαιώσεως κατά το ήμισυ έχει καταρριφθεί, καθώς ο ίδιος ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας υπέδειξε μερικές μέρες μετά στους πολίτες να κάνουν χρήση του κωδικού  SMS ‘σωματική άσκηση’ «για να επισκέπτονται νομίμως τους ναούς».

Ωστόσο η κατηγορία στο σκέλος που αποδίδει στον Μητροπολίτη Κερκύρας και Διαποντίων Νήσων  την διάπραξη του ποινικού αδικήματος «έκθεση σε κίνδυνο της δημόσιας Τάξης» και διάπραξη του αδικήματος του άρθρου 285 του ποινικού κώδικα «παραβίασης μέτρων περί πρόληψης ασθενειών» παρουσιάζει τεράστιο ενδιαφέρον καθώς, τόσο η κατηγορούσα αρχή, όσο και ο Μητροπολίτης Κερκύρας Νεκτάριος θα κληθούν να απαντήσουν στο ερώτημα: Τέθηκαν ανθρώπινες  ζωές στην έκθεση  στον κίνδυνο του νέου  κορωνοϊού λόγω της μετάληψης με Θεία Κοινωνία κατόπιν παρότρυνσης της Εκκλησίας;

Καθίσταται σαφές ότι εδώ δεν θα αξιολογηθεί από το δικαστήριο μόνο η τυχόν αξιόποινη συμπεριφορά του Μητροπολίτου αλλά και ένα μείζον θεολογικό, φιλοσοφικό θέμα και ιατρικό θέμα.

Αν υπό τις περιστάσεις της πανδημίας και υπό τον  όρο της προστασίας της δημόσιας υγείας η Θεία Κοινωνία αποτελεί ποινικό αδίκημα της έκθεσης σε κίνδυνο. Στην πραγματικότητα τίθενται υπό την κρίση του δικαστηρίου κατ ουσίαν και οι αποφάσεις της Ιεραρχίας.

Η κατηγορία είναι σαφής. Επειδή ο Μητροπολίτης προέτρεψε τους πολίτες να κοινωνήσουν «προέτρεψε αόριστο αριθμό προσώπων να μετέχουν στο μυστήριο της Θείας Κοινωνίας εν μέσω πανδημίας γεγονός που εγκυμονεί σοβαρό κίνδυνο για την εξάπλωση και την μετάδοση του ιού». Τυχόν καταδικαστική απόφαση θα οδηγήσει σε απαγόρευση της μεταλήψεως και στην ποινικοποίηση της θείας κοινωνίας για όσο διάστημα διαρκεί η πανδημία με τις όποιες  νέες αναταράξεις  υπάρξουν στις σχέσεις Εκκλησίας-Πολιτείας (θα θεωρηθεί παρέμβαση στο συνοδικό σύστημα και στο αυτοδιοίκητο της Εκκλησίας).

Εν προκειμένω πρέπει να συνδεθεί με αποδείξεις ποινικώς η Θεία Κοινωνία με βεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού. Άγνωστο όμως αν το δικαστήριο προχωρήσει σε ποινική αξιολόγηση του ρίσκου εξάπλωσης του ιού  χωρίς να υπάρχει σύνδεση με βεβαιωμένο κρούσμα.

Υπενθυμίζεται ότι όταν  ασκήθηκε ποινική δίωξη στον Μητροπολίτη Κερκύρας για την Θεία Κοινωνία (και σε ένα ιερέα από το Κουκάκι) ο Νεκτάριος με επιστολή του στην Υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως διαμαρτυρήθηκε ότι με την άσκηση της δίωξης εναντίον του «ποινικοποιήθηκε η μετάδοση της θείας κοινωνίας, ποινικοποιήθηκε ο Χριστός, ποινικοποιήθηκε η πεμπτουσία της ζωής της Εκκλησίας, η οποία είναι και συνδεδεμένη συνταγματικά με την ζωή του λαού μας και καλύπτεται ως δικαίωμα θρησκευτικής λατρείας  τόσο από το Σύνταγμα όσο και από τις διεθνείς συμβάσεις ανθρωπίνων δικαιωμάτων».

πηγή: «ΕΣΤΙΑ»

ΔΗΜΟΦΙΛΗ