25/06/2021

Εξώδικο και αγωγή του Κώστα Βαξεβάνη για τους ισχυρισμούς του Γιάννη Πρετεντέρη

Ο δημοσιογράφος και εκδότης του Documento, Κώστας Βαξεβάνης, συμφωνα με το  documentonews.gr κατέθεσε εξώδικο και αγωγή στον δημοσιογράφο Γιάννη Πρετεντέρη, αναφορικά με τα όσα σχολίασε σε εκπομπή στον ραδιοφωνικό σταθμό «ΘΕΜΑ 104,6» την Πέμπτη 28 Ιανουαρίου για τα 3 εκατ. ευρώ που δήθεν έχει λάβει από τον Ι.Καλογρίτσα.

ΤΟ ΕΞΩΔΙΚΟ

Προς:

1)  ΝΕΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΩΝ ΕΠΕ (ΘΕΜΑ 104,6)

2)  Ιωάννη Βαπτιστή Πρετεντέρη

3)  Αναστασόπουλο Νικόλαο

4)  Ιωάννη Μακρυγιάννη 

5)  ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ ΕΚΔΟΤΙΚΗ ΑΝΩΝΥΜΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ

6)  Αναστάσιο Καραμήτσο

Κύριοι,

Κύριε Πρετεντέρη, Σε εκπομπή σας, στο ραδιοφωνικό σταθμό ΘΕΜΑ 104,6, την Πέμπτη, 28η Ιανουαρίου 2021, η οποία μεταδόθηκε στις 9-10 π.μ., αναφερθήκατε στο πρόσωπό μου, με συκοφαντικό, προσβλητικό και απαξιωτικό τρόπο, ενώ γνωρίζετε πως όσα μεταδίδετε δεν έχουν καμία σχέση με την αλήθεια. Τα λέτε, όμως, δολοφονώντας το χαρακτήρα και την προσωπικότητά μου. Η συκοφαντική αναφορά σας στο πρόσωπό μου δεν έγινε καν για λόγους επικαιρότητας, αλλά γιατί εσείς προφασιστήκατε πως υπάρχει κάποιο σχόλιο ακροάτριας (ονόματι Αντιγόνη), από το οποίο δήθεν «πιαστήκατε» για να προχωρήσετε στην συκοφάντησή μου. Συγκεκριμένα, η ακροάτρια, φέρεται από εσάς να ρωτά, σχολιάζοντας όσα συμβαίνουν με τις αγωγές του Αλέξη Τσίπρα εναντίον των δημοσιογράφων, Γ. Παπαχρήστου και Ι. Κουρτάκη:

«Αν ο Τσίπρας ζητάει 1 εκατομμύριο από τον Παπαχρήστο, πόσα πρέπει να ζητάει η Μαρέβα από τον Βαξεβάνη;».

Το σχόλιό σας επί του «μηνύματος Αντιγόνη» είναι

«Έλα ρε φαγώθηκες με τον Βαξεβάνη. Είναι μπατίρης ρε ο Βαξεβάνης. Τρία εκατομμύρια του δώσανε για να βγάλει την εφημερίδα. Τα έφαγε τα τρία εκατομμύρια. Τι νομίζετε ότι του έχει μείνει; Πήρε 3 εκατομμύρια από τον Καλογρίτσα μέσω του Παππά, μέσω όλων αυτών εκεί πέρα. Τελειώνουν τα λεφτά. Έτσι είναι».

Επιμένετε πως έτσι είναι, ότι έφαγα, δηλαδή, τρία εκατομμύρια, τα οποία, μάλιστα, έδωσε ο Παππάς στον Καλογρίτσα, για να τα φάω εγώ. Για να δημιουργήσετε δε το προφίλ του απατεώνα-καταχραστή, με εμφανίζετε απαξιωτικά ως «μπατίρη», ως άτομο που δεν έχει τη δυνατότητα να έχει επιχειρηματική δραστηριότητα. Έτσι ένας δημοσιογράφος με ιστορία 32 χρόνων, δύο διεθνή βραβεία και αρθρογράφος κατά καιρούς εφημερίδων, όπως οι New York Times, o Guardian και άλλα διεθνή έντυπα κύρους, παρουσιάζεται ως κάποιος που αδικαιολόγητα έχει δραστηριότητες, καθότι «μπατίρης». Κύριε Πρετεντέρη, δεν ξέρω από πού γνωρίζετε τα εισοδήματά μου και διαβεβαιώνετε το κοινό σας για την οικονομική μου κατάσταση, αλλά είναι εύκολο να ελεγχθούν μια που εγώ δεν έχω καταθέσεις σε Ελβετικές Τράπεζες.

Για να προχωρήσουμε όμως στην ουσία των συκοφαντιών που συνειδητά εξακοντίζετε, με δόλο και μοναδικό σκοπό να με πλήξετε. Και λέω συνειδητά, γιατί για όσα λέτε ή αφήνετε να εννοούνται, γνωρίζετε πολύ καλά ποια είναι η αλήθεια, γιατί:

1. Έχω αναφερθεί επανειλημμένως σε όσα αφορούν εμένα, τον Καλογρίτσα και τα λεγόμενα «τρία εκατομμύρια», με αλλεπάλληλα δημοσιεύματά μου και δημόσιες τοποθετήσεις μου.

2. Για την υπόθεση αυτή, η εφημερίδα της οποίας είσαστε αρθρογράφος, ΤΑ ΝΕΑ, έχει δημοσιεύσει την αλήθεια μετά από άρθρο συντάκτη τους, προκειμένου να με αποκαταστήσει.

3. Το βασικότερο, όμως, είναι πως, την πλήρη αλήθεια για την υπόθεση, έχει γράψει η εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ, η οποία είναι μέτοχος του ραδιοσταθμού, στον οποίο είπατε όσα συκοφαντικά είπατε, στις 12 Ιουλίου του 2020. Τα στοιχεία που δημοσίευσε το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ και τα οποία επιβεβαιώνονται πλέον από τα επίσημα έγγραφα του ΓΕΜΗ, αποκαλύπτουν, πως ο Ιωάννης Καλογρίτσας ήταν μοναδικός μέτοχος της εταιρείας που εξέδιδε το Documento και πως τα τρία εκατομμύρια που προέρχονταν από την εταιρεία CCC, δεν μπήκαν καν στην έκδοση της εφημερίδας, αλλά πήγαν στην «τσέπη» του Καλογρίτσα ως «μείωση μετοχικού κεφαλαίου».

Συγκεκριμένα και διεξοδικά λοιπόν γνωρίζετε πως:

Το Νοέμβριο του 2016, εκδόθηκε η εφημερίδα Documento από την εταιρεία Ιωάννης Βλαδίμηρος Καλογρίτσας. Μοναδικός μέτοχος αυτής της εταιρείας ήταν ο Ιωάννης Καλογρίτσας. Εγώ υπήρξα διευθυντής της εφημερίδας και δεν είχα καμία σχέση με την εταιρεία και τον εκδότη της. Τον Ιανουάριο του 2017, ο κύριος Καλογρίτσας ζήτησε να λύσουμε την συνεργασία μας και να κλείσει η εφημερίδα, γιατί ως διευθυντής δεν δεχόμουν τις παρεμβάσεις του (γνωρίζω πως αυτό είναι λίγο παράξενο και ασυνήθιστο για εσάς, αλλά προφανώς έτσι είναι) και δεν ευθυγραμμιζόμουν με μη δημοσιογραφική ατζέντα. Έτσι στις 5 Μαρτίου, το Documento, που αποτελούσε σήμα κατοχυρωμένο σε εμένα, εκδόθηκε πλέον από εταιρεία που δημιουργήθηκε γι’ αυτό τον σκοπό, την Documento Media.

H εταιρεία Ιωάννης Καλογρίτσας, είχε πάρει μέρος στον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες πολύ πριν εκδώσει το Documento, και στις 29 Σεπτεμβρίου 2016 κηρύχθηκε έκπτωτη, γιατί δεν κατέβαλε το τίμημα που προέβλεπε ο νόμος. Το ποσό μάλιστα των 3 εκατομμυρίων που είχε προκαταβάλει για να πάρει μέρος στο διαγωνισμό, κρίθηκε μη επιστρεπτέο από το Ελληνικό Δημόσιο. Στις 13 Ιανουαρίου του 2017 το ΣτΕ, στο οποίο είχε προσφύγει η εταιρεία του Καλογρίτσα, με την απόφαση 95/2017 έκρινε πως πρέπει να του επιστραφεί η προκαταβολή που είχε δεσμευτεί από το Ελληνικό Δημόσιο. Όπως αποκάλυψε το Πρώτο Θέμα, μερικές μέρες μετά, στις 19 Ιανουαρίου του 2017, ο μοναδικός εταίρος της εταιρείας (την οποία είχε μετονομάσει σε MEDIA DOC) κάνει μείωση Μετοχικού Κεφαλαίου και παίρνει από τα ταμεία της εταιρείας το ποσό των τριών εκατομμυρίων.

Πριν μερικούς μήνες, ο Καλογρίτσας, εμφανίστηκε να καταθέτει στις Αρχές, πως έλαβε από τον Όμιλο Χούρι και την εταιρεία CCC, περί τα τρία εκατομμύρια ευρώ στις 29 Αυγούστου 2016, για να πάρει μέρος στην διεκδίκηση των τηλεοπτικών αδειών. Το ποσό αυτό το εμφανίζει ως διευκόλυνση στο ΣΥΡΙΖΑ, που φιλοδοξούσε να αποκτήσει δικό του κανάλι. Όπως λέει, εντελώς ψευδώς, αφού απέτυχε αυτό το εγχείρημα, τα τρία εκατομμύρια διοχετεύτηκαν για να εκδοθεί η εφημερίδα Documento, πράγμα, όμως, που αντικρούεται από τα παραπάνω αδιάψευστα στοιχεία. Μέχρι στιγμής ένα Ελβετικό δικαστήριο και ένα Ελληνικό, με αποφάσεις τους, θεωρούν πως τα τρία εκατομμύρια ευρώ αποτελούν ποσό που δόθηκε από τον Όμιλο Χούρι στο πλαίσιο συμφωνίας Καλογρίτσα-Χούρι για κατασκευαστικό έργο. Ακόμη όμως και να μην είναι έτσι, ουδέποτε ο Καλογρίτσας είπε ή υπονόησε πως τα τρία εκατομμύρια ευρώ διοχετεύτηκαν στο Documento, που τελεί υπό την έκδοσή μου, και πολύ περισσότερο σε εμένα, ο οποίος μάλιστα δήθεν «τα έφαγα».

Όπως αποκάλυψε επίσης το Πρώτο Θέμα, κατά την δημιουργία της η εταιρεία Ιωάννης Βλαδίμηρος Καλογρίτσας, είχε μετοχικό κεφάλαιο 11,3 εκατομμύρια ευρώ. Έως 30 Μαρτίου του 2017, είχε κάνει αλλεπάλληλες μειώσεις μετοχικού κεφαλαίου, καταλήγοντας σε κεφάλαιο 1.760.000. Τα υπόλοιπα, όπως υποστηρίζει η εφημερίδα και φαίνεται στο ΓΕΜΗ, μπήκαν στην «τσέπη» του μοναδικού εταίρου Ιωάννη Βλαδίμηρου Καλογρίτσα. Δεν υπάρχει δε καμία αμφιβολία πως τα φερόμενα 3 εκατομμύρια που μπήκαν από τον Όμιλο Χούρι, δεσμεύτηκαν από το ελληνικό Δημόσιο έως τον Ιανουάριο του 2017 (άρα δεν μπορούσαν να μπουν στο Documento) και όταν αποδεσμεύτηκαν δεν μπήκαν στην εταιρεία που εξέδιδε τότε την εφημερίδα, αλλά στην «τσέπη» του μοναδικού μετόχου ως μείωση κεφαλαίου. Όλα αυτά λοιπόν τα γνωρίζετε πολύ καλά, αλλά, παρόλα αυτά, επιλέξατε συνειδητά την πρακτική της συκοφάντησης και της εξύβρισής μου, ισχυριζόμενος ψευδώς και ονειδιστικά ότι δήθεν είμαι «μπατίρης» δημοσιογράφος, που δήθεν μου «έδωσαν τρία εκατομμύρια για να βγάλω την εφημερίδα Documento», και μάλιστα «από τον Καλογρίτσα μέσω του Παππά», τα οποία δήθεν «έφαγα», και τα οποία μου «τελείωσαν», παρουσιαζόμενος, έτσι, ως ένας ιδιοτελής, ανήθικος και διαπλεκόμενος δημοσιογράφος.

Σας καλώ, λοιπόν, στην αμέσως επόμενη εκπομπή σας, άλλως εντός 10 ημερών, να ανασκευάσετε τα παραπάνω ψεύδη και να αποκαταστήσετε την αλήθεια, όπως ακριβώς την γνωρίζατε και δολίως την αποσιωπήσατε. Ως αποκατάσταση δεν εννοώ την εκ του πονηρού απλή δημοσιοποίηση – ανάγνωση της εξώδικης διαμαρτυρίας μου ως μεταφορά «της άποψής μου». Η «άποψή μου» θα είχε νόημα και λειτουργικότητα, εάν στο πλαίσιο της καταγραφής όσων έχουν συμβεί, μου την ζητούσατε, παρά το ότι γνωρίζατε την αλήθεια. Τώρα, όμως, προχωρήσατε πέρα από την συλλογή και την καταγραφή απόψεων σε σκόπιμη συκοφαντία. Η αποκατάσταση απαιτεί σαφή αναφορά στην αλήθεια, στην αποδοχή της συκοφαντικής σκοπιμότητας όσων αναφέρατε και φυσικά στη συγγνώμη μέσω της εκπομπής, αλλά και εγγράφως. Γι’αυτό πρέπει να αναγνώσετε στον αέρα της ραδιοφωνικής εκπομπής σας την εξής δήλωση αποκατάστασής μου«Ζητώ συγνώμη από τον δημοσιογράφο, κ. Κώστα Βαξεβάνη, τον οποίο συκοφάντησα στην ραδιοφωνική εκπομπή μου στον ραδιοφωνικό σταθμό Θέμα 104,6 της 28ης-01-2021. Ο κ. Βαξεβάνης μας απέστειλε την από 28-01-2021 εξώδικη δήλωσή του, την οποία τόσο εγώ όσο και η ιδιοκτησία του σταθμού υιοθετούμε πλήρως, με την οποία διαμαρτύρεται δικαιολογημένα για την συκοφαντική επίθεση που υπέστη εκ μέρους μου. Συγκεκριμένα, είναι αλήθεια ότι ουδέποτε ο κ. Βαξεβάνης χρηματοδοτήθηκε από τον Καλογρίτσα με 3 εκατομμύρια ευρώ, για να λειτουργήσει την εφημερίδα Documento, πράγμα το οποίο γνώριζα, αλλά, παρόλα αυτά, επέλεξα συνειδητά να παραποιήσω την αλήθεια και την πραγματικότητα, προκειμένου να τον πλήξω σε προσωπικό και επαγγελματικό επίπεδο. Του ζητώ συγνώμη ειλικρινά, για την συκοφαντία εναντίον του, αλλά και την συνειδητή εξύβριση και υποτίμησή του ως δημοσιογράφου, και δεσμεύομαι ότι δεν θα επαναλάβω στο μέλλον παρόμοια συκοφαντική και εξυβριστική επίθεση εναντίον του».

Δεδομένου, μάλιστα, ότι η επίμαχη ραδιοφωνική εκπομπή είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο, και συγκεκριμένα στους συνδέσμους https://themaradio.protothema.gr/ και https://www.mixcloud.com/themaradio/, σας ζητώ να αφαιρεθεί το επίμαχο συκοφαντικό και εξυβριστικό απόσπασμα από τους παραπάνω συνδέσμους, της ιστοσελίδας www.protothema.gr, η οποία είναι συνδεδεμένη επιχειρηματικά με την εφημερίδα ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ και τον ραδιοφωνικό σταθμό ΘΕΜΑ 104,6.

Σε διαφορετική περίπτωση, θα αναγκαστώ να υποβάλω εναντίον όλων σας αγωγή, για την προστασία της προσωπικότητάς μου.

Πληρεξούσιο Δικηγόρο μου και δεκτικό επίδοσης διορίζω τον Δικηγόρο Αθηνών, Γιάννη Απατσίδη (Α.Μ. Δ.Σ.Α. 28501), κάτοικο Αθηνών, οδός Αριστοτέλους, αριθμ. 27, τηλ. 210-8228210, Φαξ 210-8228290, κιν. 6942625399, e-mail [email protected].

Αθήνα, 28 Ιανουαρίου 2021

Κώστας Βαξεβάνης

Δημοσιογράφος

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ