25/06/2021

Τα πρόσωπα του Δία στον Όμηρο Από το “Δέος” στον “Φόβο του Θεού”

Του Χρυσόστομου Τσιρίδη.
.

ΕΙΚΟΝΑ Διαδικτύου.(SUMMARY in English.
title: the faces of Zeus in Homer. From “Awe” to “Fear of God”).

1FCD9710 D995 4E6B B69C FE92B9B18473

Ο Έλληνας Ποιητής έχει να δώσει πολλά ακόμη , αρκεί να υπάρχει η σωστή αποκωδικοποίηση (και πάντα, εννοείται, στην ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ Γλώσσα= Απλή και σύντομη).
.
Ο Όμηρος στην ραψ. Α της ΙΛΙΑΔΑΣ (στιχ. 524-530) , δίνει, για μια και μόνη φορά, την “ΚΑΘΑΡΗ” αίσθηση της “ΘΕΪΚΗΣ” Παντοδυναμίας.
Ένα μόνο νεύμα του Ολύμπιου Θεού, μία ελάχιστη κίνηση του κεφαλιού του, ΣΥΓΚΛΟΝΙΖΕΙ το…στερέωμα.
.
Μία και μόνη φορά (!!!). Ο ΘΕΟΣ (ο Δίας εν προκειμένω) της “μίας κίνησης”, δεν θα ξαναεμφανιστεί έτσι, ως ο Θεός δηλαδή του Δέους.
.
Σε κάθε άλλη περίπτωση, τόσο στην Ιλιάδα όσο και στην Οδύσσεια, ο Δίας εμφανίζεται “ηγέτης” του ΟΛΥΜΠΟΥ, επικεφαλής Θεών και ανθρώπων, πάντα Δυνατός, πάντα Ανίκητος, πάντα Κυρίαρχος, αλλά πρωτίστως ανθρώπινος και καθόλου απρόσιτος και απόμακρος.
.
Εμπλέκεται-παρεμβαίνει στην “καθημερινότητα” των ανθρώπων, συζητά, συναλλάσσεται, συμπαραστέκεται, υποδεικνύει λύσεις, συγκινείται, θρηνεί, αλλά….
.
….καμία σχέση πλέον με την “Απόλυτη Παντοδυναμία” της έννοιας “Θεός”/ Δημιουργού του Σύμπαντος και Ρυθμιστή των Δυνάμεων της Φύσης.
.
Για τον Όμηρο ο Δίας, ΚΑΙ ΟΤΑΝ ακόμη δίνει δείγματα Παντοδυναμίας (φως της ημέρας, μίνι κατακλυσμός…), προκαλεί αυτό που και σήμερα λέμε “φόβο θεού”, εννοιοδότηση διάφορη του Δέους.
.
Το “Δέος” παραπέμπει στον εκστασιασμένο, αλλά και γι’ αυτό ανήμπορο (=ανεύθυνο) άνθρωπο.
.
Ο “Φόβος Θεού”, οδηγεί (ή όχι) στην ευσέβεια, ως προσωπική ΕΠΙΛΟΓΗ πλέον. Εσύ αποφασίζεις, αλλά και κρίνεσαι γι’ αυτό.
.
Για τον ΛΟΓΟΤΕΧΝΗ Όμηρο, ΕΙΝΑΙ αυτή η “εικόνα” του Δία που υπηρετεί τις δραματικές του στοχεύσεις.
.
Υ.Γ
Για αυτούς που αναρωτιούνται και σήμερα “Πού ήταν ο Θεός, όταν…” ή “Γιατί δεν επεμβαίνει….” κ.α.παρόμοια, ο Έλληνας Ποιητής ήδη έχει την απάντηση. Ο Όμηρος ο αληθινός. Πριν 3.000 χρόνια από σήμερα.
.
SUMMARY in English
title: the faces of Zeus in Homer. From “Awe” to “Fear of God”.
.
Homer in the Raps. A of the ILIAD (verses 524-530) , he gives, for once and for all, the “CLEAN” sense of “Divine” Omnipotence.
A single nod of the Olympian God, a tiny movement of his head, CONCELEBRATES the…firmament.
.
Once and only once (!!!!). The GOD (Zeus in this case) of the “one movement”, will never again appear like this, that is, as the God of AWE.
.
For Homer, Zeus, the “leader” of the universe, EVEN WHEN he still gives signs of his omnipotence (daylight, mini flood…), causes what we still call today “fear of God”, a conceptualization different from that of Awe.
.
“Awe” frightens and inactivates…
.
“Fear of God”, leads (or not) to godliness, as a personal CHOICE now.
.
You decide, but you are also judged for it.
.
And it is what the intellectual GREEK POET Homer teaches to future generations.
.
NOTE
For those who still wonder today “Where was God when…” or “Why doesn’t he intervene….” and the like, the Greek Poet already has the answer. 3,000 years ago today.
.
(Translated with http://www.DeepL.com/Translator,free version)
.
Υ.Γ Σε επόμενο σημείωμα, θα καταθέσω κάποιες απλές προσωπικές σκέψεις μου για το κατά πόσο είναι σωστό να μιλάμε για… “φτωχές”, “λεξιπενείς”, “ατελείς” γλώσσες ή μήπως όλα αυτά, σε μεγάλο βαθμό, δεν είναι έτσι, όπως νομίζουμε.
Προς το παρόν “πειραματίζομαι” με περιλήψεις,ΟΜΩΣ μόνο ΠΑΝΩ σε κείμενα που έγραψα ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΩΣ ο ίδιος στην μητρική μου γλώσσα. (ΚΑΙ) Με την ΕΛΑΧΙΣΤΗ εξοικείωση (ακούσματα) που έχω με την Αγγλική γλώσσα, προσπαθώ να δω συγκριτικά το αποτέλεσμα….!
.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ