Κίνηση ματ από τους Γάλλους: Come back με τους Scalp Naval στην πρόταση για τις Belharra

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

«Εφόσον το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό το επιθυμεί, οι προσφερόμενες στην Ελλάδα φρεγάτες Belharra μπορούν να φέρουν και 4 εκτοξευτήρες Sylver 70»

Αυτό ανέφερε στέλεχος της Group Naval μιλώντας στον Ελληνικό Τύπο, παρά τα τεχνικά προβλήματα που υπήρχαν κατά την τηλεδιάσκεψη στην οποία είχε καλέσει η Γαλλική εταιρία.

Από το hellasjournal.com

Να θυμίσουμε εν τάχει πως ο Α70 είναι ο εκτοξευτήρας με τον οποίο μπορεί να βληθούν πυρομαχικά μεγάλου πλήγματος και σε ότι αφορά την «Γαλλική σχολή», αυτό μεταφράζεται στον στρατηγικό πύραυλο SCALP NAVAL, δηλαδή τη ναυτική έκδοση του πυραύλου που βρίσκεται και στην φαρέτρα της Πολεμικής Αεροπορίας, των Γαλλικών Mirage 2000-5 της 331 Μοίρας «Θησέας». Με την έλευση των RAFALE τους επόμενους μήνες το συγκεκριμένο οπλοστάσιο γίνονται βαρύτερο από τη στιγμή που τα νέα F3R έχουν τη δυνατότητα να φέρουν δυο τέτοιους πυραύλους και να τους εξαπολύουν σε μια αποστολή.

Έως σήμερα ο εκτοξευτήρας Sylver 70 ήταν «προνόμιο» των φρεγατών FREMM, κλάσης Aquitaine, σαν αυτή που πριν λίγους μήνες εντάχθηκε επιχειρησιακά ως το νεώτερο πλοίο του συγκεκριμένου τύπου στο Πολεμικό Ναυτικό της Γαλλίας.

Ο κος. Boy δεν παρέλειψε ν’ αναφερθεί επίσης και στα συστήματα ανθυποβρυχιακού πολέμου, αντιλαμβανόμενος ότι το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό δίνει ιδιαίτερη σημασία σε αυτή τη μορφή ναυτικού πολέμου τόσο για το Αιγαίο όσο και για την Αν. Μεσόγειο.

Το στέλεχος της Γαλλικής εταιρίας σημείωσε χαρακτηριστικά ότι «όσον αφορά τις ανθυποβρυχιακές ικανότητες του πλοίου τοποθετήθηκε ότι είναι εξίσου αποτελεσματικό με αυτές των FREMM αν και ο εξοπλισμός που φέρουν οι FDI HN είναι πιο συμπαγής οι βελτιώσεις στις τεχνολογίες επιτρέπουν ανάλογες επιδόσεις.»

Επιγραμματικά να υπενθυμίσουμε ότι η Γαλλική πρόταση αναφέρει ότι αποτελεί ένα ολοκληρωμένο και συνεκτικό πακέτο σχεδιασμένο ώστε να απαντά σε όλες τις επιχειρησιακές απαιτήσεις που έχουν τεθεί και, παράλληλα, να προσφέρει τις καλύτερες δυνατότητες, με τον συντομότερο δυνατό χρόνο παράδοσης, και βελτιστοποιημένο κόστος.

H Πρόταση περιλαμβάνει:

-4 FDI HN – Η πιο σύγχρονη φρεγάτα τελευταίας γενιάς-με 3 να κατασκευάζονται εγχώρια και την πρώτη έτοιμη σε υπηρεσία μέχρι το 2025

-Μαζί με Ενδιάμεση λύση 2 φρεγατών, διαθέσιμες στις αρχές του 2022, δωρεάν

-Εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ στην Ελλάδα

-Μακρόχρονη συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία για τη δημιουργία βιώσιμων οικονομικών οφελών και θέσεων εργασίας

H πρώτη FDI HN θα παραδοθεί το 2025 που σημαίνει ότι οι ανάγκες του ΠΝ θα σε μια τετραετία ενώ για να τεθεί επιχειρησιακό το πρώτο πλοίο θα απαιτηθεί περίπου ένας επιπλέον χρόνος.

Η πρόταση της λεγόμενης «ενδιάμεσης λύσης» που προσφέρει η Γαλλία ήταν το αντικείμενο αυτοψίας Ελληνικού κλιμακίου που μετέβη στην Τουλόν. Δύο φρεγάτες Anti-air warfare (AAAW) και Anti-submarine Warfare (ASW) προτίθεται να δώσει δωρεάν το Παρίσι στην Ελλάδα, δυο πλοία όμως που είναι ήδη υπό καθεστώς παροπλισμού, με ότι σημαίνει αυτό.
Το Ελληνικό κλιμάκιο όπως έχει επισημάνει στην αναφορά του πρόκειται για πλοία που έχουν συντηρηθεί μεν αλλά δεν παύουν να είναι παλαιάς τεχνολογίας κι αυτό σημαίνει για το Πολεμικό Ναυτικό «το πρόβλημα που θέλει ν’ αποφύγει»…

Το Παρίσι από την πλευρά του λέει ότι πρόκειται για επιχειρησιακές φρεγάτες, επιβεβαιώνοντας τη διαλειτουργικότητα τους με κάθε πλοίο του ΝΑΤΟ και προσφέροντας δυνατότητες για την αντιμετώπιση σύγχρονων απειλών. Έχουν περάσει συντηρήσεις σε πολύ τακτικούς χρόνους, και ανανεωθεί ώστε να βρίσκονται σ’ επιχειρησιακό επίπεδο και σε υπηρεσία με το Γαλλικό Ναυτικό. Πριν την μεταφορά τους στην Ελλάδα, θα περάσουν από εκτεταμένο πρόγραμμα, εργασιών συντήρησης και αναγέννησης τους που θα επιτρέψει την ένταξη τους στον Ελληνικό Στόλο, στις καλύτερες δυνατές συνθήκες.

Σχετικά με την FDI HN
Η FDI HN είναι φρεγάτα που προσφέρεται στο ΠΝ με δυνατότητες αποτελεσματικής προστασίας στόχων υψηλής αξίας θαλάσσης ή περιοχής όπως παράκτιες εγκαταστάσεις , πόλεις και Ελληνικά νησιά. θα αποτελεί, πλεονέκτημα ισχύος και κυριαρχίας για την Ελλάδα.

Εξοπλισμένη με έως 32 βλήματα Aster, 21 RAM, 8 Exocet MM 40 B 3, MU 90 lightweight torpedoes και πυροβόλο 76 mm , προσφέρει δυνατότητες για έλεγχο του εναέριου και θαλάσσιου χώρου και αυτονομία δράσης.

Το Ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό θα δύναται να ενταχθεί σε οποιονδήποτε προγραμματισμό διασυμμαχικών ναυτικών η εναέριων επιχειρήσεων στο υψηλότερο επίπεδο. Ο φόρτος των 32 βλημάτων Aster μπορεί να εμπλέξει στόχους σε κάθε κατεύθυνση και να εξασφαλίσει μια ασύγκριτη «hit-to-kill» δυνατότητα, κάνοντας δυνατή την αντιμετώπιση οποιασδήποτε επίθεσης κορεσμού.
Οι φυσικές και ψηφιακές της υποδομές εγγυώνται μελλοντικές δυνατότητες εξέλιξης, που θα διασφαλίσει ότι το Ελληνικό Ναυτικό θα είναι σε θέση να αντιμετωπίσει τις αναδυόμενες και μελλοντικές απειλές κατά τη διάρκεια ζωής του πλοίου (σ.σ. UAVs, Cyber, βαλλιστικούς πυραύλους, υπερηχητικούς πυραύλους, απειλές στελθ κάτω ή πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας.)

Ένα κυρίαρχο αμυντικό στοιχείο για τον έλεγχο θαλάσσιου και εναέριου χώρου
Η FDI διαθέτει πέντε βασικές ιδιότητες για τον μόνιμο έλεγχο του εναέριου-θαλάσσιου χώρου.

Το ραντάρ Thales SEA FIRE, το πρώτο πλήρως ψηφιακό ραντάρ με τέσσερις επίπεδες κεραίες που βασίζονται στην τεχνολογία AESA, παρέχει πρόσβαση σε όγκο επιτήρησης αρκετών εκατοντάδων χιλιομέτρων και είναι ικανό να ανιχνεύει «αόρατες» απειλές, από ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΑ ΟΧΗΜΑΤΑ έως υπερηχητικούς πυραύλους. Η εκτεταμένη αντιαεροπορική του ικανότητα επιτρέπει την παροχή προστασίας, άμυνας περιοχής και επέμβασης έναντι των πιο σημαντικών αερομεταφερόμενων απειλών.

Προσφέρει επίσης ολοκληρωμένο σύστημα πυρός (firing chains) με υψηλή αντιδραστικότητα και απόλυτη ακρίβεια. Οι πύραυλοί της, που συνδέονται με το ραντάρ SEAFIRE, έχουν σχεδιαστεί ειδικά για να ανταποκρίνονται σε όλους τους τύπους πυραυλικών απειλών, ιδίως υπερηχητικών, και βρίσκονται σε χρήση από το Γαλλικό Ναυτικό αλλά και άλλα ευρωπαϊκά ναυτικά.
Τα συστήματα της FDI HN συνδυάζονται από το SETIS Combat Management System, προσφέροντας στο πλοίο μια πραγματική ικανότητα αντιμετώπισης πολλαπλών απειλών χάρη στην ακρίβεια της απεικόνισης της τακτικής κατάστασης, η οποία είναι δυνατή χάρη στη συνεκτίμηση δεδομένων από όλους τους αισθητήρες του πλοίου.

Το σύστημα πρόωσης, όλα τα κρίσιμα τμήματα επί του σκάφους, τα κέντρα δεδομένων και το τμήμα ελέγχου καταστροφών, έχουν περιορισμένη χρήση, αφού το πλοίο χωρίζεται σε δύο ζώνες χωρισμένες από ένα διπλό στεγανό διάφραγμα ανθεκτικό στις επιπτώσεις των πυραυλικών επιθέσεων.

Συνεργασία με την ελληνική βιομηχανία
Η Naval Group δεσμεύεται στη διασφάλιση της επιτυχίας του προγράμματος φρεγατών όπως και στη στήριξη της ελληνικής κυριαρχίας ενισχύοντας το «Made in Greece» και τη συμμετοχή του Ελληνικού βιομηχανικού οικοσυστήματος.

Με την υλοποίηση της κατασκευής 3 φρεγατών FDI HN στην Ελλάδα από ελληνικές επιχειρήσεις και τον εκσυγχρονισμό των ΜΕΚΟ 200ΗΝ, η NAVAL GROUP θα συμβάλει στην ενεργοποίηση ενός ισχυρού δικτύου βιομηχανικών και R&D συνεργατών δίνοντας τη δυνατότητα στην ελληνική βιομηχανία να προσφέρει στις ελληνικές ναυτικές δυνάμεις πλάνα εκσυγχρονισμού ενώ παράλληλα θα δημιουργεί θέσεις εργασίας και οικονομικά οφέλη για τη χώρα τις επόμενες δεκαετίες.
Θα επιτρέψει τη διεθνή αναγνώριση της αριστείας της ναυτικής βιομηχανίας της, ενώ παράλληλα θα της προσφέρει τα καλύτερα «Made in Greece» πολεμικά πλοία για την υπεράσπιση των συμφερόντων και των πολιτών της χώρας.

Περισσότερες από δέκα ελληνικές εταιρείες έχουν ήδη προεπιλεγεί και πολλές άλλες βρίσκονται στη διαδικασία προ-επιλογής. Επίσης όλες οι εταιρείες που έχουν επιλεγεί για το πρόγραμμα FDI HN & MEKO 200HN θα ενσωματωθούν στη γαλλική βιομηχανική αλυσίδα εφοδιασμού.

Σχετικά με τον εκσυγχρονισμό των MEKO
Για την κάλυψη των ζητουμένων της Ελλάδας προτείνεται μία λύση χωρίς ρίσκο καθώς η αναβάθμιση θα γίνει σε συνεργασία με τη Thales που έχει προμηθεύσει το αρχικό Σύστημα Διαχειρίσης Μάχης και θα ηγείται του έργου.

Συνδυάζοντας την τεχνογνωσία τους και την εμπειρία τους, η Thales και η Naval Group βρίσκονται σε ιδανική θέση για να προσφέρουν τη βέλτιστη σχέση κόστους-απόδοσης, τόσο για το ίδιο το πρόγραμμα Mid-Life Upgrade, όσο και για τη διασφάλιση της λειτουργικής διαθεσιμότητας των πλοίων.
Το πρόγραμμα αναβάθμισης των MEKO ΗΝ προορίζεται να πραγματοποιηθεί στην Ελλάδα, με συμμετοχή της ελληνικής βιομηχανίας. Από αυτή την άποψη, η THALES μπορεί να βασιστεί στην παρουσία της THALES HELLAS S.A. και τόσο στην THALES όσο και στην NAVAL GROUP και τις ήδη διαμορφωμένες σχέσεις με υφιστάμενους βιομηχανικούς εταίρους.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ