17/06/2021

Γιατί ανατρέχουμε στον Όμηρο (Why do we refer to the OMIRUS?)

του Χρυσόστομου Τσιρίδη

Η Θέτιδα, μητέρα του Αχιλλέα, ΙΚΕΤΕΥΕΙ τον Δία. Ο ΟΜΗΡΟΣ θα κατορθώσει, με την ιδιοφυή ΜΥΘΟΠΛΑΣΙΑ, να ΑΝΑΤΡΕΨΕΙ μια ΧΑΟΤΙΚΗ, σύμφωνα με τον ALBIN LESKY, ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ.

387C4F64 3154 485D 89ED 8B8BE184DF96
Γιατί ΑΝΑΤΡΕΧΟΥΜΕ στον ΌΜΗΡΟ; ΕΠΕΙΔΗ ο Έλληνας Ποιητής αντί να περιγράψει έναν Πόλεμο (τον ΤΡΩΙΚΟ), τον μετουσίωσε σε σπουδή Πολέμου και κατ’ επέκταση σε ΣΠΟΥΔΗ ζωής.

(INTERNET IMAGE.Thetis, mother of Achilles,
imitates Jupiter. OMEROS will succeed, with his genius mythoplasy, in revolving an entire CHAOTIC, according to ALBIN LESKY, Mythology.
.
Why do we REFER to the OMIRUS? BECAUSE the Greek Poet, instead of describing a War (the Trojan War),transformed it into a study of War and by extension into a STUDY of life).

.
Έχοντας ο Όμηρος (κατά πως λένε οι γραμματιζούμενοι ) “ΠΡΟ του ΓΡΑΜΜΑΤΟΣ”, δηλαδή “προτού ακόμη γραφούν”, και την ΘΟΥΚΥΔΙΔΕΙΑ αντίληψη για την Ιστορία (κτήμα ες αεί) και την ΗΡΟΔΟΤΕΙΑ (μή ακλεά γένηται), ο ΟΜΗΡΟΣ έδωσε, πολύ πολύ ΠΡΙΝ, την διαχρονικότητα της ουσίας των γεγονότων.
.
Και το πετυχαίνει αυτό, μετουσιώνοντας, μετατρέποντας….”ανακατασκευάζοντας”, μετασχηματίζοντας (ας επιλέξει ο αναγνώστης την λέξη που θέλει) τους
“Ήρωες” του ΤΡΩΙΚΟΥ Πολέμου, σε Λογοτεχνικούς ΧΑΡΑΚΤΗΡΕΣ του “ΙΛΙΑΔΙΚΟΥ” Πολέμου (της ΙΛΙΑΔΑΣ, δηλαδή).
.
Τον Όμηρο δεν τον ενδιαφέρει να “ιστορήσει” το πώς μια μεγάλη Δύναμη συντρίβει έναν αδύναμο αντίπαλο, να επαινέσει, να υμνήσει, να θριαμβολογήσει….!
(Homer is not interested in “telling the story” of how a great Power crushes a weak opponent… He seeks the real causes of war).
.
Αποφεύγοντας τον σκόπελο των Ηθικολόγων ΥΠΟΚΡΙΤΩΝ “οι καλοί / οι κακοί”, αναζητά τα πραγματικά αίτια του Πολέμου.
.
ΕΝΔΕΙΚΤΙΚΑ, ένα ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: Ποσώς ενδιαφέρει τον Όμηρο, εάν είναι Έλληνας ή Τρώας, ο τραγικός εκείνος γερο-πατέρας που έχασε (πρόσφερε, ΘΥΣΙΑΣΕ για την ΠΑΤΡΙΔΑ) και τα δυο του παιδιά στον πόλεμο, ΠΛΗΝ ΟΜΩΣ, άκληρος πλέον, γίνεται εύκολη λεία των ΛΑΜόΓΙΩΝ (!)
.
Πιο απλά. Η περιουσία του γίνεται στόχος ΚΑΙ από θεσμικά λαμόγια (“χηρωστές”) και από…λαμόγια, κάτι απίθανους μακρινούς “συγγενείς”, που εμφανίζονται από το πουθενά, μόλις μυριστούν χρήμα (Ιλιάδα ραψ. E, στιχ. 155 κ.ε).
.
Ο ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΗΣ Έλληνας Ποιητής θα σταθεί δίπλα στον τραγικό γέρο πατέρα και θα “καταγγείλει” (3.000 χρόνια ΠΡΙΝ από σήμερα) αυτήν την απαξίωση του ανθρωπισμού.
.
Να πώς η…. “ΠΟΛΕΜΙΚΗ” ΙΛΙΑΔΑ, γίνεται ΣΠΟΥΔΗ ΖΩΗΣ (!).
.
Υ.Γ Αν επιμένω στον Όμηρο, είναι γιατί πιστεύω ότι τον Έλληνα Ποιητή
θα τον “καταλάβουμε” ή καλύτερα θα τον ανακαλύπτουμε, ΜΕΤΑ την σχολική μας θητεία
.
Συνεχίζεται. Θα δούμε με συγκεκριμένες αναφορές στο Ομηρικό Θησαυροφυλάκιο πώς συμβαίνει…!
.
Υ.Γ Δεν γνωρίζω Αγγλικά. Η μετάφραση γίνεται από το
“https://www.deepl.com/translator”. Οι αγγλομαθείς ενδεχομένως να επισημάνουν λάθη. Όπως έχω γράψει όμως πρόσφατα,ΕΣΤΩ με τα όποια ελάχιστα ακούσματα από την Αγγλική,προσωπικά προσπαθώ να διαπιστώσω τα περί…”πλούσιων” και “φτωχών” γλωσσών…!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ