25/06/2021

Εισαγόμενες, υπερεκτιμημένες, ακριβότερες και μη-βιώσιμες υπερ-τροφές

Δυστυχώς ελαιόλαδο, μέλι, μαστίχα Χίου, χαρούπι, βρώμη, βότανα, χόρτα, φασόλια, σπόροι και ξηροί καρποί, οι ελληνικές τροφές με υψηλή διατροφική αξία δεν έχουν κερδίσει τη θέση που τους αξίζει στην αγορά των “υπέρ-τροφών.

Ο Ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης και της ομάδας του ECR, Εμμανουήλ Φράγκος Φραγκούλης, με παρέμβασή του προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, ζητά ενημέρωση για τις εισαγόμενες, υπερεκτιμημένες, ακριβότερες και μη-βιώσιμες υπερ-τροφές. Δυστυχώς ελαιόλαδο, μέλι, μαστίχα Χίου, χαρούπι, βρώμη, βότανα, χόρτα, φασόλια, σπόροι και ξηροί καρποί, οι ελληνικές τροφές με υψηλή διατροφική αξία δεν έχουν κερδίσει τη θέση που τους αξίζει στην αγορά των “υπέρ-τροφών”.

Ο Εμμανουήλ Φράγκος, επισημαίνει στην Κομισιόν ότι η κατανάλωση στην ΕΕ ακολουθεί, συχνά άκριτα, διαμορφούμενες τάσεις. Οι σπόροι chia από άποψης κόστους και θρεπτικής αξίας είναι συγκρίσιμοι με το λιναρόσπορο και τα καρύδια, που επιπλέον αποτελούν λιγότερο απαιτητική καλλιέργεια. Τα αμερικανικής προέλευσης, διάσημα cranberries είναι υποδεέστερα σε θρεπτική αξία από τα ευρωπαϊκά κόκκινα μύρτιλλα.

Επίσης, το φραγκοστάφυλλο έχει πολύ λιγότερες θερμίδες και υπερ-τριπλάσια βιταμίνη C σε σχέση με το gojiberry. Το κεχρί είναι διατροφικά συγκρίσιμο και υπερδιπλάσιο σε σίδηρο του νοτιοαμερικανικού κινόα, με την υπερβολική ζήτηση του οποίου οδηγεί σε καλλιέργειες που δεν πληρούν τους όρους βιωσιμότητας, οδηγώντας εδαφική διάβρωση. Η παραγωγή ενός κιλού αβοκάντο απαιτεί τη χρήση 1500 λίτρων νερού, η παραγωγή μαρουλιού, 240 λίτρα και τομάτας, 110 λίτρα.

Ο Ευρωβουλευτής της Ελληνικής Λύσης τονίζει ότι στα πλαίσια αυτής της τάσης, υποτιμούνται τα αλλοειδή, όπως οι βολβοί, το σκόρδο, και το πράσο που έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες. Τα ξαφνικά “μοδάτα” αγροτικά προϊόντα που προέρχονται από τρίτες χώρες συχνά περιέχουν βαριά μέταλλά και ζιζανιοκτόνα, πολύ πάνω από τα επιτρεπόμενα όρια εντός ΕΕ.

Ο Εμμανουήλ Φράγκος σε συνέχεια των ανωτέρω ρωτά την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με ποιους τρόπους σκοπεύει να αναδείξει επικοινωνιακά τις ελληνικές και ευρωπαϊκές υπερ-τροφές. Εντοπίζει πρόβλημα στην ενημέρωση των καταναλωτών, αλλά και στη βιωσιμότητα της εν λόγω αγοράς; Με πληροφορίες από το agrocapital.gr

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΑΚΟΜΗ

ΣΧΟΛΙΑΣΕ ΤΟ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ