Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου, 2022

Ερώτηση ΚΙΝΑΛ για τη Συντήρηση Πτητικών Μέσων Ενόπλων Δυνάμεων

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Άσκηση Νυχτερινή Αστραπή: Εγινε η νύχτα μέρα

Η τακτική άσκηση μετά στρατευμάτων «Βελλεροφών – 22 –...

Εντυπωσιακή άσκηση απο την 50η Μηχανοκίνητη Ταξιαρχία

Στο Πεδίο Βολής και Ασκήσεων «ΨΗΛΟΥ ΣΤΑΛΟΥ» του Δ΄...

Γιατί το ΥΠΟΙΚ και το ΥΠΕΘΑ συνεχίζουν τον εμπαιγμό των Αποστράτων με τον Ν 4093/12

Γράφει ο Παναγιώτης Δημητριάδης Αντιπτέραρχος (Ι) ε.α Το 2019  τα Μετοχικά Ταμεία...

Η Ελλάδα πρέπει να είναι έτοιμη να χτυπήσει σκληρά την Τουρκία

Σήμερα η τουρκική κυβερνητική νομενκλατούρα φωναχτά αλλάζει τον «αμανέ»...

Μάζης: Τι εξωτερική πολιτική ακριβώς ακολουθούμε να καταλάβουμε και εμεις;

Ο Δρ Ιωάννης Μάζης Καθηγητής Οικονομικής Γεωγραφίας και Γεωπολιτικής...

Στρατηγός Φλωρος: Όποιος κάνει το μοιραίο λάθος ‘να έρθει’

«Το υψηλό ηθικό, ο επαγγελματισμός, το πείσμα, η...

Τουρκικό Drone μεσα στη νύχτα πάνω από την Αστακίδα Κάσου

Τουρκικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος UAV που εισήλθε στο FIR...

Κυκλική ανταλλαγή εξοπλισμών Ουκρανίας: Ποιον ωφελεί τελικά;

Ένας ενδιάμεσος απολογισμός της DW με εκτιμήσεις για την...

Ανοιχτά πλέον εχθρός της Ελλάδας και της Κύπρου το Αζερμπαϊτζάν

Ο υπουργός εξωτερικών της Τουρκίας ανακοίνωσε ότι το Ψευδοκράτος...

Δεσμεύτηκαν οι περιοχές δυτικά και νοτιοδυτικά της Κρήτης για τις έρευνες υδρογονανθράκων

Ο υδρογραφικός σταθμός του Ηρακλείου εξέδωσε σήμερα την αναμενόμενη...

Η επικίνδυνη «αντιποίηση» του ΥΠΕΞ από τους «λαλίστατους» στο Κίεβο

Άντε πάλι τα ίδια. Ο Παναγιωτόπουλος απο εκεί….που βρίσκεται,...

Αφοπλίζουν τα νησια

Τα άρματα BMP-1 που έχουν αποσυρθεί είναι βέβαιο πως...

Το πρόγραμμα ΤΗΛΕΜΑΧΟΣ της ΕΑΒ και η αυτοκαταστροφική μας εμμονή!

Ποιος είναι ο λόγος που δεν προωθούμε προγράμματα που...

Το ΚΙΝΑΛ κατέθεσε ερώτηση με θέμα “Συντήρηση Πτητικών Μέσων Ενόπλων Δυνάμεων” στη Βουλή. 

Η ανακοίνωση και η ερώτηση:

Κατατέθηκε χθες Ερώτηση στη Βουλή από τον βουλευτή του Κινήματος Αλλαγής, κ. Γιώργο Φραγγίδη και τον Γραμματέα της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του Κινήματος, κ. Βασίλη Κεγκέρογλου, κατόπιν προτάσεων του Τομέα Άμυνας, με θέμα “Συντήρηση Πτητικών Μέσων Ενόπλων Δυνάμεων”, προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, κ. Νικόλαο Παναγιωτόπουλο, προκειμένου να εκφράσουμε τον προβληματισμό μας και να συμβάλλουμε ώστε να φωτισθούν πτυχές της συνολικής κατάστασης συντήρησης των πτητικών μέσων των ΕΔ.

Το τελευταίο χρονικό διάστημα γινόμαστε μάρτυρες μίας εθνικής καταστροφής που προκλήθηκε από την αδυναμία του κρατικού μηχανισμού – του επιτελικού κράτους – να ελέγξει την πύρινη λαίλαπα που δημιούργησε τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή στη χώρα.

Πέραν αυτών όμως, έχει ανακύψει ένα τεράστιο πρόβλημα με την διαθεσιμότητα των πτητικών μέσων των ΕΔ που χρησιμοποιήθηκαν στην αεροπυρόσβεση που οδήγησε στην υποβολή παραίτησης του Διευθυντή της Αεροπορίας Στρατού, η οποία τελικά ανακλήθηκε, δημιουργώντας όμως προβληματισμούς κατά πόσο αυτή σχετίζεται με την διαθεσιμότητα των Ε/Π για σκοπούς αεροπυρόσβεσης ή με την εν γένει συντήρησή τους.

Συγκεκριμένα, στην υπόψη ερώτηση, αναφέρεται ότι,

Τις τελευταίες ημέρες γινόμαστε μάρτυρες μίας εθνικής καταστροφής που προκλήθηκε από την αδυναμία του κρατικού μηχανισμού – του επιτελικού κράτους – να ελέγξει την πύρινη λαίλαπα που δημιούργησε και συνεχίζει να δημιουργεί τεράστια προβλήματα στην τοπική κοινωνία, στο περιβάλλον, αλλά κυρίως στους πολίτες των περιοχών που πλήττονται, επιφέροντας τεράστια οικολογική και οικονομική καταστροφή στη χώρα. Πέραν αυτών όμως, η υπόψη κατάσταση ανοίγει μία χαραμάδα στην καλά κρυμμένη διαφάνεια διαχείρισης των υποδομών και των μέσων του κρατικού μηχανισμού για την αντιμετώπιση της κατάστασης.

Το υπόψη χρονικό διάστημα, πληθώρα δημοσιευμάτων φέρνουν στο φως προβλήματα σχετιζόμενα με τη διαθεσιμότητα των πτητικών μέσων των Ενόπλων Δυνάμεων (ΕΔ) και ιδιαίτερα των χρησιμοποιουμένων για σκοπούς αεροπυρόσβεσης.

Επίσης, υπήρξαν αρκετά δημοσιεύματα για αντικατάσταση των Διευθυντών Αεροπορίας Στρατού και Τεχνικού Σώματος, εν μέσω μάλιστα των καταστροφικών πυρκαγιών, καθώς και υποβολή παραίτησης Ανώτατου Αξιωματικού που τελικά διαψεύσθηκαν.

Τελικά, αν και υπήρξε θέμα διαθεσιμότητας των πτητικών μέσων του ΣΞ, εντούτοις προβληματισμός ανακύπτει κατά πόσο η παραίτηση του Ανώτατου Αξιωματικού συνδέεται άμεσα με την υλοποίηση της αποστολής των πτητικών μέσων του ΣΞ με την αεροπυρόσβεση ή ουσιαστικά έχει σχέση με την εν γένει συντήρησή τους.

Δεδομένου ότι, η συντήρηση των πτητικών μέσων των ΕΔ είναι σχεδόν αδύνατο να υλοποιηθεί στον εκάστοτε κατασκευαστή των μέσων.

Ερωτάσθε κ. Υπουργέ:

1.​Σε ποιους ιδιωτικούς φορείς υλοποιείται η συντήρηση των πτητικών μέσων (Α/Φ και Ε/Π) των ΕΔ και με ποιες διαδικασίες;

2.​Σε περίπτωση θετικής απάντησης, οι υπόψη φορείς διαθέτουν τα αντίστοιχα πιστοποιητικά από τον κατασκευαστή των μέσων ή άλλο κρατικό φορέα για την δυνατότητα συντήρησης  αυτών;

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Τι σημαίνει η ελληνική γλώσσα λίγοι από μας το γνωρίζουν

Η Αγγλική γλώσσα έχει 490.000 λέξεις από τις οποίες...

Σάλος στο Cash or Trash: Παιχτρια προσπάθησε να πουλήσει τεκτονική στολή

Ένα εντελώς ασυνήθιστο αντικείμενο ειδαν οι τηλεθεατές του Cash...

Γιατί ο Παρθενώνας μένει όρθιος επί 2.500 χρόνια ενώ δεν έχει θεμέλια

Το μυστικό αποκαλύπτεται μετά από μελέτες που δείχνουν ότι,...

Με ποιο σκεπτικό οι αρχαίοι Έλληνες ονόμασαν τους πλανήτες

Όλοι ξέρουμε τους πλανήτες του ηλιακού μας συστήματος οι...

Πανελλήνια ανησυχία για τον Βασιλακόπουλο: Μήπως τον ψέκασαν;

Ο υπέρμαχος της χρήσης μάσκας και των λοκντάουν, τώρα...

Τελεσίγραφο του Αλέξη Παπαχελά στον Κυριάκο Μητσοτάκη με πρωτοσέλιδο άρθρο στην Καθημερινή

Σημαντική η παρέμβαση της «Καθημερινής της Κυριακής».Η εφημερίδα, με...

Ζατρίκιον: Η αρχαιοελληνική επινόηση που κατέκτησε τον κόσμο

Το σκάκι που όλοι γνωρίζουμε σήμερα είναι το αρχαιοελληνικό...

Σάλος με την Ηλιανα Μαυρομάτη, κόρη της Λιλας Καφαντάρη που πρωταγωνιστεί στη σειρά Αυτή η...

Χρειάστηκε να περάσουν δέκα χρόνια ενασχόλησης με την υποκριτική,...