Έλενα Κουντουρά: Οι διεκδικήσεις και επιτυχίες μου, με οφέλη για την Ελλάδα, στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Της
ΕΛΕΝΑΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ
Ευρωβουλευτού ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ


Πρόσφατα συμπληρώθηκαν τα πρώτα δυόμισι χρόνια της κοινοβουλευτικής περιόδου 2019 – 2024 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου. Στο μισό της θητείας ανανεώνονται τα πρόσωπα, με την εκλογή νέου προέδρου του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και προέδρων των επιτροπών, γίνεται αποτίμηση του έργου και δρομολογείται η ολοκλήρωσή του μέχρι τη λήξη της.

Στο διάστημα αυτό διεκδίκησα και προχώρησα ζητήματα με προτεραιότητα τα συμφέροντα της Ελλάδας και της Ευρώπης στους τομείς αρμοδιότητάς μου, με παρεμβάσεις που αποτελούν σήμερα θέσεις του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και έχουν κατατεθεί στην Κομισιόν, ώστε μέχρι το τέλος της θητείας να αποτυπωθούν σε ευρωπαϊκές νομοθετικές ρυθμίσεις ή οδηγίες.

Είχα την τιμή να είμαι εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου σε δύο εκθέσεις-σταθμούς, που καταρτίστηκαν με πρωτοβουλία μου, για την οδική ασφάλεια και την αντιμετώπιση της έμφυλης βίας, δύο ζητήματα κρίσιμα για την ελληνική κοινωνία.

Η πρώτη έκθεση αφορά το «πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ στην οδική ασφάλεια έως το 2030», υιοθετήθηκε με συντριπτική πλειοψηφία και αποτελεί τον οδικό χάρτη που προτείνει το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο για τη μείωση κατά 50% των θανάτων και σοβαρών τραυματισμών στους ευρωπαϊκούς δρόμους μέχρι το τέλος της δεκαετίας. Κατέθεσα σειρά προτάσεων για μεγαλύτερη ασφάλεια στα οχήματα, στις υποδομές, στη χρήση του οδικού δικτύου και για το πλαίσιο πολιτικής για το μέλλον. Συνεργάστηκα στενά με τον Συντονιστή της ΕΕ για την Οδική Ασφάλεια Μάθιου Μπάλντγουιν και μέσα στο 2022 η Κομισιόν θα απαντήσει στην έκθεσή μου με ένα μεγάλο πακέτο νομοθετικών και μη μέτρων. Ενδεικτικά, αναμένεται αναθεώρηση της νομοθεσίας για τις άδειες οδήγησης, επιβολή προστίμων για διασυνοριακές παραβάσεις στην ΕΕ αλλά και νέες συστάσεις προς τα κράτη-μέλη για χαμηλότερα όρια ταχύτητας μέσα στις πόλεις και μηδενική ανοχή στην οδήγηση υπό την επήρεια αλκοόλ. Παράλληλα, επηρεάσαμε μια σειρά από τεχνικές προδιαγραφές των νέων προτύπων ασφαλείας για τον υποχρεωτικό εξοπλισμό των νέων αυτοκινήτων. Για την Ελλάδα, επίσης, εξασφάλισα με νομοθετική πρωτοβουλία τη χρηματοδότηση από τον προϋπολογισμό της ΕΕ της επέκτασης για τρία ακόμη χρόνια του ευρωπαϊκού προγράμματος EU Road Safety Exchange, όπου η χώρα μας συμμετέχει ενεργά με μεγάλα οφέλη για την εθνική πολιτική οδικής ασφάλειας.

Η δεύτερη έκθεση αφορά τον αντίκτυπο της ενδοσυντροφικής βίας και των δικαιωμάτων επιμέλειας στις γυναίκες και τα παιδιά. Οι προτάσεις μου για ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο αντιμετώπισης όλων των μορφών βίας στην ΕΕ και πρόληψης υιοθετήθηκαν αυτούσιες ως ψήφισμα και αποτελούν σημαντικό μοχλό πίεσης στην Κομισιόν, που έχει δεσμευθεί για μια νέα ολιστική κοινοτική οδηγία στην ΕΕ.

Επεδίωξα και ανέλαβα συντονίστρια της πολιτικής μου ομάδας στην Επιτροπή Μεταφορών και Τουρισμού (ΤRAN), γνωρίζοντας πόσο σημαντική είναι η ευθύνη αυτής της θέσης για να προωθήσω ζητήματα στους κρίσιμους τομείς τουρισμού και μεταφορών, που συνδέονται άμεσα και με την ανάπτυξη της χώρας μας.

Διεκδίκησα και πέτυχα να αναβαθμιστούν τα Δυτικά Βαλκάνια στο χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ διευρωπαϊκό δίκτυο μεταφορών ΤΕΝ-Τα, στο πλαίσιο της νέας πρωτοβουλίας της Επιτροπής. Από την εξέλιξη αυτή θα ωφεληθεί η συνδεσιμότητα της Ελλάδας, ο ελληνικός τουρισμός αλλά και οι εμπορευματικές μεταφορές από και προς τη χώρα μας. Ενώ αντίστοιχα αναβαθμίζεται η ναυτιλία μικρών αποστάσεων ως βιώσιμο μεταφορικό μέσο, με προφανή οφέλη για τη χώρα μας.

Σημαντικές επιτυχίες εξασφαλίσαμε και για τον τουρισμό μας, διότι ζήτησα και πέτυχα να εκπονηθεί η πρώτη έκθεση για μια ευρωπαϊκή στρατηγική για τον βιώσιμο τουρισμό. Είναι εξαιρετικά σημαντικό, διότι μέχρι σήμερα, σε ευρωπαϊκό επίπεδο, οι πολιτικές για τον τουρισμό ήταν αποσπασματικές. Με βάση αυτήν την έκθεση-ψήφισμα, η Κομισιόν πλέον προχωρά στη διαμόρφωση οδικού χάρτη για τον βιώσιμο τουρισμό στην ΕΕ. Και μεγάλη επιτυχία ήταν η πρότασή μου να δημιουργηθεί ο πρώτος ευρωπαϊκός μηχανισμός διαχείρισης κρίσεων στον τουρισμό, που προχωρά και έχει ενταχθεί για χρηματοδότηση πιλοτικά από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα για την Ενιαία Αγορά.

Έχοντας δημιουργήσει ισχυρές σχέσεις με ευρωβουλευτές, σκοπεύω να συνεχίσω να πιέζω για πιο φιλόδοξες πολιτικές για τον τουριστικό κλάδο, και ιδιαίτερα για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, με στόχο την οικονομική στήριξη για την ανάκαμψή τους και τη μετάβασή τους σε ένα βιώσιμο μοντέλο τουριστικής ανάπτυξης.

Έντυπη έκδοση ΤΟ ΠΑΡΟΝ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ