Μια αξιοπρόσεκτη ανάλυση των Εκδόσεων Διόπτρα της εξαγοράς του twitter απο τον Ελον Μασκ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Θρεντ #ElonMuskBuyTwitter

(*Η οπτική μιας ελληνικής εταιρείας που χρησιμοποιεί το μέσο εδώ και 10 χρόνια, τίποτα παραπάνω. Δεν θα γίνεται σοφοί, απλώς θα διαβάσετε μια γνώμη ακόμα.)

Αγόρασε το “στέκι” λοιπόν για 44 δις.

44 δις μοιάζουν πολλά χρήματα, ειδικά για να αγοράσεις κάτι που έχει λίγα σχετικά έσοδα και που πάντα είχε αυτό το “πρόβλημα”: Δεν μπορούσε να παράγει αυξανόμενους τζίρους ή να καυχηθεί ότι έχει δισεκατομμύρια χρήστες.

Δύσκολα ο Μασκ θα βγάλει τα λεφτά του σε κανονικά χρήματα.

Οι πλατφόρμες έχουν ως έσοδα τις διαφημίσεις που πληρώνουμε εμείς για να τις δείχνουν σε εσάς (και στα bots). Εσείς χρησιμοποιείται δωρεάν την πλατφόρμα και μας νοικιάζετε ένα ποσοστό της προσοχής σας.

Το Twitter δεν μπόρεσε ποτέ να προσελκύσει πολλούς χρήστες & διαφημιστές.

Όμως -παραδόξως- διατήρησε μια μεγάλη δύναμη, που δεν συνοδεύτηκε από αντίστοιχη επιχειρηματική ανάπτυξη.

Τη δύναμη του να διαμορφώνει την κοινή γνώμη μέσω ειδήσεων και διαμοιρασμού απόψεων.

Ιδιαίτερα δυσανάλογη, σε σχέση με τους χρήστες του.

Εύκολα θα διαβάσετε είδηση «Χαμός στο Twitter με το Τάδε», αλλά σχεδόν ποτέ «Χαμός στο Facebook» κι ας το χρησιμοποιούν ασύγκριτα περισσότεροι (στην Ελλάδα μπορεί Χ10 ή και Χ20 χρήστες).

To Twitter κάνει καλά αυτό για το οποίο έγινε γνωστό: Είναι Trendsetter. Τεράστια δύναμη.

Με 44 δις μπορείς να χτίσεις πάνω από 10.000 μεγάλες βιβλιοθήκες σε όλον τον κόσμο. Έτσι πραγματικά θα μπορούσες να τον αλλάξεις.

Και είδαμε πολλές ανάλογες αντιστοιχίες, ότι μπορεί να κάνει αυτό το καλό ή το άλλο καλό ο Έλον Μασκ.

Προφανώς, δεν είναι κάτι που τον απασχολεί.

Τα τελευταία χρόνια, με την παγείωση των μεγάλων δικτύων (κυρίως του Facebook), είδαμε μια υπερσυγκέντρωση ελέγχου πάνω στις πληροφορίες που υπάρχουν διαθέσιμες και στη ροή αυτών από και προς τους χρήστες.

Για μια εταιρεία σαν εμάς αυτό είναι καλό.

Με τις απίστευτες πληροφορίες που έχει συγκεντρώσει μια πλατφόρμα για τους χρήστες, εμείς -με χαρά- την πληρώνουμε για τους δείξει μαζικά και στοχευμένα διαφημίσεις.

Όταν ξέρω ακραίες λεπτομέρειες για τους χρήστες, η διαφήμισή μου είναι ακραία αποδοτική.

Στη δική μας περίπτωση οι προθέσεις μας είναι «αθώες». Απλά προσπαθούμε βρε να σας επηρεάσουμε να αγοράσετε το νέο βιβλίο του Φίτζεκ.

Ε, σε άλλες περίπτωσεις κάποιος προσπαθεί να σας κάνει να ψηφίσετε ένα κόμμα.

Όλα αυτά πάντα γίνονταν και ήταν θεμιτά, με όρους μάρκετινγκ.

Όμως οι καμπάνιες που μπορούσες πλέον να στήσεις ξεπέρασαν όρια. Και έγιναν αθέμιτες / παράνομες / αντιδημοκρατικές.

Ναι, ισχύει ότι είναι απλώς ένα μέσο.

Αν κάποιος χρησιμοποιήσει ένα μαχαίρι για να δολοφονήσει, δεν σημαίνει ότι είναι κακό το μαχαίρι.

Αλλά και δεν ισχύει.

Η δύναμη της υπερσυγκέντρωσης χρηστών σε λίγα μέσα, δημιούργησε δυναμικές ασύλληπτες για την ιστορία.

Δις χρήστες. Ο Μαρκ να απολογείται στο Κονγκρέσο γιατί οι εκλογές επηρεάστηκαν. Το Facebook να μπλοκάρει νομοσχέδια στην Αυστραλία. Το Twitter να γίνεται πλατφόρμα προπαγάνδας.

Και αν δεν αγόρασε το Twitter για να βγάλει χρηματικό κέρδος, τότε γιατί το αγόρασε;

Όπως σημειώνει ο @stratosathens από ένα άρθρο των New York Times, μπορεί απλά να το αγόρασε επειδή δεν γούσταρε το πώς λειτουργούσε. twitter.com/stratosathens/…

Έχει πλέον αυτή τη δύναμη.

Όλα αυτά αφήνουν μια γεύση από 1984, ένα βιβλίο τόσο προφητικό και πολυχρησιμοποιημένο, που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να υποστηρίξει οποιαδήποτε άποψη, προς τη μία ή προς την άλλη πλευρά.

Πιθανώς ο Μασκ να πει ότι αγόρασε το Twitter για να μην γίνει ο κόσμος σαν το 1984. 🤭 Με την αγορά του Μασκ δεν θα αλλάξουν πολλά για τους χρήστες στην Ελλάδα. Αν και έχει τοπική δύναμη το μέσο, είμαστε απλά ένα μικρό κελί εξέλ σε σχέση με τον υπόλοιπο κόσμο.

Αλλά ας γίνει αφορμή για τους χρήστες να μελετήσουν λίγο παραπάνω πού και πώς επενδύουν τον χρόνο τους.

Όπως φανταζόσασταν, το θρεντ καταλήγει σε βιβλία.

Μικρές προτάσεις, μη διαφημιστικές, σε περίπτωση που αναζητάτε ευχάριστα, ενδιαφέροντα αναγνώσματα.

Αν έχετε κι εσείς κάποια δική σας πρόταση, ευπρόσδεκτη, θα την κάνουμε RT.

440A7E93 F7AD 4ED1 89AA B3B04A7F5F1C

58C27233 3EEA 4FBD 80E2 EEC27A38C288

7D01760E B4D4 4B98 8E74 8CD4AF772BF5

CD58D571 FDC4 41D9 B3B7 EBBE25F09CBA

Πηγη: @dioptrabooks

ΔΗΜΟΦΙΛΗ