Αγώνα διαρκείας προαναγγέλλει το Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής (ΣΑΤΑ) διαμαρτυρόμενο για την ανυπαρξία της κυβερνητικής στήριξης στο κλάδο, ο οποίος έχει πληγεί -μετά την πανδημία- και από την ενεργειακή κρίση, με το πετρέλαιο κίνησης να «πιάνει» τιμές… χρυσού!
Μάλιστα, μέσω ανακοίνωσης που υπογράφει ο πάντα αγωνιστικός Πρόεδρος του ΔΣ του ΣΑΤΑ Θύμιος Λυμπερόπουλος, δίνεται και διορία μέχρι το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας στην Κυβέρνηση να ανταποκριθεί στα αιτήματα στήριξης του Συνδικάτου, αλλιώς, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά, «η επόμενη εβδομάδα θα είναι η απαρχή ενός αγώνα που θα σταματήσει μόνο, όταν εξασφαλιστεί η επαγγελματική μας επιβίωση».
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αθήνα, 14.06.2022
Σήμερα 14/06/2022, η μέση τιμή του πετρελαίου κίνησης στην Αττική έφτασε τα 2,027 ευρώ/λίτρο, σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει το Παρατηρητήριο Τιμών Υγρών Καυσίμων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.
Πρόκειται για μια εξέλιξη η οποία ξεπερνά τις αντοχές των αυτοκινητιστών ταξί και σε συνδυασμό με το χαμηλό κόμιστρο καταστούν ζημιογόνα οποιαδήποτε διαδρομή πρέπει να εξυπηρετήσει το ταξί.
Από την αρχή του έτους κάθε ταξιτζής έχει καταβάλει περισσότερα από 2.500 ευρώ για καύσιμα, πληρώνοντας πανάκριβα την ενεργειακή κρίση.
Ζητήσαμε από την κυβέρνηση να πάρει συγκεκριμένα μέτρα προκειμένου να διατηρηθεί ενεργή η δημόσια υπηρεσία μεταφοράς που παρέχει το ταξί, αλλά μέχρι τώρα δεν έγινε απολύτως τίποτα. Με τα δεδομένα που υπάρχουν σήμερα, ακόμη κι αν η κυβέρνηση δώσει την αύξηση κομίστρου (μετά από 13 χρόνια) αυτή δεν θα έχει κανένα αντίκρισμα, αφού η τιμή του πετρελαίου κίνησης και του φυσικού αερίου θα συνεχίζουν να ανεβαίνουν. Η κυβέρνηση οφείλει μία απάντηση στον κλάδο των ταξί, για το αν προτίθεται να διορθώσει την κατάσταση, κι αν ναι με ποιο τρόπο.
Το ΣΑΤΑ ζητά συγκεκριμένα πράγματα που θεωρεί ότι είναι στο πλαίσιο των δυνατοτήτων της κυβέρνησης:
α) Επαγγελματικό καύσιμο. Τα Ε.Δ.Χ. Ταξί (ειδικά τώρα εν μέσω ενεργειακής κρίσης) θα πρέπει να προμηθεύονται καύσιμα σε χαμηλότερη τιμή.
β) Αναπροσαρμογή κομίστρου. Έχουμε κάνει συγκεκριμένες προτάσεις στο Υπουργείο Μεταφορών, αλλά κάθε μέρα που περνάει η άνοδος τιμών των καυσίμων καθιστά αυτές τις προτάσεις εξαιρετικά δυσανάλογες με τις ανάγκες που δημιουργούνται.
Στο δια ταύτα: Η υπομονή που έχει κάνει ο κλάδος είναι ιώβια και η πολυτέλεια του χρόνου δεν υπάρχει πλέον. Προσπαθήσαμε να πείσουμε με επιχειρήματα την κυβέρνηση για το σημείο που βρίσκεται το ταξί και τι πρέπει να γίνει για να καταστεί τουλάχιστον βιώσιμο.
Δυστυχώς δεν υπάρχει καμία εξέλιξη, κι αυτό μας αναγκάζει να προειδοποιήσουμε τους συναδέλφους ότι έχουμε μπροστά μας μία νέα πρόκληση, κι ένα νέο μεγάλο αγώνα. Αν μέχρι το τέλος της εβδομάδας δεν υπάρχει κάποια θετική εξέλιξη στα αιτήματά μας, τότε η επόμενη εβδομάδα θα είναι η απαρχή ενός αγώνα που θα σταματήσει μόνο, όταν εξασφαλιστεί η επαγγελματική μας επιβίωση
Για το Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
Θ. ΛΥΜΠΕΡΟΠΟΥΛΟΣ
Ο ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ
Π. ΜΑΥΡΙΚΗΣ
Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
Κ. ΔΗΜΟΣ