Απίστευτες εικόνες στη Θεσσαλονίκη καθως φτάσαμε στο σημείο επειδή οι στάσεις των λεωφορείων τους δεν έχουν τα προβλεπόμενα παγκάκια, να παίρνουν τις καρέκλες από τα σπίτια τους για να μπορέσουν να κάτσουν ενώ περιμένουν το λεωφορείο!
ξύλινες καρέκλες σε στάση λεωφορείου..
θεσσαλονίκη#καταπληκτικη_ποιοτητα_ζωης pic.twitter.com/QwArSaW0Hy— Αλμπατρος (@mpourdas3) August 4, 2022
Με πρωτόγνωρες εικόνες που θυμίζουν άλλες δεκαετίες, έρχονται καθημερινά αντιμέτωποι οι πολίτες της συμπρωτεύουσας, οι οποίοι φτιάχνουν αυτοσχέδια παγκάκια τα οποία μάλιστα συνοδεύονται και από αυτοσχέδια πατέντα η οποία γράφει επάνω «δωρεά Η.Δ. για υπερήλικες και εργαζόμενους».
Το παγκάκι πήρε ρεπό. pic.twitter.com/kzB7WXJXLT
— Λίτσα Χάρου (@LitsaXarou) August 3, 2022
Ο Δήμος Θεσσαλονίκης, ευθύνη του οποίου είναι οι συγκεκριμένες στάσεις, έχει στην ουσία «δεμένα τα χέρια», προκειμένου να τοποθετήσει παγκάκι. Όπως εξηγεί ο αντιδήμαρχος Τεχνικών Έργων του Δήμου Θεσσαλονίκης, Μάκης Κυριζίδης, «ο τύπος του στεγάστρου βάσει των Εθνικών Τεχνικών προδιαγραφών και ελάχιστου απαιτητού πλάτους πεζοδρομίου του ΟΑΣΑ για τοποθέτηση στεγάστρου σε συνδυασμό με το άρθρο 2 της ΥΑ 52907/2009 «Ειδικές ρυθμίσεις για την εξυπηρέτηση ατόμων με αναπηρία σε κοινόχρηστους χώρους των οικισμών που προορίζονται για την κυκλοφορία πεζών» και έχει εγκριθεί από τον αρμόδιο φορέα ΟΣΕΘ, καθορίζεται ως Β.».
Άγνωστοι κατά τις προηγούμενες ημέρες, προχώρησαν σε μία… πατέντα ώστε να γεμίσουν το κενό. Τοποθέτησαν στη στάση με το υπόστεγο δύο καρέκλες, τις έδεσαν με tire up, γράφοντας μάλιστα και ένα μήνυμα: «δωρεά Η.Δ. για υπερήλικες και εργαζόμενους». Ο αρμόδιος αντιδήμαρχος εξηγεί: «Στη στάση έχει τοποθετηθεί ειδικό στασίδι (δοκός), για να εξασφαλίζεται η ελεύθερη όδευση των πεζών και η απρόσκοπτη κυκλοφορία των ατόμων με ειδικές ανάγκες. Πρέπει να υπάρχει συγκεκριμένο ελάχιστο πλάτος πεζοδρομίου για να τοποθετηθεί στεγάστρου τύπου Α, ήτοι στέγαστρο με κάθισμα» και σημειώνει πως «η πίστη τήρηση των συγκεκριμένων τεχνικών χαρακτηριστικών των στεγάστρων αποσκοπεί ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΑ στην ελεύθερη κίνηση των πεζών και την ασφαλή κυκλοφορία ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Ελάχιστο απαιτητό πλάτος πεζοδρομίου, για στέγαστρο τύπου Α, ήτοι στέγαστρο με κάθισμα, συμπεριλαμβανομένου του κρασπέδου είναι 3.70 m». Ο κ. Κυριζίδης κατέστησε σαφές πως «αν αλλάξουν τα ανωτέρω (υπουργική απόφαση, προδιαγραφές ΟΑΣΑ, νομοθετική παρέμβαση) και χορηγηθεί κατ’ εξαίρεση της νομοθεσίας άδεια τοποθέτησης από τον αρμόδιο ΟΣΕΘ, θα τοποθετήσουμε άμεσα το παγκάκι».