Εξοργιστικό: Καλύπτουν τους τρεις παρόχους ενέργειας που παραπλανούσαν τον κόσμο αντί να τους κλείσουν

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αν ήταν τίποτα συνοικιακά μαγαζάκια θα είχαν φάει δεκάδες πρόστιμα και θα τα είχαν κλειστεί ενώ τωρα τους δίνουν προθεσμία να συμμορφωθούν χωρίς κυρώσεις. Οπως λέει και η παροιμία, Κόρακας κοράκου μάτι δεν βγάζει!  

Τρεις προμηθευτές ρεύματος -τους οποίους δεν κατονομάζει- βρίσκονται στο στόχαστρο της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) για το θέμα των παραπλανητικών διαφημίσεων προς τους καταναλωτές, καθώς παρουσίαζαν ως δικές τους εκπτώσεις τις κρατικές επιδοτήσεις για τη μείωση των λογαριασμών ρεύματος. Η ΡΑΕ είχε ανακοινώσει πως, αν έως χθες οι συγκεκριμένες εταιρίες δεν προχωρούσαν σε τροποποίηση των πακέτων τους, θα κρεμούσε στα «μανταλάκια» τις επωνυμίες τους.

Ωστόσο, η Αρχή όχι μόνο δεν δημοσιοποίησε τα ονόματα των εταιριών, όπως είχε προαναγγείλει, αλλά τους έδωσε δεύτερη ευκαιρία για να συμμορφωθούν, μέσω επιστολής που τους απέστειλε. Μάλιστα, όρισε και νέα καταληκτική ημερομηνία για τη διόρθωση των εμπορικών τους πρακτικών, η οποία λήγει την ερχόμενη Δευτέρα 8 Αυγούστου και ώρα 11. Σε περίπτωση που δεν το πράξουν, τότε η ΡΑΕ θα αναρτήσει στην ιστοσελίδα της την Τρίτη 9 Αυγούστου 2022 και ώρα 11 τα στοιχεία των προμηθευτών που δεν απέσυραν – αναθεώρησαν τις διαφημιστικές τους καμπάνιες.

Αντί για την άμεση επιβολή προστίμων και τη γνωστοποίηση των παραβατών –ως όφειλε η ΡΑΕ για την προστασία των καταναλωτών που πραγματοποιούν αγώνα δρόμου για την επιλογή του φθηνότερου παρόχου-, «καλύπτει» τις αθέμιτες πρακτικές τους, την ώρα που προχωρούν σε μια εξόφθαλμη εξαπάτηση των πολιτών. Την ίδια ώρα, από τους φόρους των Ελλήνων πολιτών βγαίνουν από τον Κρατικό Προϋπολογισμό τεράστια ποσά για να καλύψουν τις τεράστιες επιδοτήσεις που έχουν στόχο να καλύψουν τις δυσθεώρητες ανατιμήσεις στους τιμοκαταλόγους που ανακοίνωσαν οι εταιρίες ενέργειας.

«Οι προμηθευτές έχουν αναλάβει ενέργειες για τη συμμόρφωση της διαφημιστικής τους στρατηγικής προς τις απαιτήσεις διαφάνειας, σαφήνειας και αποφυγής πρόκλησης παραπλανητικών εντυπώσεων. Ωστόσο, σε τουλάχιστον τρεις περιπτώσεις προμηθευτών διαφαίνεται ότι η εμπορική επικοινωνία των προϊόντων τους ελέγχεται περαιτέρω υπό το πρίσμα της παραπλάνησης των καταναλωτών και του αθέμιτου ανταγωνισμού, κατά παράβαση του κείμενου πλαισίου» σημειώνει η ΡΑΕ στην ανακοίνωσή της.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ