Σκάνδαλο με τα ΜΜΜ: Η κυβέρνηση βρήκε ως ευκαιρία την πανδημία να μοιράσει τεράστια ποσά για να προμηθευτεί ακατάλληλα οχήματα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κατασπατάληση δημόσιου χρήματος σε όφελος ιδιωτών χαρακτηρίζει τα έργα και τις ημέρες της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και ειδικά το πολύπαθο κομμάτι των λεωφορείων. Από την ανάληψη της εξουσίας το καλοκαίρι του 2019 ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έχουν επιδοθεί σε ένα ατελείωτο πάρτι αναθέσεων, το οποίο δεν διεκόπη ούτε όταν ενέσκηψε η πανδημία στη χώρα.

Το αντίθετο μάλιστα, την εξέλαβαν ως άλλη μία ευκαιρία να «μοιράσουν» σε φίλους και εκλεκτούς ακόμη μεγαλύτερα ποσά, δήθεν για να λύσουν το ασφυκτικό πρόβλημα των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Αντί της αγοράς λεωφορείων, επέλεξαν αφενός μεν τη λύση του leasing, αφετέρου δε την είσοδο ιδιωτών μέσω των ΚΤΕΛ, με αλμυρό κόστος και αμφίβολα αποτελέσματα, καθώς δεν είναι ουκ ολίγες οι φορές που τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν, ενώ το Δημόσιο σε βάθος χρόνου βγαίνει ζημιωμένο.

Από τις πρώτες κινήσεις τις οποίες έκανε ο υπουργός Μεταφορών ήταν η ακύρωση του διαγωνισμού της προηγούμενης κυβέρνησης για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων, ενώ αντίστοιχα το ίδιο έπραξε και ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο οποίος απένταξε από το ΠΕΠ Αττικής, την ίδια περίπου περίοδο, την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ, την οποία είχε δρομολογήσει η προηγούμενη διοίκηση.

F8DFCC4F F9D2 4C59 8522 840BB99CF9A6

1A9E29B4 738F 4B95 9B03 96EEF2D0414D

41B9962A 3EAA 40D8 AD9E DDCB1210F6CAΠαλινωδίες

Με την πανδημία να προελαύνει και την κυβέρνηση, από κοινού με τους λοιμωξιολόγους, να απαιτεί από τους πολίτες «ατομική ευθύνη», οι εικόνες συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικά στα λεωφορεία είχαν ως αποτέλεσμα, και με δεδομένο ότι ο νέος διαγωνισμός για την αγορά λεωφορείων είχε βαλτώσει, να στραφούν στην αναζήτηση άλλων λύσεων, με κύρια αυτή του leasing.

Ομως και αυτή η διαδικασία χαρακτηρίστηκε από παλινωδίες και καθυστερήσεις, καθώς ο διαγωνισμός που αφορούσε 90 ντιζελοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) αστικά λεωφορεία επεστράφη αρχικά ως απαράδεκτος από το Ελεγκτικό Συνέδριο τον Φεβρουάριο του 2021 (δηλαδή σχεδόν έναν χρόνο έπειτα από το πρώτο lockdown). Ο λόγος ήταν ότι τα εν λόγω λεωφορεία δεν θα είχαν πλευρικά ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, με τη διοίκηση των Ο.ΣΥ. να κάνει τότε λόγο για «εσφαλμένη εντύπωση». Εν τέλει, τα πρώτα λεωφορεία βγήκαν στους δρόμους της Αθήνας τον Απρίλιο του 2021, κι αφού την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή η πανηγυρική επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη σώθηκε από ένα απερίγραπτο φιάσκο: λίγα λεπτά πριν από την έλευση του πρωθυπουργού, από το λεωφορείο το οποίο θα «επιθεωρούσε» έπεσε ο κινητήρας (!), με τους τεχνικούς και τους παρατρεχάμενους της διοίκησης να επιδίδονται σε έναν αγώνα δρόμου για να επιστρατεύσουν ένα δεύτερο, που λειτούργησε ως ντεκόρ για τα τηλεοπτικά πλάνα. Φτάνοντας στο σήμερα, από τα 300 λεωφορεία τα οποία προβλέπει η σύμβαση φαίνεται να έχουν παραληφθεί περίπου 200. Ωστόσο, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν στη «δημοκρατία» ότι ο αριθμός αυτών που είναι σε θέση και πραγματοποιούν δρομολόγια φτάνει μετά βίας τα 80, καθώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι ανυπέρβλητα.

Οι λόγοι είναι προφανείς και δεν είναι άλλοι από το γεγονός ότι τα λεωφορεία που υποτίθεται θα έβγαιναν στους δρόμους, για να λύσουν το πρόβλημα των μετακινήσεων των πολιτών, είναι ακατάλληλα. Αφενός μεν γιατί στην πλειονότητά τους είναι μεγαλύτερα των 10 ετών και προτού παραληφθούν από των Ο.ΣΥ. είχαν κατά μέσο όρο 600.000 χιλιόμετρα το καθένα (μερικά έως και 1.200.000 χιλιόμετρα), αφετέρου δε γιατί λόγω της χρήσης τους σε χώρες της βόρειας Ευρώπης είχαν υποστεί τέτοια επιβάρυνση (λόγω της συχνής χρήσης αλατιού στους δρόμους όπου οι χιονοπτώσεις είναι συχνές), που το πρόχειρο «φτιασίδωμα» και τα μερεμέτια των τεχνικών στην Αθήνα δεν μπορούσαν να επιδιορθώσουν μόνιμα.

Ακόμα χειρότερα, αρκετά από τα λεωφορεία δεν είχαν κλιματισμό ικανό να ανταποκριθεί στις κλιματολογικές συνθήκες της Αττικής. Ετσι χρειάστηκε να γίνουν μετατροπές ενίσχυσης των air conditions, με συνέπεια τα λεωφορεία, όπως μας μετέφεραν οδηγοί των Ο.ΣΥ., να… κολλάνε στις ανηφόρες, αφού οι κινητήρες τους δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν. Το αποκορύφωμα είναι ότι, αν και η λύση του leasing «σερβιρίστηκε» στην κοινή γνώμη ως απαραίτητη, γιατί η πανδημία δημιουργούσε ειδικές συνθήκες και έπρεπε η κατάσταση να αποσυμφορηθεί, τα περισσότερα λεωφορεία είχαν λίγα ή καθόλου παράθυρα ή είχαν μόνο μία πόρτα (εκτός από αυτήν του οδηγού). ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Η Cetracore-Jetoil SA ανακοινωσε προσωρινό λουκέτο στην λειτουργία της λόγω των ευρωπαϊκών κυρώσεων στη Ρωσία

Η ανακοίνωση της εταιρείας «Κύριοι,θα θέλαμε να σας ενημερώσουμε πως από τις 15.12.2025 η Cetracore Jetoil Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Πετρελαιοειδών ανέστειλε προσωρινά τη λειτουργία της...

Στεγαστική κρίση: Σχεδόν 1,3 εκατομμύριο άνθρωποι στην ΕΕ είναι άστεγοι

Για πρώτη φορά στη ιστορία της η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδιώκει να αντιμετωπίσει τη σοβαρή στεγαστική κρίση που πλήττει τη γηραιά ήπειρο παρουσιάζοντας σήμερα ένα...

Ελλάδα: Προτελευταία στους μισθούς, τελευταία στην αγοραστική δύναμη – Η σκληρή αλήθεια της Eurostat

Ενώ το κυβερνητικό αφήγημα μιλά για ανάπτυξη, επενδύσεις και οικονομική άνοδο, η καθημερινή πραγματικότητα των νοικοκυριών στην Ελλάδα είναι εντελώς διαφορετική Οι λογαριασμοί του ρεύματος...

Πότε μπαίνει το δώρο Χριστουγέννων από τη ΔΥΠΑ

Ανακοινώθηκε από την ΔΥΠΑ πως το δώρο Χριστουγέννων αλλά και η καταβολή των επιδομάτων θα πιστωθούν αύριο Τετάρτη 17/12, κάτι που σημαίνει πως θα...

Τειρεσίας των ενοικιαστών: Φακέλωμα για όσους νοικιάζουν και χρωστούν ενοίκια

Εντός του 2026 αναμένεται να εφαρμοστεί το «πιστοποιητικό φερεγγυότητας», γνωστό και ως «Τειρεσίας των ενοικιαστών» Η ΠΟΜΙΔΑ επικροτεί την πρωτοβουλία ως μέτρο προστασίας των ιδιοκτητών,...

Ο Κώστας Καλλίτσης στην Καθημερινή γκρεμίζει τα ψεύδη Μητσοτάκη για την οικονομία

Σε μια ανάλυση - καταπέλτη που δημοσιεύτηκε στην «Καθημερινή», ο έγκριτος οικονομικός αναλυτής Κώστας Καλλίτσης ξεγυμνώνει την εύθραυστη πραγματικότητα πίσω από το λεγόμενο «success story»...

Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης (ΤΤΑ): Ποιος είναι ο νέος φόρος που φέρνει ο Μητσοτάκης

Ένας νέος φόρος για την ακίνητη περιουσία προετοιμάζεται σιγά σιγά για να μας συντροφεύει στο άμεσο μέλλον πρόκειται για το Τέλος Τοπικής Ανάπτυξης (ΤΤΑ), στην...

Για πρώτη φορά το κράτος αναγνωρίζει επίσημα το ψυχολογικό βάρος της υπερχρέωσης: Απαλλάσσονται από διώξεις όσοι καταφεύγουν στη λύση της πτώχευσης

Ουσιαστικά και τυπικά με τον νόμο που ψηφίστηκε στην βουλή την προηγούμενη εβδομάδα μπαίνει ένα τέλος στις ποινικές διώξεις τόσο των επαγγελματιών όσο και...

Οι κρεοπώλες κλείνουν τα καταστήματα τους την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου

Κάλεσμα σε όλα τα σωματεία κρεοπωλών για κλείσιμο των κρεοπωλείων την Κυριακή 14 Δεκεμβρίου ημέρα λειτουργίας των εμπορικών καταστημάτων στο πλαίσιο του εορταστικού ωραρίου, απευθύνει...

Τemu και Shein: Για κάθε ηλεκτρονική παραγγελία από τους κινέζικους γίγαντες του e-commerce θα υπάρχει τέλος 3 ευρώ

  Σε ισχύ από την 1η Ιουλίου 2026 τίθεται το ευρω-χαράτσι για δέματα αξίας κάτω των €150 που θα εισέρχονται στην Ευρωπαϊκή Ένωση μέσω Shein...

Πριν τα Χριστούγεννα οι συντάξεις του Ιανουαρίου – Αναλυτικά οι ημερομηνίες

Νωρίτερα θα καταβληθούν οι συντάξεις Ιανουαρίου σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου οικονομικών, κάτι που θα δώσει μεγάλη ανάσα ενόψει των αγορών για τα Χριστούγεννα Συγκεκριμένα...

Αυξήσεις σε διόδια και Αττική Οδό

Χιλιάδες οδηγοί που χρησιμοποιούν την Αττική Οδό για τις καθημερινές τους μετακινήσεις τους, θα πρέπει να γνωρίζουν πως από 1/1/2026 θα δουν μια αύξηση...

Πανάκριβο φέτος το Χριστουγεννιάτικο τραπέζι – Στα ύψη οι τιμές

Αισθητά ακριβότερο θα είναι φέτος το χριστουγεννιάτικο τραπέζι, σύμφωνα με την έρευνα τιμών του ΙΝΚΑ – Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας Το συνολικό κόστος για γεύμα...

Τι ισχύει φέτος για το εορταστικό ωράριο στα καταστήματα που ξεκινά από σήμερα – Τι θα γίνει με τις Κυριακές

Σε…διαφορετικούς ρυθμούς κινείται από σήμερα, Πέμπτη 11 Δεκεμβρίου η αγορά καθώς ξεκίνησε το εορταστικό ωράριο στα εμπορικά καταστήματα Σύμφωνα με τα ωράρια που προτείνουν οι...

Το κυβερνητικό πακέτο στήριξης για τους αγρότες

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης παρουσίασε το απόγευμα της Τετάρτης 10 Δεκεμβρίου το πλήρες πακέτο των 15 μέτρων στήριξης που ενεργοποιούνται για το 2025, με...

Τι αλλάζει στις συντάξεις με την κατάργηση της προσωπικής διαφοράς

Αυξημένες θα είναι οι συντάξεις μέσα στο 2026 για το σύνολο των δικαιούχων και συγκεκριμένα για 2,6 εκατομμύρια συνταξιούχους ανάμεσα στους όποιους και οι περίπου...

ExxonMobil: Η Ανατολική Μεσόγειος αναδεικνύεται σε περιφερειακό ενεργειακό κόμβο

Ως μια «αποδεδειγμένη περιοχή παραγωγής φυσικού αερίου» χαρακτήρισε την Ανατολική Μεσόγειο ο Αντιπρόεδρος Παγκόσμιας Έρευνας της ExxonMobil, Δρ. Τζον Αρντιλ, μιλώντας στο Capital Link...

Εκρηξη των ληξιπρόθεσμων χρεων πρός τήν εφορία

ΕΚΡΗΞΗ των ληξιπρόθεσμων χρεων πρός τήν εφορία κατεγράφη στό 10μηνο Ιανουαρίου – Οκτωβρίου καθώς ηυξήθησαν σχεδόν κατά 8 δισ. ευρώ, αναδεικνύοντας τό αδιέξοδο στό...

Προϋπολογισμός: Ο Μητσοτάκης ετοιμάζεται να δραπετεύσει με πρόωρες εκλογές αφήνοντας πίσω του χάος!

Αποκάλυψη: Μήπως είδατε το νέο κρυμμένο Μεσοπρόθεσμο 2026-2029 της κυβέρνησης; Ωχριά το μνημόνιο σε συρρίκνωση κονδυλίων μπροστά σε αυτό που έρχεται! Για πρώτη φορά στα...

Νωρίτερα οι συντάξεις Ιανουαρίου λόγω των Χριστουγέννων

Νωρίτερα, μέσα στο 2025, θα καταβληθούν οι συντάξεις για τον Ιανουάριο Ο λόγος είναι ότι έρχονται…Χριστούγεννα.Σύμφωνα με πληροφορίες, τα ποσά αναμένεται να είναι αυξημένα στις...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ