Αντί να βάλουν χαλινάρι στις υπέρογκες χρεώσεις, ψάχνουν τρόπους πίεσης όσων χρωστούν στους παρόχους ενέργειας

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τη θέσπιση χρονικού ορίου παραμονής των πελατών που μεταπίπτουν στον πάροχο καθολικής υπηρεσίας εξετάζει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.

Το ζήτημα συζητήθηκε σε χθεσινή τηλεδιάσκεψη του Κώστα Σκρέκα με τους προμηθευτές ηλεκτρικής ενέργειας, καθώς έχει αυξηθεί σημαντικά ο αριθμός όσων δεν έχουν, λόγω χρεών, σύμβαση με πάροχο και καταφεύγουν στη λεγόμενη καθολική υπηρεσία. Περίπου 35.500 μετρητές προστέθηκαν σε αυτήν το δεύτερο τρίμηνο του έτους, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 182.000, καθιστώντας την πλέον τον πέμπτο μεγαλύτερο πάροχο. Στην καθολική υπηρεσία εντάσσονται νοικοκυριά και μικρές επιχειρήσεις με ισχύ παροχής μέχρι 25 KVA, μετά την παύση εκπροσώπησης από τον τελευταίο προμηθευτή τους, χωρίς να συνοδεύεται από διακοπή ηλεκτροδότησης.

Μπορούν να παραμείνουν σε αυτήν την υπηρεσία επ’ αόριστον (κάτι που δεν συμβαίνει σε άλλες χώρες της Ε.Ε.) και παρότι έρχονται αντιμέτωποι με υψηλότερες χρεώσεις, δεν κινδυνεύουν να τους κοπεί το ρεύμα αν δεν πληρώνουν τους λογαριασμούς τους. Οι προμηθευτές ζήτησαν από το ΥΠΕΝ να εφαρμόσει τη γνωμοδότηση της ΡΑΕ, που προβλέπει μέγιστη χρονική διάρκεια παραμονής τριών μηνών, με εξαίρεση τους ευάλωτους καταναλωτές. Παράλληλα, οι πάροχοι ρεύματος πιέζουν το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας για τη θέσπιση ορίων στις μετακινήσεις των πελατών από εταιρία σε εταιρία, προβάλλοντας την αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών.

Εξετάζεται να εφαρμοστεί η πρόταση της ΡΑΕ για την καθιέρωση του συστήματος Debt Flagging. Με κόκκινη ένδειξη θα επισημαίνονται όσοι έχουν χρέη και με πράσινη εκείνοι που προχωρούν σε εξόφληση ή διακανονισμό των οφειλών τους. Αν ο πελάτης δεν πληρώσει δύο λογαριασμούς, θα επισημαίνεται με κόκκινη ένδειξη και αυτόματα αναστέλλεται το δικαίωμά του να αλλάξει προμηθευτή. Αναμένεται πλέον με ενδιαφέρον η τελική απόφαση της ηγεσίας του υπουργείου.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ