Η Έλενα Κουντουρά ομιλήτρια στο Mediterranean MobilityForum στην Αθήνα για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στις προτεραιότητες για τη βιώσιμη αστική κινητικότητα αναφέρθηκε η Ευρωβουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ- Προοδευτική Συμμαχία Έλενα Κουντουρά, ως προσκεκλημένη ομιλήτρια στην έναρξη του Μεσογειακού Φόρουμ Κινητικότητας Mediterranean Mobility Forum στην Αθήνα. Πρόκειται για το τελικό συνέδριο του έργου Urban Transport Community – InterregMed, από το δίκτυο Ελλάδας- Κύπρου CIVINET Greece-Cyprus και με τη συμμετοχή του δικτύου μεσογειακών πόλεων MedCities και άλλων ευρωπαϊκών φορέων.

Οι μεταφορές ευθύνονται για το 27% περίπου των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου στην Ευρωπαϊκή Ένωση, επισήμανε η Έλενα Κουντουρά, και για να επιτευχθούν οι φιλόδοξοι κλιματικοί στόχοι στο πλαίσιο της Πράσινης Συμφωνίας, οι εκπομπές άνθρακα στον τομέα των μεταφορών πρέπει να μειωθούν δραστικά, κατά 90% μέχρι το 2050.

«Πρόκειται για μία ιστορικών διαστάσεων διαδικασία, καθόλου εύκολη για όλη την Ευρώπη και φυσικά για την περιοχή της Μεσογείου, και ιδιαίτερα για τις πόλεις και τους τουριστικούς μας προορισμούς. Είναι όμως απολύτως αναγκαία ώστε να εξασφαλιστεί η πράσινη μετάβαση και επειδή θα συμβάλλει στη βελτίωση της υγείας και της ποιότητας ζωής», τόνισε.

Η Ευρωβουλευτής αναφέρθηκε στον καίριο ρόλο των βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων και ιδιαίτερα της ηλεκτροκίνησης. Την προηγούμενη εβδομάδα το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε ψήφισμα για τον επικείμενο Κανονισμό για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), που είναι κομμάτι του νομοθετικού πακέτου Fit for 55.

Επισήμανε ότι: «πρόκειται για το πιο ισχυρό και συνεκτικό μέχρι σήμερα νομικό πλαίσιο, που ορίζει νομικά δεσμευτικές ελάχιστες απαιτήσεις για τα Κράτη Μέλη στην ανάπτυξη των αναγκαίων υποδομών εναλλακτικών καυσίμων και αποσκοπεί στη δημιουργία ενός πλήρους διασυνδεδεμένου και διαλειτουργικού δικτύου σε ολόκληρη την Ευρώπη. Αυτό που ζητήσαμε επιτακτικά, μεταξύ άλλων είναι η επάρκεια σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στα οδικά δίκτυα, τουλάχιστον ανά 60 χλμ., αλλά και μέσα στον αστικό ιστό, σε πολυσύχναστα σημεία για τους πολίτες, καθώς και για επαγγελματικές ομάδες που εκτελούν μεταφορικό έργο, όπως τα ταξί. Η επένδυση σε αυτές τις υποδομές είναι απαραίτητη, για την ομαλή μετάβασή μας στην ηλεκτροκίνηση στην καθημερινότητα μας, και για να αντέξει το σύστημα μεταφορών στις μεγάλες δομικές αλλαγές που θα συμβούν».

Επιπλέον, η Ευρωβουλευτής αναφέρθηκε στην κινητικότητα, η οποία θα αλλάξει δραματικά τα επόμενα χρόνια, σε συνδυασμό με το κρίσιμο ζήτημα της οδικής ασφάλειας καθώς «οι απώλειες ζωών καθημερινά στους ευρωπαϊκούς δρόμους, είναι μία γενοκτονία διαρκής».

Παρουσίασε τις βασικές θέσεις της έκθεσης που η ίδια κατάρτισε ως εισηγήτρια του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για το πλαίσιο πολιτικής της ΕΕ στην οδική ασφάλεια έως το 2030 και έχουν υιοθετηθεί ως ψήφισμα. Βασική πρόταση του ψηφίσματος είναι η μείωση της ταχύτητας στα 30 χλμ. την ώρα, οριζόντια μέσα στις πόλεις, πρωτίστως γιατί η χαμηλή ταχύτητα σώζει ζωές, συμβάλλει στην προστασία των ευάλωτων χρηστών του δικτύου που είναι πιο εκτεθειμένοι, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες, αλλά και επειδή συνεισφέρει στη μείωση του αντίκτυπου των ρύπων στην ατμόσφαιρα.

Τέλος, η Έλενα Κουντουρά αναφέρθηκε στην αναθεώρηση του κανονισμού για τα διευρωπαϊκά δίκτυα, που θα συμπεριλάβει σε μεγάλο βαθμό και την αστική κινητικότητα. Η ίδια θα παρέμβει με στόχο να υιοθετηθούν ισχυρές δικλείδες για τη βελτίωση της ασφάλειας και της βιωσιμότητας στις πόλεις.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ