Απλησίαστες παραμένουν οι τιμές στα ράφια των σουπερ μαρκετ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο πληθωρισμός «πέφτει» αλλά παρόλα αυτά η ακρίβεια και οι υψηλές τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ παραμένει. Σύμφωνα με τα στοιχεία που ανακοίνωσε σήμερα, Δευτέρα 13/3, η ΕΛΣΤΑΤ, στο 6,1% μειώθηκε ο πληθωρισμός τον Φεβρουάριο σε ετήσια βάση από 7% τον Ιανουάριο.

Βασικός παράγοντας που οδήγησε στη μείωση είναι η αποκλιμάκωση των τιμών ενέργειας, ενώ πολύ υψηλές παραμένουν οι αυξήσεις στις τιμές των τροφίμων και σε μία σειρά άλλων προϊόντων και υπηρεσιών. Συγκεκριμένα, η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος μειώθηκε 22,4% σε ετήσια βάση και του πετρελαίου θέρμανσης κατά 5,1%. Οι τιμές των καυσίμων – λιπαντικών αυξήθηκαν 2% και του φυσικού αερίου 37,1%. Σημαντική είναι η άνοδος 14,8% που καταγράφεται σε ετήσια βάση στο κόστος των τροφίμων. Ειδικότερα, οι τιμές των κρεάτων εμφανίζουν άνοδο 20%, του ψωμιού 16,8% ενώ άνοδος άνω του 25% καταγράφεται σε γαλακτοκομικά και αυγά. Αυξημένο σε ετήσια βάση κατά 22,9% το κόστος των ελαίων ενώ άνοδος άνω του 13% καταγράφεται επίσης στις κατηγορίες λοιπά τρόφιμα και καφές-κακάο-τσάι. Ο μέσος ΔΤΚ του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2022 – Φεβρουαρίου 2023, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2021 – Φεβρουαρίου 2022, παρουσίασε αύξηση 9,6% έναντι αύξησης 2,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του δωδεκαμήνου Μαρτίου 2021 – Φεβρουαρίου 2022 με το δωδεκάμηνο Μαρτίου 2020 – Φεβρουαρίου 2021.

Πού σημειώθηκαν αυξήσεις

14,8% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, λαχανικά (γενικά), ζάχαρη-σοκολάτες-γλυκάπαγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων
2,9% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα)
7,1% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και υπόδησης
10,5% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες
5,3% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικές οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη
6,5% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο
3,5% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: μικρά είδη αναψυχής-άνθη, κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών
2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης
8,1% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια ζαχαροπλαστεία-καφενεία, κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία
5,8% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας, άλλα προσωπικά είδη, ασφάλιστρα υγείας

ΔΗΜΟΦΙΛΗ