Νεα ομολογία Μητσοτάκη: Γνώριζε για τα τρένα – σαπάκια και δεν έκανε τίποτα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Χθες στη συνέντευξη του ο Μητσοτάκης αναφέρθηκε στα τρένα σαπάκια λέγοντας: με ενδιαφέρει να εξασφαλίσω ότι η Hellenic Train θα μας φέρνει τα καλύτερα τρένα της και όχι -να το πω- τα «σαπάκια» ενδεχομένως τα οποία αποσύρει από την Ιταλία.

Γιατί δεν ενδιαφέρθηκε πέρσι το Φεβρουάριο που υπήρξε το παρακάτω πρωτοσέλιδο;

06ED6823 DD3B 4B1E B2A0 799CC682ACEF

Στην πρώτη του συνέντευξη μετά την τραγωδία στα Τέμπη που στοίχισε τη ζωή σε τουλάχιστον 57 ανθρώπους, ο Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίστηκε έτοιμος να… πατάξει τη διαφθορά στον ελληνικό σιδηρόδρομο.

Την ώρα που αισθάνεται στο «πετσί» του την οργή και την αγανάκτηση του λαού, ο ίδιος μέσα από μια συνέντευξη-ξέπλυμα για τις τεράστιες κυβερνητικές ευθύνες, υποστήριξε ότι θα «κάτσει κάτω με την Hellenic Train και την Ιταλική κυβέρνηση» για να πετύχει μια καλύτερη συμφωνία, για τρένα τα οποία θα είναι ασφαλή και όχι «σαπάκια», όπως είπε.

Σε αυτό το σημείο λοιπόν φαίνεται ότι του «ξέφυγε» μια μεγάλη αλήθεια. Ο Μητσοτάκης και η κυβέρνησή του γνώριζαν πολύ καλά ότι η Hellenic Train μαςέστειλαν παλιοσίδερα των Ελβετών, τα οποία οι Ιταλοί παρουσίασαν ως… υπερσύγχρονα. Ο Μητσοτάκης γνώριζε πολύ καλά ότι η ΤΡΕΝΟΣΕ έφερε στη χώρα μας τα προβληματικά τρένα ETR 470 με μεγάλο ιστορικό βλαβών και προβλημάτων, ωστόσο τώρα, χωρίς αιδώ, προσπαθεί να πείσει τους Έλληνες πολίτες ότι ο ίδιος θα φροντίσει να μην έρθουν στη χώρα μας σαπάκια. Τώρα, μετά την τραγωδία και τις 57 ζωές που χάθηκαν στα Τέμπη.

Τι έκανε άραγε ο πρωθυπουργός έναν χρόνο πριν όταν το Investigate Europe αποκάλυπτε την έρευνα για τρένα που καταργήθηκαν από την Ελβετία ως ασύμφορα και επικίνδυνα αλλά έρχονταν στην Ελλάδα μετά δόξης και τιμής; Το newsbreak.gr και η εφημερίδα «Εφσυν» έφεραν στο φως τα στοιχεία για την τρομερή κατάσταση, ωστόσο τότε όλοι κρύφτηκαν πίσω από το δάχτυλό τους.

«Για χρόνια, τα τρένα ETR 470 ήταν ο μεγαλύτερος πονοκέφαλος των ελβετικών σιδηροδρόμων. Στο τέλος οι Ελβετοί τα έστειλαν για σκραπ. Αλλά οι ιταλικοί σιδηρόδρομοι —οι οποίοι λειτουργούν όλα τα ελληνικά επιβατικά τρένα από το 2017— παρουσίασαν τα ίδια τρένα ως υπερσύγχρονα. ‘Μείνετε μακριά από αυτά τα τρένα’, λένε στελέχη που τα γνωρίζουν από πρώτο χέρι. Γιατί, λοιπόν, αυτό το τρένο – που έχει βάλει επανειλημμένα σε κίνδυνο επιβάτες στο παρελθόν – αποκτά νέα πνοή;» ανέφερε το αποκαλυπτικό δημοσίευμα τον Φεβρουάριο του 2022 ενώ ο πρώην επικεφαλής των Ελβετικών Σιδηροδρόμων μας ευχόταν… «καλή τύχη»… 

Διαβάστε το πραγματικά αποκαλυπτικό άρθρο που είχεμε αναδημοσιεύσει 

Πριν από είκοσι χρόνια, ο ελβετικός Τύπος ονόμασε το τρένο ETR 470 — που εξυπηρετούσε τη διαδρομή Μιλάνο-Ελβετία –‘Pannenzug’, που σημαίνει «τρένο βλάβης». Εν τω μεταξύ, ο ιστότοπος που κατέγραψε τα προβλήματά του ονομάζεται CessoAlpino, που σημαίνει (σε κομψή μετάφραση) «Αλπική τουαλέτα».

Δύο πρώην αξιωματούχοι εξοικειωμένοι με αυτό το τρένο, με τους οποίους επικοινώνησε η Investigate Europe και η Reporters United, δυσκολεύονται να πιστέψουν ότι τα πέντε εναπομείναντα ETR 470 που δεν στάλθηκαν στο διαλυτήριο διαφημίζονται τώρα ως το μέλλον της σιδηροδρομικής σύνδεσης Αθήνας-Θεσσαλονίκης, της πιο σημαντική διαδρομή στη μεσογειακή χώρα.

«‘Η συμβουλή από την Ελβετία’: μακριά από αυτά τα τρένα», λέει ο Walter Finkbohner, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino AG, της θυγατρικής των ιταλικών και ελβετικών σιδηροδρόμων που αγόρασε το ETR 470 από τον κατασκευαστή Fiat Ferroviaria τη δεκαετία του 1990. «Αγοράστε δοκιμασμένα τρένα ή νέα τρένα. Δεν υπάρχει τίποτα δωρεάν στη ζωή», προσθέτει.

Όμως η Ελλάδα δεν είναι σε θέση να δεχτεί τέτοιες συστάσεις, ούτε να επιλέξει ποιο υλικό κυκλοφορεί στις γραμμές της, αφότου οι σιδηρόδρομοί της ιδιωτικοποιήθηκαν πλήρως πριν από πέντε χρόνια, όπως απαιτούσαν οι πιστωτές της. Η ιταλική κρατική εταιρεία Ferrovie dello Stato Italiane (FSI) αγόρασε το 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της ελληνικής σιδηροδρομικής εταιρείας, έναντι μόλις 45 εκατομμυρίων ευρώ. Η σύμβαση ιδιωτικοποίησης παραμένει μυστική, αλλά άνθρωποι που γνωρίζουν τους όρους της, όπως ο σημερινός υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Γιώργος Καραγιάννης, την αποκαλούν «αποικιακή». Αυτή είναι ασυνήθιστα δυνατή γλώσσα από ένα μέλος μιας συντηρητικής κυβέρνησης. Το ελληνικό υπουργείο Μεταφορών συμφώνησε να επιδοτεί την ιταλική εταιρεία με 50 εκατομμύρια ευρώ ετησίως για την εκτέλεση ορισμένων δρομολογίων, όπως περιγράφεται σε σύμβαση Υποχρεώσεων Δημόσιας Υπηρεσίας (PSO).

Μυστικά συμβόλαια

Ωστόσο και αυτή η σύμβαση παραμένει μυστική, παρά τα αιτήματα μέσω του Freedom of Information που υπέβαλαν βουλευτές της αντιπολίτευσης. Έτσι, οι επιβάτες στην Ελλάδα μπορούν μόνο να διαμαρτυρηθούν για τη διάλυση ή την παραμέληση επιδοτούμενων δρομολογίων, χωρίς να μπορούν να αποδείξουν αθέτηση σύμβασης.

Εν τω μεταξύ, οι συμβάσεις PSO μεταξύ σιδηροδρομικών εταιρειών και των περισσότερων άλλων κυβερνήσεων της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της Ferrovie dello Stato και της κυβέρνησης της Ιταλίας, είναι δημόσιες. Η ελληνική κυβέρνηση υπόσχεται περισσότερη διαφάνεια και καλύτερη εποπτεία από εδώ και στο εξής.

Τέλος, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει εξασφαλίσει, έως το 2024, μια εξαίρεση από τον κανονισμό της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών που υποχρεώνει τις σιδηροδρομικές εταιρείες να αποζημιώνουν τους επιβάτες για ατυχήματα. Στην πράξη, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μερικές φορές προσφέρει αποζημίωση για καθυστερήσεις και ακυρώσεις, αλλά αυτές οι πληρωμές είναι εθελοντικές και τα ποσά καθορίζονται από την εταιρεία

Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ και η μητρική της εταιρεία απαντούν στις επικρίσεις, διατυμπανίζοντας την επικείμενη κυκλοφορία των «νέων τρένων που θα βελτιώσουν την άνεση, την ασφάλεια και την ταχύτητα στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη».

«Όταν ολοκληρωθούν οι αναβαθμίσεις της δικτυακής υποδομής με την εφαρμογή του συστήματος διαχείρισης κυκλοφορίας ETCS (European Train Control System) το 2022/2023, θα είναι δυνατή η μέγιστη ταχύτητα 200 km/h, καλύπτοντας την απόσταση μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης σε λιγότερο από 3,5 ώρες», λέει ο εκπρόσωπος της Ferrovie dello Stato, Carlo Valentino.

Το ETR 470 είναι όντως ένα γρήγορο τρένο, πιο γρήγορο από τα πενιχρά 160 χλμ/ώρα που μπορεί να υποστηρίξει το ελληνικό δίκτυο στη σημερινή του κατάσταση. Η ταχύτητα, όμως, δεν είναι το μόνο χαρακτηριστικό που μετράει στην αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου και πολύ λιγότερο στην προμήθεια πέντε μεταχειρισμένων τρένων.

Προβλήματα ανατροπής

Το βασικό χαρακτηριστικό του ETR 470 είναι ο μηχανισμός ανατροπής του, ο οποίος του έδωσε το όνομα «Pendolino», που σημαίνει μικρό εκκρεμές. Όταν μπαίνει σε στροφές, το τρένο ανυψώνεται από ένα υδραυλικό σύστημαεξωτερικά και «βυθίζεται» στο εσωτερικό, αποκτώντας κλίση 8 μοιρών, που του επιτρέπει να πιάνει μεγαλύτερες ταχύτητες. Η κλίση θεωρούνταν το μέλλον των σιδηροδρόμων πριν από 30 χρόνια και σήμερα, ορισμένα ανακλινόμενα τρένα εξακολουθούν να λειτουργούν στην Ευρώπη.

Ορισμένοι ειδικοί υποστηρίζουν ότι ο λόγος που η τεχνολογία κλίσης δεν έχει πιάσει, ήταν ότι αυτά τα τρένα ήταν πολύ περίπλοκα και επομένως δεν ήταν αρκετά στιβαρά. Η Alstom, η οποία απορρόφησε τη Fiat Ferroviaria, κατασκευαστή του ETR 470, έχει διατηρήσει το δημοφιλές όνομα «Pendolino», αλλά τώρα πολλά νέα μοντέλα που φέρουν αυτό το όνομα δεν διαθέτουνμηχανισμό ανατροπής.

«Τα ETR 470 δεν ήταν κακά τρένα. Αυτό που δεν πήγε καλά ήταν η κακή συντήρηση στην Ιταλία (Μιλάνο), παρά το υψηλό κόστος. Η συντήρηση των ETR 470 είναι κάτι παραπάνω από απαιτητική. Αμφιβάλλω αν μπορεί να είναι εγγυημένη μακριά από το Savigliano [τα κεντρικά γραφεία της Alstom κοντά στο Τορίνο]», λέει ο Finkbohner. «Η έρευνά σας είναι πολύ σημαντική, καλύτερη η πρόληψη από τη θεραπεία. Άλλωστε, αυτά τα τρένα έχουν πλέον σεβαστή ηλικία», προσθέτει.

Η Alstom Greece αναβάθμισε το αμαξοστάσιο της Μενεμένης, στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να φροντίσει για τη συντήρηση των ETR 470. Οι αισιόδοξες ανακοινώσεις για αυτή τη «νέα σιδηροδρομική εποχή» για την Ελλάδα έρχονται σε έντονη αντίθεση με μια ακόμη προειδοποίηση από την Ελβετία. Οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι (SBB) δεν μπόρεσαν να διορθώσουν τα προβλήματα του ETR 470 ακόμη και μετά την αύξηση της χρηματοδότησης και τον πλήρη έλεγχο της συντήρησής τους.

Ο πρώην επικεφαλής της SBB, Benedikt Weibel, είπε στο Investigate Europe: «Σε ένα σημείο, το 50% των παραπόνων που λάβαμε αφορούσαν το [ETR 470] Pendolino, ενώ εξυπηρετούσε το 1% της σιδηροδρομικής κυκλοφορίας». Ο διάδοχος του Weibel στο τιμόνι της SBB, Andreas Meyer, ήταν ακόμη πιο ωμός. «Καλύτερα να ξεμπερδεύουμε με αυτή τη φρίκη», φέρεται να είπε το 2011.

Φωτιές, βλάβες, ακυρώσεις

Το ETR 470 είναι το τρένο που οδήγησε τα ελβετικά συνδικάτα σιδηροδρόμωννα απαιτούν, σε μόνιμη βάση, δύο ειδικά εκπαιδευμένα μέλη προσωπικού συν τον οδηγό, σε τρένα που εισέρχονται σε σήραγγες μήκους άνω των 1.000 μέτρων. Αυτό ήταν το συμπέρασμα που προέκυψε από το περιστατικό της 11ης Απριλίου 2006, όταν ένα Pendolino ETR 470 που ταξίδευε νότια από τη Στουτγάρδη έπιασε φωτιά μέσα στη σήραγγα του Zimmerberg. Οι επιβάτες απομακρύνθηκαν με τη βοήθεια ενός δεύτερου σιδηροδρομικού υπαλλήλου που έτυχε να ταξίδευε με αυτό το τρένο. Εκείνη τη χρονιά έληξε η σύντομη καριέρα του ETR 470 στη Γερμανία, όπου αρχικά έγινε δεκτό με μεγάλο ενθουσιασμό καθώς εξοικονομούσε σχεδόν μία ώρα στη διαδρομή Μιλάνο-Στουτγάρδη.

Σύμφωνα με την ιστοσελίδα hochgeschwindigkeitszuge.com, αποσύρθηκε από την υπηρεσία στη Γερμανία επειδή το σύστημα ανατροπής δυσλειτουργούσε επανειλημμένα σε ένα συγκεκριμένο σημείο της διαδρομής.

Μια άλλη πυρκαγιά ξέσπασε σε ένα ETR 470 τον Μάιο του 2011, μόλις πέντε λεπτά πριν εισέλθει στη σήραγγα Gotthard μήκους 15 χιλιομέτρων. Το 2012, ένα ETR 470 έπιασε φωτιά στον κεντρικό σταθμό της Ζυρίχης. Την ίδια χρονιά, ένα βαγόνι μετατράπηκε σε «σέικερ», ταλαντεύοντας τους επιβάτες του για 10 λεπτά στον κεντρικό σταθμό της Λουκέρνης λόγω μιας εξαιρετικά σπάνιας δυσλειτουργίας του συστήματος ανατροπής.

«Τα ETR 470 πρέπει να αντικατασταθούν αμέσως από άλλο υλικό», ανέφερε ένα κοινό ψήφισμα των ελβετικών ενώσεων μηχανοδηγών και εργαζομένων σιδηροδρόμων τον Μάιο του 2011. «Από την έναρξη λειτουργίας τους το 1993, τα ETR 470 έχουν συνεχώς τα ίδια τεχνικά προβλήματα, τα οποία δεν μπορούν να επιλυθούν. Προκαλούν συνεχώς τεράστιες δυσκολίες στην κυκλοφορία και βλάπτουν την εικόνα των σιδηροδρόμων. Συνεχώς αποτυγχάνουν να τηρούν τα χρονοδιαγράμματα, σταματούν στα μέσα του ταξιδιού ή καταρρέουν εντελώς. Όλα αυτά ασκούν μεγάλη πίεση στο προσωπικό, που επιδεινώνεται από τις συνεχείς και δικαιολογημένες καταγγελίες των επιβατών».

Τέλος, το 2014, όταν οι Ελβετικοί Σιδηρόδρομοι έστειλαν τα δικά τους τέσσερα ETR 470 στο σημείο αποσυναρμολόγησης τρένων Kaiseraugst, σώζοντας ένα βαγόνι πρώτης κατηγορίας για το σιδηροδρομικό μουσείο, η Trenitalia άλλαξε τα δικά της πέντε στην πιο ήπια διαδρομή Ρώμη-Reggio Calabria. Εκεί, όπως και στην ελβετική γραμμή, τα ETR -470 ήταν συμπληρωματικά με άλλα, πιο προηγμένα τρένα.

Δεν υπάρχουν στοιχεία για το πόσα από τα πέντε ήταν κατάλληλα να λειτουργήσουν ταυτόχρονα. Όταν ρωτήθηκε από το Investigate Europe, ο εκπρόσωπος της Ferrovie dello Stato Carlo Valentino απάντησε ότι όλα πήγαν καλά: «Μετά την αρχική περίοδο προσαρμογής στα νέα συστήματα μηχανικής, η απόδοση των τρένων ήταν πάντα πολύ καλή, με απόλυτη συντηρησιμότητα και αξιοπιστία σε σύγκριση με τα υπόλοιπα του στόλου των τρένων», είπε.

Αντί να αναβαθμίσει τα ETR 470 για να τα κάνει κατάλληλα για τούνελ, η FSI τα έστειλε στην Ελλάδα!

Στην πραγματικότητα, όμως, τα ETR 470 διαφέρουν από τον υπόλοιπο στόλο της Trenitalia επειδή ποτέ δεν είχαν εξοπλιστεί με σύγχρονα συστήματα πυροπροστασίας. Μέχρι το 2005, προηγούμενα περιστατικά είχαν πείσει τις ιταλικές αρχές να αυστηροποιήσουν τους κανονισμούς πυροπροστασίας και να απαιτήσουν συστήματα υδρονέφωσης υψηλής πίεσης στην οροφή κάθε βαγονιού που εισέρχεται σε σήραγγες μεγαλύτερες από 500 μέτρα (πρότυπο UNI 11565, αναθεωρημένο το 2016). Ο κανονισμός ίσχυε άμεσα για όλα τα νέα τρένα, ενώ τα τρένα που ήταν ήδη σε λειτουργία έπρεπε είτε να εκσυγχρονιστούν είτε να αποσυρθούν πριν την άνοιξη του 2020 (λόγω της πανδημίας, η προθεσμία αναβλήθηκε ελαφρά). Αντί να αναβαθμίσει τα ETR 470 για να τα κάνει κατάλληλα για τούνελ, η FSI τα έστειλε στην Ελλάδα!

Στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη υπάρχουν αρκετές σήραγγες μήκους άνω των 500 μέτρων, ενώ τέσσερις (οι σήραγγες Καλλιδρόμου, Όθρυς, Τεμπών και Πλαταμώνα) έχουν μήκος άνω των 2,5 χιλιομέτρων. Το προηγμένο σύστημα ενεργητικής πυρόσβεσης συμπεριλήφθηκε στην γενική επισκευή των ETR 470 μετά την αποχώρησή τους από την υπηρεσία στην Ιταλία και πριν φτάσουν στην Ελλάδα;

Η Investigate Europe ζήτησε τη λίστα των εργασιών από την Alstom Greece, η οποία δεν απάντησε, ενώ απεύθυνε τις ερωτήσεις στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία δεν παρείχε τη λίστα. Δημοσιεύματα αναφέρουν ότι η απάντηση είναι όχι.

Σύμφωνα με πληροφορίες, τα τρένα προσαρμόστηκαν στο ελληνικό δίκτυοτροφοδοσίας 25 kv και εφοδιάστηκαν με σύστημα διαχείρισης κυκλοφορίας ETCS, νέες οθόνες πληροφοριών επιβατών και WiFi. Η Ferrovie dello Stato αναφέρει ότι «τα ETR 470 διαθέτουν σύστημα πυροπροστασίας και υπάρχουν πυροσβεστήρες στα τρένα. Το πρότυπο UNI11565 είναι η ιταλική νομοθεσία. Τα ETR 470 συμμορφώνονται με την ελληνική νομοθεσία».

Σίγουρα θα πρέπει να συμμορφωθούν, διαφορετικά δεν θα αδειοδοτηθούν από την ελληνική ρυθμιστική αρχή σιδηροδρόμων, ΡΑΣ. (Την άνοιξη του 2021, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ συναντήθηκε με μια εταιρεία όχι από τη ΡΑΣ, αφού ζήτησε άδεια για τα ETR 470 χωρίς να τους τοποθετήσει συσκευές διασποράς άμμου που βελτιώνουν την πρόσφυση, όπως απαιτείται από τους ελληνικούς εθνικούς κανόνες.)

Ωστόσο, όσον αφορά την πυρασφάλεια, η ΡΑΣ είπε στο Investigate Ευρώπη ότι στην Ελλάδα, δεν υπάρχει κανένας εθνικός κανόνας που να απαιτεί συστήματα πυρόσβεσης υψηλής πίεσης, υδρονέφωσης για βαγόνια που εισέρχονται σε σήραγγες, όπως ισχύει στην Ιταλία.

Παραμελημένο δίκτυο

Υπάρχουν κι άλλα. Ο καθηγητής μηχανικής μεταφορών του Πολυτεχνείου του Τορίνο και συγγραφέας μελετών για τα ανακλινόμενα τρένα, Bruno Dalla Chiara, εξήγησε στο IE ότι αυτά τα τρένα απαιτούν εξαιρετική συντήρηση σιδηροτροχιάς, διαφορετικά ερμηνεύουν το ανομοιόμορφο ύψος των σιδηροτροχιών ως είσοδο σε καμπύλη, ενεργοποιώντας τον μηχανισμό κλίσης, παρόλο που η το τρένο ταξιδεύει σε ευθεία γραμμή.

Επίσης, το μεγάλο τους πλεονέκτημα – η ικανότητά τους για γρήγορη επιτάχυνση, αυξάνει τον κίνδυνο απώλειας πρόσφυσης. «Η καλή συντήρηση του δικτύου είναι απαραίτητη προϋπόθεση. Εάν στείλετε ένα κεκλιμένο τρένο σε μια γραμμή που δεν συντηρείται καλά, θα έχετε πρόβλημα», τόνισε ο Dalla Chiara στο Investigate Europe. Όμως στην Ελλάδα, οι μεγάλες περικοπές με εντολή των πιστωτών άφησαν τον νέο ΟΣΕ (διαχειριστής δικτύου), με 800 υπαλλήλους, μια αναλογία εργαζομένων προς χιλιόμετρα σιδηροδρομικών γραμμών που είναι μικρότερη από το μισό του ευρωπαϊκού μέσου όρου. Το πρώην κρατικό μονοπώλιο, ο ΟΣΕ, απασχολούσε περίπου 12.500 άτομα.

Σήμερα, ο νέος ΟΣΕ (δίκτυο) και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ (λειτουργία και συντήρηση τρένων) απασχολούν περίπου 2.000 άτομα συνολικά. Πολλοί ηλικιωμένοι εργαζόμενοι συνταξιοδοτήθηκαν χωρίς να έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν την τεχνογνωσία που αποκτήθηκε με σκληρό τρόπο με μια νεότερη γενιά σιδηροδρομικού προσωπικού. Αυτό το εργατικό δυναμικό παλεύει να καλύψει τις πιο βασικές ανάγκες, όπως έγινε οδυνηρά εμφανές κατά τη διάρκεια της κακοκαιρίας της 24ης Ιανουαρίου, όταν, για πρώτη φορά, δύο τρένα Intercity ήταν καθηλωμένα στο χιόνι για πολλές ώρες, στην κύρια και πιο σύγχρονη γραμμή της χώρας, μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης.

Ούτε σε αυτό το σημείο η Ferrovie dello Stato θεωρεί ότι υπάρχει πρόβλημα για την ανάπτυξη του ETR 470: «Όσον αφορά τις σιδηροδρομικές υποδομές, δεν υπάρχουν ιδιαίτεροι περιορισμοί», δήλωσε ο εκπρόσωπος Carlo Valentino.

Ο Finkbohner, πρώην γραμματέας του διοικητικού συμβουλίου της Cisalpino, επισημαίνει ότι υπάρχουν παραδείγματα τρένων παρόμοιων με το ETR 470 που λειτουργούν πολύ καλά, όπως το CPA4000 στην Πορτογαλία, που συνδέει τη Λισαβόνα και το Πόρτο με ταχύτητες έως και 220 χλμ./h.

Πορτογάλοι οδηγοί τρένων είπαν στο Investigate Europe ότι απολαμβάνουν τη δυνατότητα να μπαίνουν σε στροφές χωρίς να επιβραδύνουν, ενώ η Comboios de Portugal (CP, οι Πορτογαλικοί Σιδηρόδρομοι) δήλωσαν ικανοποιημένοι με την απόδοση αυτών των τρένων. «Το 2003, μεταβήκαμε σε μια μεθοδολογία συντήρησης RCM II, παρόμοια με αυτή που χρησιμοποιείται στους πυρηνικούς σταθμούς και την αεροπορία, αυξάνοντας τη διαθεσιμότητα αυτών των τρένων κατά 20% και την αξιοπιστία τους κατά 50%», λέει η εκπρόσωπος της CP Ana Portela.

Τα CPA4000, που συναρμολογούνται στην Πορτογαλία και προμηθεύονται εξαρτήματα από διαφορετικούς εργολάβους από τα ETR 470, κινούνται σε μια επίπεδη γραμμή κατά μήκος της ακτής του Ατλαντικού, χωρίς κλειστές στροφές και απότομες κλίσεις. Μεταξύ Λισαβόνας και Πόρτο, δεν υπάρχει ίχνος λόφου, σε αντίθεση με τα απόκρημνα βουνά που βρίσκονται μεταξύ Αθήνας και Θεσσαλονίκης, όπου το έδαφος μοιάζει περισσότερο με τις ιταλο-ελβετικές Άλπεις παρά με την πορτογαλική παράκτια πεδιάδα.

Πώς τα πήγαν λοιπόν μέχρι στιγμής τα ETR 470 στις δοκιμαστικές διαδρομές στη γραμμή Αθήνα-Θεσσαλονίκη; Μήπως, για να απλοποιήσει τη συντήρηση και να αποτρέψει πιθανά προβλήματα, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα απενεργοποιήσει τον μηχανισμό κλίσης, μειώνοντας την ταχύτητα του τρένου, όπως έκαναν οι πολωνικοί σιδηρόδρομοι με τα δικά τους Pendolinos; Τότε γιατί όλη η φασαρία για τα «γρήγορα τρένα»;

«Για το Pendolino», λέει ο Weibel, ο πρώην επικεφαλής των Ελβετικών Σιδηροδρόμων, «το μόνο που μπορώ να πω, είναι καλή τύχη»…

* Της Ευρυδίκης Μπερσή – Με τη συμβολή των Paulo Pena, Maria Maggiore, Ingeborg Eliassen και Lorenzo Buzzoni. Επιμέλεια Sindhuri Nandhakumar και Nikolas Leontopoulos (Reporters United).

ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Χαμός στην εξεταστική για τον ΟΠΕΚΕΠΕ: Αρνείται να καταθέσει ο «φραπές»!

Εξεταστική: Αρνείται να καταθέσει ο «φραπές»! Εμφανίστηκε αλλά δεν θέλει να μιλήσει στην Εξεταστική ο «φραπές» Γιώργος Ξυλούρης!Ο μάρτυρας πήγε στην Επιτροπή και διάβασε...

Μαρία Απατζιδη: Το κράτος δείχνει το σκληρό του πρόσωπο μόνο στους βιοπαλαιστές

9.000 αγρότες απλήρωτοι, ο Άρειος Πάγος απειλεί με κακουργήματα όσους διαμαρτύρονται, 6 βουλευτές ΝΔ ζητάνε να εφαρμοστεί ο νόμος που η ίδια η κυβέρνηση...

Ξεσπά ο Κυριάκος Βελόπουλος: Ζητείται Δικαιοσύνη να σας βάλει με βραχιολάκια φυλακή!

Αρνούνται ακαταδίωκτο των αγροτών αυτοί που γέμισαν με ακαταδίωκτα τους υπουργούς και τους τραπεζίτες! 🔹Έβαλαν τα γαλάζια Τρολ να αποκαλούν «πανούκλα» τους αγρότες!🔹Δολοφονειτε την ύπαιθρο...

Σε πανικό το Μαξίμου: Εκτακτη σύσκεψη συγκάλεσε ο Μητσοτάκης για τους αγρότες

Έκτακτη σύσκεψη πραγματοποιείται αυτή την ώρα στο Μέγαρο Μαξίμου υπό τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη για τους αγρότες καθώς φαίνεται πως δεν υποχωρούν αντιθέτως συνεχίζουν...

Παρουσίαση του βιβλίου του Αλέξη Τσίπρα στην Πάτρα

Τρίτη 16.12 στις 19:00 Παρουσίαση της “Ιθάκης” στην Πάτρα.Royal, Ακτή Δυμαίων 53https://twitter.com/atsipras/status/1998664917302521978?s=61

Ολγα Γεροβασίλη: Η μεταφορά ζωικών αποβλήτων από τη γέφυρα Καλογήρου προς τον ΧΥΤΥ Βλαχέρνας, είναι παράνομη και επικίνδυνη

Τα κυβερνητικά παιχνίδια δεν θα γίνουν ανεκτά. Απαιτούμε άμεσες απαντήσεις, ελέγχους και κυρώσεις Η μεταφορά ζωικών αποβλήτων από τη γέφυρα Καλογήρου προς τον ΧΥΤΥ Βλαχέρνας,...

Κυριάκος Βελόπουλος: Πρωτοφανής παρέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κατά των αγροτών

"Πρωτοφανής" παρέμβαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κυρίου Ταβέλλα κατά των αγροτών Η παρέμβαση Τζαβέλλα για τα επεισόδια στην Κρήτη αποδεικνύει κάτι πάρα πολύ απλό.Όταν...

Χαμός με την ανάρτηση του Πάνου Καμμενου για τον Αντώνη Σαμαρά

Σε ανάρτηση του στο διαδίκτυο ο Πάνος Καμμένος αναφέρει:

LIVE – Παρακολουθήστε ζωντανά από τις Βρυξέλλες την εκδήλωση με Καρυστιανού, Φαραντούρη, Ράμμο «Ευρωπαϊκό δίκαιο και Σύνταγμα σε υποθέσεις διαφθοράς»

Στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο μιλούν αυτή τη στιγμή η Μαρία Καρυστιανού, πρόεδρος του Συλλόγου Πληγέντων Τεμπών, και ο Χρήστος Ράμμος, πρώην Πρόεδρος της ΑΔΑΕ και...

Αλέξης Χαρίτσης: Η ΝΔ έχει μετατρέψει την εξαπάτηση των πολιτών σε επάγγελμα

Δεν πέφτουμε από τα σύννεφα για αυτά που συμβαίνουν Και μου κάνει εντύπωση που βλέπω και διάφορους από την κυβέρνηση, οι οποίοι εμφανίζονται μετά Χριστόν...

Συνεχίζει τις επιθέσεις της κατά του Στεφανου Κασσελακη η Εύα Σιδερα: Αλλά είπε και άλλα έκανε

Σε ανάρτηση της η Εύα Σίδερα αναφέρει: Αλλά είπε αλλά εννοούσε άλλα θα κάνει ο Στέφανος Κασσελακης.Μας ,σας άδειασε κυριολεκτικά για να πάει εκεί που...

Ηχηρή παρέμβαση του Κώστα Καραμανλη: Η Δημοκρατία διαβρώνεται — Σκιά στα εθνικά θέματα, θεσμική κόπωση και κυβερνητική αλαζονεία

Σε μια ομιλία που ξεχώρισε για τη θεσμική της ένταση αλλά και την πολιτική της καθαρότητα, ο πρώην Πρωθυπουργός Κώστας Καραμανλής, μιλώντας στην εκδήλωση...

Η συγκλονιστική ομιλία του Κώστα Καραμανλή στην εκδήλωση της Εφημερίδας Δημοκρατία – Η αναφορά του στον Γιάννη Σμαραγδη

Ομιλία του πρώην Πρωθυπουργού κ. Κώστα Καραμανλή στην επετειακή εκδήλωση για τα 15 χρόνια κυκλοφορίας της εφημερίδας «δημοκρατία» Πριν 15 χρόνια, 2 Δεκεμβρίου του 2010, κυκλοφορούσε...

617 εκατομμυρια ευρώ εδωσαν Τσίπρας-Καμμένος στους συνταξιούχους εν μέσω Μνημονίων το 2016 και φέτος ο Μητσοτάκης δεν δίνει τίποτα

Σε ανάρτηση του ο Νίκος Μωραϊτης αναφέρει: 617 εκατ. ευρώ στους συνταξιούχους εν μέσω Μνημονίων το 2016.Τώρα, εκτός Μνημονίων, θα πάρουν από δυο ψίχουλα και...

Κυριάκος Βελόπουλος: Η κυβέρνηση ξεχνάει ότι η εκλογή Τραμπ άλλαξε τα δεδομένα

Άλλαξε και την ατζέντα στο λαθρομεταναστευτικό, στο οποίο η κυβέρνηση συνεχίζει την ίδια αντεθνική πολιτική, αντίθετη με του Τραμπ. Άλλαξε η ατζέντα και στο ζήτημα...

Νίκος Παππας: Το σημερινό δημοσίευμα της εφημερίδας Δημοκρατία είναι εύστοχο

Πρόωρη αποπληρωμή των δανείων του πρώτου μνημονίου - 5,3 δις καταβάλλονται την επόμενη Δευτέρα Το σημερινό δημοσίευμα της Εφημερίδας Δημοκρατία είναι εύστοχο.Από την άνοιξη στηλιτεύουμε...

Βολές των Κώστα Καραμανλή και Αντώνη Σαμαρά κατά Μητσοτακη για τους αγρότες

Οι δύο πρώην πρωθυπουργοί πήραν το… όπλο τους και βάλλουν ευθέως κατά του Μαξίμου και της κυβέρνησης για την κοροϊδία των αγροτών: «Πρέπει να...

Μαρία Απατζιδη: Οι επιτήδειοι που κατασφερίζονται τις επιδοτήσεις των αγροτών μένουν στο απυρόβλητο

Οι επιτήδειοι που κατασφερίζονται τις επιδοτήσεις των αγροτών μένουν στο απυρόβλητο, ενώ οι έντιμοι παραγωγοί τιμωρούνται με καθυστερήσεις και μειωμένες πληρωμές Αύριο μόλις 178 εκ....

Ολγα Γεροβασίλη: Ήμουν εκεί, γιατί η «Ιθάκη» αφορά όλους όσοι πιστεύουν ότι η Ελλάδα μπορεί και αξίζει να προχωρήσει μπροστά

Ήμουν εκεί, γιατί είναι ώρα να περάσουμε στην επόμενη μέρα. Ήμουν εκεί, γιατί σήμερα βιώνουμε την πιο κυνική και διεφθαρμένη Κυβέρνηση που είχε ποτέ η...

“Πετσόκομμα” της Ευας Σίδερα στο κόμμα του Στεφανου Κασσελακη: Σε εμένα απέναντι είναι ο Μητσοτάκης σε εσάς μαλλον δίπλα σας πια

Μην ψάχνετε δικαιολογίες μετά από ένα χρόνο ίδρυσης του κόμματος του Στέφανου σε όσα έγιναν με το Συριζα τότε …γεγονότα που ήταν τιμωρητικά στα ποσοστά...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ