Φιάσκο με το 1555: Δεν είναι τίποτε άλλο από ένα call center στο οποίο εργάζεται μη εξειδικευμένο προσωπικό

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Συνεχίζει το κρεσέντο του λαϊκισμού ο υπουργός Εργασίας Κωστής Χατζηδάκης, καθώς πανηγυρίζει για φανταστικά επιτεύγματα, την ώρα που τα προβλήματα του χαρτοφυλακίου του παραμένουν άλυτα.

Αυτή τη φορά επέλεξε να διαφημίσει τον ενιαίο τηλεφωνικό αριθμό 1555, που υποτίθεται ότι διευκολύνει εργαζομένους και συνταξιούχους να ξεμπλέξουν από το κουβάρι της γραφειοκρατίας. Όπως υποστηρίζει, στους 18 μήνες λειτουργίας του, το 1555 έχει εξυπηρετήσει πάνω από 5.000.000 κλήσεις. Ειδικότερα, έως τις 19 Μαρτίου 2023 το 1555 είχε δεχθεί συνολικά 5.319.662 κλήσεις, από τις οποίες απαντήθηκαν 5.011.197, με τον μέσο χρόνο αναμονής να μην ξεπερνά τα 22 δευτερόλεπτα. Από αυτές τις κλήσεις (5.011.197) το 99,72%, υποστηρίζει το υπουργείο, έχουν απαντηθεί είτε αμέσως είτε εντός λίγων ημερών. Το υπόλοιπο 0,28% αφορά προσωποποιημένα αιτήματα, τα οποία χειρίζονται ειδικές ομάδες στελεχών του υπουργείου και των εποπτευόμενων φορέων.

Ωστόσο, όποιος είχε την ατυχία να βρεθεί στην ανάγκη του 1555 για να λύσει τυχόν απορίες, σχηματίζει τελείως διαφορετική εικόνα. Προσπερνώντας τα… αμέτρητα πλήκτρα που απαιτούνται μέχρι να μιλήσει με κάποιο υπαρκτό πρόσωπο και όχι με αυτοματοποιημένα μηνύματα, η απογοήτευση έρχεται όταν διατυπώνει οποιοδήποτε μη υπεραπλουστευμένο ερώτημα. Καθώς το 1555 δεν είναι τίποτε άλλο από ένα call center στο οποίο εργάζεται μη εξειδικευμένο προσωπικό, οι γνώσεις που έχουν οι υπάλληλοι για εργασιακά, ασφαλιστικά ή άλλα θέματα (π.χ. ζητήματα που αφορούν τα προνοιακά επιδόματα που χορηγεί ο ΟΠΕΚΑ ή ζητήματα που αφορούν ανέργους και τη ΔΥΠΑ) είναι επιεικώς στοιχειώδεις. Ενδεικτικά, δεν νοείται να ερωτά ένας εργαζόμενος του ιδιωτικού τομέα τι ισχύει τελικά με τις τριετίες (τις προσαυξήσεις λόγω προϋπηρεσίας) και η απάντηση που λαμβάνει -αφού πρώτα ο υπάλληλος συμβουλευτεί τις σημειώσεις του- να είναι για τις τριετίες στο Δημόσιο.

Επιπλέον, δεν νοείται στον τηλεφωνικό αριθμό που αφορά και ζητήματα του ΣΕΠΕ να μην απαντούν επιθεωρητές Εργασίας, οι οποίοι γνωρίζουν με λεπτομέρειες τη νομοθεσία τόσο για θεσμικά όσο και για ζητήματα υγείας και ασφάλειας. Σύμφωνα με τα στοιχεία του υπουργείου, ο ΕΦΚΑ συγκεντρώνει τον μεγαλύτερο αριθμό τηλεφωνημάτων, καθώς έως τώρα έχουν εξυπηρετηθεί 3.549.575 κλήσεις πολιτών, για τα θέματα αρμοδιότητας της ΔΥΠΑ έχουν εξυπηρετηθεί συνολικά 714.061 κλήσεις, για θέματα αρμοδιότητας του ΟΠΕΚΑ έχουν απαντηθεί 536.514 κλήσεις, για τα θέματα εργασιακών σχέσεων 150.611 κλήσεις, για θέματα κοινωνικής αλληλεγγύης 18.797 κλήσεις και για θέματα Ισότητας Φύλων/ Δημογραφικής Πολιτικής 7.791 κλήσεις. Το 1555 έχει προωθήσει απευθείας 5.148 κλήσεις στη Γραμμή SOS 15900 για άμεση συμβουλευτική και ψυχολογική στήριξη σε γυναίκες θύματα βίας, καθώς και 4.440 κλήσεις που αφορούν τον Προσωπικό Βοηθό για Άτομα με Αναπηρία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ