Νέα φωτογραφία πριν το ναυάγιο στην Πυλο – Τι συνέβη και βυθίστηκε το αλιευτικό;

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Μια νέα φωτογραφία από το αλιευτικό σκάφος που βυθίστηκε χτες το πρωί ανοιχτά της Πύλου ήρθε στο φως της δημοσιότητας.

Η φωτογραφία τραβήχτηκε νύχτα, πιθανότατα από άτομο που βρισκόταν στα σκάφη που είχαν σπεύσει για βοήθεια.

Όπως φαίνεται, στο εξωτερικό μέρος του σκάφους βρίσκονται αρκετά άτομα.

Δείτε την φωτογραφία:

skafospilos

Eπίσης μια ακόμα φωτογραφία που κυκλοφόρησε η οποία δείχνει ένα μέλος του Πολεμικού Ναυτικού κατά την διάρκεια της επιχείρησης έρευνας και διάσωσης.

pilos

Φως στα αίτια της ναυτικής τραγωδίας επιχείρησε να δώσει ο ναύαρχος εν αποστρατεία του Λιμενικού και διεθνής πραγματογνώμονας, Νίκος Σπανός.

Μιλώντας στην ΕΡΤ, έκανε ένα λόγο για ένα σκάφος «πλωτό νεκροταφείο».

«Είναι μια κατάσταση πάρα πολύ δύσκολη. Όντως πρόκειται για ένα σάπιο πλοίο, ένα πλωτό νεκροταφείο στην κυριολεξία, ένα σκάφος που δεν είχε καθόλου πιστοποιητικά και έσυρε στον θάνατο στον υγρό τάφο δεν ξέρω πόσους ανθρώπους. Πραγματικά ποτέ δεν θα μάθουμε πόσοι έχασαν τη ζωή τους.

Οι διακινητές συνήθως τους βάζουν σε τέτοια παλιά σκάφη γιατί δεν τα χρειάζονται. Δεν αξίζουν άλλωστε. Για σκραπ πηγαίνουν και μεταφέρουν αθώους ανθρώπους».

Όσο για το γιατί τα γυναικόπαιδα ήταν κλειδωμένα στο αμπάρι του πλοίου εξήγησε ότι αυτή είναι μια πρακτική που συνηθίζεται να γίνεται από τους διακινητές μεταναστών, οι οποίοι τους κρατούν φυλακισμένους μέχρι να φτάσουν στο προορισμό τους.

Μιλώντας για την πορεία του σαπιοκάραβου εξήγησε ότι έφυγε από το λιμάνι του Τομπρούκ με σκοπό να πάει Ιταλία, όμως δυστυχώς μπήκε εντός του ελληνικού FIR οπότε η Ιταλία παρέδωσε το περιστατικό στην ελληνική ακτοφυλακή. Ο ίδιος περιέγραψε τη διαδικασία που ακολουθείται σε ανάλογες περιπτώσεις επισημαίνοντας ότι ένα σκάφος όταν είναι ακυβέρνητο σημαίνει ότι είναι σε κίνδυνο.

«Σημαίνει ότι πρέπει να κάνω τα δέοντα με τον επιχειρησιακό μου σχεδιασμό, έτσι ώστε το σκάφος αυτό να πάει σ’ ένα ασφαλές αγκυροβόλιο» πρόσθεσε.

Ο κ. Σπανός αναφέρθηκε και στο ναυαγοσωστικό, το «Αιγαίο Πέλαγος», το οποίο ήταν το πλησιέστερο στην περιοχή προσθέτοντας ότι για μια επιχείρηση διάσωσης πρέπει να είναι κοντά και διασωστικά σκάφη.

«Δεν μπορεί το σκάφος του Λιμενικού, ένα παραπλέοντα σκάφη να κάνει όλη τη δουλειά εκεί. Χρειαζόμαστε ναυαγοσωστικά σκάφη» είπε προσθέτοντας εάν στο σημείο της ναυτικής τραγωδίας είχε φτάσει τόσο το «Αιγαίο Πέλαγος» όσο και ένα ακόμη μεγάλο σκάφος θα μπορούσαν να πάρουν πάνω όλο τον κόσμο που ήταν στοιβαγμένοι σαν τα σταφύλια αλλά και να το κρατήσουν στην επιφάνεια, στηρίζοντάς το όταν θα είχε πάρει κλίση.

Ο κ. Σπανός εκτίμησε ότι η κλίση που οδήγησε στη βύθισή του και στον υγρό τάφο τόσων μεταναστών προκλήθηκε σκόπιμα από τους διακινητές.

«Είναι μια κατάσταση πάρα πολύ τραγική, ένας θάνατος πάρα πολύ σκληρός θα έλεγα και αυτές τις καταστάσεις τις προλαβαίνεις μόνο με τον τρόπο τον οποίο σας λέω», τόνισε ο ναύαρχος ε.α. του λιμενικού σώματος.

Και κατέληξε:

«Πρέπει να γίνει ένα restart σε όλο τον επιχειρησιακό μας σχεδιασμό», πρόσθεσε.

Την ώρα που γίνονται εντατικές έρευνες για να εντοπιστεί έστω και ένας ακόμη ζωντανός, σύμφωνα με το OPEN, πιθανολογείται ότι υπάρχει και ένας ακόμη διακινητής, ο όγδοος, εκτός από τους επτά που έχουν ήδη συλληφθεί και θα οδηγηθούν στο εισαγγελέα.

Περισσότερο φως στους ανθρώπους που κρύβονται πίσω από την παράνομη μεταφορά των μεταναστών θα δώσουν οι καταθέσεις των διασωθέντων τις οποίες έχουν ξεκινήσει να λαμβάνουν οι λιμενικές αρχές Καλαμάτας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόθεση των λιμενικών είναι να συγκεντρώσουν περισσότερες από 10 καταθέσεις μεταναστών ώστε στη συνέχεια να φτιάξουν φάκελο τον οποίο θα συμπληρώσουν με αποδεικτικά στοιχεία. Στη συνέχεια ο φάκελος θα δοθεί σε εισαγγελέα ο οποίος θα αποφασίσει αν θα γίνουν περισσότερες συλλήψεις. Περισσότερες εξελίξεις στην υπόθεση αναμένονται αύριο, Παρασκευή.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ