Ποιοι είναι οι πλούσιοι τουρίστες που αγνοούνται στον βυθό του Τιτανικού

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κορυφώνεται η αγωνία για το τουριστικό υποβρύχιο «Titan» που «χάθηκε» στον ωκεανό, ενώ εξερευνούσε το ναυάγιο του Τιτανικού, την ώρα μάλιστα που ειδικοί σχολιάζουν ότι οι ελπίδες είναι μηδαμινές για τους 5 επιβαίνοντες.

Οι εκτιμήσεις είναι δυσοίωνες, καθώς αναφέρεται ότι το υποβρύχιο δεν αποκλείεται να μπλέχτηκε στα συντρίμμια του Τιτανικού ακόμα και να υπέστη κάποια βλάβη.

Το Skynews επικαλείται πληροφορίες που αναφέρουν ότι υποβρύχιο εξέπεμψε σήμα κινδύνου, χωρίς ωστόσο να είναι είναι γνωστό αν εστάλη από άνθρωπο ή αν πρόκειται για αυτοματοποιημένο μήνυμα.

Τα πιθανά σενάρια για την εξαφάνιση του υποβρυχίου

Σε δημοσίευμά του ο Guardian επισημαίνει πιθανά σενάρια που εξετάζουν την εμπλοκή του υποβρυχίου στα συντρίμμια του Τιτανικού όπως και προβλήματα με την επικοινωνία και το ηλεκτροδότηση.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ, τα συντρίμμια του πλοίου, που βρίσκονται σε βάθος 3.800 μέτρων στον πυθμένα του ωκεανού, είναι διασκορπισμένα και επικίνδυνα.

«Υπάρχουν παντού κομμάτια και συντρίμμια του πλοίου», δήλωσε ο Frank Owen, συνταξιούχος αξιωματικός του Βασιλικού Ναυτικού της Αυστραλίας και διευθυντής του προγράμματος διαφυγής και διάσωσης υποβρυχίων.

Η επαφή χάθηκε μία ώρα και 45 λεπτά μετά το ταξίδι του υποβρυχίου, γεγονός που υποδηλώνει ότι το πλήρωμα μπορεί να βρισκόταν κοντά ή στον πυθμένα, ανέφερε.

Το υποβρύχιο έχει μέγιστη ταχύτητα τριών κόμβων, αλλά είναι πιο αργός όσο πιο βαθιά πηγαίνει.

Σε περίπτωση εμπλοκής, διακοπής ρεύματος ή επικοινωνιών, το υποβρύχιο είναι εξοπλισμένος με βαρίδια, τα οποία μπορούν να απελευθερωθούν σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης, δημιουργώντας αρκετή άνωση για να τον ανεβάσουν στην επιφάνεια. Διαθέτει επίσης μια σειρά από σήματα και φώτα που μπορεί να χρησιμοποιήσει μόλις βρεθεί στην επιφάνεια για να προσελκύσει την προσοχή.

Ένα άλλο σενάριο, είναι να υπήρξε διαρροή. Στο σενάριο αυτό η τύχη του υποβρυχίου δεν είναι καλή, δήλωσε ο Alistair Greig, καθηγητής θαλάσσιας μηχανικής στο University College του Λονδίνου.

«Εάν έχει κατέβει στον πυθμένα και δεν μπορεί να ξαναβγεί με τη δική του δύναμη, οι επιλογές είναι πολύ περιορισμένες», πρόσθεσε. «Εάν το υποβρύχιο βρίσκεται στον πυθμένα και παραμένει άθικτο, είναι ελάχιστα τα σκάφη που μπορούν να φτάσουν τόσο βαθιά, και σίγουρα όχι δύτες».

Ο Chris Parry, απόστρατος αντιναύαρχος του βρετανικού Βασιλικού Ναυτικού, δήλωσε στο Sky News ότι η διάσωση στο βυθό είναι «μια πολύ δύσκολη επιχείρηση».

«Ο Τιτανικός βρίσκεται σε μία τάφρο. Υπάρχουν πολλά συντρίμμια τριγύρω.Έτσι, η προσπάθεια να εντοπιστεί με το σόναρ, ώστε να στοχεύσουμε σε συγκεκριμένη περιοχή, στην οποία θέλουμε να ψάξουμε με ένα άλλο υποβρύχιο θα είναι πράγματι πολύ δύσκολη».

Ποιος έστειλε σήμα κινδύνου;

Σύμφωνα με τον Δρ. Σάιμον Μπόξαλ, του Πανεπιστημίου του Σαουθάμπτον, ένα σήμα κινδύνου έχει σταλεί από το αγνοούμενο υποβρύχιο, αλλά το πότε έγινε αυτό παραμένει άγνωστο.

Δήλωσε ότι έχει «γνώση από δεύτερο χέρι» για το εν λόγω σήμα. «Καθώς δεν μπορείς να χρησιμοποιήσεις ασυρμάτους κάτω από το νερό, βασίζεσαι αποκλειστικά στα «pings» – ήχος -. Πρόκειται για περιορισμένη επικοινωνία», ανέφερε.

«Υπήρξε ένα ping έκτακτης ανάγκης που έλεγε ότι το σκάφος βρίσκεται σε κίνδυνο. Δεν ξέρω αν αυτό δημιουργείται αυτόματα ή αν δημιουργείται από ανθρώπινη παρέμβαση», πρόσθεσε, τονίζοντας πως δεν γνωρίζει πότε εστάλη το Ping.

Οι δισεκατομμυριούχοι τουρίστες

Το ταξίδι που κοστίζει 250.000 δολάρια το άτομο, ξεκίνησε από το Σεντ Τζονς, στη Νέα Γη του Καναδά και θα έφτανε στο ναυάγιο, που απέχει περίπου 600 χιλιόμετρα. Για να δουν το κουφάρι του πλοίου, οι τουρίστες επιβιβάζονται στο Titan, ένα καταδυόμενο σκάφος χωρητικότητας πέντε ατόμων, που χρειάζεται περίπου 2 ώρες για να καταδυθεί στα 3.800 μέτρα.

Στο υποβρύχιο επέβαινε ο Βρετανός μεγιστάνας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας πώλησης ιδιωτικών τζετ Action Aviation, Χάμις Χάρντινγκ αλλά και  ο Πακιστανός επιχειρηματίας Σαχζάντα Νταγούντ, ο οποίος συνοδευόταν από τον γιο του Σουλεϊμάν.

HARDING TITANIKOS YPOBRYXIO 1 1200x1200 1

Χάμις Χάρντινγκ

Επιβάτης στο υποβρύχιο ήταν και ο 77χρονος Γάλλος εξερευνητής Πολ-Ανρί Ναρζολέ, διευθυντής υποβρύχιων ερευνών στην εταιρεία που έχει τα δικαιώματα για το ναυάγιο του Τιτανικού.

Ανάμεσα στους επιβάτες ήταν και ο Στόκτον Ρας, ιδρυτής και πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της OceanGate στην οποία ανήκε το σκάφος.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ