Έρευνα του Ινστιτούτου Prolepsis σε συνεργασία με την εταιρεία ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ μελετά την κατανάλωση λαχανικών από παιδιά και εφήβους

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο ενεργός ρόλος της οικογένειας και του σχολείου, καθώς και η υιοθέτηση καινοτόμων εμπορικών πρακτικών από τις εταιρείες τροφίμων, μπορούν να συμβάλλουν στην αύξηση της κατανάλωσης λαχανικών σε παιδιά και εφήβους,σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας που διεξήγαγε το Ινστιτούτο Prolepsis σε συνεργασία με την εταιρεία ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ. Στο επίκεντρο της κοινής αυτής προσπάθειας του Ινστιτούτου και της ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ βρίσκεται το όραμα σχετικά με τη διάδοση της διατροφικής αξίας των λαχανικών, τηνενίσχυση της κατανάλωσής τους και τη διαμόρφωση υγιεινών διατροφικώνσυνηθειών, από τα πρώτα στάδια της παιδικής ηλικίας.

Συμπληρώνοντας τα δεδομένα που προέκυψαν στην πρώτη φάση της έρευνας (δείτε σχετικά εδώ), η επιστημονική ομάδα του Ινστιτούτου Prolepsis ακολούθησε μία συμμετοχική προσέγγιση. Γονείς, κηδεμόνες, εκπαιδευτικοί αλλά και τα ίδια τα παιδιά συμμετείχαν σε ομάδες συζήτησης σχετικά με την κατανάλωση των λαχανικών, τη θέση που έχουν στο καθημερινό τραπέζι, καθώς και τους παράγοντες που επηρεάζουν θετικά ή αρνητικά την κατανάλωσή τους. Τα ευρήματα ήρθαν να επιβεβαιώσουν πως τα λαχανικά αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του εβδομαδιαίου διαιτολογίου στο ελληνικό τραπέζι, τονίζοντας την προσπάθεια των γονέων να προσφέρουν θρεπτικά γεύματα στα παιδιά τους. Παράλληλα, φαίνεται τα παιδιά να έχουν προτίμηση σε συγκεκριμένα λαχανικά και να αναζητούν νέους τρόπους κατανάλωσής τους, φαινόμενο που γίνεται όλο και πιο έντονο κατά την εφηβεία. Εκτός από τον ρόλο της οικογένειας, αναδείχθηκε η επιρροή που το κοινωνικό περιβάλλον (σχολείο, αθλητισμός, μέσα κοινωνικής δικτύωσης) έχει στις διατροφικές συνήθειες των παιδιών. Επίσης, συζητήθηκε και ο σημαντικός ρόλος των εταιρειών τροφίμων. Μέσα από τη δημιουργία προϊόντων που είναι αρεστά στα παιδιά, αλλά και με ενημερωτικές και εκπαιδευτικές δράσεις θα μπορούσαν να βοηθήσουν τους γονείς στην προσπάθειά τους να καταναλώνουν τα παιδιά και οι έφηβοι περισσότερα λαχανικά.

Η έρευνα έρχεται να συμπληρώσει την πολυετή δράση του Ινστιτούτου Prolepsisσε θέματα προώθησης της υγιεινής διατροφής. Για την ενίσχυση αυτού του σκοπού, το Ινστιτούτο ένωσε τις δυνάμεις του με την εταιρεία ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ, που στο πλαίσιο της εταιρικής της υπευθυνότητας αναλαμβάνει ενεργό ρόλο για τηβέλτιστη αξιοποίηση των παραπάνω αποτελεσμάτων, δεσμευόμενη να συνεχίσει την ανάπτυξη ακόμη περισσότερων πρωτοβουλιών που στόχο έχουν την οικοδόμησηισορροπημένων διατροφικών συνηθειών στα παιδιά.

-###-

Η ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ δραστηριοποιείται στην Ελλάδα εδώ και περισσότερα από 50 χρόνια. Από την ίδρυσή της μέχρι και σήμερα, επενδύει συστηματικά στον πρωτογενή τομέα και τη διαρκή καινοτομία, ενισχύοντας σημαντικά την ελληνική οικονομία. Η προσήλωση στην άριστη ποιότητα και τη μέγιστη ασφάλεια των προϊόντων, η υψηλή τεχνογνωσία, οι διαρκείς επενδύσεις καθώς και η έμφαση στη βιώσιμη ανάπτυξη και τον διαρκή εκσυγχρονισμό, καθιστούν την εταιρεία αδιαμφισβήτητο ηγέτη του κλάδου.

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τις δράσεις της εταιρείας ΜΠΑΡΜΠΑ ΣΤΑΘΗΣ:

www.barbastathis.com

-###-

Το Ινστιτούτο Prolepsis είναι ένας μη κερδοσκοπικός επιστημονικός οργανισμός που δραστηριοποιείται στον χώρο της δημόσιας υγείας από το 1990. Αποστολή του Ινστιτούτου είναι να ανταποκρίνεται στις προκλήσεις της δημόσιας υγείας στην Ελλάδα και την Ευρώπη, εκπονώντας ακαδημαϊκή έρευνα και εφαρμόζοντας τα αποτελέσματά της σε ανθρωπιστικές και εκπαιδευτικές δράσεις, που στοχεύουν στην καταπολέμηση της φτώχειας και του κοινωνικού αποκλεισμού και στην προαγωγή υγείας των ευάλωτων ομάδων του πληθυσμού.

Περισσότερες πληροφορίες: www.prolepsis.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ