Ποιος Μπελερης; Μπίζνες δισεκατομμυρίων στην Αλβανία εταιρείας που συνδέεται με τον ΥΠΕΞ!

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Πρόοδος καταγράφεται σύμφωνα με τον αλβανικό Τύπο, στην περιβαλλοντική αδειοδότηση ιδιωτικού θερμοηλεκτρικού σταθμού στην Αλβανία από εταιρεία, της οποίας το 70% κατέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ.

Σύμφωνα με πληροφορίες από τον αλβανικό Τύπο, που δημοσιοποιεί το ελληνικό γραφείο ΟΕΥ (Οικονομικών και Εμπορικών Υποθέσεων), η ανάπτυξη του εν λόγω ιδιωτικού θερμοηλεκτρικού σταθμού στην Αλβανία, στον οποίο συμμετέχει η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, “προχωράει, καθώς το έργο υποβάλλεται σε διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης”.

Η υποβολή της έκθεσης εκτίμησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων στην Εθνική Υπηρεσία Περιβάλλοντος, όπως επισημαίνεται, αποτελεί σημαντικό ορόσημο στην υλοποίηση του έργου καθώς είναι ένα κρίσιμο έγγραφο που απαιτείται για την απόκτηση περιβαλλοντικών αδειών, παρέχοντας μια ολοκληρωμένη ανάλυση των πιθανών κινδύνων για το έδαφος, το νερό και τον αέρα, μαζί με λεπτομερείς πληροφορίες σχετικά με το προτεινόμενο εργοστάσιο. Επικεφαλής του έργου είναι η “FIER THERMOELECTRIC”, μια εταιρεία που εγγράφηκε στο Εθνικό Κέντρο Επιχειρήσεων τον Οκτώβριο του προηγούμενου έτους. Η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ κατέχει το 70% των μετοχών της εταιρείας, ενώ το υπόλοιπο 30% ανήκει στην αλβανική εταιρεία “Gener 2″. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο σταθμός παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας με αεριοστρόβιλο συνδυασμένου κύκλου θα κατασκευαστεί και θα λειτουργήσει στην περιοχή Roskovec. Η προμήθεια φυσικού αερίου για τη μονάδα είναι ήδη εξασφαλισμένη μέσω υπογεγραμμένης συμφωνίας μεταξύ της ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ και της Δημόσιας Επιχείρησης Αερίου της Ελλάδας, εξασφαλίζοντας μια αξιόπιστη πηγή για τουλάχιστον επτά χρόνια. Εάν ολοκληρωθεί, το έργο αυτό θα γίνει ο τρίτος σταθμός παραγωγής ενέργειας από καύσιμα στην Αλβανία”.

Γ.Σ:Επενδυτικό πλάνο 10 δισεκατ. ευρώ

Στο μεταξύ, η χθεσινή τακτική γενική συνέλευση των μετόχων της εταιρείας ενέκρινε την πρόταση του Διοικητικού Συμβουλίου για την αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου της Εταιρείας κατά το ποσό των € 20.684.658,20 με κεφαλαιοποίηση μέρους του ειδικού αποθεματικού από την έκδοση μετοχών υπέρ το άρτιο με αύξηση της ονομαστικής αξίας της μετοχής από 0,57 € σε 0,77 € και ταυτόχρονη μείωση του μετοχικού κεφαλαίου κατά το ποσό των € 20.684.658,20 με αντίστοιχη μείωση της ονομαστικής αξίας κάθε μετοχής από 0,77 € σε 0,57€ και την επιστροφή του ποσού της μείωσης, 0,20 € ανά μετοχή, στους Μετόχους.

Η εταιρεία, όπως τόνισε ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του κατασκευαστικού – ενεργειακού ομίλου, Γιώργος Περιστέρης, προχωρά “με σταθερά βήματα την υλοποίηση του επενδυτικού πλάνου των 10 δισ. ευρώ, σε Παραχωρήσεις και Ενέργεια, χωρίς σημαντικές ανάγκες αναχρηματοδότησης έως το 2027”.

Τα συνολικά έσοδα του Ομίλου για το 2022 σχεδόν τετραπλασιάστηκαν έναντι του 2021 και προσέγγισαν τα 4 δισεκατ. ευρώ. Η λειτουργική κερδοφορία (προσαρμοσμένο EBITDA) διπλασιάστηκε στα 661,8 εκατ. ευρώ έναντι 323,5 εκατ. ευρώ για το 2021. Ενώ τα καθαρά κέρδη αποδιδόμενα στους μετόχους προσαρμοσμένα για μη λειτουργικά αποτελέσματα για το 2022 ανήλθαν σε 174,4 εκατ. ευρώ, σχεδόν 6 φορές περισσότερα από τα 33,1 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος.

Οι Παραχωρήσεις και τα ΣΔΙΤ, όπως επισήμανε επίσης ο κ.Περιστέρης, πρόκειται να διαδραματίσουν τα επόμενα χρόνια πρωταγωνιστικό ρόλο στην ανάπτυξη του Ομίλου ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, καθώς αναμένεται να αποφέρουν σταθερά, προβλέψιμα και επαναλαμβανόμενα έσοδα, ενώ οι σχετικές επενδύσεις – στο πλαίσιο των συμβατικών όρων που κατά κανόνα περιλαμβάνουν τα έργα παραχωρήσεων – είναι προστατευμένες έναντι των διεθνών αναταράξεων στην αγορά των επιτοκίων και πρόσθεσε: “Για το Ολοκληρωμένο Τουριστικό Συγκρότημα στο Ελληνικό πρόδρομες κατασκευαστικές εργασίες αναμένονται εντός του Ιουλίου αναμένοντας τη σχετική άδεια, ενώ εντατικά προχωρά το έργο του Διεθνούς Αερολιμένα Ηρακλείου στο Καστέλι της Κρήτης, καθώς και η νέα μονάδα ηλεκτροπαραγωγής με καύσιμο φυσικό αέριο στην Κομοτηνή όπου η πρόοδος των έργων βρίσκεται στο 60%.

Σε επίπεδο αυτοκινητοδρόμων, η κυκλοφορία έχει ξεπεράσει τα προ πανδημίας επίπεδα και οι προοπτικές προδιαγράφονται θετικές. Game changer για τον Όμιλο θα αποτελέσει η προσθήκη της Εγνατίας Οδού, με τη σχετική σύμβαση παραχώρησης να κατατίθεται στο Ελεγκτικό Συνέδριο τον επόμενο μήνα.

Παράλληλα, όμως συμμετέχουμε σε διαδικασίες και για άλλες παραχωρήσεις όπως του ΒΟΑΚ καθώς και την Αττική Οδό, ενώ αξιοποιώντας το πρόσφατο νομοθετικό πλαίσιο καταθέσαμε ως leader ένωσης εταιρειών την πρώτη Πρότυπη Πρόταση που περιλαμβάνει νέα τμήματα του οδικού δικτύου της Αττικής προς Λαύριο, Ραφήνα και Λ. Βουλιαγμένης”.

grtimes.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ