Αποσυμβολισμος του μύθου του Περσέα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Μύθος περιληπτικά :

Στο Άργος, την εποχή που βασιλιάς ήτο ο Ακρίσιος, ήθελε να τεκνοποιήσει και να κάνει ένα αγόρι ώστε να μπορέσει να μεταβιβάσει την βασιλεία του. Όμως δεν μπορούσε να κάνει αγόρια είχε μόνο μια κόρη την Δανάη. Έτσι αποφάσισε να πάει στο Μαντείο των Δελφών να ρωτήσει αν θα καταφέρει να κάνει ποτέ υιό.

Η Πυθία του είπε πως δεν πρόκειται να κάνει ποτέ υιό όμως η κόρη του η Δανάη πρόκειται να γεννήσει ένα αγόρι, τον εγγονό του, το οποίο όταν μεγαλώσει θα του πάρει την εξουσία και θα τον σκοτώσει. Αυτό δεν άρεσε καθόλου στον Ακρίσιο και μόλις το άκουσε γύρισε πίσω στο Άργος και αποφάσισε να κλείσει την Δανάη σε ένα υπόγειο όπου είχε επαφή μόνο με την τροφό της. Η μόνη επαφή που είχε με τον “έξω κόσμο” ήταν το νερό και το φαγητό που της έδινε η τροφός της. Το δωμάτιο ήταν φτιαγμένο απο ορείχαλκο και σκληρούς λίθους ώστε να είναι αδιαπέραστο. Όμως ο Δίας ο οποίος βλέπει τα πάντα αποφασίζει να βοηθήσει την Δανάη, έτσι την ερωτεύεται και αποφασίζει να βρεθεί μαζί της.

Για να περάσει το αδιαπέραστο δωμάτιο ο Δίας γίνεται ο ίδιος Χρυσή Βροχή και μέσω αυτής μπαίνει μέσα βρίσκεται με την Δανάη και κάποια στιγμή μετά απο 9 μήνες η Δανάη γεννάει τον καρπό του έρωτα τους τον Περσέα. Όταν ο Ακρίσιος πληροφορείται πως στο δωμάτιο μέσα υπάρχει ένα παιδί που έχει γεννήσει η κόρη του, αποφασίζει να τους διώξει. Έτσι τους βάζει μέσα σε μια λάρνακα, όπως διαβάζουμε, την οποία την αφήνει στην άκρη της θάλασσας και την αφήνει να φτάσουν όπου αποφασίσουν οι Θεοί διότι αδυνατεί να σκοτώσει την κόρη του και το εγγόνι του.

Έτσι και έγινε η λάρνακα φεύγει απο το Άργος και ταξιδεύει στη θάλασσα αρκετές μέρες ώσπου φτάνει στην νήσο Σέριφο. Εκεί ένας ψαράς, ο Δίκτυς, πιάνει με το δίκτυ του την λάρνακα και την παραδίδει στον αδερφό του Πολυδέκτη ο οποίος είναι και ο βασιλιάς του νησιού. Ο Πολυδέκτης βλέποντας την μητέρα και το μικρό παιδί τους παίρνει στο παλάτι και τους κάνει μέλη της οικογένειας του. Μετά απο χρόνια και ενώ ο Περσέας έχει μεγαλώσει, ο Πολυδέκτης ερωτεύεται την Δανάη και αποφασίζει πως θέλει να την κάνει γυναίκα του. Απέναντι του όμως σε αυτή την απόφαση βρίσκει τον αδερφό του τον Δίκτυ , την Δανάη αλλά και τον Περσέα ο οποίος κρίνει πως δεν θέλει να έχει για πατριό του τον βασιλιά της Σερίφου γνωρίζοντας πως ο ίδιος είναι εγγονός του βασιλιά του Άργους.

Έτσι ο Πολυδέκτης προσπαθεί να βρει έναν τρόπο ώστε να ξεφορτωθεί τον Περσεά και να παντρευτεί την μητέρα του Δανάη. Του λέει λοιπόν πως θα μπορούσε να του δώσει τα μέσα για να επιστρέψει στο Άργος και να διεκδικήσει τον θρόνο του αρκεί προηγουμένως να κάνει έναν Άθλο. Ο Άθλος είναι να βρεί και να αποκεφαλίσει την Μέδουσα. Ο Περσέας λοιπόν δέχεται , παίρνει ένα πλοίο, συναντάει την θεα Αθηνά και τον θεό Έρμή οι οποίοι τον βοηθούν και έτσι βρίσκει την Μέδουσα την αποκεφαλίζει και γυρνάει με το κεφάλι της μέσα σε έναν σάκο. Ο Πολυδέκτης ακόμα και όταν βλέπει πως καταφέρνει τον Άθλο δεν σταματάει και έτσι ο Περσέας του δείχνει το κεφάλι και τον πετρώνει. Ύστερα ξεκινάει για το Άργος, όμως ο παππούς του και βασιλιάς Ακρίσιος κρύβεται για να μην τον βρεί. Μετά απο χρόνια ο Περσεάς ενώ αγωνίζεται σε κάποιους αγώνες με τον δίσκο, τον πετάει και ο δίσκος καταλάθος φεύγει απο την πορεία του και πέφτει στο κεφάλι του παππού του που βρισκόταν σε άλλη πόλη μακριά, τον σκοτώνει και έτσι γίνεται πλέον βασιλιάς του Άργους.

Αυτός είναι ο Μύθος πολύ περιληπτκά η ανάρτηση θα βγεί μεγάλη θα δούμε πως θα πάει. Το μόνο σίγουρο είναι πως έχουμε πολλά να πούμε και να αποκωδικοποιήσουμε όπως καταλαβαίνετε. Γιατί τι είπαμε πριν λίγες μέρες ; Η λέξη Μύθος προκύπτει απο το ρήμα μύω που σημαίνει κλείνω τα μάτια μου. Για αυτό μύθος και μύηση καθώς και μυστήρια αλλά και μυωπία έχουν την ίδια ρίζα . Άρα καλύπτω την αλήθεια στον μύθο ώστε να μπορεί να την δεί κάποιος με κλειστά μάτια και ανοιχτό το Όμμα της Ψυχής , δηλαδή το μάτι της ψυχής μας.

Αποκωδικοποίηση συμβολισμών :

Ο Ακρίσιος λοιπόν είναι το βασικό πρόσωπο το Μύθου απο τον οποίο ξεκινάνε όλα. Όλοι δίνουν βάση στον Ήρωα μας αλλά κανείς δεν σκέφτεται απο που και γιατί έγιναν όλα. Ο Ακρίσιος λοιπόν ο βασιλιάς, το όνομα του ετυμολογικά σημαίνει :

Ακρίσιος = α (στερητικό) + κρίση
Αυτός δηλαδή που στερείται κρίσης. Βρίσκεται λοιπόν σε ένα χαμηλό νοητικό στάδιο εξέλιξης και άρα δεν μπορεί να κρίνει σωστά δεν έχει τον έλεγχο της ζωής του και του βασιλείου του και έτσι παρασέρνει και τους πολίτες του Άργους.

Έτσι λοιπόν το Άργος που αν το δούμε κεφαλαία είναι ΑΡΓΟΣ άρα είναι και Αργός που σημαίνει πως είναι αργό λόγω αυτής της αργής νοητικής κατάστασης του διέπει όλη την πόλη και οι άνθρωποι δεν μπορούν να εξελιχθούν πνευματικά.

Έτσι λοιπόν αυτή την διαδικάσια της εξέλιξης του πως απο την ακρισία θα βρεθούμε στην κρίση, την εκφράζει ο Περσέας με τον Άθλο του όπως θα δούμε στον μύθο.

Ο Ακρίσιος λοιπόν θέλει να αποκτήσει γιό ώστε να μεταβιβάσει την ακρισία του στον απόγονο του διότι δεν θέλει να χαθεί αυτή η αργόστροφη κατάσταση της πόλης. Οι νόμοι του σύμπαντος όμως , η μοίρα , ο Θεός ή οπώς το ονομάζει ο καθένας δεν τον αφήνει να κάνει αυτό που θέλει και του δίνει ένα σημάδι . Δεν του δίνει ποτέ γιό και αντιθέτως του δίνει μια κόρη.

Δανάη σύμφωνα με τα λεξικά προέρχεται απο την ρίζα δαν- που περιγράφει το νερό , την υγρασία , την δροσία και τον ποταμό γιαυτό και στην Αρχαία Ελλάδα πολλά ποτάμια ξεκινούσαν απο δαν- . Επίσης το δα σημαίνει και γη άρα η Δανάη σημαίνει ο γηγενής και αυτόχθων άνθρωπος. Εξού και Δαναοί (Έλληνες) του Ομήρου που είναι οι αυτόχθονες του ελλαδικού χώρου. (κουβά η θεωρία του ινδωευρωπαϊσμού🤣) Έτσι εφόσον είναι γηγενής κληρονομεί την ακρισία αλλά οι νόμοι της φύσης της χαρίζουν ένα παιδί τον Περσέα ώστε να ξεκινήσει το ταξίδι πνευματικής εξέλιξης απο την ακρισία στην κρίση.

Η λάρνακα στην οποία τους κλείνει ο Ακρίσιος για να τους πετάξει στη θάλασσα είναι ένα κουτί σαν φέρετρο. Στα λεξικά το αναφέρουν ως τεφροδόχος. Αρα θα μπορούσαμε να πούμε πως ο μύθος μας το αναφέρει για να κατανοήσουμε πως η Δανάη και ο Περσέας αφήνουν πίσω την παλιά τους ζωή , σαν να πεθαίνουν, με σκοπό να ξαναγεννηθούν διαφορετικοί μακριά απο την ακρισία.

Στην Σέριφο λοιπόν υπάρχει ένας ψαράς που πίανει με τα δίκτυα του την λάρνακα. Ο ψαράς ονομάζεται και αυτός Δίκτυς. Το όνομα του τώρα είναι κάτι πολύ άξιο προσοχής. Για το δίκτυ τα λεξικά δίνουν την ετυμολογία : σύστημα διασταυρούμενων σχοινιών ή συρμάτων που σχηματίζουν ένα πλέγμα για την παγίδευση ζώων ή για την παγίδευση και παρακολούθηση. Σήμερα το δίκτυο είναι και ένα σύστημα-εικονικό πλέγμα πληροφοριών μεταξύ υπολογιστών. Απο την άλλη ο αδερφός του ονομάζεται Πολυδέκτης. Απο την μια ο Δίκτυς-δίκτυο που ψαρεύει τις πληροφορίες και απο την άλλη ο
Πολυ-δέκτης ο οποίος δέχεται αυτές τις πληροφορίες και τις επεξεργάζεται.

Έτσι ξεκινάει ο Άθλος για να καταφέρει να πάρει τον θρόνο του Άργους.

Στο Άργος όμως που προείπαμε κρύβεται και μια ακόμη έκπληξη που όσοι διαβάζετε τις αναρτήσεις μου θα έχετε παρατηρήσει πως η Ελληνική Γλώσσα το κάνει συχνά. Κάποιες λέξεις είναι διφορούμενες, δηλαδή έχουν διπλή σημασία. Το Άργος λοιπόν όπως είπαμε είναι αυτό το αργόστροφο, το αργό, αλλά ταυτόχρονα μπορεί να σημαίνει και γρήγορος διότι είναι :

α (στερητικό) + έργο = αυτός που δεν κάνει έργο, ο αργός

αλλά επίσης τα λεξικά μας λένε πως όταν αυτό το “α” γίνει επιτατικό τότε έχουμε παραγωγή μεγάλου έργου και απο αργός γίνεται γρήγορος. Το Lindell & Scott μας δίνει και την έκφραση “πόδας ἀργοί” που είναι ο γοργοπόδαρος σκύλος που κυνηγάει εξού και ο Άργος ο σκύλος του Οδυσσέα που στα νιάτα του ήταν πολύ γρήγορος όπως μας λέει ο Οδυσσέας όταν τον βλέπει μετά απο χρόνια στην Ιθάκη.

Έτσι λοιπόν το Άργος που είναι αργό και με ακρισία, με μια αλλαγή στο “α” μπορεί να γίνει γρήγορη να παράξει έργο και να αναπτυχθεί . Η γλώσσα μας είναι πραγματικά ΑΠΙΣΤΕΥΤΗ.

Έτσι λοιπόν ο Περσέας που έφυγε απο το Άργος χωρίς κρίση σκοπός του είναι να γυρίσει πίσω ικανός να μπορεί να κρίνει αρκεί να καταφέρει πιο πριν να αποκεφαλίσει την Μέδουσα. Αυτός είναι ο σκοπός.

Ο Περσέας λοιπόν μπαίνει μέσα σε έναν ναύς. Ο ναύς το καράβι , συμβολίζει πάντα τον Νου, εξού και το όνομα Ναυσίνους, άρα αυτό που θέλει να μας πει ο μύθος είναι πως όπως ένα καράβι πλέει στο πέλαγος έτσι και ο νους του πλέει σε άλλες σκέψεις.

Πηγαίνει λοιπόν να βρει την Μέδουσα Γοργώ. Η Γοργώ αμέσως αμέσως μας δηλώνει το γρήγορο το γοργό. Η Γοργώ είναι αυτή που απο αργό θα τον κάνει γρήγορο θα του δώσει την ικανότητα της κρίσης που θέλει να αποκτήσει.

Στην διαδρομή εμφανίζεται μπροστά τουη Αθηνά και ο Ερμής. Οι Θεοί πάντα εμφανίζονται όταν ο Ήρωας μας στον μύθο ξεκινάει το ταξίδι του. Στο διαλογισμό που έχει μπει ποιοι άλλοι θα εμφανιστούν , η θεά της Σοφίας, Αθηνά, και ο θεός της ερμηνείας και του ανώτερου και κατώτερου εαυτού, ο Ερμής.

Του δίνουν λοιπόν 5 αντικείμενα που θα χρειαστεί για να εκπληρώσει τον Άθλο του:

1. Έναν σκούφο που όταν τον φοράει γίνεται αόρατος. Η «Άϊδος κυνέην» που υπάρχει πολλές φορές στην μυθολογία μας.

2. Έναν μαγικό σάκο που θα βάλει το κεφάλι της Μέδουσας μέσα ώστε να απενεργοποιηθούν τις δυνάμεις της.

3. Φτερωτά σανδάλια διότι η Μέδουσα ζεί στο κέντρο της θάλασσας , μέσα σε έναν βράχο που μπορεί να πάει μόνο μέσω αέρος.

4. Μια ασπίδα της Αθηνάς, την Αιγίδα, μέσω της οποίας θα μπορεί να δεί σαν καθρέπτη την Μέδουσα ώστε να μην πετρώσει

5. Ένα κοφτερό σπαθί ή δρεπάνι για να κόψει το κεφάλι της Μέδουσας .
(Το δρεπάνι συμβολίζει τα Ελευσίνια Μυστήρια όπως και όλη η κατάσταση, πάντα όποτε διαβάζετε για Μαντείο των Δελφών υπάρχει συμβολισμός στον μύθο)

Ακόμα πιο μυστηριακό είναι όμως το ότι η Αθηνά μετά παίρνει τον Περσέα και πετάνε προς την χώρα των Υπερβορείων η οποία ξέρουμε απο προηγούμενη ανάρτηση πως δεν βρίσκεται στην Γη. Ο υπερβοράς είναι υπέρ=επάνω απο τον Βόρειο Πόλο της γης , δεν είναι επί του βορά. Εκεί πραγματοποιούν μια θυσία , παίρνει τα πράγματα και συνεχίζει το ταξίδι του.

Αυτά τώρα όλα θεωρείται πως είναι παραμυθάκια που δημιούργησαν χωρίς λόγο οι παλαβοί Έλληνες;

Μένει στον Περσέα να μάθει τώρα που βρίσκεται η Μέδουσα. Ψάχνει παντού αλλά δεν την βρίσκει. Η Αθηνά, η σοφία του αποκαλύπτει πως πρέπει να βρει τις 3 γραίες (γριές) οι οποίες είναι αδερφές των τριών γοργόνων και θα του πούν που βρίσκεται η Μέδουσα. Αυτές οι γραιές είναι άσχημες και κακές και έχουν το εξής χαρακτηριστικό. Έχουν ένα δόντι και ένα μάτι. Όταν θέλει να δει η μια παίρνει το μάτι και δεν βλέπουν οι άλλες και όταν θέλει να φάει παίρνει αυτή που θέλει να φάει το δόντι και τρωέι αλλά δεν τρώνε οι άλλες. Αυτές οι 3 γραιές συμβολίζουν την τριμέρια της ψυχής μας που σας εξήγησα στον μύθο με τον Ηνίοχο. Απο τα 3 μέρη της ψυχής μας είπαμε χρησιμοποιούμε τα 2 ενώ το τρίτο είναι ο Ηνίοχος που κοιμάται. Αυτό θέλει να γίνει ο Περσέας, ο Ηνίοχος της ζωής του. Τα 2 μέρη της ψυχής μας λειτουργούν διπολικά όπως οι γριές, όταν λειτουργεί το λευκό δεν λειτουργεί το μάυρο όπως συμβαίνει με το μάτι και τις γριές . Ο Περσέας λοιπόν φοράει την «Άϊδος κυνέην» γίνεται αόρατος ορμάει και τους παίρνει το μάτι και το δόντι με αποτέλεσμα να τις αναγκάζει να του πουν που κρυβεται η Γοργώ.

Οι 3 γριές λοιπόν που είναι οι αδερφές των 3 γοργόνων συμβολίζουν τα γερατιά και τον θάνατο ενώ οι γοργόνες οι αδερφές τους την αθανασία. Ο Περσέας λοιπόν κοντεύει να αποκεφαλίσει την Μέδουσα και να κατακήσει την αθανασία.

Για να κατακτήσουμε την αθανασία πρέπει να κάνουμε μια θυσία, να αποκεφαλίσουμε την Μέδουσα που συμβολίζει την ΚΑΚΙΑ, τον ΕΓΩΙΣΜΟ μας , τον ΕΓΩΚΕΝΤΡΙΣΜΟ μας, την ΑΡΓΟΣΤΡΟΦΙΑ μας.

Η αθανασία μας καλύπτεται απο τους όφεις , τα φίδια όλων αυ΄των των κακών καταστάσεων που όταν τα αποκεφαλίσουμε , τότε προσεγγίζουμε την ευστροφία, την κρίση , την σοφία και τα ανώτερα νοητικά επίπεδα.

Μόλις αποκεφαλίζει την Μέδουσα ξεπηδάνε μέσα απο το κεφάλι της μέδουσας δύο όντα

1.ο Γίγαντας Χρυσάωρ δηλαδή
χρυσός + άορ = σπαθί, δηλαδή ο «Χρυσοσπάθης» , δηλαδή το χρυσό σπαθί της γνώσης

2.ο Πήγασος που μεταφέρει τους κεραυνούς του Διός , του Νου δηλαδή.

Έτσι ιππεύει τον Πήγασο και αποκτά το ξίφος της γνώσης και είναι έτοιμος να γυρίσει πίσω ικανός για όλα έχοντας βρεθεί με τον ανώτερο του εαυτό.

Στον γυρισμό προς την Σέριφο συναντάει και την Ανδρομέδα όπου πρέπει να την σώσει ώστε να γίνει η μελλοντική γυναίκα του αλλα η ανάρτηση είναι ήδη τεράστια και αυτός είναι ένας μύθος μέσα στον μύθο θέλει άλλες τόσες ώρες γραψίματος.

Φτάνει στην Σέριφο και δείχνει πως τα κατάφερε στον Πολυδέκτη ο οποίος δεν είναι καθόλου χαρούμενος διότι ήταν έτοιμος να την παντρευτεί. Ο Πολυδέκτης δεν τον πιστεύει πως τα έχει καταφέρει και έτσι ο Περσέας ανοίγει τον σάκο για να του δείξει το κεφάλι αλλά αυτομάτως ο βασιλιάς πετρώνει. Όπως πέτρα γίνεται και όποιος το δεί. Γιατί ;

Γιατί αν καταφέρναμε ποτέ μας με έναν μαγικό τρόπο να δούμε τον εσωτερικό μας κόσμο , την κακία που κρύβουμε μέσα μας και τον εγωισμό μας , το μίσος μας, αν με κάποιον τρόπο τα βλέπαμε θα πετρώναμε και εμείς οι ίδιοι απο το θέαμα. Θα διαπιστώναμε πως είμαστε απλά υλιστες΄, ύλη , που μας ενδιαφέρουν μόνο οι υλικές απολάυσεις και οχι η πνευματική εξέλιξη γιαυτό και πετρώνεις. Είμαστε ο Περσέας που ήταν όταν έφυγε απο το Άργος και σκοπός μας είναι να γίνουμε γρήγοροι.

Ο Περσέας συνεχίζει και επιστρέφει στο Άργος. Ο παππούς του ο Ακρίσιος το μαθαίνει και φεύγει μαθαίνοντας τα νέα . Ενώ ο Περσέας θέλει να τα βρουνε εκείνος θυμούμενος τον χρησμό των Δελφών κρυβεται μακρια σε άλλη πόλη. Έτσι μετά απο χρόνια ο Περσέας ενώ αγωνίζεται σε αθλητικούς αγώνες και ρίχνει έναν δίσκο, ο αέρας παιρνει τον δίσκοκαι χτυπάει στο κεφάλι τον παππού του που βρίσκεται πάρα πολύ μακρία και έτσι ο χρησμός που ότι γράφει δεν ξεγράφει εκπληρώνεται. Το Άργος αλλάζει βασιλιά και απο αργό γίνεται γρήγορο με έναν σοφό βασιλιά. Απο την ακρισία βρίσκεται σε κρίση και λογική.

——-

‘Αυτός είναι ο Μύθος , ύστερα έφυγε και ίδρυσε τις Μυκήνες μαζί με την Ανδρομέδα. Γέννησαν ανάμεσα στα πολλά παιδία τον Ηλεκτρύωνα που έγινε βασιλιάς της Τίρυνθας ο οποίος έκανε παιδί και γεννήθηκε η Αλκήνη , η μητέρα του Ηρακλή. Άρα ο Περσέας είναι ο προπάππους του Ηρακλή του οποίου οι 12 Άθλοι θα γίνουν ένας ένας αναλυτικά στο μέλλον.

Πραγματικά όποιος καταφέρει και το διαβάσει όλο είναι “Ήρωας” αφού τέτοια ανάρτηση είναι πραγματικά Άθλος να διαβαστεί.

Τουλάχιστον ελπίζω να σας άρεσε αυτό το ταξίδι μύησης μέσα στην Ελληνική Μυθολογία.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ