Στα Μονοπάτια του Μύθου: Περσέας

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Στην αρχαία ελληνική μυθολογία, ο μύθος του Περσέα ενσαρκώνει τον αρχέγονο μύθο του ήρωα, ο οποίος, ταγμένος από τη μοίρα-Νόμο, υπηρετεί έναν ανώτερο, ιερό σκοπό, προς όφελος της ανθρωπότητας. Μάχεται, βελτιώνει και αναπτύσσει τον εαυτό του μέσα από την αποστολή του και τις δοκιμασίες που συναντάει στο δρόμο και αφού πετύχει και κατακτήσει τον Εαυτό του, τη γνώση και την αλήθεια, επιστρέφει για να διδάξει τους ανθρώπους πώς να κάνουν το ίδιο.

Το περιεχόμενο των μύθων, γεμάτο από σύμβολα και παραβολές, «κουβαλά» τις αιώνιες αλήθειες και διδασκαλίες που ο Θεός φανερώνει στους ανθρώπους, για να έχουν μερίδιο στην αντίληψη και βίωση του Ιερού, για να έχουν ένα διαχρονικό πρότυπο συμπεριφοράς προς μίμηση, για να νικήσουν, όπως κάνει ο ήρωας, τον ανίερο μικρό εαυτό τους και να γνωρίσουν και να εκφράσουν τον αληθινό, ανώτερο και αθάνατο εαυτό τους. Απ’ αυτήν την άποψη, οι μύθοι έχουν τον κύριο ρόλο στην ανάβαση της ανθρώπινης συνείδησης προς το τελειότερο, τη βελτίωση του ανθρώπου και την πρόοδο των πολιτισμών του.

Ο άνθρωπος είναι ένα ον διπλής φύσης, μιας κατώτερης γήινης, που τον δεσμεύει στην ύλη, και μιας ανώτερης, ουράνιας, που τον απελευθερώνει στο Πνεύμα. Ο ήρωας, ένας άνθρωπος κι αυτός, κουβαλά το ανθρώπινο στοιχείο της προσκόλλησης με τη γη, έχει, μ’ άλλα λόγια, πάθη, αδυναμίες, φόβους, ελαττώματα, πόνο και φθορά. Με την ελεύθερη, όμως, βούλησή του επιλέγει να στρέψει το βλέμμα του προς τα πάνω («άνω – θρώσκω»= άνθρωπος), ακολουθεί το δύσκολο αλλά αναβατικό μονοπάτι και αναπτύσσοντας αρετές, ανεβαίνει ακόμα ένα σκαλοπάτι παραπάνω από τον άνθρωπο, πλησιέστερα στο Θεό, στην κατάσταση του ήρωα. Στην όλη πορεία του δεν εξαφανίζει τα κατώτερα ανθρώπινα στοιχεία του, απλά τα ελέγχει και τα εξουσιάζει. Εξάλλου δεν υφίσταται η έννοια του Ήρωα – νικητή, όταν δεν υπάρχει κάτι που αυτός πρέπει να νικήσει.

Στο μύθο του Περσέα όλα τα παραπάνω παρουσιάζονται και εννοούνται με συμβολικό τρόπο. Η μάχη και επιβολή του ήρωα στον κατώτερο εαυτό του, η ανάπτυξη αρετών, η προσφορά και διδασκαλία στους ανθρώπους συμβολίζονται με εξωτερικά γεγονότα, όπως το περιπετειώδες ταξίδι, τη μάχη με το τέρας, την απελευθέρωση της ωραίας γυναίκας, την επιστροφή, την ίδρυση μιας νέας δυναστείας, ενός νέου πολιτισμού κλπ.

Ο βασιλιάς του Άργους, Ακρίσιος, έχοντας μία μόνο κόρη, τη Δανάη, παίρνει χρησμό από το μαντείο των Δελφών ότι αυτή θα γεννήσει τον πολυπόθητο αρσενικό απόγονό του, αλλά ο ίδιος θα φονευθεί από το χέρι του. Ταραγμένος, φυλακίζει τη θυγατέρα του στο μπουντρούμι, για να διαφυλάξει την παρθενία της. Ο Δίας, όμως, μεταμορφωμένος σε χρυσή βροχή, φτάνει και γονιμοποιεί τη Δανάη, η οποία φέρνει στον κόσμο τον Περσέα, μισό θνητό, μισό αθάνατο, μισό άνθρωπο, μισό θεό. Ο Ακρίσιος κάποια στιγμή ανακαλύπτει το τέκνο και φοβούμενος την επαλήθευση της μαντείας, κλείνει κόρη και εγγονό σ’ ένα κιβώτιο και το ρίχνει στη θάλασσα. Η Δανάη και ο Περσέας, όμως, σώζονται και βρίσκονται στις ακτές της Σερίφου, όπου τους ανακαλύπτει και τους περιμαζεύει ο αδερφός του βασιλιά του νησιού, Πολυδέκτης, ο Δίκτυς. Τους προσφέρει πλούσια φιλοξενία.

Ο βασιλιάς Πολυδέκτης ερωτεύεται την ωραία Δανάη, αλλά βλέπει τον Περσέα ως εμπόδιο. Με πονηριά καταστρώνει ένα σχέδιο απαλλαγής απ’ αυτόν. Ανακοινώνει δήθεν ότι παντρεύεται κάποιαν άλλη και ζητάει από τους υφιστάμενους αρχηγούς του τα δώρα που δικαιούται σ’ αυτή την περίπτωση. Ο Περσέας αποφασίζει να του προσφέρει κάτι εξαιρετικό, μοναδικό και ανώτερο από τα συνηθισμένα δώρα, το κεφάλι της Γοργόνας Μέδουσας. Αυτήν ακριβώς τη στιγμή ξεκινάει η περιπέτεια του ήρωα Περσέα.

perseas1

Από την αρχή ο Περσέας δείχνει τη διαφορετικότητα της ψυχής του. Αρνείται να προσφέρει ένα κοινότυπο δώρο στο βασιλιά του και έτσι επιβεβαιώνει την ιδιαιτερότητα του δρόμου του και την υπερβατικότητα των αναζητήσεών του, την ανάγκη και επιθυμία του για το διαφορετικό, το ανώτερο, το υπερ-ανθρώπινο. Ο Περσέας δε θέλει να μοιάζει με όλους τους υπόλοιπους, αγαπάει την πρόκληση της αξίωσης σε κάτι παραπάνω, στο μη συνηθισμένο, τον συνεπαίρνει το άγνωστο, το ακατόρθωτο. Θέλει να ξεχωρίσει και το αποφασίζει. Υπόσχεται μπροστά στο βασιλιά, δείχνοντας μεγάλη αποφασιστικότητα και έναν εξαίρετο λόγο τιμής, για την επιτυχία του δύσκολου έργου που ο ίδιος επέλεξε. Άρα, όλα ξεκινούν από τη δική του δύναμη βούλησης που διαθέτει, από την ελεύθερη και συνειδητή επιλογή του για το δυσκολότερο δρόμο. Θα μπορούσε να είχε ακολουθήσει το παράδειγμα των υπολοίπων, αλλά δεν το έκανε. Εκείνος, πιστός στο ηρωικό πεπρωμένο του, τολμά τον άθλο και φανερώνει συνάμα το μεγάλο θάρρος του και την αυτοπεποίθηση, τη σιγουριά και την εμπιστοσύνη στον εαυτό του.

Ο Περσέας είναι γόνος θεού και το δείχνει. Είναι όμως και γέννημα ανθρώπου. Μετά την πρώτη του απόφαση, φαίνεται να δειλιάζει. Κάθεται θλιμμένος και αποθαρρυμένος σ’ ένα ακρογιάλι, μην ξέροντας τι να κάνει. Η αμφιβολία του ανθρώπου για την επιτυχία τού κόβει τα φτερά του. Η άγνοια του ανθρώπου εμποδίζει το ξεκίνημά του. Ο φόβος του ανθρώπου παραλύει τη δράση του. Έτσι, νικημένος από τις αδυναμίες του, αποθαρρύνεται και αδρανεί, πέφτοντας στη θλίψη για την ανημποριά του.

Η θεϊκή όμως αγάπη και προστασία που συνοδεύει τους ήρωες στη ιερή τους αποστολή, η ουράνια βοήθεια σ’ αυτούς που επιθυμούν να πλησιάσουν το θείο, εμφανίζεται ακριβώς τη στιγμή που χρειάζεται, τη στιγμή της αδυναμίας και της σύγχυσης. Ο Ερμής, Οδηγός θεός και μεσολαβητής και η Αθηνά, πολεμίστρια της δικαιοσύνης και της σοφίας, παρουσιάζονται στον Περσέα και τον συμβουλεύουν. Αυτός δείχνει μια τυφλή εμπιστοσύνη στους θείους προστάτες του, εκδηλώνοντας μ’ αυτόν τον τρόπο τη μεγάλη αφοσίωση και υπακοή του και ενεργεί ακριβώς σύμφωνα με τις οδηγίες τους.

Βρίσκει τις Γραίες, την Παμφειδώ, την Ενυώ και τη Δειρώ, για να του πουν πού βρίσκονται οι Νύμφες, οι οποίες θα τον εφοδιάσουν με τα απαραίτητα όπλα εναντίον των Γοργόνων, για να πάρει το κεφάλι της ασχημότερης και αποκρουστικότερης από τις τρεις, της θνητής Μέδουσας. Οι Γραίες έχουν ένα μόνο δόντι και ένα μάτι, τα οποία μοιράζονται για να τρώνε και να βλέπουν. Ο Περσέας, με ιδιαίτερη εξυπνάδα και πονηριά μαζί, χτυπά τις Γραίες στο αδύνατο σημείο τους, για να τις αναγκάσει να του δώσουν την πληροφορία που ζητάει. Μπαίνει ενδιάμεσα και κλέβει το δόντι και το μάτι. Νικημένες από τη διάνοια του ήρωα, του δίνουν την πληροφορία. Ο Περσέας συναντά τις Νύμφες, που τον οπλίζουν με την περικεφαλαία του Άδη, που θα τον έκανε αόρατο, τα φτερωτά σαντάλια για να τρέχει με μεγάλη ταχύτητα και την «κύβισιν», ένα μαγικό σάκο για να κουβαλήσει το κεφάλι της Μέδουσας. Ο Ερμής του δίνει επίσης μια διαμαντένια άρπη, ένα ξίφος δηλαδή για να αποκεφαλίσει τη Γοργόνα. Τόσο δύσκολος είναι ο αποχωρισμός από τα κατώτερα στοιχεία του εαυτού μας, που χρειάζεται η ανυπέρβλητη δύναμη του διαμαντιού. Τα τρία όπλα συμβολίζουν τα θετικά στοιχεία της προσωπικότητας, τα οποία θα συμμαχήσουν κι αυτά στον αγώνα του ήρωα, το αόρατο αστρικό σώμα, το ταχύτατο ενεργειακό σώμα και το φυσικό σώμα, ο χρήσιμος φορέας της Ψυχής.

Φτάνει στις Γοργόνες και τις βρίσκει αποκοιμισμένες, σημάδι ότι τα πάθη και οι αδυναμίες έχουν καταλαγιάσει, έχουν κοιμηθεί. Με ευκολία, λοιπόν, κόβει το κεφάλι της Μέδουσας και τη θανατώνει. Πρόσεξε όμως να μην την αντικρίσει, κατ’ εντολή της Αθηνάς, γιατί όποιος έκανε έτσι, απολιθωνόταν από τη φοβέρα και την ασχήμια της. Η αρνητική δύναμη των ελαττωμάτων, ο φόβος, παραλύει τις ανθρώπινες ψυχές. Και ο ήρωας, άνθρωπος κι αυτός, για να αποφύγει τον κίνδυνο, χρησιμοποιεί την ασπίδα της Αθηνάς. Αόρατος όπως είναι και ταχύτατος, ξεφεύγει από την καταδίωξη των αδερφών της Μέδουσας. Παίρνει, λοιπόν, το δρόμο της επιστροφής.

Οι περιπέτειες, όμως, δεν τελειώνουν εδώ. Η μάχη πρέπει να συνεχιστεί, οι δοκιμασίες είναι συνεχόμενες, καθώς μένουν κι άλλα για να κατακτήσει ο Ήρωας. Στη χώρα Αιθιοπία, ο Ποσειδώνας έχει στείλει ένα θαλάσσιο τέρας που καταβροχθίζει καθετί ζωντανό, για να εκδικηθεί την αλαζονεία της βασίλισσας για την ομορφιά της. Η μαντεία λέει πως μόνο με τη θυσία της κόρης του βασιλιά θα σταματήσει το κακό. Την προσφέρει, λοιπόν, ο βασιλιάς στον Ποσειδώνα δένοντάς την σε βράχους της θάλασσας. Ο Περσέας, όμως, δε μπορεί να επιτρέψει το θάνατο της πριγκίπισσας, γιατί την ερωτεύεται, επιθυμεί την ένωση μαζί της, ένωση με την αθάνατη Ψυχή του και νιώθει την ευθύνη της σωτηρίας της. Πρωταγωνιστής της μοίρας του, σφάζει το τέρας και σώζει τη χώρα από την καταστροφή, ενώ ο ίδιος παντρεύεται την αγαπημένη του. Ενώνεται τελικά ο ήρωας με το Πνεύμα του και αναλαμβάνει τη σωτηρία και την καθοδήγηση της ανθρωπότητας.

Στην επιστροφή του στη Σέριφο, βρίσκει τη μητέρα του και το Δίκτυ υπό την απειλή του Πολυδέκτη. Οι δοκιμασίες δε σταματούν. Ο Ήρωας είναι προικισμένος με υπομονή, επιμονή και ικανότητα συνέχειας. Χρησιμοποιώντας το κεφάλι της Μέδουσας, απολιθώνει το βασιλιά, σώζει τη μητέρα του και δίνει το θρόνο στο Δίκτυ. Ο ίδιος επιστρέφει τα όπλα του στον Ερμή και χαρίζει το πολύτιμο τρόπαιό του, το κεφάλι της Μέδουσας, στην Αθηνά, για να κοσμήσει την ασπίδα της. Η ευγνωμοσύνη, η ευχαριστία και η γενναιοδωρία του Περσέα προς τους Θεούς, τους ιερούς οδηγητές του, φανερώνονται σ’ αυτό το σημείο.

Πίσω στο Άργος, ο Ακρίσιος μαθαίνει την επιστροφή του εγγονού του και καταφεύγει φοβισμένος στη Θεσσαλία. Το πεπρωμένο όμως είναι αδύνατο να το αποφύγει. Σε αθλητικούς αγώνες βρίσκεται «τυχαία» αντιμέτωπος με τον Περσέα, που κατά λάθος τον σκοτώνει με το πέταγμα του δίσκου του. Ο Περσέας αναστατώνεται και θλίβεται βαθιά. Η ηθική του συνείδηση, η τιμή και η δικαιοσύνη του δεν του επιτρέπουν να πάρει τη θέση του Ακρισίου, που σκότωσε, στο θρόνο. Ορίζει το Μεγαπένθη βασιλιά του Άργους και αναλαμβάνει εκείνος την Τίρυνθα και τις Μυκήνες. Γίνεται ο ιδρυτής της μεγάλης δυναστείας των Περσειδών, οικογένειας του μεταγενέστερου Ηρακλή.

Ο Περσέας κατακτώντας τον εαυτό του, τη γνώση και τη δύναμη, χτίζει μια δυναστεία, ένα νέο πολιτισμό για τους ανθρώπους. Ο Περσέας, όπως όλοι οι ήρωες, αναπτύσσει τις αρετές της Βούλησης, της Αγάπης, της Σοφίας και της Διάνοιας και τις θέτει στην υπηρεσία της ανθρωπότητας.

Στη σημερινή εποχή υπάρχει επιτακτική ανάγκη για ήρωες. Ο άνθρωπος κουβαλά πάντα μέσα του το ζώο και το Θεό. Σήμερα όμως φαίνεται να ‘χει παντελώς ξεχάσει το δεύτερο. Έτσι, ο ίδιος και οι πολιτισμοί του καταπέφτουν σε μια μεσαιωνική ηθική και πνευματική φτώχεια σε παγκόσμιο επίπεδο. Είναι η ώρα να γνωρίσουμε το άλλο πρόσωπο του ανθρώπου, αυτό που θα τον ξαναφέρει πιο κοντά στον εαυτό του και την ευτυχία.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

– Περιοδικό «Νέα Ακρόπολη», αρθρ.: «Η ψυχολογία του Ήρωα», τ. 76
– Περιοδικό «Νέα Ακρόπολη», αρθρ.: «Ο Δρόμος του Ήρωα», τ. 106
– «Ο ζωδιακός κύκλος στην Παγκόσμια Μυθολογία», Γ.Α.Πλάνας, εκδ.: Νέα Ακρόπολη
– «Ο Ήρωας με τα χίλια πρόσωπα», Τζόζεφ Κάμπελ, εκδ.: Ιάμβλιχος
– «Μεγάλη Ελληνική Μυθολογία», τομ. Β΄, Ζ. Ρισπέν, εκδ.: αυλός
– «Ελληνική Μυθολογία», Π. Ντερσάμ, εκδ.: Μέρμηγκα

nea-acropoli-athens ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Νίκος Μωραϊτης: Σεβασμός στη Μαρία Καρυστιανού που θέλει να πολιτευτεί

1. Σεβασμός στη Μαρία Καρυστιανού που θέλει να πολιτευτεί2. Ίσος σεβασμός σε καθέναν από τους συγγενείς που δε θέλουν να συνδεθεί το κίνημα των...

Έκτακτη παρέμβαση της Μαρίας Καρυστιανου μέσα στη νύχτα για fake news που διακινούν σχετικά με την ίδρυση κόμματος στο όνομα της

Σε ανάρτηση της πριν λίγα λεπτά η Μαρία Καρυστιανου αναφέρει: Η Ιδρυτική αυτή Διακήρυξη είναι Fake, δεν προέρχεται από εμένα και αποδεικνύει για άλλη μία...

Άγιος Διονύσιος Ζακύνθου – Aπό τους λαοφιλέστερους σύγχρονους αγίους

Ο Άγιος Διονύσιος Ζακύνθου (1547 – 17 Δεκεμβρίου 1622) είναι άγιος της ανατολικής Ορθοδόξου ΕκκλησίαςΈζησε και έδρασε στη Ζάκυνθο από τα μέσα του 16ου...

Παρέμβαση μέσα στη νύχτα του Ευαγγελου Αντωναρου για την Μαρία Καρυστιανου: Βάλθηκαν να την αποδομησουν κινητοποιώντας τα γνωστά φερέφωνα του Μαξίμου

Είπε δύο κουβέντες ξεκάθαρες,μεστές και χωρίς τζιροτζαντζουλες Και τους τρόμαξε, ειδικά μετά την πολύ πετυχημένη εμφάνιση της στην καρδιά της Ευρώπης. Και βάλθηκαν να την...

Ύμνοι από την Άντζελα Γκερεκου για την ταινία Καποδιστριας του Γιάννη Σμαραγδη

Σήμερα το βράδυ θα παρευρεθώ στην πρεμιέρα της ταινίας «Ιωάννης Καποδίστριας» του Γιάννη Σμαραγδή. Ανυπομονω όσο τίποτα άλλο να δω αυτή την ταινία!!!! Κ σε αυτο...

Χαμός με την Τζουλι Μασινο στην εκπομπή της Δέσποινας Μοιραρακη, Cash or Trash

Στην εκπομπή Cash or Trash που παρουσιάζει η Δέσποινα Μοιραρακη βρέθηκε η Τζουλι Μασινο  https://twitter.com/freedybruna/status/2000957492067754005?s=61 

Ένιωσε αδιαθεσία την ώρα της εκπομπής η Ανθή Βούλγαρη και αποχώρησε από τον αέρα του Mega

Η Ανθή Βούλγαρη αναγκάστηκε να αποχωρήσει από την εκπομπή «Κοινωνία Ώρα Mega» μετά από έντονη αδιαθεσία, την οποία μοιράστηκε ανοιχτά με το κοινό Ο Ιορδάνης...

Εύα Σιδερα: Η καθημερινότητα έχει γίνει μια χρονική διαρκεία στο τι θα προλάβουμε να κάνουμε και πως θα καταφέρουμε να ανταπεξέλθουμε στις απαιτήσεις διαβίωσης...

Τις περισσότερες φορές λένε ότι συνηθίζεις, μαθαίνεις να ζεις με αυτό να δικαιολογείς να μην αντιδράς και να αποδέχεσαι μια κατάσταση σαν να μην μπορεί...

Πότε γιορτάζει ο Άγιος Μόδεστος προστάτης των ζώων; 16 ή 18 Δεκεμβρίου;

Στο Συναξάρι του Δεκεμβρίου υπάρχουν δύο Άγιοι που φέρουν το όνομα Μόδεστος, ενώ και οι δύο ήταν Αρχιεπίσκοποι Ιεροσολύμων Ο πρώτος, είναι Ιερομάρτυρας και εορτάζεται...

Έφυγε από τη ζωή η Πειραιώτισσα Ειρήνη Μαρινάκη

Η οικογένεια του ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥ πενθεί για μια σπουδαία γυναίκα, μια μεγάλη Πειραιώτισσα, την Ειρήνη Μαρινάκη σύζυγο του αείμνηστου Μιλτιάδη Μαρινάκη και λατρεμένη μητέρα του ηγέτη...

Έκαναν τραγούδι τα ξεφτιλίκια του ΟΠΕΚΕΠΕ: Νταρι νταρι βάλε τα γίδια στη Ferrari

Το βίντεο κυκλοφορεί στο διαδίκτυο και έχει γίνει viral https://twitter.com/moschose/status/2000305388743196847?s=61

Συγκίνηση για τον θάνατο του Αλμπέρτο Εσκενάζυ – Ο δημοφιλής ηθοποιός έφυγε στα 73 του χρόνια

Αντίο αγαπημένε Αλμπέρτο μας! Μόλις μας πληροφορησε η γλυκεια μας Σάρα πως μετα απο περιπέτεια της υγείας του εφυγε απο κοντά μας αυτός ο αγαπημένος...

Έφυγε από τη ζωή στα 73 του χρόνια ένας από τους σπουδαιότερους σύγχρονους Ελληνες ηθοποιούς, ο Αλμπέρτο Εσκενάζυ

Έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 73 ετών ο Αλμπέρτο Εσκενάζυ, ένας από τους πιο καταξιωμένους Έλληνες ηθοποιούς, έπειτα από μάχη με τoν καρκίνο ...

«Αριάδνη», το σύστημα πλοήγησης από τη Ρωσία χωρίς δορυφόρους – Οκτώ φορές ακριβέστερο από το GPS

Η τεχνολογία βρίσκεται επί του παρόντος στο στάδιο της ολοκλήρωσης και θα πρέπει να ενσωματωθεί στο σύστημα μιας «μεγάλης αγροτοβιομηχανικής εταιρείας», τονίζει ρωσικό δημοσίευμα...

Σάλος με την ανάρτηση του Κώστα Βαξεβάνη για το αλκοτέστ του Μητσοτακη: Ευτυχώς δεν ήταν προωθητική ενέργεια για κολονοσκόπηση

Σε ανάρτηση του ο Κώστας Βαξεβάνης αναφέρει:  Προσήλθε πεζός, για να κάνει αλκοτέστ οικειοθελώς, προκειμένου να τον καταγράψει η κάμερα.Ευτυχώς ήταν προωθητική ενέργεια για...

Ο Νίκος Μωραϊτης ισοπεδώνει τον Στέφανο Κασσελακη: Βάλτε παραπάνω χρήματα εσείς οι μεροκαματιάρηδες αλλιώς εγώ ο πάμπλουτος κλείνω το κόμμα

Σε παρέμβαση του ο δημοφιλής στιχουργός αναφέρει: Με ρωτάτε «γιατί δε λες για τα χθεσινά;».Τι άλλο να πω; Και για το μομέντουμ (φωτό 1) και...

Δολοφόνησαν τον κορυφαίο σκηνοθέτη, Ρομπ Ράινερ και την σύζυγό του μέσα στο σπίτι τους στο Μπρέντγουντ της Καλιφόρνιας

Ο διάσημος Αμερικανός σκηνοθέτης και ηθοποιός Ρομπ Ράινερ και η σύζυγός του, Μισέλ, βρέθηκαν νεκροί στο σπίτι τους στο Μπρέντγουντ της Καλιφόρνιας, σε περιστατικό...

Άγιος Ελευθέριος: Ο ηρωικός ιερομάρτυς του Χριστού

Οι ιερομάρτυρες αποτελούν μια ειδική τάξη στο αγιολόγιο της Εκκλησίας μας Είναι οι ιερείς, οι οποίοι υποβλήθηκαν σε βασανιστήρια και μαρτύρησαν για το Χριστό....

Οι Παραχωρήσεις του Ζελένσκι υπό εγχώρια πίεση

Κορυφαίοι Αμερικανοί και Ουκρανοί αξιωματούχοι πραγματοποίησαν μαραθώνιες συνομιλίες άνω των πέντε ωρών την Κυριακή (14/12) για την επίτευξη διευθέτησης στον πόλεμο της Ουκρανίας Οι διαπραγματεύσεις...

Το απαγορευμένο βίντεο για το Μαξίμου με τον γαλάζιο Μύρωνα Χιλετζάκη

Ο αγροτοσυνδικαλιστής της ΝΔ,Μύρωνας Χιλετζάκης αρχηγός του κυκλώματος που φέρεται να «άρπαξε» 1.700.000€ από τον ΟΠΕΚΕΠΕ,επικεφαλής αγροτών της Κρήτης,την εποχή Τσιπρα,τα σπάνε στην Αθήνα...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ