Η πιο ψύχραιμη ανάλυση για τα ιδιωτικά πανεπιστήμια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Του Βασίλη Βιλιάρδου

Ιδιωτικά Πανεπιστήμια

Είμαστε υπέρ των ιδιωτικών Πανεπιστημίων – μεταξύ άλλων επειδή μπορούν να βοηθήσουν την οικονομία μας με την εισροή συναλλάγματος (άνω των 10 δις € ετήσια, με κριτήριο την Κύπρο), με την ανάλογη άνοδο του ΑΕΠ, με τη μη εκροή τόσων χρημάτων από την Ελλάδα εκ μέρους των νέων μας που αναγκάζονται να φύγουν σε άλλες χώρες για να σπουδάσουν (με μεγάλο κόστος για τις οικογένειες τους και εις βάρος του ισοζυγίου τρεχουσών συναλλαγών μας), με την απασχόληση των Ελλήνων καθηγητών στη χώρα τους κοκ.

Εν τούτοις, είμαστε επίσης υπέρ της νομιμότητας, οπότε του σεβασμού και της τήρησης Συντάγματος μας – το οποίο έχει κακοποιηθεί σε μεγάλο βαθμό από τις κυβερνήσεις του πελατειακού κομματικού κράτους. Πώς κακοποιήθηκε; Μέσω των περίπου 120 νόμων που το διέπουν, αλλάζοντας εντελώς το νόημα του, εις βάρος των Πολιτών και της Δημοκρατίας – κάτι που επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο, από τη μη ύπαρξη Συνταγματικού Δικαστηρίου.

Επομένως, πριν δρομολογηθούν τα ιδιωτικά Πανεπιστήμια, θα πρέπει να αλλάξει το άρθρο 16 του Συντάγματος – με τη σύμφωνη γνώμη της πλειοψηφίας που απαιτείται, για να είναι νόμιμη η διαδικασία και όχι πραξικοπηματική. Πόσο μάλλον όταν έχουμε μία κυβέρνηση που δεν μας εμπνέει καθόλου εμπιστοσύνη – με κριτήριο τη μέχρι σήμερα κακοδιαχείριση της, όπως τεκμηριώνεται από όλους σχεδόν τους οικονομικούς δείκτες που αφορούν τους Πολίτες.

Ακόμη χειρότερα, όταν η εκπαίδευση στη χώρα μας ευρίσκεται στο ναδίρ όλων των εποχών, ως αποτέλεσμα των μνημονίων – όπως τεκμηριώνεται από τις επιδόσεις των Ελλήνων μαθητών στο διαγωνισμό PISA που είναι κάθε χρόνο χαμηλότερες. Σε έναν διαγωνισμό που έφερε επί πλέον στην επιφάνεια το γεγονός ότι, τα δημόσια σχολεία είναι υποβαθμισμένα, σε σχέση με τα ιδιωτικά – οπότε πως το πρόβλημα της χώρας μας είναι κυρίως η δευτεροβάθμια δημόσια εκπαίδευση και όχι η τριτοβάθμια. Πώς βοήθησε αλήθεια εδώ η ιδιωτική εκπαίδευση τη δημόσια; Μάλλον το αντίθετο δεν συνέβη;

Με δεδομένο λοιπόν το ότι, η μόρφωση των παιδιών μας είναι σημαντικότερη από τα χρήματα, η αναβάθμιση της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας δημόσιας εκπαίδευσης οφείλει να είναι η πρώτη μας προτεραιότητα – αφού διαφορετικά η τριτοβάθμια ιδιωτική εκπαίδευση θα επιδεινώσει ακόμη περισσότερο τις υπόλοιπες δύο δημόσιες βαθμίδες, εάν όχι και την τρίτη, ενώ θα διευρύνει το υφιστάμενο θηριώδες χάσμα μεταξύ πλουσίων και φτωχών.

ΔΗΜΟΦΙΛΗ