Η Δανία διπλασιάζει τους μισθούς των πληρωμάτων που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Η ναυτιλιακή βιομηχανία στη Δανία, όπου εδρεύουν μερικές από τις μεγαλύτερες εταιρείες στον κόσμο, συμφώνησε να διπλασιάσει τους μισθούς των πληρωμάτων που διασχίζουν την Ερυθρά Θάλασσα, για να αντισταθμίσει τον κίνδυνο που θέτουν οι πρόσφατες επιθέσεις.

Η αμοιβή κινδύνου ξεκινά για το χρόνο που δαπανάται σε δύο καθορισμένες εκτάσεις υψηλού ρίσκου στην περιοχή, σύμφωνα με μια συμφωνία που παρουσιάστηκε σήμερα Παρασκευή από την Danish Shipping και τα τρία μεγαλύτερα ναυτικά συνδικάτα εργαζομένων της χώρας.

Δείτε τα σχετικά έγγραφα της συμφωνίας:

IMG 9780

Πολλές εταιρείες μεταφορών αποφεύγουν την Ερυθρά Θάλασσα όπου οι Χούθι με έδρα την Υεμένη επιτέθηκαν σε πλοία για να υποστηρίξουν τη Χαμάς στη σύγκρουσή της με το Ισραήλ. Αλλά ακόμη και πλοία χωρίς άμεσες συνδέσεις με το Ισραήλ έχουν στοχοποιηθεί και καθώς η κλιμάκωση του πολέμου απειλεί το παγκόσμιο εμπόριο, ένας ναυτικός συνασπισμός υπό την ηγεσία των ΗΠΑ προσπαθεί να ενισχύσει την ασφάλεια στη βασική πλωτή οδό.

Η A.P. Moller-Maersk A/S της Δανίας, η δεύτερη μεγαλύτερη γραμμή εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο, είναι μια από τις εταιρείες που ετοιμάζονται να επαναρχίσουν τη ναυτιλία μέσω της Ερυθράς Θάλασσας αφού αρχικά έπλευσαν στη μεγάλη διαδρομή νότια της Αφρικής.

Άλλοι, ακολουθούν μια πιο προσεκτική προσέγγιση: ο ναυτιλιακός κολοσσός Hapag-Lloyd AG επιβεβαίωσε σήμερα ότι θα συνεχίσει να αποφεύγει την Ερυθρά Θάλασσα και θα επανεξετάσει την απόφαση στις 2 Ιανουαρίου.

Τα στοιχεία αυτής της εβδομάδας έδειξαν ότι ο μισός στόλος κοντεϊνεράδικων πλοίων που διέρχεται τακτικά από την Ερυθρά Θάλασσα και τη Διώρυγα του Σουέζ, αποφεύγει τη διαδρομή.

Η εκτροπή στην Αφρική μπορεί να διαρκέσει έως και 25% περισσότερο από τη χρήση της συντόμευσης της Διώρυγας του Σουέζ μεταξύ Ασίας και Ευρώπης, αυξάνοντας το κόστος που μπορεί τελικά να μετακυλιστεί στους καταναλωτές.

Και έρχεται ακριβώς τη στιγμή που η άλλη σημαντική εμπορική δίοδος, η Διώρυγα του Παναμά, υποφέρει από ξηρασία, αυξάνοντας τους πιθανούς οικονομικούς κινδύνους.

Φρεγάτα της Δανίας στην Επιχείρηση «Prosperity Guardian»

Εν τω μεταξύ, η κυβέρνηση της Δανίας ανακοίνωσε τα σχέδιά της να στείλει μια φρεγάτα στην Ερυθρά Θάλασσα, για να συμμετάσχει στην Επιχείρηση Prosperity Guardian υπό την ηγεσία των ΗΠΑ.

Η απόφαση ελήφθη μετά από διαβούλευση με το Συμβούλιο Εξωτερικής Πολιτικής της Δανίας, καθώς οι μαχητές Χούθι συνέχισαν τις επιθέσεις με droneκαι πυραύλους σε πλοία στη Νότια Ερυθρά Θάλασσα, με τις ΗΠΑ να αναφέρουν συνολικά 22 επιθέσεις ή απόπειρες επιθέσεων από τις 19 Οκτωβρίου.

Η υποστήριξη της επιχείρησης από τη Δανία έρχεται επίσης καθώς ο δανέζικος ναυτιλιακός κολοσσός Maersk, η δεύτερη μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στον κόσμο, επαναρχίζει τις διελεύσεις μέσω της περιοχής, όπως προαναφέραμε.

«Ανησυχούμε για τη σοβαρή κατάσταση που εκτυλίσσεται στην Ερυθρά Θάλασσα, όπου συνεχίζονται οι απρόκλητες επιθέσεις κατά των πολιτικών πλοίων», δήλωσε ο Υπουργός Άμυνας της Δανίας Τρολς Λουντ Πούλσεν.

«Η Δανία συμβάλλει ήδη στη θαλάσσια ασφάλεια στην περιοχή και η κυβέρνηση θέλει να αυξήσει τη συνεισφορά αναπτύσσοντας μια φρεγάτα μας».

Η δανέζικη φρεγάτα αναμένεται να ενταχθεί στην Επιχείρηση Prosperity Guardian (OPG) στα τέλη Ιανουαρίου, εν αναμονή της έγκρισης από το κοινοβούλιο της Δανίας.

Επί του παρόντος, η Δανία συνεισφέρει τρεις υπαλλήλους προσωπικού στην CMF (Combined Maritime Forces), συμπεριλαμβανομένου ενός αξιωματικού προσωπικού που έχει τοποθετηθεί στην OPG.

Το Υπουργείο Άμυνας της χώρας, ανήρτησε μια εικόνα της φρεγάτας HDMS Esbern Snare, κλάσης Absalon, στην ανακοίνωσή του για την ανάπτυξη στη Ερυθρά Θάλασσα, αλλά δεν κατονόμασε συγκεκριμένα τη φρεγάτα που θα σταλεί για να συμμετάσχει στην επιχείρηση.

«Οι επιθέσεις μέσα και γύρω από την Ερυθρά Θάλασσα και τον Κόλπο του Άντεν απειλούν τη θαλάσσια ασφάλεια, τη ναυτιλιακή μας βιομηχανία και το παγκόσμιο εμπόριο», δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Δανίας Λαρς Λόκε Ράσμουσεν.

«Ως σημαντικό ναυτιλιακό έθνος, έχουμε ευθύνη να ενισχύσουμε την ασφάλεια στη θάλασσα. Το κάνουμε τώρα με τη συνεισφορά της φρεγάτας στον συνασπισμό υπό την ηγεσία των ΗΠΑ. Δεν μπορεί να μην υπάρξει απάντηση όταν οι Χούθι, σε μια ήδη αυξημένη κατάσταση ασφαλείας, επιτίθενται στη διεθνή ναυτιλία».

ΔΗΜΟΦΙΛΗ