Ταξίαρχος εα Παναγιώτης Γερογλής για τα Τεμπη: Η αλλοίωση της σκηνής του δυστυχήματος ήταν πλήρης

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο ταξίαρχος ε.α. Παναγιώτης Γερογλής, που επισκέφτηκε αυτοβούλως το σημείο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος στα Τέμπη μερικές μέρες μετά την τραγωδία της 28ης Φεβρουαρίου του 2023, με μεταπτυχιακό στη Διεθνή Ασφάλεια και την Εφαρμοσμένη Στρατηγική, πρώην εθνικός αντιπρόσωπος στα Ηνωμένα Έθνη, μιλάει στον 98.4 και εξηγεί γιατί από την επιτόπια έρευνα του με φωτογραφικό υλικό, αλλά και αντιπαραβολή των μέχρι στιγμής δεδομένων προκύπτει η αλλοίωση πλήρως της σκηνής του δυστυχήματος.

Ο κ. Γερογλής, μέσα από τη χρονολογική παρουσίαση κύριων γεγονότων του δεκαημέρου τραγωδίας με παράλληλα παραπομπή, επί των ενεργειών στο πεδίο, αλλά παράλληλα και τι διαδραματίστηκε στο κέντρο λήψης πολιτικών αποφάσεων στην Αθήνα, αναλύει το ουσιώδες τρίπτυχο της σύγκρουσης με συνοδή έκρηξη-πυρκαγιά /διαχείριση κρίσης/ διερεύνηση. Ποινική διερεύνηση με διαδικασία διερεύνησης δυστυχήματος.

Δύο διαφορετικά πράγματα, με κοινή αφετηρία και παράλληλη πορεία, αλλά διαφορετικές προσλαμβάνουσες και διαφορετικό τερματισμό. Όπως εξηγεί, υπάρχουν αδιάψευστα γεγονότα, όπου κυρίαρχο ρόλο έχουν οι παραλείψεις, οι αστοχίες, οι ανεπάρκειες, η ενσυνείδητη αμέλεια αλλά και ο ενδεχόμενος δόλος κάθε εμπλεκομένου στην παραπάνω αλυσίδα.

Όπως σημειώνει, «πέρα από τις αιτίες που προκάλεσαν το μείζον σιδηροδρομικό ατύχημα, απαντήσεις θα πρέπει να δοθούν και για την απανθράκωση των βαγονιών της επιβατικής αμαξοστοιχίας, την εξαΰλωση των ανθρωπίνων σωμάτων, την αδυναμία ανεύρεσης έστω επαρκούς DNA για την ταυτοποίηση αγνοουμένων, το «μανιτάρι» ανάφλεξης που έχει καταγραφεί από κάμερα κλειστού κυκλώματος (CCTV), πιθανόν από την κάμερα εξόδου στο ρεύμα καθόδου από το εγγύς τούνελ της ΝΕΟΑΘ…

Και η έρευνα σαφώς και θα πρέπει να συμπεριλάβει και τα βαγόνια της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας και τα φορτία τους, ακόμη και αυτά που κατά παράβαση των διεθνών πρακτικών και των κανονισμών για τη διερεύνηση απομακρύνθηκαν από τη σκηνή του ατυχήματος, προτού καν συσταθεί η (…σύννομη;) “υπερκομματική επιτροπή διερεύνησης”…

Το ερώτημα για τη “με τόση φούρια” απομάκρυνση των βαγονιών της εμπορευματικής αμαξοστοιχίας, από τη δεύτερη/τρίτη κιόλας μέρα, παραμένει ανοιχτό. Και επίσης καλό θα είναι να εξεταστούν τα συστήματα πυρόσβεσης των επιβατικών συρμών, αν αυτά λειτούργησαν, αν ενεργοποιήθηκαν τα εφεδρικά φώτα ασφαλείας, αν υπήρχαν τα σφυράκια θραύσης των υαλοπινάκων στις εξόδους κινδύνου. Και είναι και αυτά τα χημικά εγκαύματα κάποιων πυροσβεστών, αλλά και επιβατών τα οποία, καίτοι εκδηλώθηκαν κάποιες ημέρες αργότερα και παρά το ότι ειδικά οι πυροσβέστες φορούσαν προστατευτικό εξοπλισμό, αναζητούν και αυτά τις απαντήσεις τους…».

Όπως σημειώνει, η παροχή πιστοποιητικών θανάτου, χωρίς την κατά περίπτωση νεκροψία – νεκροτομή των σωρών, όπου ήταν δυνατό, δύναται να επιφέρει πρόσθετα προβλήματα παρά να επιλύσει, κατά την εκδίκαση των αγωγών από τους συγγενείς, έναντι των υπευθύνων φορέων (διαχειριστών και εκμεταλλευτών δικτύου, και εποπτικών αρχών).

neakriti.gr

ΔΗΜΟΦΙΛΗ