Αποκάλυψη datajournalists.co.uk: Ευρωπαϊκό πόρισμα – καταπέλτης για τα Τέμπη με τα 10 λάθη που προκάλεσαν το έγκλημα με τους 57 νεκρούς

Οι Data Journalists φέρνουν στο φως το μυστικό πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) που συντάχθηκε με αφορμή το δυστύχημα των Τεμπών.

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δέκα γερά «σκαμπίλια» για την Ελλάδα περιλαμβάνονται στο ολοκληρωμένο πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) που συντάχθηκε με αφορμή το έγκλημα των Τεμπών από τον περασμένο Οκτώβριο αλλά παραμένει επτασφράγιστο μυστικό εν μέσω συνεννοήσεων της κυβέρνησης με την Κομισιόν.

%CF%85%CF%80%CE%BF%CE%BC%CE%BD%CE%B7%CE%BC%CE%B1ERA

Συγκεκριμένα, προκύπτει ακόμα ένας διασυρμός για τη χώρα μας, καθώς η Ομάδα Αξιολόγησης του ERA δεν βρήκε ούτε ένα «Ετήσιο Σχέδιο Ασφαλείας» σε εθνικό επίπεδο για τον σιδηρόδρομο, με το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να τα «ρίχνει» την ευθύνη στην ΡΑΣ.

Προφανώς, οι απαντήσεις που δόθηκαν από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών απορρίφθηκαν από τον ERA.

Πιο αναλυτικά, και όπως προκύπτει από την έρευνα του datajournalists και του Άρη Χατζηγεωργίου, συνεχίζονται τα «χαστούκια» για την Ελλάδα στο ολοκληρωμένο πόρισμα του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Σιδηροδρόμων (ERA) που συντάχθηκε από τον Οκτώβριο με αφορμή την τραγωδία στα Τέμπη.

ΜΕΤΑΘΕΣΗ ΕΥΘΥΝΗΣ

skampili1

Το πόρισμα παραμένει επτασφράγιστο μυστικό, εν μέσω συνεννοήσεων κυβέρνησης – Κομισιόν. Όμως, την ίδια ώρα συνεχίζονται τα αιτήματα ευρωβουλευτών και οι επικλίσεις στη διαφάνεια για τη δημοσιοποίηση του πορίσματος.

Η αρχική αναφορά των εμπειρογνωμόνων του ERA που είχαν προσκληθεί μετά το δυστύχημα για να διαπιστώσουν την συμμόρφωση της Ελλάδας με τις ευρωπαϊκές οδηγίες για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων, ήταν έτοιμη από τον Σεπτέμβριο, μετά από επισκέψεις και συνεντεύξεις με στελέχη.

Μία από τις βασικές διαπιστώσεις της, ήταν ότι «στην Ελλάδα προκύπτει ότι δεν υπάρχει κανείς, σε επίπεδο κυβέρνησης ή εθνικού φορέα, ο οποίος να αναλαμβάνει αποτελεσματικά τη συνολική ευθύνη για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων και να οδηγεί το σύστημα σε μια συνεχή βελτίωση».

Τότε η κυβέρνηση μίλησε για «απόρρητο» και μη ολοκληρωμένο κείμενο υποσχόμενη να στείλει τις «δέουσες απαντήσεις». Οι απαντήσεις δόθηκαν από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών αλλά δέκα από αυτές απορρίφθηκαν από τον ERA.

Στο ολοκληρωμένο πόρισμα που δεν δημοσιοποιείται επίσημα, παρά τα αιτήματα ευρωβουλευτών και τις επικλίσεις στη διαφάνεια, αλλά περιλαμβάνεται πλέον στην δικογραφία, οι 23 πρώτες σελίδες είναι οι διαπιστώσεις των Ευρωπαίων και οι επόμενες 20 οι απαντήσεις της Ελλάδας ενώ τα κυρίως απορριπτικά σχόλια – μαζί με ελάχιστα θετικά και άλλα που ζητούν διορθώσεις – καλύπτουν 30 σελίδες.

Τα δέκα σημεία απόρριψης μαζί με τα σχετικά αποσπάσματα από το κείμενο του πορίσματος.

www.datajournalists.co.uk

ΔΗΜΟΦΙΛΗ