Μητρωομανια

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Όταν μεταχειριζόμεθα όλους το ίδιο, αλλά το ίδιο άδικα, άσχημα ήαπάνθρωπα, δεν υπηρετείται η Δημοκρατία

ΜΗΤΡΩΟΜΑΝΙΑ

Παραβιάζεται η Αρχή της Αναλογικότητας

Γράφει  ο Καθηγητής Ανδρέας Αθηναίος *

Ο Ψηφιακός Κόσμος είναι μια εργαλειοθήκη μέσων. Από το πως χρησιμοποιούνται, εξαρτάται εάν με αυτά τα εργαλεία υπηρετείται ο Άνθρωπος, η Ανθρωποκεντρική κοινωνία, ή εάν οι δυνατότητες που παρέχει η χρήση αυτών των εργαλείων, χρησιμοποιούνται για να χειραγωγούν έμμεσα ή άμεσα ενάντια στην Ανθρωποκεντρικήαποστολή της έννοιας της «Οργάνωσης».

Οργάνωση για τον Άνθρωπο : Οργάνωση : Φυσικά ΝΑΙ. Αλλά μόνο αυτήπου έχει σκοπό να φέρει τον Οδυσσέα στην Ιθάκη. Οργάνωση : ΝΑΙ,αλλά μόνο αυτή που υπηρετεί το Αριστοτέλειο κριτήριο «ΑΠΟΔΙΔΟΝΑΙ ΕΚΑΣΤΩ ΤΑ ΙΔΙΑ», που είναι το κριτήριο της ύπαρξης ή μη Δημοκρατίας, το κριτήριο της ύπαρξης ή μη, Ανθρωποκεντρικής κοινωνίας, κοινωνίαςΠολιτισμού, κοινωνίας δημιουργίας, κοινωνίας Ανθρώπινης δικαίωσης. Στην προσέγγιση αυτή, που σε κάποιες εποχές της ιστορίας φουντώνειως ελπίδα, και σε κάποιες άλλες παίρνει την θέση μας ενόρασης, τόσομακρινής όσο τα πρώτα σκιρτήματα για την Επανάσταση του 1821 απότην Εθνική παλιγγενεσία, στην προσέγγιση αυτή αποστολή του Κράτους είναι να βεβαιωθεί ότι ο κάθε Άνθρωπος θα έχει (αποδιδοναι) αυτά που απαιτούνται (τά ίδια), για την δικαίωσή του. Προφανώς το κριτήριο του Αριστοτέλη δεν εννοεί τα ίδια, τα ίσα, τα όμοια , δεν εννοείοριζόντια εφαρμογή κατά την σύγχρονη τεχνοκρατική ορολογία. Και δεν το εννοεί διότι οι Τρεις Μεγάλοι μας Αριστοτέλης, Πλάτων, και Σωκράτηςθεωρούν τον Άνθρωπο ως την υψίστη αξία την οποία η Πολιτεία(Κράτος) πρέπει να υπηρετεί.

Οργάνωση για τον Σίσυφο : Η άλλη προσέγγιση  βλέπει τον Άνθρωπο ως ένα Σίσυφο. Η Οργάνωση, με τα κατά καιρούς μέσα της και τις μετεξελίξεις τους, σταθερά και διαχρονικά, θεωρεί ότι ο Άνθρωπος είναιμάλλον ένα ανθρωποειδές, που πρέπει να περνάει την ζωή του όχι σαν Οδυσσέας, αλλά σαν «πλήρωμα» φαλαινοθηρικού πλοίου, αναλώσιμοστο ταξίδι της εκδίκησης του καπετάνιου Αχαμπ (Ahab), με λίγεςανάπαυλες σε κάποια μεθύσια «γιο χο χο με ένα μπουκάλι ρούμι». Η Αμερικανική λογοτεχνία παρουσιάζει την Δυτική Θεώρηση του Ανθρώπου. Ποιος Οδυσσέας και ποια Ιθάκη. Τι είναι αυτά. Είναι περίπουτο (απολίτιστο) κατηγορητήριο που ακούσαμε από τους Δυτικούς των μνημονίων. Εάν δεν κυνηγάς φάλαινες για τον Αχαμπ, είσαι τεμπέλης, παλιάνθρωπος, κλέφτης, απατεώνας. Ως πλήρωμα πρέπει «Να δουλεύεις» όχι να εργάζεσαι. Τα λίγα που θα σου δίνουμε θα τα ξοδεύειςως ηλίθιος καταναλωτής όπως το πλήρωμα του «μονομανούςκαπετάνιου»…. ο οποίος ηδονίζεται στο ταξίδι του για να αντικαταστήσειτο Θεό.

Η Δυτική προσέγγιση «υποστηρίζει» ότι ο Άνθρωπος είναι «κακός¨» και για αυτό «πρέπει να είναι υπό έλεγχο» , και να έχει θέση «πληρώματος»που είναι αναλώσιμο στην επιδίωξη του Κυβερνήτη να νοιώσει Θεός.

Πόσο βαρβαρική αυτή η θέση και πόσο στον αντίποδα από την Αθηναϊκή Δημοκρατία.

Είτε το πιστεύει είτε όχι, η Δυτική προσέγγιση εφαρμόζει το μοντέλο του Σίσυφου. Ο άνθρωπος είναι αναλώσιμος. Τον βάζουμε να δουλεύει και ύστερα τα χάνει όλα και «φτου κι απ’ τη αρχή». Η θέση του συστήματος(οργάνωσης) προς τον Δυτικό Άνθρωπο είναι ότι αυτός δεν χρειάζεταιούτε και πρέπει να σκέφτεται. Το σύστημα του παρέχειπροκατασκευασμένες συμπεριφορές (κουλτούρες) στις οποίες «πρέπεινα ενταχθεί» επι ποινή κοινωνικού ή και εργασιακού αποκλεισμού.

Μέσα από μια τέτοια αντιανθρώπινη ιδεολογία που οι Δυτικοί καλούνορθολογισμό κ ρεαλισμό, (οι Δυτικοι) μας καθύβρισαν(επιχειρηματολογία Σόιμπλε) και μας κάλεσαν να γίνουμε σαν και αυτούς.

Που να καταλάβουν τώρα αυτοί, ότι εμείς είμαστε παιδιά του Σωκράτητου Πλάτωνας και του Αριστοτέλη τόσο σε επίπεδο φιλοσοφικήςανάλυσης , όσο και σε επίπεδο έκφρασης του Λαού μας

Είτε το πιστεύουν, είτε χρησιμοποιούν τις ενοχές ως εργαλείοχειραγώγησης προς μετάλλαξή μας ώστε να.. ντραπούμε και να εγκαταλείψουμε την Αργώ ως Ιάσωνες, και να γίνουμε μούτσοι στην Δυτική γαλέρα.

Θα υπογραμμίσω ότι είναι αυτή η λογιστική προσέγγιση της ζωής και του Ανθρώπου, πάνω στην οποία στηρίχθηκε όλο το υβρεολόγιοεναντίον των Ελλήνων και της Ελλάδας, είναι ακριβώς αυτή (η λογιστικήπροσέγγιση) που δημιούργησε , τα πρόσφατα προβλήματα στην κοινωνικοοικονομική πραγματικότητα της Γερμανίας. Αλλά είναι τέτοια η μονομανία του καπετάνιου του φαλαινοθηρικού, που δεν θέλει καν να το δει.

Να υπογραμμίσω ότι οι ξένοι που έρχονται στην Ελλάδα δεν έρχονταιγια να ζήσουν σε μια «προκατασκευασμένη Δομική κοινωνία» σαν την δική τους, αλλά έρχονται για να ξεφύγουν από αυτή.

ΜΗΤΡΩΟΜΑΝΙΑ και χειραγώγηση της Κοινωνίας στην παρακμή.

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι ο ψηφιακός κόσμος δίνει τεράστιεςδυνατότητες στον Άνθρωπο και στην Κοινωνία  για έρευνα και για γνώση, και για την Ανθρωποκεντρική υλοποίηση του στόχου«Εντοπισμος-διασωση-διατηρηση- και διάχυση» του Πολιτιστικούαγαθού (στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και το επιστημονικό).

Ο γράφων υπήρξε ο πρώτος που είχε τερματικό υπολογιστή στο γραφείο του (1977) ως Καθηγητης στο Case Western Reserve University. Άρα έχω ζήσει από τους πρώτους τα καλά των δυνατοτήτων των υπολογιστών.

Η εξέλιξη του ψηφιακού κόσμου (Cyber Space) έδωσε και την δυνατότητα να δημιουργούνται «πλατφόρμες». Και φυσικά ως νεοφώτιστοι, στην Ελλάδα φτιάχνονται «πλατφορμες-Μητρωα»» επι παντός επιστητού.

Η «πλατφορμοποιηση» όμως των πάντων και η ΜΗΤΡΩΟΜΑΝΙΑ δημιουργεί την ψευδαίσθηση ότι

(α) «λύνεται¨ κάποιο πρόβλημα (ενώ απλώς το ψηφιοποιούμε πολλέςφορές κάνοντάς το και πιο πολύπλοκο) και

(β) υπάρχει ίδια (οριζόντια) μεταχείριση σε όλους, κάτι που όντως είναι έτσι και για αυτό παραβιάζει κάθε μορφή δημοκρατίας γιατί κάθε άνθρωπος είναι μοναδικός.

Η επίκληση από την κάθε μορφής «οργάνωση» ότι μεταχειρίζεταιόλους το ίδιο είναι μια πονηρή επιχειρηματολογία για να επιβάλει την αδικία εν ονοματι (δήθεν) της Δημοκρατίας, ενώ καταργεί την μοναδικότητα του Ανθρώπου, ή της κάθε περίπτωσης.

Αυτή η μοναδικότητα στηριζόταν πάντα από την Ελληνικήπραγματικότητα, είτε από τα κενά του κακοπροαίρετου συστήματος, είτεαπό την ανθρώπινη επαφή.

–Και ακόμη όταν μεταχειριζόμεθα όλους το ίδιο, αλλά το ίδιο άδικα ήάσχημα, ή απάνθρωπα, πάλι δεν υπηρετείται η Δημοκρατία

Όμως όπως έχει κατοχυρωθεί στο επιστημονικό κόσμο στις ΗΠΑ εδώ και 20 χρόνια, στην ψηφιακή εποχή οι άνθρωποι παύουν να έρχονται σε επαφή, «απλώς επικοινωνούν». Στο σημείο που «μόνο επικοινωνούν»χάνεται το ερωτικό στοιχείο και η ζωή χάνει το συναίσθημα, και την ψυχη. Ο Άνθρωπος γίνεται android,

Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι η ύπαρξη Μητρώων μπορεί να είναι χρήσιμη σε μια Πολιτεία που θέλει να στήριξη τον Ιάσωνα και τον Οδυσσέα, και την συνολική Δημοκρατική –κατά ΑριστοτέληΠολιτεία.

Εάν τα Μητρώα θα είναι «οργάνωση για τον Άνθρωπο» προφανώςκαλοδεχούμενα.

Όμως υπάρχει και η «Λίστα του Σιντλερ» και το ξεκλήρισμα των εβραίωντης Θεσσαλονίκης χάρη στο καλό Μητρώο που κρατούσε ο Ραβίνος.

Ακόμα και άκακα να είναι τα Μητρώα,… ΚΟΣΤΙΖΟΥΝ. Οι Έλληνες έχουνκληθεί για καταχώρηση σε Μητρώα όπως : (α) στο Εθνικό Κτηματολόγιοτο οποίο την Πρώτη φορά απέτυχε και την αποτυχία του κράτουςεκλήθησαν και να την ξαναπληρώσουν και να ξανακαταθεσουν τα στοιχεία (β) Ηλεκτρονική Ταυτότητα Ακινήτου (άλλα έξοδα) (γ) στην Ε9 που είναι ένα ανέξοδο και εύκολο Μητρώο και τώρα στο Εθνικό Μητρώοπυροπροστασίας. (αλλά έξοδα).

Μάλιστα το  νέο  Μητρώο πυροπροστασίας βλ. ΑΡΘΡΟ 31  Ν  5075/14.12.2023, επιβάλει σε όλους να πληρώσουν τον καθάρισμα του Οικοπέδου τους. Δεοντολογικά σωστό.

Στην πράξη όμως, μια Ελληνική Κοινωνία που χάρη στη μονομανιακή νοοτροπία του Αχαμπ-Σόιμπλε δεν έχει επαρκή εισοδήματα για τοσούπερ μαρκετ, σε μια κοινωνία όπου όσοι άνθρωποι «δεν είναι φτωχοί. είναι άφραγκοι» που θα βρεθούν τα χρήματα για να χτιστούν τα μητρώα (με δαπάνη των κάτοχων περιουσίας) και που θα βρεθούν τα χρήματα να καθαριστούν τα οικόπεδα για αντιπυρική προστασία.

Ζητούνται από τους Έλληνες πράγματα που δεν μπορούν να πραγματοποιήσουν, κατά παραβίαση της Αρχής της Αναλογικότητας.

ΑΠΟ ΜΗΤΡΩΑ ΤΙΜΩΡΙΑΣ- ΚΑΤΑΔΙΩΞΗΣ- ΚΑΙ ΧΕΙΡΑΓΩΓΗΣΗΣ ΣΕ ΜΗΤΡΩΑ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΝ ΣΚΟΠΩΝ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΤΟΥΣ

Χρήματα υπάρχουν στο ΅ΕΣΠΑ και σε παρεμφερή προγράμματα.

Η ΠλατφόρμαΜητρώο για τα Οικόπεδα, από λίστα του Σιντλερ μπορείνα γίνει μια πλατφόρμαμητρώο επιδοτήσεων .

Η Οικονομίστικη Λογιστική θέση τύπου Σόιμπλε που συνοψίζεται στο <<ό,τι δεν μπορείς να το χρηματοδοτησεις ΠΟΥΛΑ το>>, θα μετατρέψειακόμα περισσότερους Έλληνες από άφραγκους σε φτωχούς.

Αν σκοπός αυτών των μητρώων δεν είναι η χειραγώγηση για εκποίηση, τότε ας είναι βάση δεδομένων που η χρήση της θα δικαίωση τον σκοπότης συγκρότησής της.

Εκτός εάν το ΠΩΛΕΙΤΑΙ ΠΑΤΡΙΣ (Συγγραφέας Κυριάκος Διακογιαννης 1982) είναι το μόνο που διαχρονικά επιδιώκεται.

ΟΜΩΣ δεν ήταν αυτό  το όραμα ούτε του Κολοκοτρώνη, ούτε όλων των αγωνιστών που έφεραν την Ελληνική Παλιγγενεσία.

                                     ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΕΛΛΑΔΑ

*

Β.Α.,Μ.Α.,Μ.C.P., Ph.d, Post Doc

Case Western Reserve University

University of Pennsylvania

Aριστείο Ακαδημαϊκής Διδασκαλίας ΗΠΑ (1987)

Διετέλεσε μέλος της Διοικούσας (Συγκλήτου) του Πανεπιστημίου Αιγαίου.

Πρόεδρος της Εταιρείας  Ανάπτυξης του Πανεπιστημίου Αιγαίου,  

Σύμβουλος στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης

Νομάρχης Ρεθυμνης

Νομάρχης Θεσπρωτίας

ΔΗΜΟΦΙΛΗ