Η εγκατάσταση των περιστρεφόμενων πανιών πραγματοποιήθηκε από την «Anemoi Marine Technologies» στο ναυπηγείο COSCO στο Zhoushan της Κίνας
Στην καρδιά της ναυτιλιακής καινοτομίας, η Κίνα ανακαλύπτει ξανά την αρχέγονη τεχνολογία του «ούριου άνεμου» για να προωθήσει έναν θαλάσσιο γίγαντα 350 μέτρων, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα προς πιο βιώσιμες μεταφορές.
Το Sohar Max, ένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία στον κόσμο, έχει υποστεί πρόσφατα μια σημαντική μεταμόρφωση.
Κατασκευασμένος το 2012, αυτός ο ναυτικός κολοσσός ήταν εξοπλισμένος με πέντε περιστρεφόμενα πανιά ύψους 35 μέτρων και διαμέτρου 5 μέτρων.
Αυτές οι δομές, γνωστές ως «Περιστρεφόμενα Πανιά», εκμεταλλεύονται το φαινόμενο Magnus (με τη στροφή του κυλίνδρου ο αέρας μετατρέπεται σε ‘ούριος’ σε ταχεία κίνηση κατά την πλευρά της φοράς της περιστροφής) για να δημιουργήσουν πρόσθετη ώθηση, μειώνοντας έτσι την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές CO₂.
Τεχνολογία και καινοτομία στην υπηρεσία του περιβάλλοντος

Η εγκατάσταση των περιστρεφόμενων πανιών πραγματοποιήθηκε από την «Anemoi Marine Technologies» στο ναυπηγείο COSCO στο Zhoushan της Κίνας.
Εκτός από τα πανιά, έχει εφαρμοστεί ένα σύστημα αναδίπλωσης που επιτρέπει το χαμήλωμα των πανιών κατά τη διάρκεια των εργασιών φόρτωσης και εκφόρτωσης, εξασφαλίζοντας έτσι την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα χωρίς να διακυβεύονται οι περιβαλλοντικές επιδόσεις.
Περιβαλλοντικές επιπτώσεις και οικονομικά οφέλη
Χάρη σε αυτήν την καινοτομία, το Sohar Max αναμένεται να μειώσει την κατανάλωση καυσίμου έως και 6% και τις εκπομπές CO₂ κατά περίπου 3.000 τόνους ετησίως. Αυτοί οι αριθμοί όχι μόνο αντιπροσωπεύουν ένα βήμα μπροστά στην καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής, αλλά υπογραμμίζουν και τα οικονομικά οφέλη από την υιοθέτηση βιώσιμων τεχνολογιών στον ναυτιλιακό τομέα.
Στρατηγικές συνεργασίες για ένα βιώσιμο μέλλον
Αυτό το έργο είναι αποτέλεσμα συνεργασίας μεταξύ της βραζιλιάνικης μεταλλευτικής εταιρείας Vale SA, του ομανικού ιδιοκτήτη του πλοίου Asyad και της Anemoi Marine Technologies. Μαζί, αυτοί οι οργανισμοί στοχεύουν στον εκσυγχρονισμό των στόλων των ναυτιλιακών πλοίων και στη μείωση των εκπομπών, σύμφωνα με διεθνή πρότυπα όπως το CII και το EEDI/EEXI.
Η υιοθέτηση περιστροφικών πανιών κερδίζει δημοτικότητα μεταξύ των ιδιοκτητών που στοχεύουν στην ουδετερότητα άνθρακα. Αυτή η συμπαγής αλλά ισχυρή τεχνολογία προσφέρει σημαντική δυναμική, επιτρέποντας στα σκάφη να ανταποκριθούν στις αυξανόμενες απαιτήσεις για ενεργειακή απόδοση και μείωση των εκπομπών.
Η εγκατάσταση των περιστρεφόμενων πανιών στο Sohar Max αποτελεί μέρος ενός ευρύτερου κινήματος για τον μετασχηματισμό της ναυτιλιακής βιομηχανίας σε έναν πιο πράσινο και πιο αποτελεσματικό τομέα.
Συμπερασματικά, το Sohar Max αποτελεί ένα απτό παράδειγμα του πώς η τεχνολογική καινοτομία μπορεί να τεθεί στην υπηρεσία της βιωσιμότητας, αποδεικνύοντας ότι είναι δυνατό να συνδυαστεί η λειτουργική αποτελεσματικότητα με τον σεβασμό προς το περιβάλλον.
Daniele Bianchi

—