H πρωτοβουλία «Prosperity Guardian» έφερε σοβαρή κρίση στο Σουέζ

ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο Αντιστράτηγος Οσάμα Ραμπί, Πρόεδρος της Αρχής της Διώρυγας του Σουέζ , επιβεβαίωσε ότι η κλιμάκωση των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα, ιδίως μετά την έναρξη της πρωτοβουλίας «Prosperity Guardian» υπό την ηγεσία των ΗΠΑ για την ασφάλεια της ναυσιπλοΐας στην περιοχή, έχει οδηγήσει σε μια σοβαρή κρίση που απειλεί τη σταθερότητα της αγοράς θαλάσσιων μεταφορών και των παγκόσμιων αλυσίδων εφοδιασμού.

Κατά τη διάρκεια ενός συμποσίου που διοργάνωσε η Αιγυπτιακή Ναυτιλιακή Ένωση με τίτλο «Προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Διώρυγα του Σουέζ υπό το φως των περιφερειακών και παγκόσμιων αλλαγών», ο Ραμπί εξήγησε ότι η κρίση έχει προκαλέσει ρεκόρ αυξήσεων στις τιμές των πλοίων.

 Το κόστος μεταφοράς ενός μόνο εμπορευματοκιβωτίου έχει αυξηθεί από 75 δολάρια σε 5.000 δολάρια, επιβαρύνοντας άνευ προηγουμένου τις ναυτιλιακές εταιρείες.

image 148

Ένα εμπορικό πλοίο διασχίζει τη Διώρυγα του Σουέζ – Αρχείο

Οικονομικές επιπτώσεις και αυξανόμενες απώλειες

Ο Πρόεδρος της Αρχής σημείωσε ότι ο αντίκτυπος επεκτάθηκε στις μεγάλες ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες υπέφεραν από αυξημένη κατανάλωση καυσίμων, μειωμένη λειτουργική αποδοτικότητα και χαμηλότερους μισθούς των ναυτικών.

Οι τιμές των εμπορευματικών μεταφορών από την Άπω Ανατολή προς τη Βόρεια Ευρώπη αυξήθηκαν επίσης από 741 δολάρια σε 2.694 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο, με πρόσθετες χρεώσεις έκτακτης ανάγκης έως και 2.500 δολάρια ανά εμπορευματοκιβώτιο.

Ο Ράμπιε συνέχισε λέγοντας ότι η Διώρυγα του Σουέζ επηρεάστηκε άμεσα από αυτήν την κρίση, καταγράφοντας μείωση 7,7% στον αριθμό των πλοίων που διέσχισαν το 2024, με τη συνολική χωρητικότητα να μειώνεται σε 8,6 εκατομμύρια τόνους. Τα έσοδα επίσης μειώθηκαν κατά περίπου 50% σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.

Μόνο τον Απρίλιο του 2024, η κυκλοφορία των πλοίων μειώθηκε κατά 3,1% και η κυκλοφορία εμπορευματοκιβωτίων κατά 3,7%, λόγω των συνεχιζόμενων απειλών για την ασφάλεια στο Στενό Μπαμπ αλ-Μαντάμπ και στην Ερυθρά Θάλασσα.

Για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων αυτών των προκλήσεων, η Αρχή της Διώρυγας του Σουέζ ανακοίνωσε μια δέσμη νέων μέτρων και υπηρεσιών για την υποστήριξη της θαλάσσιας ναυσιπλοΐας και τον μετριασμό των επιπτώσεων της κρίσης. Αυτές οι υπηρεσίες περιλαμβάνουν τα ακόλουθα:

Συντήρηση και επισκευή κατεστραμμένων πλοίων

Παροχή υπηρεσιών θαλάσσιας διάσωσης

Ανεφοδιασμός καυσίμων σε ασφαλείς περιοχές

Αλλαγή πληρώματος πλοίου

καταπολέμηση της θαλάσσιας ρύπανσης

image 149

Εμπορικό πλοίο εμπορευματοκιβωτίων διασχίζει τη Διώρυγα του Σουέζ

Ο Αντιστράτηγος Οσάμα Ραμπί σημείωσε ότι η Αρχή έχει εντείνει τον συντονισμό με τους πράκτορες των διεθνών ναυτιλιακών εταιρειών και τις ναυτιλιακές εταιρείες για να διερευνήσει λύσεις και να προσφέρει πρακτικές εναλλακτικές λύσεις που διασφαλίζουν την ασφαλή ναυσιπλοΐα παρά τις περίπλοκες γεωπολιτικές συνθήκες.

Πρόσθεσε ότι η εισαγωγή αυτών των νέων υπηρεσιών ενισχύει την ικανότητα της διώρυγας να προσελκύει συχνά ναυτιλιακές εταιρείες και καταδεικνύει τη συνεχή ετοιμότητα της Αιγύπτου να προστατεύσει τα παγκόσμια εμπορικά συμφέροντα και να διασφαλίσει τη συνεχή ροή αγαθών μέσω μιας από τις σημαντικότερες ναυτιλιακές αρτηρίες στον κόσμο.

Αποστολή διάσωσης στην Ερυθρά Θάλασσα: Επισκευές στο ελληνικό πλοίο Zografia

image 174

Σε μία από τις πιο εξέχουσες παρεμβάσεις, η Αρχή πραγματοποίησε επείγουσα επιχείρηση επισκευής του ελληνικού πλοίου Zografia, το οποίο υπέστη ζημιές μετά από στόχευση πυραύλου που εκτόξευσαν οι Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα.

 Παρά τη ζημιά, το πλοίο μπόρεσε να συνεχίσει το ταξίδι του μέχρι να πλησιάσει στη Διώρυγα του Σουέζ, όπου η Αρχή ανέλαβε ολόκληρη τη διαδικασία επισκευής, παρέχοντας εξειδικευμένο εξοπλισμό και σκάφη. Η επιχείρηση διήρκεσε έξι ημέρες συνεχούς εργασίας, γράφει η αιγυπτιακή Aboutmsr.com

ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ  – Echedoros.blog

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ