Μπορεῖ ἡ Κομμισσιόν νά ἄναψε «πράσινο φῶς» στό μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, πού περιλαμβάνει καί τήν ἐνεργοποίηση τῶν μέτρων στηρίξεως ὕψους 1,1 δισ. εὐρώ, καί ἡ ἀνάπτυξις νά τρέχει μέ ρυθμούς ἄνω τοῦ εὐρωπαϊκοῦ μέσου ὅρου, ἀλλά στήν ἔκθεσή της γιά τό εὐρωπαϊκό ἑξάμηνο ἀποτυπώνει τά μεγάλα προβλήματα τῆς ἑλληνικῆς οἰκονομία.
Ἡ χώρα συνεχίζει νά ἔχει σημαντικά βαρίδια, ὅπως τό ὑψηλό ποσοστό χρέους, τό ἔλλειμμα τρεχουσῶν συναλλαγῶν, τό ποσοστό ἀνεργίας, τό ὁποῖο παραμένει τό δεύτερο ὑψηλότερο τῆς ΕΕ, τίς χαμηλές ἐπενδύσεις καί τήν μεγάλη αὔξηση στίς τιμές τῶν ἐνοικίων.
Παραλλήλως, ἡ ἔκθεσις ἐπισημαίνει ὅτι τό λαθρεμπόριο στά καύσιμα φθάνει στά 500 ἑκατομμύρια εὐρώ ἐτησίως, ἐνῶ οἱ ὑψηλές τιμές ἠλεκτρικῆς ἐνεργείας ἔχουν ἀρνητικό ἀντίκτυπο τόσο στήν ἀνταγωνιστικότητα τῶν ἑλληνικῶν ἐπιχειρήσεων ὅσο καί στό διαθέσιμο εἰσόδημα τῶν ἑλληνικῶν νοικοκυριῶν.
Μάλιστα, οἱ τιμές χονδρικῆς πωλήσεως ἠλεκτρικῆς ἐνεργείας στήν Ἑλλάδα παραμένουν πάνω ἀπό τόν μέσο ὅρο τῆς ΕΕ καί ἔχουν ἀρνητικό ἀντίκτυπο στήν ἀνταγωνιστικότητα τῶν ἐνεργοβόρων βιομηχανιῶν τῆς Ἑλλάδος. Ἐπίσης σχεδόν ἕνα στά τρία νοικοκυριά εἶχαν ληξιπροθέσμους λογαριασμούς τό 2023 .
Ὅπως ἐπισημαίνει:
• Τό δημόσιο χρέος παραμένει τό ὑψηλότερο στήν ΕΕ.
• Τό ἔλλειμμα τρεχουσῶν συναλλαγῶν ηὐξήθη στό 6,4% τοῦ ΑΕΠ.
• Καταγράφεται μεγάλο «κενό» στίς ἐπενδύσεις καί ὑψηλή ἐξάρτησις ἀπό εἰσαγωγές.
• Ἡ ἀναδιάρθρωσις τῶν μή ἐξυπηρετουμένων δανείων πού κατέχουν τράπεζες καί «διαχειριστές» πιστώσεων ἐξακολουθεῖ νά εἶναι ἀργή. Ἡ ἐκκαθάρισις τῶν ΜΕΔ παραμένει πιό ἀργή ἀπό τήν προγραμματισμένη.
Αὐτό ὀφείλεται σέ καθυστερήσεις καί ἀναποτελεσματικότητα στίς δικαστικές διαδικασίες, ὑψηλό ἐπίπεδο ἀνεπιτυχῶν πλειστηριασμῶν κατασχεθέντων ἀκινήτων, τῶν ὑποθηκῶν πού οἱ ἀρχικοί ἰδιοκτῆτες δέν μπόρεσαν νά ἐξυπηρετήσουν.
• Ἡ ἀνεργία παραμένει ἀπό τίς ὑψηλότερες στήν Εὐρώπη, ἰδίως γιά γυναῖκες καί νέους.
• Οἱ τιμές τῶν κατοικιῶν αὐξάνονται μέ ρυθμό 9,3%, νέοι καί εὐάλωτες ὁμάδες εὑρίσκονται στό ἐπίκεντρο τῆς στεγαστικῆς κρίσεως.
• Τό φορολογικό πλαίσιο τῆς Ἑλλάδας ἐξακολουθεῖ νά εἶναι πολύπλοκο, κατακερματισμένο καί ὑπόκειται σέ συχνές ἀλλαγές.
Οἱ ἐπενδυτές ἀντιλαμβάνονται τό ὑψηλό διοικητικό βάρος πού ἀπαιτεῖται γιά τήν συμμόρφωση μέ τούς φορολογικούς κανόνες ὡς σημαντικό ἐμπόδιο γιά τήν ἐπιχειρηματική δραστηριότητα.
• Ἡ Ἑλλάς παραμένει οὐραγός στήν ΕΕ στόν δείκτη ἐπενδύσεων ὡς ποσοστό τοῦ ΑΕΠ (15,3%)
• Ἡ ἐνεργειακή φτώχεια ἀφορᾶ σχεδόν σέ ἕναν στούς πέντε, ἐνῶ ἡ παιδική φτώχεια κινεῖται πάνω ἀπό τόν εὐρωπαϊκό μέσο ὅρο.
• Ἡ λειψυδρία, ἰδιαίιτέρως κατά τήν διάρκεια τοῦ καλοκαιριοῦ, ἐπηρεάζει τόσο τόν τουρισμό ὅσο καί τήν βιομηχανία στήν Ἑλλάδα
• Ἡ ἀπορρόφησις τοῦ Ταμείου Ἀνακάμψεως προχωρᾶ μέ ἀργούς ρυθμούς, μέ μόλις 35% τῶν ὁροσήμων νά ἔχουν ἐπιτευχθεῖ.
Ἡ Ἐπιτροπή διαπιστώνει ταυτοχρόνως πλήρη συμμόρφωση τῆς χώρας μέ τίς ὀροφές αὐξήσεως τῶν πρωτογενῶν δαπανῶν γιά τά ἔτη 2024-2025, ἀφοῦ τό 2024 ἔναντι στόχου γιά αὔξηση δαπανῶν κατά 2,6% εἶχε ὁριακή μείωση κατά 0,3%, ἐνῶ γιά τό 2025 οἱ δαπάνες ἀναμένεται νά αὐξηθοῦν κατά 4,3% ἔναντι στόχου γιά αὔξηση δαπανῶν 3,7%. Συνεπῶς, σέ ἐπίπεδο διετίας, ἡ Ἑλλάς εὑρίσκεται χαμηλότερα ἀπό τούς στόχους γιά αὔξηση τῶν καθαρῶν πρωτογενῶν δαπανῶν.
ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΑΙΤΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΕΕ ? ΔΕΙΤΕ ΤΗ ΣΚΑΛΑ ΙΣΟΤΙΜΙΑΣ ΤΗΣ ΔΡΧ. ΜΕ ΤΟ ΕΥΡΩ ΠΕΡΙΠΟΥ 341 : 1, ΠΟΥ ΚΛΕΙΔΩΣΕ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕΝΤΑΞΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΖΩΝΗ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟΤΕ, ΡΥΘΜΙΖΕΙ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΤΗ ΡΟΗ ΤΟΥ ΠΕΝΙΧΡΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΣ ΣΕ ΕΥΡΩ (ΚΑΙ ΕΠΙΔΡΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΕΙΨΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΓΙΑ ΑΛΗΘΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ) ΜΕΣΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ . . ΜΕ ΤΗΝ ΚΛΕΙΔΩΜΕΝΗ ΙΣΟΤΙΜΙΑ, ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΡΓΑΖΟΝΤΑΙ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ ΣΤΟ 4ΠΛΑΣΙΟ ΑΠΟΤΙ Ο ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΣ ΤΟΥ ΒΟΡΡΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΓΟΥΝ ΠΡΟΪΟΝ ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟ 4ΠΛΑΣΙΑΣ ΑΞΙΑΣ ΑΠΟΤΙ Η ΓΕΡΜΑΝΙΑ – ΣΕ ΝΤΟΜΑΤΕΣ, ΚΑΡΠΟΥΖΙΑ, ΑΓΓΡΟΥΡΑΚΙΑ ΚΑΙ ΣΕ ΔΙΑΦΟΡΑ ΟΠΩΡΙΚΑ ΚΑΙ ΣΕ ΚΑΦΕΔΕΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΦΕΡΟΜΕΝΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΕΣ ΚΛΙΝΕΣ ΤΑ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙΑ – ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΟΥΝ ΣΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΣΚΑΛΙ ΤΗΣ ΙΣΟΤΙΜΙΑΣ ΑΦΟΥ ΑΝΕΒΟΥΝ ΑΣΘΜΕΝΟΝΤΑΣ ΤΑ 341 ΣΚΑΛΙΑ (!..) ΓΙΑ ΝΑ ΠΑΡΟΥΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΤ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΙΚΑ ΤΟ 1 ΕΥΡΩ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥΤΑΙ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟΝ ΓΕΡΜΑΝΟ . . ΜΕ ΑΛΛΑ ΛΟΓΙΑ ΣΤΟ 100ΡΙ ΤΟΥ ΣΠΡΙΝΤ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ Ο ΕΛΛΗΝΑΣ ΞΕΚΙΝΑΕΙ 341 ΠΟΝΤΟΥΣ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΕΚΚΙΝΗΣΗΣ ΑΠΟΠΟΥ ΞΕΚΙΝΑΕΙ Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ . . ΑΠΟ ΕΚΕΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ ΝΑ ΕΞΑΓΕΙ ΑΚΡΙΒΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ ΟΠΩΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ Ή ΑΚΡΙΒΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΣΕ ΜΕΓΑΛΑ ΜΕΡΙΔΙΑ ΤΗΣ ΔΙΕΘΝΟΥΣ ΑΓΟΡΑΣ, ΓΙΑ ΝΑ ΚΑΛΥΨΕΙ ΤΗ ΝΟΜΙΣΜΑΤΙΚΗ ΔΙΑΦΟΡΑ ΙΣΟΤΙΜΙΑΣ, ΚΑΤΙ ΠΟΥ Η ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΤΗΣ ΤΟ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΙ ! . . ΑΣ ΑΦΗΣΕΙ ΛΟΙΠΟΝ ΤΙΣ ΨΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ Η ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ COMMISSION KAI TA ΔΗΘΕΝ ΕΡΩΤΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΑΝΗΣΥΧΙΕΣ . . Η ΜΟΝΑΔΙΚΗ ΑΙΤΙΑ ΤΗΣ ΑΝΙΣΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΕ ΕΙΝΑΙ Η ΑΝΙΣΟΡΡΟΠΗ ΔΙΑΡΘΡΩΣΗ ΤΗΣ ΙΔΙΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΗΣ, ΜΕ ”ΛΑΜΠΡΟ” ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΟΥ ΟΥΖΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΞΑΠΛΩΣΤΡΑΣ, ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΔΩΣΕΙ ΣΕ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ, ΓΙΑ ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΔΟΜΕΣ ΕΠΑΡΚΟΥΣ ΔΙΑΦΥΛΑΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΦΥΣΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ, ΓΙΑ ΕΠΑΡΚΕΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ ΣΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ, ΓΙΑ ΑΣΤΙΚΟΥΣ ΑΣΦΑΛΕΙΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ, Ή ΓΙΑ ΕΠΑΡΚΕΣ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΕΣ ΕΘΝΙΚΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ, ΕΝΩ Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΓΧΩΡΙΑΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΔΕΝ ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΕΝΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΥ ΑΝΘΡΩΠΟΥ . .