Μήνυμα πληρωμάτων εμπορικών πλοίων στους Χούθι: «Είμαστε όλοι μουσουλμάνοι»!

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Εμπορικά πλοία που διέρχονται από την Ερυθρά Θάλασσα προσπαθούν να αποφύγουν την επίθεση των ανταρτών Χούθι της Υεμένης μεταδίδοντας μηνύματα σχετικά με την εθνικότητα ή ακόμα και τη θρησκεία των πληρωμάτων σε δημόσια συστήματα παρακολούθησης, μετά από φονικές επιθέσεις την περασμένη εβδομάδα, ανέφερε το πρακτορείο ειδήσεων Reuters την Παρασκευή.

Η κυκλοφορία στην κρίσιμη διαδρομή για τις μεταφορές αργού πετρελαίου και φορτίων έχει μειωθεί απότομα από τον Νοέμβριο του 2023, όταν οι Χούθι άρχισαν να επιτίθενται σε πλοία στα ανοικτά των ακτών της Υεμένης, ισχυριζόμενοι ότι ενεργούσαν σε ένδειξη αλληλεγγύης με τους Παλαιστίνιους στον πόλεμο της Λωρίδας της Γάζας εναντίον του Ισραήλ.

Την τελευταία εβδομάδα, μετά από αρκετούς μήνες ηρεμίας, η υποστηριζόμενη από το Ιράν ομάδα βύθισε δύο πλοία και ο ηγέτης της, Αμπντούλ Μαλίκ αλ-Χούθι, επιβεβαίωσε ότι δεν θα άφηνε να περάσει κανένα πλοίο που ανήκει σε οποιαδήποτε εταιρεία που συνδέεται με το Ισραήλ.

Τις τελευταίες ημέρες, ένας αυξανόμενος αριθμός πλοίων που διέρχονται από τη νότια Ερυθρά Θάλασσα και το Στενό Μπαμπ ελ-Μαντέμπ έχουν προσθέσει διάφορα μηνύματα στα δημόσια προφίλ τους στο Σύστημα Αυτόματης Αναγνώρισης (AIS), τα οποία μπορούν να προβληθούν με ένα κλικ.

Αυτά περιλαμβάνουν αναφορές σε ένα αποκλειστικά κινέζικο πλήρωμα και διοίκηση, την παρουσία ένοπλων φρουρών στο πλοίο και την φράση «Όλο το πλήρωμα αποτελείται από μουσουλμάνους».

Άλλα πλοία έχουν προσπαθήσει να καταστήσουν σαφές ότι δεν έχουν καμία σχέση με το Ισραήλ, σύμφωνα με τον πάροχο ναυτιλιακών δεδομένων και αναλύσεων MarineTraffic και τον πάροχο οικονομικών δεδομένων LSEG, ο οποίος κατέχει επίσης το Χρηματιστήριο του Λονδίνου.

Πηγές του Reuters στον τομέα της θαλάσσιας ασφάλειας αναφέρουν ότι τα μηνύματα υποδηλώνουν απελπισία για την αποφυγή επιθέσεων από κομάντος ή drones των Χούθι, αλλά ότι οι προσπάθειες είναι πιθανώς μάταιες: οι πληροφορίες που έχουν στη διάθεσή τους οι αντάρτες της Υεμένης είναι «πολύ βαθύτερες και πιο προληπτικές».

Για παράδειγμα, σύμφωνα με ορισμένες αναλύσεις, άλλα πλοία των στόλων στους οποίους ανήκαν τα δύο πρόσφατα βυθισμένα πλοία έχουν κάνει στάσεις σε ισραηλινά λιμάνια τον τελευταίο χρόνο.

Οι ίδιες πηγές προειδοποιούν ότι οι ναυτιλιακές εταιρείες πρέπει να αναλάβουν αυστηρότερες υποχρεώσεις δέουσας επιμέλειας σχετικά με οποιαδήποτε εφαπτομενική σύνδεση με το Ισραήλ πριν από τον απόπλου μέσω της Ερυθράς Θάλασσας, αλλά ο κίνδυνος παραμένει υψηλός.

Το Reuters σημειώνει ένα σχετικό περιστατικό: τον Μάρτιο του 2024, σύμφωνα με την Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ, οι Χούθι έπληξαν το κινεζικής εκμετάλλευσης πετρελαιοφόρο Huang Pu με βαλλιστικούς πυραύλους, αν και είχαν δηλώσει ότι δεν θα επιτίθεντο σε κινεζικά πλοία. Οι αντάρτες στόχευσαν επίσης πλοία που εμπλέκονταν σε εμπορικές συναλλαγές με τη Ρωσία.

Η ασφαλιστική εταιρεία Aon σημείωσε αυτή την εβδομάδα ότι «παρά τις κηρυχθείσες εκεχειρίες, περιοχές όπως η Ερυθρά Θάλασσα και το Στενό Μπάμπ ελ Μπαντέμπ παραμένουν χαρακτηρισμένες από τους ασφαλιστές ως υψηλού κινδύνου» και προειδοποίησε ότι «η συνεχής παρακολούθηση και τα προσαρμοστικά μέτρα ασφαλείας είναι απαραίτητα για τους φορείς εκμετάλλευσης πλοίων».

Το κόστος ασφάλισης αγαθών που μεταφέρονται μέσω της Ερυθράς Θάλασσας έχει υπερδιπλασιαστεί μετά τις επιθέσεις της περασμένης εβδομάδας και ορισμένες ασφαλιστικές εταιρείες έχουν αναστείλει την κάλυψη ορισμένων ναυτιλιακών οδών.

ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ  – Echedoros.blog

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ