Η εταιρεία ανάπτυξης εθνικών και καινοτόμων συστημάτων για την τουρκική αμυντική βιομηχανία, STM -Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret A.Ş. (Μηχανική και Εμπορία Αμυντικών Τεχνολογιών Α.Ε.), ανακοίνωσε το νέο επίτευγμά της.
Ο Γενικός Διευθυντής της STM, Οζγκούρ Γκιουλεριούζ, δήλωσε:
«Έχουμε το μη επανδρωμένο αυτόνομο υποβρύχιο όχημα NETA 300. Όλες οι δοκιμές μας ήταν αρκετά επιτυχημένες μέχρι στιγμής. Παρουσιάζουμε επίσης το NETA ως μέρος της οικογένειας των μη επανδρωμένων υποβρυχίων μας. Είμαστε αρκετά φιλόδοξοι όσον αφορά τα μη επανδρωμένα υποβρύχια συστήματα. Οι δοκιμές του NETA 300 θα ολοκληρωθούν πολύ σύντομα. Θα εισαχθεί στο απόθεμα των Ναυτικών μας Δυνάμεων βάσει της σύμβασης».
Η STM, ο κύριος ανάδοχος της πρώτης εθνικής φρεγάτας της Τουρκίας, της TCG ISTANBUL (F-515), κατασκεύασε το τμήμα της πλώρης (Τμήμα 50) που στεγάζει τους τορπιλοσωλήνες υποβρυχίων, ένα προϊόν που μόνο λίγες χώρες στον κόσμο μπορούν να παράγουν.
Αυτό το τμήμα κατασκευάστηκε για πρώτη φορά στην Τουρκία χρησιμοποιώντας εγχώριους και εθνικούς πόρους, υπό τη μηχανική και τον συντονισμό της STM, και ενσωματώθηκε στο υποβρύχιο TCG MURATREİS.

Με την παραγωγή του Τμήματος 50, η Τουρκία απέκτησε σημαντική εμπειρία σε μια κρίσιμη πορεία προς το Εθνικό Έργο Υποβρυχίων.
Με τις προηγμένες μηχανικές της δυνατότητες, η STM ανέλαβε επίσης σημαντικούς ρόλους για το υποβρύχιο TCG HIZIRREİS.
Οι δοκιμές στη θάλασσα του NETA 300, ενός μη επανδρωμένου αυτόνομου υποβρύχιου οχήματος, βρίσκονται επίσης σε εξέλιξη. Μόλις ολοκληρωθεί η δοκιμή του μη επανδρωμένου υποβρυχίου, θα ενταχθεί στο στόλο της Διοίκησης Ναυτικών Δυνάμεων της Τουρκίας.
Μιλώντας για το φεστιβάλ TEKNOFEST ‘Γαλάζια Πατρίδα’, ο Γενικός Διευθυντής του STM, Οζγκούρ Γκιουλεριούζ, δήλωσε:
«Η παρουσία στο TEKNOFEST μας δίνει πάντα μια ιδιαίτερη χαρά. Είναι πάντα χαρά και πηγή υπερηφάνειας να είμαστε με τους νέους και τα παιδιά μας, διδάσκοντάς τους για τα προϊόντα που έχουν φτιάξει οι μεγαλύτεροι και οι μεγαλύτεροί τους.
Υπάρχει τεράστιο ενδιαφέρον για το TEKNOFEST Γαλάζια Πατρίδα. Οι νέοι μας μπορούν να έρθουν σε πλοία και να δουν υποβρύχια. Μπορούν να μπουν μέσα. Μπορούν να ερευνήσουν και να θέσουν ερωτήσεις».
Συνεχίζεται η παραγωγή 7 εγχώριων φρεγατών με εντατικό ρυθμό

«Νέες ενισχύσεις για την Γαλάζια Πατρίδα! Μετράμε τις ημέρες για εισαγωγή στο απόθεμα», γράφει η τουρκική Akşam
Ο Γκιουλεριούζ, παρέχοντας πληροφορίες σχετικά με τις φρεγάτες που κατασκευάστηκαν υπό την κύρια ανάδοχο STM στο πλαίσιο του έργου MİLGEM, δήλωσε:
«Το έργο MİLGEN ξεκίνησε με τις κορβέτες κατηγορίας Ada.
Ως STM, ο κύριος υπεργολάβος των Ναυτικών μας Δυνάμεων, αναλάβαμε κρίσιμους ρόλους, ξεκινώντας με την υποστήριξη σχεδιασμού και αναλαμβάνοντας σταδιακά περισσότερες μηχανικές ευθύνες, βήμα προς βήμα, ιδίως στην αύξηση του μεριδίου των εγχώριων και εθνικών συνεισφορών.
Όσον αφορά τις φρεγάτες κατηγορίας İstif, το πρώτο μας πλοίο είναι το TCG İSTANBUL. Κατασκευάστηκε στο Ναυπηγείο της Κωνσταντινούπολης, με την STM ως κύριο ανάδοχο.
Επί του παρόντος, η παραγωγή επτά ακόμη φρεγατών κατηγορίας İstif για το τουρκικό ναυτικό μας συνεχίζεται εντατικά.
Ως STM, είμαστε πολύ περήφανοι που συμμετέχουμε σε τόσο σημαντικά έργα. Είμαστε η μεγαλύτερη εταιρεία στρατιωτικής και ναυτιλιακής μηχανικής στη χώρα μας.
Είμαστε πραγματικά περήφανοι που έχουμε συμβάλει σε προϊόντα που θα εμπνεύσουν υπερηφάνεια, που συμβάλλουμε στον μηχανολογικό τους σχεδιασμό και που μπορούμε να μοιραστούμε αυτά τα προϊόντα με τους ανθρώπους μας σήμερα».
Ο Οζγκούρ Γκιουλεριούζ δήλωσε: «Η κατασκευή των υποβρυχίων κατηγορίας REİS προχωρά εντατικά στο Στρατιωτικό Ναυπηγείο Γκιολτζιούκ.
Στο πλαίσιο του έργου που μας έχει ανατεθεί στην STM, το εμπρόσθιο τμήμα τορπιλών του υποβρυχίου ονομάζεται Τμήμα 50, τόσο για να μειωθεί ο χρόνος κατασκευής των υποβρυχίων όσο και για να συμβάλει σημαντικά στις κατασκευαστικές ικανότητες της χώρας μας.
Έχουμε δημιουργήσει μια δομή με μηχανική υποστήριξη για την υποδομή, ώστε να παραχθεί από ιδιωτική εταιρεία στην Τουρκία.
Το τμήμα Τμήματος 50 των υποβρυχίων κατηγορίας Reis, που κατασκευάζεται αυτή τη στιγμή στη χώρα μας, δημιουργήθηκε ως εγχώρια, εθνική λύση.
Το υποβρύχιο κατασκευάζεται σε τμήματα. Εξοπλίζεται και στη συνέχεια συναρμολογείται. Όταν κοιτάτε την παραγωγή του Τμήματος 50, είναι πραγματικά το πιο απαιτητικό κομμάτι, ειδικά μηχανικά.
Ας ελπίσουμε ότι η χώρα μας έχει πλέον την υποδομή για να παράγει τουλάχιστον το τμήμα της πρώρας και τα επόμενα τμήματα όταν θα κατασκευάζουμε τα δικά μας υποβρύχια στο μέλλον. Αυτό το έργο έχει ξεκινήσει αυτή τη διαδικασία».
«Οι δοκιμές μη επανδρωμένων υποβρυχίων συνεχίζονται με επιτυχία»

Ο Γκιουλεριούζ δήλωσε ότι είναι αρκετά δυναμικοί σχετικά με τα μη επανδρωμένα υποβρύχια συστήματα, τονίζοντας:
«Όσον αφορά την ιδέα των μη επανδρωμένων υποβρυχίων, υπάρχουν ορισμένοι τεχνολογικοί περιορισμοί που θα σας προκαλέσουν. Συνεχίζουμε την εντατική μας εργασία για την ανάπτυξη λύσεων σε αυτόν τον τομέα.
Έχουμε το Μη Επανδρωμένο Αυτόνομο Υποβρύχιο Όχημα NETA 300, το οποίο ονομάζουμε μη επανδρωμένο υποβρύχιο. Οι δοκιμές στη θάλασσα του STMNETA, το οποίο αρχικά αναπτύξαμε για ανίχνευση ναρκών και υποβρύχιες επιχειρήσεις, βρίσκονται σε εξέλιξη.
Όλες οι δοκιμές μας μέχρι στιγμής ήταν αρκετά επιτυχημένες. Παρουσιάζουμε επίσης το NETA ως μέρος της οικογένειας των μη επανδρωμένων υποβρυχίων.
Είμαστε αρκετά δυναμικοί σχετικά με τα μη επανδρωμένα υποβρύχια συστήματα.
Οι δοκιμές του NETA 300 θα ολοκληρωθούν πολύ σύντομα. Θα εισαχθεί στο απόθεμα των Ναυτικών μας Δυνάμεων βάσει της σύμβασης.
Θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε εντατικά στο μη επανδρωμένο υποβρύχιο, το οποίο μπορεί να αναπτύσσει συνεχώς το NETA 300 και να δημιουργεί διαφορετικές λύσεις για να καλύψει διαφορετικές ανάγκες».
—
