Η φήμη, όμως, δέν αποτελει μόνιμη κατάκτηση
Η φήμη, όμως, δέν αποτελει μόνιμη κατάκτηση. Αντιθέτως, ειναι ένα εύθραυστο αγαθό, πού μπορει νά καταρρεύσει απότομα, όταν οι προσωπικές επιλογές καί η δημόσια συμπεριφορά εκτεθουν σέ αρνητικό σκηνικό. Χαρακτηριστικό παράδειγμα των τελευταίων μηνων ειναι η περίπτωση του γνωστου καί «επωνύμου» ηθοποιου, ο οποιος βρέθηκε στό επίκεντρο συζητήσεων όχι τόσο γιά τήν καλλιτεχνική του πορεία όσο γιά τίς προσωπικές του σχέσεις, τήν στάση του σέ δημόσιες εμφανίσεις, μέ αποκορύφωμα τήν εμπλοκή του στό γνωστό περιστατικό μέ τήν «επέλαση» του αυτοκινήτου του στά στενά της Φιλοθέης.
Δημήτρης Καπράνος από την Εφημερίδα Εστία
Η Σχέση με την Επώνυμη Αοιδό και η Υπερ-Προβολή
Ο εν λόγω, μέσα από τήν σχέση του μέ επίσης επώνυμη καί δημοφιλη αοιδό, βρέθηκε, δυνατά, στό προσκήνιο. Η σχέση αυτή απεδείχθη ότι τόν έφερε σέ πρωτο πλάνο, μέ μεγαλύτερη δύναμη απ’ ό,τι οι υποκριτικές του ικανότητες. Ωστόσο, η υπερ-προβολή της ιδιωτικης του ζωης καί η συχνά πομπώδης στάση του απέναντι σέ δημοσιογράφους καί μέσα ενημερώσεως δημιούργησαν κλίμα αρνητισμου. Τό κοινό, πού μέχρι πρό τινος τόν θαύμαζε γιά τό ταλέντο του καί τούς ρόλους του στό θέατρο καί τήν τηλεόραση, άρχισε νά εστιάζει περισσότερο στά προσωπικά του παρά στίς επαγγελματικές του επιλογές. Έτσι, η εικόνα του θόλωσε, αποδεικνύοντας πόσο εύκολα η δημοσιότητα μπορει νά μετατραπει σέ δίκοπο μαχαίρι.
Δεν Είναι Μοναδικός: Παραδείγματα από την Ιστορία
Δέν ειναι όμως ο μοναδικός. Η Ιστορία βρίθει παραδειγμάτων επωνύμων πού υπονόμευσαν οι ίδιοι τήν καριέρα τους. Υπηρξαν κατά καιρούς καί άλλοι ηθοποιοί, οι οποιοι έχουν δεχθει επικρίσεις γιά τήν αυστηρή καί ειρωνική στάση τους απέναντι σέ τηλεθεατές ή δημοσιογράφους. Καί δέν ειναι λίγες οι φορές πού διαβάσαμε ή ακούσαμε σχόλια περί «αφ’ υψηλου» καί περί αλαζονείας.
Χαρακτηριστική Περίπτωση από τον Χώρο του Μοντελινγκ
Χαρακτηριστική ηταν επίσης η περίπτωση άλλου γνωστου άνδρα από τόν χωρο του «μόντελινγκ». Παρά τό γεγονός ότι ειχε μιά αξιοπρόσεκτη πορεία καί τήν συμμετοχή του σέ τηλεοπτικές παραγωγές, η υπερβολική έμφαση στήν προσωπική του ζωή καί σέ δηλώσεις πού ξάφνιαζαν ή προκαλουσαν τό κοινό μείωσαν τήν σοβαρότητα μέ τήν οποία τόν αντιμετώπιζε η βιομηχανία του θεάματος. Αποκορύφωμα, η απαρίθμηση… χιλιάδων ερωτικων περιπετειων του, μέ ύφος πού προσέβαλλε τό κοινό αίσθημα καί απαξίωνε τήν γυναικα. Από «είδωλο» εξελίχθηκε σέ τηλεοπτική φιγούρα πού συχνά αντιμετωπίζεται μέ χιουμορ ή καί απαξίωση.
Παραδείγματα από τον Διεθνή Χώρο
Καί στόν διεθνη, όμως, χωρο, δέν ειναι λίγες οι περιπτώσεις στάρ πού ειδαν τήν καριέρα τους νά καταρρέει εξ αιτίας αυτοκαταστροφικων επιλογων. Έχουμε, τά τελευταια χρόνια, δει αλματώδεις πορειες νά καταστρέφονται καί μεγάλες δημοτικότητες νά μηδενίζονται, εξ αιτίας της προσωπικης συμπεριφορας ή κάποιων προκλητικων δηλώσεων ή ενεργειων.
Το Κοινό: Από την Αποθέωση στην Αποδόμηση
Τά διάφορα παραδείγματα καταδεικνύουν ότι τό κοινό ειναι μέν πρόθυμο νά αποθεώσει, αλλά καί εξ ίσου πρόθυμο νά αποδομήσει τά είδωλά του. Η φήμη στηρίζεται στήν διαρκη ισορροπία ανάμεσα στό ταλέντο, τήν συνέπεια καί τήν δημόσια εικόνα. Όταν τό ένα από τά τρία αυτά στοιχεια καταρρεύσει, η πορεία πρός τήν απαξίωση μοιάζει σχεδόν αναπόφευκτη.
Η Συμπεριφορά και η Κοινωνική Επιρροή
Εκεινοι πού επιθυμουν νά διατηρήσουν τήν καταξίωσή τους οφείλουν νά θυμουνται ότι η συμπεριφορά τους έχει αντίκτυπο όχι μόνο στήν δική τους εικόνα, αλλά καί στήν κοινωνική τους επιρροή. Η καριέρα χτίζεται μέ κόπο, αλλά μπορει νά χαθει σέ μιά στιγμή απερισκεψίας.
Το άρθρο βασίζεται στο πρωτότυπο κείμενο και διατηρεί ακριβώς το περιεχόμενό του.
