Η Σφαγή των Νηπίων και Τα Πάθη των Χριστουγέννων

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Τότε ο Ηρώδης, ιδών ότι ενεπαίχθη υπό των μάγων, εθυμώθη σφόδρα, και αποστείλας εφόνευσε πάντας τους παίδας τους εν Βηθλεέμ, και εν πάσι τοις ορίοις αυτής, από δύο ετών και κατωτέρω, κατά τον καιρόν τον οποίον εξηκρίβωσε παρά των μάγων


Βασίλης Δημ. Χασιώτης

Κατά Ματθαίον ευαγγέλιο, β, 16

Η Σφαγή των Νηπίων, η Σφαγή των Αθώων, (είτε εκλάβουμε το περιστατικό ως ιστορικό γεγονός είτε ως συμβολικό μύθευμα), αποτελεί την διαλεκτική γέφυρα που ενώνει το Ανθρώπινο και το Θείο, στην πιο τραγική τους μορφή και σχέση : αυτή του Θανάτου και της Ανάστασης της Ζωής.

Η Σφαγή των Αθώων, αποτελεί για τα Χριστούγεννα, το αντίστοιχο Πάθος του Πάσχα.

Η Ζωή δεν δίνεται ως Δωρεά αλλά ως Έπαθλο του Αγώνα του Δίκαιου. Ιδού το Μήνυμα της Σφαγής των Αθώων.

Από την Γέννηση του Θεανθρώπου ως την Σταύρωσή Του και την Ανάσταση, οικοδομείται το Νόημα και το Περιεχόμενο του Νέου Υποδείγματος της Ζωής.

Τα Χριστούγεννα, (η Γέννηση δηλαδή του Χριστού), είναι παρόντα σε κάθε βήμα τούτης της διαλεκτικής που χτίζει το Νόημα, το Περιεχόμενο και το Υπόδειγμα της Ζωής που επαγγέλλεται. Βρίσκεται στην Ανοχή μπρος στον συνάνθρωπο, ισότιμο ή και κατώτερο από άποψη φυσικής δύναμης, το ράπισμα του οποίου αντιμετωπίζεται με πρόθεση διαλόγου ώστε να μην επαναληφθεί. Δεν είναι εθισμός στο ράπισμα, διότι είναι Αυτός ο ίδιος Άνθρωπος, που με αποφασιστικότητα θα πάρει στο χέρι του το φραγγέλιο (μπρος στις συνέπειες του οποίου ωχριά η ανεκτικότητα στο ράπισμα) και θα επιτεθεί εναντίον των Εμπόρων της Ζωής του Ανθρώπου. Δεν τους επιτίθεται επειδή εμπορεύονται μέσα στο Ναό, στον «Οίκο του Θεού». Ο «Οίκος του Θεού», δεν είναι ένα άθροισμα οικοδομήσιμων υλικών που έχουν τοποθετηθεί κατάλληλα το ένα πάνω στο άλλο για να φτιάξουν ένα οικοδόμημα.

Ο «Οίκος του Θεού» είναι μια Κιβωτός Νοημάτων και Ιδεών που οικοδομούν το Νόημα της Ζωής του Ανθρώπου. Το φραγγέλιο εκδίωξε κάτι πολύ χειρότερο από τη φυσική υπόσταση των εμπορευμάτων που συναλλάσσονταν μέσα στο Ναό, και των Εμπόρων. Επιτέθηκε εναντίον μιας ύπουλης διείσδυσης των Εμπόρων της Ζωής και του Αγοραίου Υποδείγματος της Ζωής που εκπροσωπούν μέσα στον ίδιο τον «Οίκο» του Αντίπαλου Υποδείγματος, ώστε να το αλώσουν εκ των έσω.

Τι τους εμπόδιζε άλλωστε να στήσουν το παζάρι τους έξω από τον Ναό και όχι εντός του; Το ίδιο και όταν θα δώσει την εντολή στον μαθητή Του να βάλει το μαχαίρι στη θήκη του. Ήταν η άρνηση να υπερασπιστεί, ένα κιότεμα; Όχι ασφαλώς! Ήταν η άρνηση να αποφύγει την Μεγάλη Θυσία, τον Σταυρό. Αυτό που φαίνονταν ως «παράδοση» και «υποταγή», δεν είχε καμία σχέση με ό,τι επρόκειτο να ακολουθήσει και που ήταν η ολοκλήρωση του Νοήματος της Ζωής όπως την δίδασκε. Ότι η ΖΩΗ του ΑΝΘΡΩΠΟΥ, δεν είναι δωρεά αλλά Αγώνας προκειμένου να παραμείνει τέτοια : δηλαδή, μια Ζωή Ανθρώπινη και όχι μια Ζωή Αγοραία όπως εκείνη που πήγαν να εγκαθιδρύσουν -και εξακολουθούν να επιχειρούν- οι Έμποροι της Ανθρώπινης Ζωής.

Εμπόριο της Ζωής του Ανθρώπου, δεν είναι μονάχα να εκμεταλλεύεσαι τον Άνθρωπο ως εμπόρευμα. Είναι, πολύ χειρότερο, να τον κάνεις να ξεχάσει πως υπάρχει οτιδήποτε άλλο που θα μπορούσε να νοηματοδοτήσει το Περιεχόμενο της Ζωής του Ανθρώπου διαφορετικά απ’ ό,τι του έχουν επιβάλλει ως αντίληψη, με χίλιους δυό τρόπους, οι Έμποροι της Ζωής. Η διαλεκτική σχέση της Γέννησης και του Θανάτου πάνω στον Σταυρό, άρα των Χριστουγέννων και της Σταύρωσης, επίσης θα εντοπιστεί και στη Δίκη του Χριστού από τον Αρχιερέα και στη συνέχεια από τον Πόντιο Πιλάτο.

Στον τελευταίο, εκεί όπου ο Πιλάτος του υπενθυμίζει, όταν ο Χριστός αρνούνταν να απαντήσει στις ερωτήσεις του προκειμένου να υπερασπιστεί τον εαυτό Του, αρνούμενος στην ουσία να αρνηθεί το Τέλος της Αποστολή Του, πως ήταν στο χέρι του να του γλυτώσει τη ζωή ή να τον στείλει στον θάνατο, ο Χριστός του απαντά πώς «Δεν έχεις ουδεμίαν εξουσίαν κατ’ εμού, εάν δεν σοι ήτο δεδομένον άνωθεν» (Κατά Ιωάννην ευαγγέλιο, ιθ, 11). Τι λέει εδώ, στον εκπρόσωπο της πλέον κραταιάς Αυτοκρατορίας της εποχής, και του Αυτοκράτορα; «Δεν έχεις ουδεμίαν εξουσίαν κατ’ εμού», που ως απλή δήλωση, συνιστά έγκλημα καθοσιώσεως κατά του Αυτοκράτορα-Θεού. Ήδη με τη δήλωση αυτή, κάτι που ο Πιλάτος αδυνατεί να συλλάβει, ίσως διότι θεωρεί πως μονάχα ένας «τρελός» θα μπορούσε να αμφισβητήσει την εξουσία του Αυτοκράτορα, ο Χριστός θέτει τα θεμέλια της Νέας Εξουσίας του Ανθρώπου που οικοδομείται πάνω στο Νέο Νόημα και Υπόδειγμα Ζωής, που γρήγορα θα διέβρωνε τα σάπια θεμέλια της Παλαιάς Αυτοκρατορίας της οποίας ήταν υπήκοος.

Η εικόνα του Νέου Νοήματος και Υποδείγματος της Ζωής του Ανθρώπου που προσωποποιείται στον Χριστό που στέκεται με το ακάνθινο στεφάνι στο κεφάλι και το αίμα να στάζει στο μέτωπό Του, μπρος στον εκπρόσωπο της Αυτοκρατορίας της Παρακμής, που αρνείται να «υπογράψει» μια απλή μεταμέλεια η οποία θα του έσωζε τη ζωή, αποτελεί το προτελευταίο σκαλί πριν τον Σταυρό, διαλαλώντας την αλήθεια που ήθελε να κληροδοτήσει στην Ανθρωπότητα, πως η Υπόθεση της Υπεράσπισης της Ζωής του Ανθρώπου, δεν αποτελεί δωρεά, αλλά, μαχητό Δικαίωμα, που οικοδομείται και εξασφαλίζεται με τον Αγώνα.

Ακόμα, τούτη η Θυσία και τούτος ο Αγώνας, δεν γίνονται με άλλο Σκοπό και άλλο Στόχο, εξόν από την εγκαθίδρυσης του Νοήματος και του Περιεχομένου της Ζωής του Ανθρώπου. Κανένα άλλο κίνητρο δεν υπάρχει εξόν από την Καθαρή Συνείδηση που είναι στρατευμένη στην Αποστολή αυτή. Κάθε άλλη σκέψη, πέρα απ’ αυτή, υποθάλπει το δηλητηριώδες φίδι που θα δαγκώσει σε πρώτη ευκαιρία. Ο Χριστός αναμφίβολα, αν ήθελε άλλου είδους μηνύματα να στείλει στην Ανθρωπότητα, ασφαλώς και θα άδραχνε την ευκαιρία να αρπάξει την κοσμική εξουσία, μιας και διέθετε αρκετούς πιστούς οπαδούς και ίσως την πλειοψηφία των πιο μαχητικών τμημάτων του λαού που επεδίωκε την αποτίναξη του ρωμαϊκού ζυγού.

Η ίδια η «ιδιότητα» του «Θεανθρώπου», δίνει ένα Μήνυμα Ανθρώπινο και όχι Θεϊκό , σε ό,τι αφορά το Αίτημα της Υπεράσπισης του Νοήματος και του Περιεχομένου της Ζωής του Ανθρώπου. Η «ιδιότητα» του «Θεανθρώπου», αποτελεί το Σημείο Συνάντησης του Θείου, του Υπερβατικού και του Ανθρώπινου, του Γήινου. Ο Θεάνθρωπος δεν καλεί τον Άνθρωπο να κάνει πράγματα έξω από τις δυνατότητές του. Ενεργεί όπως ο κοινός άνθρωπος. Εμφανίζει ενίοτε τις ίδιες αδυναμίες και τις ίδιες φοβίες, όπως το «παρελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο», και το «Θεέ μου, Θεέ μου, ίνα τι με εγκατέλειπες», όμως, τούτες οι Στιγμές Αδυναμίας, δεν αναιρούν την Αποφασιστικότητα της Θέλησης να εγκαθιδρυθεί το Νόημα και το Περιεχόμενο της Ζωής του Ανθρώπου, ακριβώς όπως μια γυναίκα που γεννά φυσιολογικά, θα υποστεί τις ωδίνες του τοκετού με καρτερία, και θα αποζημιωθεί πλήρως με το άκουσμα του κλάματος του παιδιού που θα φέρει στο κόσμο ζωντανό. Ο Άνθρωπος δεν καλείται να αγωνιστεί για ένα Νόημα και Περιεχόμενο Ζωής που δεν είναι του κόσμου τούτου και που βρίσκεται πέραν των δυνατοτήτων του. Ο Πόνος και η Δυστυχία που του επιβάλλεται από την Αθλιότητα, είναι υπέρτερα του Πόνου και της Θυσίας που απαιτεί ο Αγώνας για την Ανατροπή της Βασιλείας της Αθλιότητας. Επί πλέον, ενώ η Υποταγή στην Αθλιότητα επιφέρει Πόνο και Δυστυχία διαρκή, ο Πόνος της Θυσίας για να ανακτηθεί η Ζωή του Ανθρώπου, ασφαλώς, δεν έχει αυτή τη διάρκεια. Διάρκεια, από τη στιγμή της Ανάκτησης της Ζωής του Ανθρώπου θα έχει η επιφυλακή και η προσοχή να μην επιτραπεί η Επιστροφή της Αθλιότητας, κάτι που έχει συμβεί και συμβαίνει δυστυχώς συχνά.

Οι Ρίζες του Δικαίου τρέφονται από τον Αγώνα του Ανθρώπου για να επιβάλλει την Ανθρώπινη Ζωή, με Ξίφος σε τούτο τον Αγώνα την Δικαιοσύνη και Ασπίδα την Αποφασιστικότητά του να υπερασπιστεί το Έπαθλο της Ανθρώπινης Ζωής που δεν έχει ακόμα κατακτήσει, έχει όμως διανύσει αρκετό δρόμο στον Αγώνα του προς αυτή την κατεύθυνση, παρότι οι κίνδυνοι μιας μεγάλης Οπισθοδρόμησης και Προδοσίας του Νοήματος και του Περιεχομένου της Ζωής του Ανθρώπου, καιροφυλακτούν και είναι υπαρκτοί. Άλλωστε, το Νόημα της Ζωής που κληροδοτήθηκε από τα Χριστούγεννα, τη Σταύρωση και την Ανάσταση, έρχεται να συμπληρώσει τον Αγώνα προς αυτή τη κατεύθυνση που προϋπήρχε. Στην αρχαία Ελληνική (και όχι μόνο, κυρίως όμως σ’ αυτή) Φιλοσοφία και Σκέψη, θα βρει κανείς υψηλές νοηματοδοτήσεις και περιεχομενοποιήσεις που αφορούν τη Ζωή του Ανθρώπου. Όμως είναι ο Χριστιανισμός, τουλάχιστον εκεί που επικράτησε, έδωσε στη Ζωή του Ανθρώπου, το μέγεθος της Θυσίας και του Αγώνα που απαιτεί η οικοδόμηση του Οράματος και εν συνεχεία της Ζωής αυτής ως Πραγματικότητας και υπό μια έννοια, ανάστησε και τα αρχαία Οράματα της Ζωής του Ανθρώπου της, εκεί όπου υπήρχαν και είχαν πέσει στη λησμονιά.

Η Σφαγή των Αθώων, η Σφαγή των Νηπίων, υποδηλώνει την Αποφασιστικότητα του Κτήνους να υπερασπίσει την Εξουσία του. Εφόσον δεν μπορεί να εντοπίσει τον Εχθρό που απειλεί τη βασιλεία του, επιστρατεύει τη Συλλογική Ευθύνη : εξολοθρεύει όλο τον πληθυσμό στον οποίο ανήκει και κατά πάσα πιθανότητα κρύβεται ο Εχθρός. Γιατί όμως τα Νήπια και όχι οι γονείς τους ή και οι γονείς τους; Διότι είναι η Απόλυτη Αθωότητα του Απόλυτου Δικαίου -του Δικαίου που δεν κάνει καμία έκπτωση στο Νόημα και το Περιεχόμενο της Ζωής του Ανθρώπου, εκείνης που αποτελεί τον αντίποδα του Αγοραίου Νοήματος και Περιεχομένου της- που απειλεί το Κτήνος και που ταυτόχρονα είναι η πιο αδύναμη από άποψη φυσικής. Η Απόλυτη Αθωότητα του Δικαίου είναι Ιδέα και ως τέτοια δεν μπορεί να καταπολεμηθεί με τα συμβατικά όπλα και τη φυσική δύναμη. Μονάχα μια άλλη Ιδέα θα μπορούσε να την καταπολεμήσει, αν υπήρχε, όμως, δεν υπάρχει. Συνεπώς το Δίκαιο του Ανθρώπου που απειλεί την Εξουσία του Κτήνους, μπορεί μονάχα είτε να διαβρωθεί διαβρώνοντας την ατομική και κοινωνική ηθική όσων θεωρούνται υπερασπιστές του, είτε να καταπολεμηθεί άμεσα και βίαια είτε και τα δύο.

Το κοινό ανάμεσα στη Σφαγή των Νηπίων και του Σταυρού πάνω στον οποίο ακούγεται το τελευταίο Τετέλεσται του Θεανθρώπου είναι ο Φόρος Αίματος στον Αγώνα κατά των Απειλών της Ζωής και της Οικοδόμησης του Νέου Νοήματος της Ζωής. Εκεί που η διαλεκτική αυτή σχέση ενοποιείται σε μια νέα σχέση, είναι η Ανάσταση η οποία επαγγέλλεται όχι το Τέλος της Βασιλείας του Κτήνους αλλά ότι ο Άνθρωπος μπορεί τελικώς, αν όχι να το νικήσει, αν όχι να το αχρηστεύσει, τουλάχιστον να το καταστήσει αδύναμο να τον απειλήσει ξανά.

Η Ανάσταση χτίζει τη Νέα Διαλεκτική της Ελπίδας, όχι ως προσμονή μα ως μια Πραγματικότητα δημιουργημένη απ’ τον Αγώνα του Ανθρώπου και στη περίπτωσή μας ως μιας Πραγματικότητας η οποία κατέβαλε βαρύ φόρο αίματος, ως εάν να θέλει να υπογραμμίσει την μεγάλη αξία της ΖΩΗΣ, όταν αυτή την τιμολογούμε όχι με αγοραία μέτρα και σταθμά αλλά με την ίδια ανεκτίμητη αξία του ίδιου του Ανθρώπου. Την Ανάσταση στο επίπεδο της Οικοδομούμενης σε Πραγματικότητα Ελπίδας, μπορούμε να τη δούμε σε κάθε ιστορικό βήμα της Ιστορίας του Ανθρώπου και της Ανθρωπότητας. Το δικό μας 1821, είναι ένα πολύ πρόχειρο παράδειγμα.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Γιατί οι Έλληνες στολίζουμε καράβι τα Χριστούγεννα;

Ένα στολισμένο καράβι στο σπίτι δίνει μια νότα λίγο πιο ζεστή, πιο νοσταλγική και σίγουρα, πολύ πιο ελληνική Γιατί καλό το έθιμο του χριστουγεννιάτικου δέντρου,...

Μάχη για να κρατηθεί στη ζωή δίνει ο εργαζόμενος που τραυματίστηκε από την πτώση του ασανσέρ

Ένας τεχνικός υπέστη σοβαρό τραυματισμό κατά τη διάρκεια εργασιών συντήρησης σε ασανσέρ σούπερ μάρκετ στα Ιλίσια  Ο άνδρας απεγκλωβίστηκε από την Πυροσβεστική Υπηρεσία σε αναίσθητη...

Το μυστικό που κάνει ευτυχισμένα τα παιδιά τα Χριστούγεννα δεν είναι ο Αϊ Βασίλης αλλά κάτι άλλο

«Αν δεν είσαι καλό παιδί, ο Αϊ-Βασίλης δεν θα σου φέρει δώρα» είναι η φράση που λένε πολλοί γονείς στα παιδιά τους όμως νέα έρευνα...

Σάλος με τη σύλληψη 65χρονης ιδιοκτήτριας πασίγνωστου καταστήματος στο Κολωνάκι που πουλούσε μαϊμούδες για αυθεντικά

Μία 65χρονη επιχειρηματίας, ιδιοκτήτρια καταστήματος στο Κολωνάκι, τέθηκε υπό κράτηση από την Ομάδα Παρεμπορίου της Υποδιεύθυνσης Περιπολιών, στο πλαίσιο επιχείρησης για την αντιμετώπιση του...

Συνταγή για μοναδικά μελομακάρονα με σοκολάτα

Μελομακάρονα με σοκολάτα έφτιαξε η Νεκταρία Κοκκινάκη. Μία συνταγή για γευστικότατα μελομακάρονα. Υλικά250 ml Εξαιρετικό παρθένο ελαιόλαδο 100 γρ. ζάχαρη 150 ml χυμό πορτοκαλιού 1/2 Κουταλάκι σόδα Ξύσμα από...

Κόλαφος ο Κώστας Βαξεβάνης: Ο Μητσοτάκης μαζί με τους δρόμους όμως, κλείνει και κάθε διέξοδο για τον ίδιο

Επειδή το τελευταίο τριήμερο ταξίδεψα δύο φορές στην Εθνική να ξεκαθαρίσουμε μερικά πράγματα: 🔴Οι αγρότες δεν έχουν κλείσει τους δρόμους. Έχουν κάνει και επίσημες δηλώσεις...

Η Αλληγορία του Σπηλαίου του Πλάτωνα και η Προσομοίωσή του στην Πραγματικότητα (Στην Ευρώπη, στην Ελλάδα, στο Άτομο) – Μια Συζήτηση με τη Τεχνητή...

Η Αλληγορία του Πλάτωνα, (περίληψή της, στους δύο Διαλόγους που ακολουθούν), περιλαμβάνεται στο 7ο Βιβλίο του έργου του «Πολιτεία» Βασίλης Δημ. Χασιώτης  Το Σπήλαιο του  Πλάτωνα, είναι...

Οδηγός “καλής ψυχολογίας” για τα Χριστούγεννα που έρχονται

Οι γιορτές είναι μια περίοδος χαρούμενη και καλής διάθεσης συνήθως για μικρούς και μεγάλους -τουλάχιστον αυτό το μήνυμα αισιοδοξίας θέλει να μεταδώσει το εορταστικό...

Ελβετία: Αρχαιολόγοι ανακάλυψαν χρυσά νομίσματα με τον Έλληνα θεό Απόλλωνα 2.200 ετών

Δύο σπάνια κελτικά χρυσά νομίσματα που χρονολογούνται από τον 3ο αιώνα π.Χ. ανακαλύφθηκαν κοντά στο Arisdorf σηματοδοτώντας τα παλαιότερα χρυσά νομίσματα που έχουν βρεθεί ποτέ...

Τα κρίσιμα Χριστούγεννα στο Οικουμενικό Πατριαρχείο το 1890

Το Σάββατο 22 Δεκεμβρίου 1890 ήταν εξαιρετικά κρίσιμο για τα Πατριαρχεία της Κωνσταντινουπόλεως Από το πρωί συνεδρίαζαν διαρκώς τα δύο Σώματα, ενώ πλήθος κόσμου περίμενε...

Τηλεμαραθώνιος Αντ1: 3.330.000 ευρώ μάζεψε το κανάλι για τα παιδιά

3.330.000 συγκέντρωσε ο Αντ1 στον τηλεμαραθώνιο για τα παιδιά Το ποσό έφτασε τα 3.030.000 ευρώ με τον πρόεδρο του Αντ1, Θοδωρη Κυριακου να προσφέρει 300.000...

Φωτεινή Παπαλεωνιδοπούλου: Μια γυναίκα κόσμημα για την Ελλάδα – Μεγάλωσε στα παιδικά χωριά SOS και σήμερα είναι διδάκτωρ μοριακής βιολογίας

Φωτεινή Παπαλεωνιδοπούλου, μεγάλωσε από τα 7 της χρόνια στα παιδικά χωριά SOS, έγινε ευρύτερα γνωστή ως το 10χρονο κορίτσι που έσβησε την Ολυμπιακή Φλόγα...

Η τελευταία δημόσια εμφάνιση του Χριστόδουλου τα Χριστούγεννα του 2007

Ήταν ημέρες Χριστουγέννων που ο Μακαριστός Μεγάλος Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος βίωνε με αξιοπρέπεια την ασθένεια που τον είχε καταλάβει αλλά είχε την δύναμη και το...

Ποιος πρόσθεσε το Χ στην λέξη Xmas;

Σίγουρα θα έχετε δει, ότι η λέξη Χριστούγεννα στα Αγγλικά (Christmas), γράφεται συχνά για λόγους συντομίας ως XmasΠοιος όμως ήταν ο λόγος που προστέθηκε...

Μαρία Δεναξά: Ενα μήνυμα για τη Μαρία Καρυστιανού

Σε ανάρτηση της η Μαρία Καρυστιανου αναφέρει:  Ενα μήνυμα για τη Μαρία Καρυστιανού 🔴 Η δημόσια παρουσία της Μαρίας Καρυστιανού έχει ήδη υπερβεί τα όρια της...

Χριστούγεννα και Μοναξιά….

Του Καθηγητή ΓΙΩΡΓΟΥ ΠΙΠΕΡΟΠΟΥΛΟΥ Μοναξιά!Και θα ζήσουμε μεθαύριο Πεμπτη την γέννηση του Θεανθρώπου, την Θεϊκή υπόσχεση για την σωτηρία του ανθρώπινου γένους…Καθώς γύρω από το...

Ποιήματα του Κωστή Παλαμα για τα Χριστούγεννα

Μαρτύριο Ταντάλου μοιάζει η πνευματική ζωή του ποιητή Κωστή Παλαμά Η ψυχή του κλυδωνίζεται χωρίς αναπαμό ανάμεσα σε δύο αντίθετους πόθους, που ο καθένας τον...

Η Ευρώπη μετά την πτώση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας: οι λαοί που διαμόρφωσαν τη Δύση

Η πτώση της Δυτικής Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας το 476 σηματοδότησε την έναρξη μιας νέας και ταραχώδους φάσης στην ευρωπαϊκή ιστορία Τα εδάφη που κυβερνιόντουσαν, ενώνονταν και...

Η Αγία Αναστασία των Μικρασιατών

22 Δεκεμβρίου, μνήμη της Αγίας μεγαλομάρτυρος Αναστασίας της Φαρμακολυτρίαςτου Γιώργου Καζάνα, Προέδρου Ένωσης Μικρασιατών ΦοιτητώνΑπό το mikrasiatwn Η Αγία Αναστασία τιμάται ιδιαιτέρως από τους Μικρασιάτες και...

Ελένη Παπαδάκη – Η μεγάλη Ελληνίδα ηθοποιός, το πλέον «επώνυμο» θύμα των «Δεκεμβριανών»

Η Ελένη Παπαδάκη γεννήθηκε στις 4 Νοεμβρίου 1908 στην Αθήνα από ευκατάστατη οικογένειαΟ πατέρας της, Νικόλαος Παπαδάκης, ήταν ανώτερος υπάλληλος της Ιονικής Τράπεζας και...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ