Έλληνας λιμενεργάτης τα έβαλε με την Cosco και την κέρδισε

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κέρδισε συντηρητική κατάσχεση πλοίου της εταιρείας.

Ρεπορτάζ: Βασίλης Τζήμτσος

Την συντηρητική κατάσχεση πλοίου μιας από τις μεγαλύτερες ναυτιλιακές εταιρείες που διακινούν χιλιάδες κοντέινερ καθημερινά στον κόσμο, της κινεζικής Cosco, κατάφερε ένας 37χρονος λιμενεργάτης, πατέρας ενός μικρού παιδιού.

Με απόφαση του Μονομελούς Πρωτοδικείου Πειραιά αποφασίστηκε η συντηρητική κατάσχεση πλοίου μεταφοράς κοντέινερ της κινεζικής Cosco για να εξασφαλιστεί η απαίτηση ύψους 400.000 ευρώ του 37χρονου Παναγιώτη Πέττα ο οποίος είδε τη ζωή του να καταστρέφεται τον περασμένο Απρίλιο, όταν έπεσε στο κενό από ύψος 12 μέτρων, ενώ εκτελούσε εργασίες μέσα σε πλοίο της εταιρείας CSCL PACIFIC OCEAN SHIPPING CO LTD στον Σταθμό Εμπορευματοκιβωτίων (ΣΕΜΠΟ) Πειραιά που διαχειρίζεται άλλη θυγατρική εταιρεία του κινεζικού κολοσσού.

Η πρόεδρος του δικαστηρίου Γεωργία Παναγιωτοπούλου που εξέτασε την αίτηση ασφαλιστικών μέτρων του λιμενεργάτη, την έκανε δεκτή ως βάσιμη και κατ’ ουσίαν, διατάσσοντας τη συντηρητική κατάσχεση του υπό σημεία HONG KONGπλοίου c/v “CSCL PACIFIC OCEAN” πλοιοκτησίας της ομώνυμης κινεζικής εταιρείας, προς εξασφάλιση της ένδικης απαίτησης του για το ποσό των 400.000 ευρώ.

Με την ίδια απόφαση δόθηκε η δυνατότητα στην πλοιοκτήτρια εταιρεία να ματαιώσει ή να αντικαταστήσει την συντηρητική κατάσχεση με το μέτρο της εγγυοδοσίας, καταθέτοντας στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων γραμμάτιο εισπράξεως χρηματικής παρακαταθήκης για την παροχή εγγύησης ύψους 400.000 ευρώ, όπως και έκανε προκειμένου να αρθεί η απαγόρευση απόπλου του καραβιού και να συνεχίσει τα ταξίδια του.

Με την ίδια απόφαση καταδικάστηκε η πλοιοκτήτρια εταιρεία στην καταβολή των δικαστικών εξόδων του λιμενεργάτη.

Το μεροκάματο του τρόμου!

Ο άτυχος λιμενεργάτης Παναγιώτης Πέττας εργάζεται επί σειρά ετών από το 2011 στις εγκαταστάσεις των προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του ΣΕΜΠΟ στο Νέο Ικόνιο Περάματος.

Από την 1-6-2019 έχει προσληφθεί με την ειδικότητα του λιμενεργάτη-φορτοεκφορτωτή-αχθοφόρου, από εταιρεία-υπεργολάβο για την εκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων από διάφορα πλοία μεταξύ των οποίων και το υπό σημαία Χόνγκ Κονγκ πλοίο «CSCL PACIFIC OCEAN», στις εγκαταστάσεις της εταιρείας COSCO στον προβλήτα ΙΙ του λιμανιού του Πειραιά.

Το σάπιο προστατευτικό κιγκλίδωμα

Στις 28-4-2022 ο λιμενεργάτης βρισκόταν στο πλοίο προκειμένου να λύσει αμπάρι και να απασφαλίσει κοντέινερ, ώστε στη συνέχεια να πραγματοποιηθεί η εκφόρτωση τους από το πλοίο.

Κατά τη διάρκεια της εργασίας του ανέβηκε σε πατάρι του πλοίου όπου υπάρχει διάδρομος πλάτους 90 εκατοστών, φέροντας τον αναγκαίο προστατευτικό εξοπλισμό και δη την ολόσωμη ζώνη ασφαλείας η οποία συνδέεται με γάντζο με ειδικό ιμάντα, ο οποίος τοποθετείται με κρίκο σε ασφαλές και σταθερό σημείο, με σκοπό να συγκρατήσει τον εργαζόμενο σε ενδεχόμενη πτώση.

Κατά την προσπάθεια του να απασφαλίσει το περιστρεφόμενο κλειδί («παπουτσάκι») ενός εμπορευματοκιβωτίου και ενώ ακουμπούσε στο προστατευτικό κιγκλίδωμα που βρισκόταν μπροστά του και στο οποίο είχε τοποθετήσει τον κρίκο από τον προστατευτικό ιμάντα, τεντώνοντας το σώμα του για να προσεγγίσει το συρματόσχοινο και να απασφαλίσει το «παπουτσάκι», το προστατευτικό κιγκλίδωμα, πιθανότατα λόγω οξείας διάβρωσης, υποχώρησε και έσπασε, με αποτέλεσμα ο λιμενεργάτης να χάσει την ισορροπία του και να πέσει στο κενό από ύψος 12 έως14 μέτρων, χτυπώντας κατά την πτώση του σε εμπορευματοκιβώτια.

Άμεσα μεταφέρθηκε σε ιδιωτικό θεραπευτήριο με πολλαπλά κατάγματα εγκαρσίων αποφύσεων στη σπονδυλική στήλη και κάταγμα κεφαλής περόνης και κάταγμα πλευρού.

Επίσης, διαπιστώθηκε θλαστικό τραύμα στο κεφάλι του, εκδορές στα χέρια και πόδια και κάκωση αγκώνων του.

Παρέμεινε νοσηλευόμενος μέχρι τις 6-5-2022, ενώ μετά από αλλεπάλληλα χειρουργεία, με τελευταίο αυτό πριν από μία εβδομάδα, βρίσκεται κλινήρης στο σπίτι του, αντιμετωπίζοντας δυσχέρεια στην κίνηση και αδυναμία αυτοεξυπηρέτησης.

Σύμφωνα με το δικηγόρο του λιμενεργάτη, Παναγιώτη Σαπουντζάκη, τραυματίστηκε σοβαρά στο κεφάλι και τα πλευρά, συνέπεια εργατικού ατυχήματος που οφείλεται στη μη τήρηση από την πλοιοκτήτρια εταιρεία και το πλήρωμα του πλοίου, των όρων και των κανονισμών ασφαλείας που έπρεπε να είχαν τηρηθεί, σύμφωνα με τις διατάξεις των νόμων.

Εξαιτίας του τραυματισμού του που είχε ως συνέπεια τη βαριά σωματική του βλάβη, ο εντολέας του έχει καταστεί ανίκανος για την άσκηση του ναυτικού επαγγέλματος, αλλά και κάθε άλλου χειρωνακτικού επαγγέλματος, για άγνωστο και πάντως ιδιαίτερα μεγάλο χρονικό διάστημα.

Το σκεπτικό της δικαστικής απόφασης

Η πρόεδρος του δικαστηρίου Γεωργία Παναγιωτοπούλου που αποφάσισε την συντηρητική κατάσχεση του πλοίου ή την κατάθεση εγγύησης 400.000 ευρώ, όπως και έγινε, πιθανολόγησε την ευθύνη της πλοιοκτήτριας εταιρείας στο ατύχημα που προκάλεσε το σοβαρό τραυματισμό του λιμενεργάτη.

Η δικαστική απόφαση αναφέρει σχετικά:

“Πιθανολογήθηκε ότι το ατύχημα που είχε ως συνέπεια τον τραυματισμό του αιτούντος, προκλήθηκε κατά κύριο λόγο από υπαιτιότητα της πλοιοκτήτριας εταιρείας του πλοίου, συνιστάμενη στο ότι, κατά παράβαση, από αμέλεια της, (…) δεν είχε λάβει τα απαιτούμενα μέτρα ασφαλείας και δεν είχε τηρήσει τους προβλεπόμενους κανονισμούς, όπως όφειλε και μπορούσε προκειμένου να προστατεύσει όσους εργάζονταν στο πλοίο, ακόμα και αν δεν ανήκαν στο προσωπικό της και ειδικότερα όφειλε να είχε μεριμνήσει για την επισκευή άλλως για την αντικατάσταση των σημείων του μεταλλικού προστατευτικού κιγκλιδώματος, που είχαν υποστεί διάβρωση, ώστε αυτό να είναι σταθερό και ανθεκτικό παρέχοντας στους εργαζόμενους την απαιτούμενη ασφάλεια.

Η υποχρέωση αυτή της καθ’ ης δεν αναιρείται από την τυχόν συνυπαιτιότητα του αιτούντος και την εκτέλεση της εργασίας του στον συγκεκριμένο χώρο, η οποία εκτιμάται ως συντρέχον πταίσμα του στην επέλευση του τραυματισμού του”.

Ο 37χρονος λιμενεργάτης κέρδισε την… μάχη των ασφαλιστικών μέτρων, αλλά η δικαστική… Οδύσσεια αναμένεται να συνεχιστεί μέχρι να δικαιωθεί.

Το ερώτημα που τίθεται πλέον είναι αν ο κινεζικός κολοσσός της Cosco θα αναλάβει την ευθύνη που της αναλογεί για το σοβαρό τραυματισμό του λιμενεργάτη, πατέρα ενός μικρού παιδιού… ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Το Σκάνδαλο της Εθνικής Ασφαλιστικής, η CVC και οι ευθύνες του Χρήστου Μεγάλου της Πειραιώς

Από την «πώληση αντί πινακίου φακής» στην CVC το 2021 στην υπερτιμημένη επαναγορά από την Τράπεζα Πειραιώς το 2025 Η Αρχική Πώληση στην CVC (2021–2022) Μάρτιος...

Μαύρη Παρασκευή εξαιτίας του black out στο ψηφιακό σύστημα της Τράπεζας Πειραιώς

Black Friday με κρασάρισμα στις συναλλαγές! Σοβαρή αναστάτωση προκάλεσε την Παρασκευή το black out στο ψηφιακό σύστημα της Τράπεζας Πειραιώς. Χιλιάδες πελάτες βρέθηκαν αποκλεισμένοι από τo...

Στεγαστική κρίση: 300.000 ακίνητα παραμένουν κλειστά στην Αττική

Σε μια περίοδο που η στεγαστική κρίση στη χώρα έχει φτάσει σε οριακό σημείο, με χιλιάδες νοικοκυριά να δυσκολεύονται να βρουν αξιοπρεπή κατοικία ή...

Που πάει ο πλούτος που παράγεται; Σε ποιους κατευθύνεται; Γιατί η πλειοψηφία της κοινωνίας φτωχοποιείται;

Την περίοδο 2019-2023, το συνολικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 8,3 δισ.ευρώ Από αυτό, όμως, μόλις 130 εκατ. ευρώ κατευθύνθηκαν στους μισθωτούς,κάτι...

Insurancemarket: Ανασφάλιστα, AI και το αύριο της ασφαλιστικής αγοράς

Από την παγίδα της φθηνότερης ασφάλειας οχήματος μέχρι τη σύγχυση γύρω από τις καλύψεις — τα λάθη κοστίζουν Το ‪Insurancemarket απλοποιεί την επιλογή, με εργαλεία...

Υπεγράφη Κοινωνική Συμφωνία Κυβέρνησης και όλων των Εθνικών Κοινωνικών Εταίρων για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας

Σήμερα, για πρώτη φορά στη χώρα μας, υπεγράφη Κοινωνική Συμφωνία Κυβέρνησης και όλων των Εθνικών Κοινωνικών Εταίρων για τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας Μια στιγμή πραγματικά...

Το κατά κεφαλήν εισόδημα στην ΕΕ μειώθηκε μόνο σε Ελλάδα και Ιταλία

Η 20ετία 2004 – 2024 ήταν μια μεγάλη περίοδος προόδου σχεδόν για το σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθώς το πραγματικό κατά κεφαλήν εισόδημα των...

Πρόβλημα με το επίδομα των 250 ευρώ για μερίδα συνταξιούχων- Πότε θα διορθωθεί

Περίπου 285.000 πολίτες έμειναν με «άδεια χέρια» Αυτό, σύμφωνα με τον εκπρόσωπο του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Όμηρο Τσάπαλο, θα «διορθωθεί» την Πέμπτη 27...

Επίδομα παιδιού: Δυο πληρωμές έως το τέλος του 2025

Η αρχή θα γίνει την ερχόμενη Παρασκευή 28 Νοεμβρίου με τους δικαιούχους να λαμβάνουν την πέμπτη δόση του επιδόματος Μαζί με αυτή, θα πιστωθούν και...

Φτωχικές γιορτές φέτος – Δεν έχουν χρήματα για να ξοδέψουν οι καταναλωτές

Πόσο θα ξοδέψουν οι Έλληνες φέτος; Τα νέα στοιχεία σοκάρουν! Με το πορτοφόλι να εξακολουθεί να «στενάζει» από τον επίμονο πληθωρισμό και τις συνεχείς ανατιμήσεις,...

Πότε λήγει η προθεσμία για τα τέλη κυκλοφορίας – Τι αλλάζει από φέτος

Πλησιάζει η προθεσμία για την εξόφληση των τελών κυκλοφορίας 2026 Σύμφωνα με το υπουργείο Οικονομικών, οι πληρωμές μπορούν να γίνουν έως και τις 31 Δεκεμβρίου,...

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για το επίδομα των 250 ευρώ

Το απόγευμα της ερχόμενης Παρασκευής 28/11 είναι προγραμματισμένο να πιστωθούν στους λογαριασμούς το επίδομα των 250 ευρώ Δικαιούχοι του επιδόματος είναι όσοι πληρούν τα εισοδηματικά...

Νέα απάτη στα ΑΤΜ – Δείτε με προσοχή τι πρέπει να αποφύγετε

Μια σκηνή που επαναλαμβάνεται συχνά σε ΑΤΜ: Ένα χαρτονόμισμα που εξέχει ελαφρώς από τη θυρίδα ανάληψης.Στην πραγματικότητα, όμως, πρόκειται για παγίδα σχεδιασμένη να στοχεύει να...

Απογοητευτική για την Ελλάδα η Φθινοπωρινή Έκθεση της Κομισιόν με εκτιμήσεις για τις ευρωπαϊκές οικονομίες

Αυτά που δεν θα διαβάσετε πουθενά αλλού!  Βγήκε μόλις η Φθινοπωρινή Έκθεση της Κομισιόν με εκτιμήσεις για τις ευρωπαϊκές οικονομίες. Σε σχέση με την προηγούμενη...

Υποχρεωτικό το σύστημα IRIS στα καταστήματα

Σε τροχιά πλήρους εφαρμογής μπαίνει από την 1η Δεκεμβρίου το νέο πλαίσιο άμεσων πληρωμών μέσω IRIS σε κάθε σημείο λιανικής σηματοδοτώντας μια από τις μεγαλύτερες...

Ο ενεργειακός γρίφος πέρα πίσω από την βιτρίνα: Τι συμφέρει, τι επιβάλλεται

Αν μέσα σε μία γενιά η κοινωνία της Νέας Υόρκης ξεπερνά το τραύμα των δίδυμων πύργων και εκλέγει μουσουλμάνο δήμαρχο, τότε σίγουρα υπάρχει ακτίνα...

Σαρώνει η ακρίβεια όσα χρόνια κυβερνά ο Μητσοτάκης

Το κόστος ζωής αυξήθηκε κατακόρυφα, χωρίς να έχουν αυξηθεί ανάλογα τα εισοδήματαΤη σκληρή πραγματικότητα που βιώνουν οι πολίτες επιχειρεί να αντικρούσει η κυβέρνηση, παρουσιάζοντας...

Ερχονται ευρωπαϊκοί δασμοί για τις αγορές από Temu, Shein και e-shops

Από τις αρχές του 2026 καταργείται σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Ένωσης η τελωνειακή απαλλαγή για δέματα αξίας έως 150 ευρώ Όλες οι εισαγωγές από τρίτες χώρες...

Ποιοι θα πάρουν το επίδομα των 250 ευρώ στα τέλη Νοεμβρίου

Η αντίστροφη μέτρηση για την καταβολή του ετήσιου επιδόματος των 250 ευρώ προς ευάλωτους συνταξιούχους βρίσκεται σε εξέλιξη Αυξάνονται οι κατηγορίες όσων μένουν εκτός ενίσχυσης...

Τουρισμός για όλους 2025: Νέοι δικαιούχοι στο πρόγραμμα Δυνατότητα σε ακόμη περισσότερους πολίτες να πραγματοποιήσουν οικονομικές διακοπές

Συνεχίζεται η υλοποίηση του προγράμματος «Τουρισμός για Όλους 2025» με την ένταξη νέων δικαιούχων για την χαμηλή περίοδο Σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Τουρισμού, δίνεται...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ