Σκάνδαλο με τα ΜΜΜ: Η κυβέρνηση βρήκε ως ευκαιρία την πανδημία να μοιράσει τεράστια ποσά για να προμηθευτεί ακατάλληλα οχήματα

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Κατασπατάληση δημόσιου χρήματος σε όφελος ιδιωτών χαρακτηρίζει τα έργα και τις ημέρες της κυβέρνησης σε ό,τι αφορά τις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και ειδικά το πολύπαθο κομμάτι των λεωφορείων. Από την ανάληψη της εξουσίας το καλοκαίρι του 2019 ο Κυριάκος Μητσοτάκης και ο Κώστας Αχ. Καραμανλής έχουν επιδοθεί σε ένα ατελείωτο πάρτι αναθέσεων, το οποίο δεν διεκόπη ούτε όταν ενέσκηψε η πανδημία στη χώρα.

Το αντίθετο μάλιστα, την εξέλαβαν ως άλλη μία ευκαιρία να «μοιράσουν» σε φίλους και εκλεκτούς ακόμη μεγαλύτερα ποσά, δήθεν για να λύσουν το ασφυκτικό πρόβλημα των μετακινήσεων στο λεκανοπέδιο της Αττικής. Αντί της αγοράς λεωφορείων, επέλεξαν αφενός μεν τη λύση του leasing, αφετέρου δε την είσοδο ιδιωτών μέσω των ΚΤΕΛ, με αλμυρό κόστος και αμφίβολα αποτελέσματα, καθώς δεν είναι ουκ ολίγες οι φορές που τα προβλήματα πολλαπλασιάστηκαν, ενώ το Δημόσιο σε βάθος χρόνου βγαίνει ζημιωμένο.

Από τις πρώτες κινήσεις τις οποίες έκανε ο υπουργός Μεταφορών ήταν η ακύρωση του διαγωνισμού της προηγούμενης κυβέρνησης για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων, ενώ αντίστοιχα το ίδιο έπραξε και ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης, ο οποίος απένταξε από το ΠΕΠ Αττικής, την ίδια περίπου περίοδο, την προμήθεια 92 νέων λεωφορείων για τον ΟΑΣΑ, την οποία είχε δρομολογήσει η προηγούμενη διοίκηση.

F8DFCC4F F9D2 4C59 8522 840BB99CF9A6

1A9E29B4 738F 4B95 9B03 96EEF2D0414D

41B9962A 3EAA 40D8 AD9E DDCB1210F6CAΠαλινωδίες

Με την πανδημία να προελαύνει και την κυβέρνηση, από κοινού με τους λοιμωξιολόγους, να απαιτεί από τους πολίτες «ατομική ευθύνη», οι εικόνες συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς και ειδικά στα λεωφορεία είχαν ως αποτέλεσμα, και με δεδομένο ότι ο νέος διαγωνισμός για την αγορά λεωφορείων είχε βαλτώσει, να στραφούν στην αναζήτηση άλλων λύσεων, με κύρια αυτή του leasing.

Ομως και αυτή η διαδικασία χαρακτηρίστηκε από παλινωδίες και καθυστερήσεις, καθώς ο διαγωνισμός που αφορούσε 90 ντιζελοκίνητα αρθρωτά (με ρυμουλκό) και 210 κανονικά (διαξονικά) αστικά λεωφορεία επεστράφη αρχικά ως απαράδεκτος από το Ελεγκτικό Συνέδριο τον Φεβρουάριο του 2021 (δηλαδή σχεδόν έναν χρόνο έπειτα από το πρώτο lockdown). Ο λόγος ήταν ότι τα εν λόγω λεωφορεία δεν θα είχαν πλευρικά ανοιγοκλειόμενα παράθυρα, με τη διοίκηση των Ο.ΣΥ. να κάνει τότε λόγο για «εσφαλμένη εντύπωση». Εν τέλει, τα πρώτα λεωφορεία βγήκαν στους δρόμους της Αθήνας τον Απρίλιο του 2021, κι αφού την τελευταία κυριολεκτικά στιγμή η πανηγυρική επίσκεψη του Κυριάκου Μητσοτάκη στο αμαξοστάσιο της Πέτρου Ράλλη σώθηκε από ένα απερίγραπτο φιάσκο: λίγα λεπτά πριν από την έλευση του πρωθυπουργού, από το λεωφορείο το οποίο θα «επιθεωρούσε» έπεσε ο κινητήρας (!), με τους τεχνικούς και τους παρατρεχάμενους της διοίκησης να επιδίδονται σε έναν αγώνα δρόμου για να επιστρατεύσουν ένα δεύτερο, που λειτούργησε ως ντεκόρ για τα τηλεοπτικά πλάνα. Φτάνοντας στο σήμερα, από τα 300 λεωφορεία τα οποία προβλέπει η σύμβαση φαίνεται να έχουν παραληφθεί περίπου 200. Ωστόσο, καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν στη «δημοκρατία» ότι ο αριθμός αυτών που είναι σε θέση και πραγματοποιούν δρομολόγια φτάνει μετά βίας τα 80, καθώς τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι ανυπέρβλητα.

Οι λόγοι είναι προφανείς και δεν είναι άλλοι από το γεγονός ότι τα λεωφορεία που υποτίθεται θα έβγαιναν στους δρόμους, για να λύσουν το πρόβλημα των μετακινήσεων των πολιτών, είναι ακατάλληλα. Αφενός μεν γιατί στην πλειονότητά τους είναι μεγαλύτερα των 10 ετών και προτού παραληφθούν από των Ο.ΣΥ. είχαν κατά μέσο όρο 600.000 χιλιόμετρα το καθένα (μερικά έως και 1.200.000 χιλιόμετρα), αφετέρου δε γιατί λόγω της χρήσης τους σε χώρες της βόρειας Ευρώπης είχαν υποστεί τέτοια επιβάρυνση (λόγω της συχνής χρήσης αλατιού στους δρόμους όπου οι χιονοπτώσεις είναι συχνές), που το πρόχειρο «φτιασίδωμα» και τα μερεμέτια των τεχνικών στην Αθήνα δεν μπορούσαν να επιδιορθώσουν μόνιμα.

Ακόμα χειρότερα, αρκετά από τα λεωφορεία δεν είχαν κλιματισμό ικανό να ανταποκριθεί στις κλιματολογικές συνθήκες της Αττικής. Ετσι χρειάστηκε να γίνουν μετατροπές ενίσχυσης των air conditions, με συνέπεια τα λεωφορεία, όπως μας μετέφεραν οδηγοί των Ο.ΣΥ., να… κολλάνε στις ανηφόρες, αφού οι κινητήρες τους δεν μπορούσαν να αντεπεξέλθουν. Το αποκορύφωμα είναι ότι, αν και η λύση του leasing «σερβιρίστηκε» στην κοινή γνώμη ως απαραίτητη, γιατί η πανδημία δημιουργούσε ειδικές συνθήκες και έπρεπε η κατάσταση να αποσυμφορηθεί, τα περισσότερα λεωφορεία είχαν λίγα ή καθόλου παράθυρα ή είχαν μόνο μία πόρτα (εκτός από αυτήν του οδηγού). ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα: Προετοιμάζει το έδαφος για την είσοδο του ψηφιακού ευρώ

Σύμφωνα με εσωτερικά έγγραφα που αποκαλύπτει το Politico, η ΕΚΤ σχεδιάζει ένα σύστημα που θα μπορεί να επεξεργάζεται περισσότερες από 50 δισεκατομμύρια συναλλαγές ετησίως...

Αναρτήθηκε σε διαβούλευση το νέο εργασιακό νομοσχέδιο

Μικρή ανάσα και ενίσχυση για μισθωτούς και συνταξιούχους αφού θα δουν στην τσέπη τους περισσότερα χρήματα λόγω της μείωσης των εισφορών.Με κέρδη από 49...

Ωράριο 49 ωρών την εβδομάδα για τους Eλληνες

Eurostat: Νέα θλιβερή πρωτιά διαψεύδει πλήρως το αφήγημα Μητσοτάκη για ανάπτυξη, αφού οι εργαζόμενοι στη χώρα μας δουλεύουν περισσότερες ώρες από όλους στην Ε.Ε.!Πριν...

Τα στοιχεία της Eurostat βγάζουν «πρωταθλητές» στην υπερεργασία τους Έλληνες

  Το 2024, το 6,6% των απασχολούμενων ηλικίας 20 έως 64 ετών στην ΕΕεργάζονταν πολλές ώρες, δηλαδή συνήθως 49 ώρες ή περισσότερες εβδομαδιαίως στην κύρια...

Η ακρίβεια σε συνδιασμό με τις κρυφές κρατήσεις στην ουσία φέρνουν μειώσεις εως 22% στις συντάξεις

Ποιες όμως είναι αυτές οι κρατήσεις;Εισφορά Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ): 440.000 συνταξιούχοι πληρώνουν φόρο μέσω της Εισφοράς Αλληλεγγύης, η οποία λόγω δημοσιονομικού κόστους τελικά δεν...

Σουβλάκι: Απλησίαστη πλέον η τιμή του

Το σουβλάκι, σύμβολο του ελληνικού street food, γίνεται είδος πολυτελείας! Με το τυλιχτό στα 5 ευρώ και το οικογενειακό γεύμα πάνω από 40, το κάποτε φθηνό φαγητό έγινε απλησίαστο. Νέες ανατιμήσεις καθοδόν, χτυπούν ανελέητα την τσέπη μας,μετατρέποντας το σουβλάκι σε προνόμιο λίγων

Πότε πληρώνονται οι συντάξεις Σεπτεμβρίου

Τις ημερομηνίες κατά τις οποίες θα καταβληθούν οι συντάξεις του μηνός Σεπτεμβρίου ανακοίνωσε ο e-ΕΦΚΑ, ακολουθώντας τον προβλεπόμενο διαχωρισμό ανάμεσα σε μισθωτούς και μη...

Βιομηχανική παραγωγή: Οριακή αύξηση μόλις 0,5%

Σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η βιομηχανική παραγωγή στη χώρα μας παρουσίασε οριακή άνοδο 0,5% για τον μήνα Ιούνιο σε σχέση με τον ίδιο...

Έλεγχοι εξπρές από την εφορία

Με αμείωτη ένταση συνεχίζονται οι έλεγχοι «εξπρές» από την Εφορία, με στόχο την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Στο πλαίσιο αυτό, η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων...

Τα τρικ και οι «τριγωνικές συναλλαγές» με τις γονικες παροχες

Παρά την άνοδο, δεν εισέρρευσαν φόροι στα κρατικά ταμεία, καθώς τα ποσά ήταν χαμηλότερα από τα 800.000 ευρώ.«Φρένο» πάτησαν οι αγοραπωλησίες ακινήτων σε ξένους...

Οφειλες: Τα επιτόκια θα παραμείνουν αμετάβλητα έως τον Αύγουστο του 2027 για τα ληξιπρόθεσμα χρέη αλλά και τις πάγιες ρυθμίσεις

Στον «πάγο» διατηρούνται ακόμα μία διετία τα επιτόκια που επιβάλλονται στην εκπρόθεσμη πληρωμή των φόρων, παραμένοντας έτσι στα επίπεδα που είχαν διαμορφωθεί το 2014....

Πώς αμείβεται η αργία της 15ης Αυγούστου

Η 15η Αυγούστου, η οποία φέτος συμπίπτει με την Πέμπτη, έχει καθοριστεί από τον νόμο ως υποχρεωτική αργία, υπενθυμίζει η ΓΣΕΕ. Στις ημέρες υποχρεωτικής...

Οι κυριότερες αιτίες πτώσης ενός ανελκυστήρα – Μύθοι και πραγματικότητα

Αντίθετα με τον πανικό που προκαλούν ορισμένα περιστατικά, η «πλήρης πτώση» ανελκυστήρα αποτελεί εξαιρετικά σπάνιο φαινόμενο στις σύγχρονες εγκαταστάσεις, επειδή οι ανελκυστήρες έχουν πολλαπλά...

Ποτε λήγει η προθεσμία για τούς ανελκυστήρες

Ανοιχτή παραμένει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για τους ανελκυστήρες και η πολιτεία δίνει σαφές τελεσίγραφο στους ιδιοκτήτες και τους διαχειριστές: η εφαρμογή στη διεύθυνση https://elevator.mindev.gov.gr...

Η ακρίβεια στερεί από έναν στους δύο Έλληνες τις διακοπές

Μπορεί η τουριστική σεζόν να βρίσκεται στο «πικ» της και οι θερινές εκπτώσεις να δημιουργούν πρόσφορο έδαφος για αγορές, ωστόσο, η ακρίβεια καλπάζει και...

Φοιτητική στέγη: Στην Αθήνα καταγράφηκε άνοδος-ρεκόρ 147% στα ενοίκια, ενώ διατίθενται λιγότερα σπίτια για μακροχρόνια μίσθωση

Η Αθήνα είναι η ελληνική πόλη με τις υψηλότερες τιμές φοιτητικών διαμερισμάτων και η Κομοτηνή η πόλη με τα χαμηλότερα ενοίκια, σύμφωνα με έρευνα...

Πανάκριβο το κρέας – Κάθε μέρα ακριβαίνει και περισσότερο

Την ώρα που η ακρίβεια πλήττει τα ελληνικά νοικοκυριά, η αγορά του αιγοπρόβειου κρέατος βρίσκεται αντιμέτωπη με νέο κύμα ανατιμήσεων, αποτέλεσμα των περιοριστικών μέτρων...

Χρυσός: Οι δασμοί των ΗΠΑ στις ράβδους στέλνουν τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης σε επίπεδα ρεκόρ

Τα συμβόλαια μελλοντικής εκπλήρωσης χρυσού εκτοξεύτηκαν σε επίπεδα ρεκόρ την Παρασκευή (8/8) μετά από εικασίες σχετικά με την πιθανότητα νέων δασμών των ΗΠΑ σε...

Καταθέσεις: Οι 7 στους 10 έχουν κάτω από 1000 ευρώ

Σοκαριστικά είναι τα στοιχεία για το εύρος των καταθέσεων των ελληνικών νοικοκυριών, καθώς σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία επίσημης Εκθεσης, το 71% απ΄όσους διατηρούν...

Η χαριστική βολή του φόρου αδράνειας

Η πρόσφατη πρόταση για την επιβολή φόρου αδράνειας σε κλειστά ακίνητα αποτελεί μια από τις πιο προβληματικές φορολογικές πρωτοβουλίες των τελευταίων ετών, με επιπτώσεις...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ