Γιατί οι Έλληνες δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Ο βασικός λόγος που τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν Αρχαία Ελληνικά στο σχολείο είναι διότι το υπουργείο παραπαιδείας εδώ και δεκαετίες έχει θέσει ως σκοπό του να μην διδάσκεται σωστά η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα.

Η γλώσσα είναι εργαλείο σκέψεως. Όσο πιό πολλές λέξεις χρησιμοποιούμε, όσο πιό αφηρημένες έννοιες συλλαμβάνουμε, όσο πιό καλή σύνταξη προτάσεων οικοδομούμε, τόσο περισσότερο ακονίζουμε την σκέψη μας. Όποιος δεν χρησιμοποιεί σωστά την γλώσσα, δεν μπορεί να μεταφέρει τις σκέψεις του στον έξω κόσμο. Δεν μπορεί να επικοινωνήσει με τους γύρω του, δεν μπορεί να ενεργήσει γρήγορα.

Αυτός μάλλον πρέπει να είναι ο σκοπός του υπουργείου παραπαιδείας για να διδάσκει με τέτοιο βασανιστικό τρόπο την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στα δύσμοιρα ελληνόπουλα.

Επιβάλλει στους μαθητές να μαθαίνουν αμέτρητους τύπους, καταλήξεις και κανόνες. Αυτό αποτελεί σαδομαζοχιστική τάση. Μετά 3 χρόνια διδασκαλίας οι Έλληνες μαθητές δεν μπορούν να καταλάβουν τί θέλει να πει ένα απλό Αρχαίο Κείμενο. Και ακόμη χειρότερα: Οι μαθητές δεν μπορούν να γράψουν ένα απλό κείμενο στην Αρχαία Ελληνική Γλώσσα, αλλά ούτε και να μιλήσουν Αρχαία Ελληνικά.

Αλλά αυτός ακριβώς είναι ο βασικός σκοπός εκμαθήσεως μίας γλώσσης, το να γράφεις, το να σκέφτεσαι και το να μιλάς με αυτή την γλώσσα. Και όχι απλώς να γνωρίζεις τους γραμματικούς κανόνες και το συντακτικό. 

Γιατί λοιπόν τα ελληνόπουλα δεν μαθαίνουν την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα; Διότι απλούστατα το υπουργείο παραπαιδείας δεν ακολουθεί κανόνες διδασκαλίας που ισχύουν για όσους μαθαίνουν μία ξένη γλώσσα ή κανόνες που ακολουθούνται για τα νήπια.

Για παράδειγμα όποιος πηγαίνει σε ένα φροντιστήριο ξένων γλωσσών για να μάθει την αγγλική γλώσσα, μετά από 3-4 μαθήματα ο καθηγητής ζητά από τον μαθητή να προφέρει κάποιες λέξεις. Να συντάξει μία απλή πρόταση, πχ «This is a cat». Του ζητά να συντάξει μία μικρή παράγραφο με την χρήση της αγγλικής γλώσσης.

Δηλαδή από τις πρώτες εβδομάδες ένας καθηγητής ξένων γλωσσών προσπαθεί να χρησιμοποιήσει όλους τους αισθητήρες του εγκεφάλου για να κάνει τον μαθητή να μιλήσει την ξένη γλώσσα. Οι καλοί καθηγητές ξέρουν ότι ο μαθητής πρέπει να διαβάζει δυνατά μία λέξη για να μαθαίνει την προφορά της, να την αντιγράφει σωστά για να μαθαίνει την ορθογραφία της, και να σχηματίζει προτάσεις έτσι ώστε η γλωσσική του μνήμη να συμπλέκει συνεχώς λέξεις με εικόνες για να αρχίσει ο μαθητής να σκέφτεται στην ξένη γλώσσα αντί απλώς να μεταφράζει από την μητρική του γλώσσα το νόημα που θέλει να εκφράσει.

Άρα το βασικό κλειδί για να μάθουμε μία γλώσσα είναι από την πρώτη ημέρα ει δυνατόν, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε, να την μιλάμε!!! Πότε επιτέλους θα κατανοήσει το υπουργείο παραπαιδείας ότι με την διδασκαλία ατελείωτων συντακτικών και γραμματικών κανόνων δεν πρόκειται ποτέ να μιλήσεις μία γλώσσα;

Ακόμη και αν κάποιος μαθητής απομνημονεύσει όλους τους γραμματικούς κανόνες η ψυχολογία διδάσκει ότι μετά από κάποιο χρονικό διάστημα θα τους ξεχάσει. Οτιδήποτε δεν χρησιμοποιείς, το ξεχνάς.

Γιατί δεν σκέπτονται οι κύριοι του υπουργείου παραπαιδείας πώς τα νήπια μαθαίνουν τα Νέα Ελληνικά; Μήπως οι μητέρες στέκονται πάνω από την κούνια τους και αρχίζουν να τους μαθαίνουν τις χρονικές καταλήξεις των ρημάτων; Προφανώς όχι. Αρχίζουν και τους προφέρουν λέξεις τις οποίες τα βρέφη σιγά-σιγά συνδυάζουν στο μυαλό τους με εικόνες, αντικείμενα, μορφασμούς προσώπων κλπ. Τα νήπια δεν καταλαβαίνουν αφηρημένες έννοιες αλλά κατανοούν αντικείμενα όπως τόπι, νερό, μαμά, κούκλα, κ.α.

Έτσι ακριβώς θα μάθουν και τα ελληνόπουλα τα Αρχαία Ελληνικά, συνδυάζοντας λέξεις με αντικείμενα και εικόνες.

Στην χώρα μας τα τελευταία χρόνια εισήλθαν πολλοί ξένοι, νόμιμοι και παράνομοι. Ωρισμένοι από αυτούς έμαθαν τα Νέα Ελληνικά σε πολύ καλό επίπεδο. Πώς τα έμαθαν; Μήπως με την μέθοδο του υπουργείου παραπαιδείας; Μήπως άρχισαν να μαθαίνουν συντακτικό και γραμματική; Ή μήπως η πρώτη λέξη που έμαθαν ήταν «δουλειά»; Οι ξένοι άρχισαν να μαθαίνουν μικρές προτάσεις όπως «θέλω δουλειά», «ψάχνω για σπίτι», «πού είναι το ταχυδρομείο;», «ήρθε ο λογαριασμός της ΔΕΗ» κλπ. Έτσι άρχισαν οι ξένοι να μαθαίνουν την νεοελληνική γλώσσα.

Έτσι θα μάθουν και τα ελληνόπουλα την Αρχαία Ελληνική Γλώσσα. Πρέπει να την μιλήσουν. Αυτό το έγκλημα έχει διαπράξει το υπουργείο παραπαιδείας. Δεν επιβάλλει στο αναλυτικό πρόγραμμα την ΟΜΙΛΙΑ της Αρχαίας Ελληνικής Γλώσσης μέσα στην σχολική τάξη. Όταν ένας μαθητής αρχίζει να επαναλαμβάνει «τίς βούλεται αγορεύειν;» τότε αρχίζει να μαθαίνει Αρχαία Ελληνικά. Στην αρχή δεν χρειάζεται ανάλυση υποκειμένου, αντικειμένου, ρήματος και απαρεμφάτου. Αυτά θα γίνουν πολύ αργότερα, για όσους ενδιαφέρονται.

Οι περισσότεροι Έλληνες αγρότες είναι αγράμματοι, δεν ξέρουν τί σημαίνει απαρέμφατο, και όμως μιλούν τα Νέα Ελληνικά. Δεν χρειάζονται ατελείωτοι γραμματικοί κανόνες για να μιλήσει κάποιος την Αρχαία Ελληνική. Απαιτείται να την χρησιμοποιεί στην ομιλία του. Απαιτείται η καθημερινή χρήση της Αρχαίας μας Γλώσσης στην οικία, στο σχολείο, στην εργασία. Μικρές προτάσεις στην  αρχή, με απλά νοήματα. 

Δεν είναι δυνατόν τα νήπια, οι ξένοι που μαθαίνουν Νέα Ελληνικά, και όσοι Έλληνες διδάσκονται ξένες γλώσσες να ακολουθούν αυτή την βασική μέθοδο διδασκαλίας, ενώ οι μαθητές των Ελληνικών σχολείων να διδάσκωνται ανουσίους γραμματικούς κανόνες, επειδή έτσι αρέσει σε κάποιους ημιμαθείς γραφειοκράτες του υπουργείου παραπαιδείας. Και φυσικά μετά από ένα χρόνο, αφού τελειώσουν το λύκειο, οι μαθητές δεν θυμούνται τίποτε. Και το χειρότερο είναι ότι δεν δύνανται να συντάξουν ούτε μία πρόταση στα Αρχαία Ελληνικά.

Είναι χαρακτηριστικό ότι όσοι πηγαίνουν να δώσουν εξετάσεις για ένα πτυχίο σε μία ξένη γλώσσα, εκτός από το να διαβάσουν ένα κείμενο και να το αναλύσουν, τους ζητούν να γράψουν ένα κείμενο και να δώσουν μία προφορική συνέντευξη. Όμως αυτό δεν ισχύει στις εξετάσεις για τα Αρχαία Ελληνικά. Επί δεκαετίες δεν ζητείται από τους μαθητές να γράψουν ένα κείμενο στα Αρχαία Ελληνικά ούτε να δώσουν συνέντευξη στα Αρχαία Ελληνικά. Κάτι που το κάνουν όσοι δίνουν εξετάσεις για μία ξένη γλώσσα ακόμη και από το πρώτο τρίμηνο διδασκαλίας.  

Ευρυδίκη Βουτσινά

Φιλόλογος

 

  1. Ναι,αγαπητε,γιατι τα Ελληνοπουλα εχουν τιγκαρει στην γνωση.Ουτε καν νεοελληνικα δεν ξερουν.Η λεξιπενια τους ειναι παροικιωδης, τα σημαινομενα των λεξεων ειναι ακατα περιπτωση.Μηπως να συνεχισω για τα βιβλια που βριθουν λαθων και αντιπαιδαγωγικων μεθοδων;Γνωριζετε οτι το βιβλιο ιστοριας πχ -απο το δημοτικο ακομη-ειναι ασυντακτο,ως επι το πλειστον,και αρκετες φορες μαζι με μη δοκιμες λεξεις καταντα δυσνοητο;’Η νομιζετε οτι ακομα και τα βοηθηματα,δικα σας και των παιδιων ειναι σωστα;Εχω κουραστει να διορθωνω.Μηπως οι ιδιοι εκπαιδευτικοι για διαφορους λογους,ειναι ολιγοστοι ως δασκαλοι;Ναι,τα αρχαια Ελληνικα,απο τις πομπωδεις εκφρασεις και ακροβατισμους λεξεων, του Ομηρου, εως τον ευληπτο-για μας τα γεροντια-Ξενοφωντα,αποτελουν ενα αλλο επιπεδο νοησης και πολιτισμου.Αλλα,ποιός εξηγησε στους μαθητες την μεγιστη σκηνη του Επους, οπου ο Πριαμος ως ικετης,ζητα τη σωρο του Εκτορα,ή οτι η Αντιγονη δεν ειναι “ερως ανικατε μαχαν”αλλα “κεινον δ΄εγω θαψω…”;

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Όταν Η Τεχνητή Νοημοσύνη Λαμβάνει Συνέντευξη Από Έναν Άνθρωπο – Αντιστροφή Ρόλων – Μέρος 1

Είθισται εμείς οι άνθρωποι να είμαστε εκείνοι που θέτουν τα ερωτήματα στη Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ - ΑΙ) ή να ζητάμε από αυτήν πληροφορίες Όμως, τι...

Μαρία Καρυστιανου: Οι αγρότες στους δρόμους, φωνάζουν απεγνωσμένα για την επιβίωση και για τα αφανισθέντα ζώα τους

Όμως όλες αυτές οι διαμαρτυρίες στους δρόμους καταλήγουν κάθε φορά σε μία άκαρπη εκτόνωση: η κυβέρνηση προσφέρει ψίχουλα σε σχέση με όσα χρωστάει, η αντιπολίτευση «στηρίζει»...

Ξάφνιασε πάλι ο Αμερικανός υπουργος των εξωτερικών Ρούμπιο με την δήλωση του που λέει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της ανθρωπότητας είναι το ριζοσπαστικό Ισλάμ

Ξάφνιασε πάλι ο Αμερικανός υπουργος των εξωτερικών Ρούμπιο με την δήλωση του που λέει ότι ο μεγαλύτερος εχθρός της ανθρωπότητας είναι το ριζοσπαστικό Ισλάμ Δηλαδή...

Ο ”ισαπόστολος” Σημίτης και άλλα καλαμπούρια

Λένε ότι και στα καλαμπούρια υπάρχουν όρια Αυτό γενικώς ισχύει αλλά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις. Υπάρχουν δηλαδή καλαμπουρτζήδες που δεν έχουν μέτρο και υπερβαίνουν τα...

ΟΠΕΚΕΠΕ και τυχερα λαχεια

Θα ήταν λοιπόν αστείο να δεχτεί ένας ότι τα μεγάλα κέρδη των τυχερών λαχνών τα κερδίζουν υψηλών «επιδόσεων»επιδοτούμενοι Πριν μέχρι κάποιες ολίγες δεκαετίες, ήταν...

Νέα αλητεία της κομισιόν κατά της Ελλάδας!

Σε παρεμβαση του ο Γιαννης Μανιατης αναφερει:  Άλλο ένα ατόπημα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής:Στην τελευταία έκδοση (Δεκεμβρίου 2024) του «Ανακαλύπτοντας την Ευρώπη», που διανέμεται κατά...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη για τον Ρόλο της Βρετανίας και ΕΣΣΔ στα «Δεκεμβριανά» και το Ιστορικό Μήνυμα του Γεγονότος για το Σήμερα

Συνεχίζοντας την προσωπική μου αναζήτηση για τον τρόπο που η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ - ΑΙ) «συγκροτεί νοήματα» περισσότερο και από το να παίζει τον...

Τεράστια καταστροφή από την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου

Σοβαροτατη καταγγελια για τεραστια καταστροφη απο την πρόσφατη καταιγίδα σε παραλία στην περιοχή του Κρανιδίου Συνεχίστε την αναγνωση.

Από την ημερίδα του ΠΑΣΟΚ στο ξενοδοχείο caravel2-12-25, για το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Αττικής και την αντιμετώπισή του

Με την συμμετοχή πλήθους στελεχών του ΠΑΣΟΚ, αυτοδιοικητικών, βουλευτών, μελών της Κεντρικής Επιτροπής, αλλά και ενεργών πολιτών, έλαβε χώρα στο ξενοδοχείο caravel την Τρίτη...

Όλεθρος για τους αγρότες ο προϋπολογισμός Μητσοτάκη!

Οι αγρότες που κινητοποιούνται στα μπλόκα έχουν υπόψη τους ότι με τον Προϋπολογισμό του 2026 προβλέπεται ετήσια ΜΕΙΩΣΗ των κονδυλίων του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης...

Περί «Ιθάκης» και ηθικής….

Παρακολουθώντας την τρέχουσα επικαιρότητα κάποιος, θα προσέξει την εκτεταμένη προβολή του βιβλίου του πρώην πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα με τίτλο Ιθάκη, ανακαλώ λοιπόν αμέσως εκείνη...

Το «λαβράκι» Κάγια Κάλλας: Ήταν δυνατόν να μην γνώριζε τι συνέβαινε στη δική της υπηρεσία;

Η Λάουρα Κοβέσι «χτύπησε» και πάλι, αποκαλύπτοντας ένα νέο σκάνδαλο διαφθοράς, στην καρδιά της Ευρώπης Η Ευρωπαϊκή Εισαγγελία (EPPO) διέταξε τη σύλληψη τριών βασικών...

Μήπως πρέπει όντως να αγιοκαταταχθεί ο Κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας από τον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο;

Γράφει ο Παναγιώτης Παύλος Πανεπιστήμιο του ΌσλοΚαθώς έχουμε ήδη εισέλθει στον Δεκέμβριο στα φετινά Χριστούγεννα του οποίου οι Έλληνες απανταχού της γης αναμένουν αδημόνως μαζί...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Ψαχνουν τα τυχερά δελτία των Σαμαρτζίδου, Μαγειρία και Στρατάκη

Νέο «εμπόδιο» στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ, με την απουσία της Δέσποινας Μαρκοπούλου, ορκωτής ελέγκτριας της εταιρείας SOL Η κ....

Ο Αντώνης Ψαρόπουλος, ο ανακριτής Μπακαίμης και η σύζυγος του υπουργού Γιώργου Φλωρίδη

Πραγματικά, αδιανόητο! Το αποκαλύπτει η Ελπίδα Κουτσογιάννη στο DNews… Πώς θα φαινόταν μια δίκη πολιτικού εφετείου στη Θεσσαλονίκη στην οποία ένας από τους διαδίκους θα ήταν...

Πειράματα «βελούδινης μετάβασης» από τη δημοκρατία στη δικτατορία;

Η πρόθεση της Κυβέρνησης να διεξαχθούν αρχικά οι Δημοτικές εκλογές και στο μέλλον οι Βουλευτικές μέσω και κινητού τηλεφώνου, ανοίγει το δρόμο σε νοθείεςΓιώργος...

Για τη διαμαρτυρία των αγροτών με μπλόκα στους δρόμους

Η διαμαρτυρία των αγροτών με μπλόκα στους δρόμους είναι ένα θεμιτό μέτρο διαμαρτυρίας, αλλά είναι και αθέμιτο, διότι η παρακώλυση της κυκλοφορίας, πνίγει την...

Η Τεχνητή Νοημοσύνη Σχολιάζει τα Μνημόνια, το Δημοψήφισμα του 2015, τις Κυβιστήσεις, το «Τέλος των Μνημονίων» και Άλλα Τρέχοντα Ζητήματα – Μέρος 3ο

Μέρος 3ο (Τελευταίο, με  μια τοποθέτηση της ΤΝ πάνω στο ζήτημα της «επανόδου» των Σαμαρά - Τσίπρα - Πόσο «χρήσιμοι» είναι πολιτικά) Βασίλης Δημ. Χασιώτης (συνέχεια από Μέρος...

Προκόπιος Παυλόπουλος: Το «μετέωρο βήμα» του Ανθρώπου και της Ανθρωπότητας μπροστά στο κρίσιμο ζήτημα της πρόσφορης χρήσης των σύγχρονων μέσων της Τεχνητής Νοημοσύνης

Αθήνα, 1.12.2025Στην ομιλία του, κατά την παρουσίαση της μελέτης του Καθηγητή και πρώην Υπουργού κ. Παναγιώτη Ρουμελιώτη με τίτλο «Τεχνητή Νοημοσύνη: Ο Αγώνας ΗΠΑ – ΚΙΝΑΣ για την Πρωτοκαθεδρία», ο πρώην...

ΟΠΕΚΕΠΕ: Η δηλωση-προειδοποιηση του “Φραπε”

Μια ηχηρή προειδοποίηση έκανε ο «Φραπές» γνωστός και ως Γιώργος Ξυλούρης στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής για το σκάνδαλο ΟΠΕΚΕΠΕ! Μάλιστα, προκάλεσε φόβο και τρόμο...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ