Η νορβηγική κυβέρνηση ανακοίνωσε σήμερα, ότι μετά από μήνες προσπαθειών για να απομακρυνθεί από το λιμάνι της ένα ρωσικής ιδιοκτησίας αλιευτικό σκάφος, κατέφυγε στην κατάσχεση του σκάφους.
Η κυβέρνηση αναφέρει ότι θα λάβει υπόψη τις εκκρεμείς αξιώσεις από το λιμάνι του Μπάτσφιορντ/ Batsfjord, αλλά θέλει το σκάφος να απομακρυνθεί αμέσως από το λιμάνι.
Η ιστορία του αλιευτικού σκάφους Azurit , μήκους 39 μέτρων (128 ποδιών), ξεκίνησε όταν έδεσε στο λιμάνι του Μπάτσφιορντ, ένα απομακρυσμένο ψαροχώρι στη βόρεια ακτή της Νορβηγίας κατά μήκος της Θάλασσας του Μπάρεντς.
Το σκάφος είναι νηολογημένο στη Ρωσία με λιμάνι έδρας την Αγία Πετρούπολη και η ιδιοκτησία αναφέρεται σε μια εταιρεία που ονομάζεται Oceanprom. Το σκάφος δέχτηκε κάποιες επισκευές από μια τοπική εταιρεία, αλλά φαίνεται ότι δεν πλήρωσε τους λογαριασμούς του και ακινητοποιήθηκε με ένα πλήρωμα να παραμένει στο πλοίο.
Η Νορβηγία άλλαξε τους κανονισμούς της που περιορίζουν την πρόσβαση των ρωσικών πλοίων στα λιμάνια της από το 2022 και ξανά το 2024. Η πρόσβαση περιορίστηκε σε μόνο τρία λιμάνια: το Κίρκενες, το Μπάτσφιορντ και το Τρόμσε, και σε ορισμένες ρωσικές εταιρείες αρνήθηκαν εντελώς άδειες αλιείας.
Περιορισμός παραμονής σε ρωσικά πλοία
Επιπλέον, τα ρωσικά πλοία μπορούν να παραμείνουν στα νορβηγικά λιμάνια μόνο για πέντε ημέρες. Η κυβέρνηση αργότερα ισχυρίστηκε ότι οι οικονομικοί ισχυρισμοί δεν αποτελούσαν λόγο για να παραμείνουν τα πλοία στο λιμάνι πέραν του χρονικού ορίου.
«Αυτό το σκάφος πρέπει να απομακρυνθεί από το λιμάνι του Μπότσφιορντ. Αφού εξετάσαμε και δοκιμάσαμε διάφορες λύσεις, ήταν πλέον απολύτως απαραίτητο να ληφθεί απόφαση για την κρατική εξαγορά του σκάφους. Η Νορβηγική Παράκτια Διοίκηση μπορεί επομένως να εφαρμόσει όλα τα απαραίτητα μέτρα για την απομάκρυνσή του», δήλωσε η Υπουργός Αλιείας και Ωκεανών Μαριάν Σίβερτσεν Νες.
Λέγοντας ότι η παρατεταμένη παραμονή στο λιμάνι του Μπάτσφιορντ «θεωρήθηκε ότι θέτει σε κίνδυνο τα συμφέροντα εθνικής ασφάλειας», η Νορβηγία απέλασε το πλοίο στις 6 Δεκεμβρίου, λέγοντάς του ότι έπρεπε να αναχωρήσει εντός πέντε ημερών. Εκείνη την εποχή, ο καπετάνιος δήλωσε στον νορβηγικό ραδιοτηλεοπτικό φορέα NRK ότι ήταν μπερδεμένοι επειδή είχαν εντολή κράτησης και ειδοποίηση έξωσης.
Το πλοίο απλώς δεν αναχώρησε ποτέ. Το Υπουργείο ανέφερε ότι εξέτασε και δοκίμασε διάφορες λύσεις, συμπεριλαμβανομένης πιθανής ρυμούλκησης του σκάφους. Η αστυνομία έλαβε μέτρα για την ασφάλεια και τον έλεγχο του σκάφους, αλλά αυτό δεν αναχώρησε ποτέ.
Σύμφωνα με δημοσιεύματα των μέσων ενημέρωσης, οφείλει πλέον έως και 200.000 δολάρια στο λιμάνι και σε διάφορες τοπικές επιχειρήσεις. Το πλοίο αναφέρεται επίσης ότι βρίσκεται σε κακή κατάσταση. Το NRK αναφέρει ότι το κράτος θα καλύψει τα τέλη ελλιμενισμού.
Ο υπουργός Εξωτερικών της Νορβηγίας, Κριστόφερ Αντρέ Χάνσεν, δήλωσε ότι αναμένει ότι το πλοίο πιθανότατα θα ρυμουλκηθεί σε τοπικό ναυπηγείο και θα αποσυναρμολογηθεί.
Maritime Executive
—
