Φιλόδοξο έργο για την ανάπτυξη ενός νέου αεροπλανοφόρου
Η Ιταλία εργάζεται πάνω σε ένα φιλόδοξο έργο για την ανάπτυξη ενός νέου αεροπλανοφόρου για την ενίσχυση των δυνατοτήτων του ναυτικού της στόλου, αναφέρει το Army Recognition.
Η Ιταλία έχει προγραμματίσει να ξεκινήσει τον επόμενο χρόνο την εκπόνηση οικονομικών και τεχνικών μελετών σκοπιμότητας για ένα έργο με την ονομασία «Portaerei di Nuova Generazione», το οποίο θα οδηγήσει στην ανάπτυξη του πρώτου πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου της Ιταλίας.
Ενημερωμένες στρατιωτικές πηγές δήλωσαν στον ιστότοπο ότι το νέο γιγάντιο πλοίο θα είναι εξοπλισμένο με προηγμένους ηλεκτρομαγνητικούς καταπέλτες για την εκτόξευση αεροσκαφών EMALS και θα είναι επίσης εξοπλισμένο με συστήματα διοίκησης και ελέγχου ενισχυμένα έναντι κυβερνοεπιθέσεων, αντανακλώντας μια κίνηση προς την ενίσχυση των επιθετικών και αμυντικών ηλεκτρονικών δυνατοτήτων.
Σε αυτό το πλαίσιο, ο Αρχηγός του Ιταλικού Ναυτικού, Ναύαρχος Ενρίκο Κρεντέντινο, επιβεβαίωσε ότι ο σχεδιασμός του νέου πυρηνοκίνητου αεροπλανοφόρου βρίσκεται ακόμη υπό μελέτη στο πλαίσιο του στρατηγικού σχεδίου του Ναυτικού έως το 2040.
Ο ναύαρχος εξήγησε ότι όλα τα νέα πλοία του ιταλικού στόλου θα έχουν σχεδιαστεί για να υποστηρίζουν και να χειρίζονται drones, ενισχύοντας παράλληλα τις αμυντικές τους δυνατότητες στον τομέα της κυβερνοασφάλειας για την αντιμετώπιση των σύγχρονων απειλών.
Όσον αφορά τα μαχητικά αεροσκάφη που θα μεταφέρονται στο μελλοντικό πλοίο, οι επιλογές βρίσκονται ακόμη υπό μελέτη και αξιολόγηση
Τα προτεινόμενα σενάρια περιλαμβάνουν: αναβαθμισμένα μαχητικά F-35C ή τα μαχητικά νέας γενιάς FA/XX, τα οποία βρίσκονται ακόμη στα αρχικά στάδια ανάπτυξης για το Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ.
Είναι επίσης πιθανό το πλοίο να μεταφέρει βρετανικά μαχητικά αεροσκάφη που βρίσκονται υπό ανάπτυξη στο πλαίσιο του Κοινού Ολοκληρωμένου Προγράμματος Αεροσκαφών (GCAP).
Η Ιταλία διαθέτει επί του παρόντος δύο αεροπλανοφόρα: το αεροπλανοφόρο Cavour, το οποίο τέθηκε σε λειτουργία το 2009, και το πλοίο εφόδου Trieste, το οποίο εντάχθηκε στον ιταλικό στόλο στα τέλη του 2024.
Και τα δύο πλοία έχουν σχεδιαστεί για επιχειρήσεις αεροσκαφών κάθετης απογείωσης και προσγείωσης (STOVL), και το Trieste, με τον διάδρομο προσγείωσης 230 μέτρων, χρησιμεύει ως εφεδρικό αεροπλανοφόρο, ειδικά κατά τις τακτικές περιόδους συντήρησης του Cavour.
—
