Ὁ Μέγας Ἀλέξανδρος καί οἱ συνεργάτες του ἀπό τήν Χαλκιδική

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ


Δρ. Ἐρατῶς Ζέλλιου – Μαστροκώστα
ἐπ. προϊσταμένης Δευτεροβάθμιας Ἐκπαιδεύσεως

Ὁρισμένοι Χαλκιδικεῖς εἶχαν ἰδιαίτερες σχέσεις μὲ τὴν μακεδονικὴ αὐλή, ὅπως ὁ Νικόμαχος ἀπὸ τὰ Στάγειρα, ὁ πατέρας τοῦ Ἀριστοτέλη, ὁ φίλος, σύμβουλος καὶ ἀρχίατρος τοῦ Ἀμύντα Β΄, γι’ αὐτὸ ἔζησε ἐπὶ ἔτη στὴν μακεδονικὴ αὐλή. Γι’ αὐτὸ καὶ ὁ Μ. Ἀλέξανδρος στὴν ἐκστρατεία ἐναντίον τῶν Περσῶν εἶχε κάποιους στενοὺς συνεργάτες του ἀπὸ τὴν Χαλκιδική, τὸν Καλλισθένη, τὸν Ἔφιππο, τὸν Στράττι καὶ τὸν Ἀριστόβουλο.

Ὁ Καλλισθένης ἀπὸ τὴν Ὄλυνθο ἔζησε πιθανὸν ἀπὸ τὸ 370 – 328 π.Χ. Ἦταν υἱὸς τῆς Ἡρῶς, ἡ ὁποία ἦταν στενὴ συγγενὴς τοῦ Ἀριστοτέλη, καὶ ὅταν τὸ 343 ὁ Ἀριστοτέλης ἀνέλαβε τὴν ἐκπαίδευση τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου, ὁ Καλλισθένης, ἂν καὶ ἀρκετὰ μεγάλος, συνεκπαιδεύθηκε μὲ τὸν Μ. Ἀλέξανδρο, τὸν ὁποῖο ἀκολούθησε στὴν ἐκστρατεία ὡς ἱστορικός, δηλαδὴ νὰ περιγράψει τὰ κατορθώματά του καὶ νὰ τὰ καταστήσει γνωστὰ στοὺς Ἕλληνες. Ὁ Καλλισθένης ἦταν δεινὸς στὸ λέγειν, πολὺ μορφωμένος, γι’ αὐτὸ καὶ ἦταν ἕνας ἀπὸ τοὺς διδασκάλους τῶν «βασιλικῶν παίδων», δηλαδὴ τῶν παιδιῶν 13 ἕως 16 ἐτῶν τῶν εὐγενῶν Μακεδόνων, ποὺ εἶχαν ταχθεῖ στὴν «θεραπεία», δηλαδὴ τὴν ὑπηρεσία τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου καὶ τὸν ἀκολούθησαν καὶ στὴν ἐκστρατεία. Ζοῦσε λιτὰ καὶ ἔχαιρε ἐκτιμήσεως, ἀλλὰ δὲν γνώριζε ἢ δὲν ἤθελε νὰ ἑλίσσεται στὴν βασιλικὴ αὐλή, γι’ αὐτὸ ὁ Μ. Ἀλέξανδρος ὁμιλώντας γιὰ τὸν Καλλισθένη ἀναφώνησε: «Μισῶ σοφιστήν, ὅστις οὐδ’ αὐτῷ σοφός» (Μισῶ τόν φιλόσοφο, ποὺ δὲν εἶναι σοφὸς οὔτε γιὰ τὸν ἑαυτό του).

Σὲ ἕνα συμπόσιο ὁ Μ. Ἀλέξανδρος τοῦ εἶπε στὴν πρόποση νὰ πλέξει τὸ ἐγκώμιο τῶν Μακεδόνων. Ὁ Καλλισθένης ὁμίλησε τόσο ὡραῖα, ὥστε ὅλοι τὸν ἐπευφήμησαν καὶ τοῦ ἔριχναν τὰ στεφάνια τους. Ὁ Μ. Ἀλέξανδρος τότε, χρησιμοποιώντας τὸν στίχο τοῦ Εὐριπίδη, τοῦ εἶπε: «Καλὰς ἀφορμὰς οὐ μέγ’ ἔργον εὖ λέγειν, ἀλλ’ ἔνδειξαι τὴν αὐτοῦ δύναμιν ἡμῖν κατηγορήσας Μακεδόνων, ἵνα καὶ βελτίους γένωνται μαθόντες ἅ πλημμελοῦσιν» (Δεῖξε μας λοιπόν τὴν ρητορική σου δεινότητα κατηγορώντας τοὺς Μακεδόνες, γιὰ νὰ διορθωθοῦν μαθαίνοντας τὰ σφάλματά τους). Καὶ ὁ Καλλισθένης μὲ θάρρος τοῦ ἀπάντησε: «Ἐν δὲ διχοστασίη καὶ ὁ πάγκακος ἔλαχε τιμῆς [1]» (Στὴν διχοστασία καὶ ὁ χείριστος μπορεῖ νὰ τιμηθεῖ), ἐννοώντας ὅτι ὁ Φίλιππος κυριάρχησε, ἐπειδὴ οἱ Ἕλληνες ἦταν διχασμένοι. Οἱ συμμετέχοντες στὸ συμπόσιο ἀγανάκτησαν, ἀλλὰ ὁ Καλλισθένης φεύγοντας εἶπε ἐπανειλημμένως στὸν Μ. Ἀλέξανδρο: «Κάτθανε καὶ Πάτροκλος, ὅπερ σέο πολλὸν ἄμεινων» (Πέθανε καὶ ὁ Πάτροκλος, ποὺ ἦταν πολὺ καλλίτερός σου). Γι’ αὐτὸ ὁ Ἀριστοτέλης, ὅταν πληροφορήθηκε τὸν θάνατό του – κατηγορήθηκε ὅτι συμμετεῖχε στὴν συνωμοσία [2] τοῦ Ἑρμολάου ἐναντίον τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου καὶ φυλακίσθηκε γιὰ νὰ δικασθεῖ, ἀλλὰ πέθανε στὸ δεσμωτήριο ἢ ἀπαγχονίστηκε ἐνῷ διαρκοῦσε ἡ Ἰνδικὴ ἐκστρατεία – εἶπε: «Καλλισθένης λόγῳ μὲν ἦν δυνατὸς καὶ μέγας, νοῦν δὲ οὐκ εἶχεν [3]».

Ὁ Καλλισθένης μνημονεύεται συχνὰ καὶ ὡς φιλόσοφος, ἀλλὰ τὸ ἔργο του εἶναι κυρίως ἱστορικό. Ἔγραψε «Περὶ τοῦ ἱεροῦ πολέμου» (356 – 345), Ἑλληνικὰ ἢ Ἑλληνικαὶ Ἱστορίαι, τὰ ὁποῖα ἦταν 10 βιβλία καὶ περιεῖχαν τὸ τριακονταετὲς διάστημα 387 – 357, δηλαδὴ τὴν διάλυση τῆς σπαρτιατικῆς κυριαρχίας, τὴν ἡγεμονία τῶν Θηβῶν καὶ τὴν ἐπικράτηση τοῦ Φιλίππου. Ἀπὸ αὐτὸ ὅμως τὸ ἔργο σώζονται ὀλίγα μόνον ἀποσπάσματα. Ἔγραψε καὶ Ἀλεξάνδρου πράξεις, ἀπὸ τὸ ὁποῖο σώζονται μόνον ἀποσπάσματα, ποὺ ἀναφέρονται στὴν γεωγραφικὴ ἐξέταση τῶν τμημάτων τῆς Μ. Ἀσίας, τῆς Συρίας καὶ τῆς Αἰγύπτου, ἀπὸ τὰ ὁποῖα διῆλθε ὁ Μ. Ἀλέξανδρος. Τὸ ἔργο αὐτὸ τὸ ἐξέδιδε κατὰ τμήματα, δηλαδὴ ὅταν τελείωνε μία ἐκστρατεία, καὶ ἔμεινε ἡμιτελὲς λόγῳ τοῦ θανάτου του, ἀλλὰ δὲν ἦταν δύσκολο μετὰ τὸν θάνατό του νὰ συγκεντρωθοῦν καὶ νὰ διαδοθοῦν ὡς ἕνα σύγγραμμα. Πρέπει ὅμως τὰ δημοσιευθέντα τμήματα τῆς ἱστορίας τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου νὰ ἔτυχαν ἀμέσως ἐξαιρετικῆς ὑποδοχῆς καὶ θαυμασμοῦ, διότι ὁ Καλλισθένης ἔλεγε ὅτι ἡ δόξα τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου ἐξαρτᾶται ἀπὸ αὐτόν.

Πολλοὶ μετέπειτα ἱστορικοὶ χρησιμοποίησαν ὡς πηγὴ τὸ ἔργο τοῦ Καλλισθένη γιὰ νὰ γράψουν τὴν ἱστορία τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου. Καὶ ἡ ροπὴ ὅμως πρὸς τὸ ἱστορικὸ μυθιστόρημα, ποὺ ἄρχισε ἀπὸ τὸν Καλλισθένη, πολὺ ἐνωρὶς ἔδωσε στὴν ἱστορία τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου μορφὴ μυθιστορηματική. Μυθιστορηματικὴ μορφὴ ἔχει καὶ ἡ ἱστορία τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου, ποὺ ἔγραψε κάποιος μὲ τὸ ὄνομα Καλλισθένης, γι’ αὐτὸ τὸν ἀποκαλοῦν Ψευδοκαλλισθένη, καὶ εἶχε τεράστια ἐπίδραση στὴν παγκόσμια φιλολογία, ἀφοῦ τὸν 5ο αἰῶνα μεταφράσθηκε στήν ἀρμενικὴ γλώσσα, ἀργότερα βρίσκουμε τὴν ἱστορία τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου στὴν περσική, ἀπὸ τὴν περσικὴ μεταφράσθηκε στὴν συριακή, μεταφράσθηκε καὶ στὴν λατινική, στὴν ἀραβικὴ καὶ ἀπὸ τὴν ἀραβικὴ κατὰ τὸ 1200 καὶ στὴν ἑβραϊκή.

Ὁ Ἔφιππος, ἐπίσης ἀπὸ τὴν Ὄλυνθο, ἱστοριογράφος, κατὰ τὸν Ἀρριανὸ συνόδευσε τὸν Μ. Ἀλέξανδρο στὴν ἐκστρατεία καὶ διορίσθηκε ἀπὸ αὐτὸν «ἐπίσκοπος», δηλαδὴ ἐπόπτης τῶν στρατευμάτων τῆς Αἰγύπτου, μὲ τὸν Αἰσχύλο τὸν Ρόδιο καὶ θὰ εἶχαν ὑπὸ τὴν προστασία τους καὶ τὸν Δεινοκράτη τὸν Μακεδόνα ἢ Ρόδιο, ὁ ὁποῖος ὡς ἀρχιτέκτων καὶ πολεοδόμος εἶχε ἀναλάβει τὸν σχεδιασμὸ τῆς νέας πόλεως Ἀλεξάνδρειας στὴν Αἴγυπτο. Διότι τὸν Μ. Ἀλέξανδρο στὴν ἐκστρατεία ἐναντίον τῶν Περσῶν τὸν ἀκολουθοῦσαν καὶ πολλοὶ ἐπιστήμονες καὶ εἰδήμονες στὶς τέχνες, μεταξὺ τῶν ὁποίων καὶ ὁ Διάδης ὁ Θεσσαλός, κορυφαῖος «μηχανοποιός», ἐφευρέτης πολιορκητικῶν μηχανῶν, ἀρχιμηχανικὸς τοῦ στρατοῦ, ὁ ὁποῖος ἔκανε καὶ τὸν μῶλο καὶ ἕνωσε τὴν Τύρο μὲ τὴν ἀκτή. Ὁ Ἔφιππος μετὰ τὸν θάνατο τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου ἔγραψε καὶ τὸ ἔργο «Περὶ Ἀλεξάνδρου καὶ Ἡφαιστίωνος ταφῆς», ἀπὸ τὸ ὁποῖο σώζονται ὀλίγα ἀποσπάσματα.

Ὁ Στράττις ἐπίσης ἀπὸ τὴν Ὄλυνθο, ἱστοριογράφος, ἀκολούθησε τὸν Μ. Ἀλέξανδρο στὴν ἐκστρατεία καὶ ἔγραψε ἀξιόλογα συγγράμματα, ὅπως «Περὶ τῶν Ἀλεξάνδρου ἐφημερίδων», «Περὶ ποταμῶν καὶ κρηνῶν καὶ λιμνῶν», «Περὶ Ἀλεξάνδρου τελευτῆς». Ὁ Ἀριστόβουλος ὁ Ἀριστοβούλου, ὁ ὀνομαζόμενος καὶ ὁ ἐκ Κασσανδρείας, διότι ἦταν ἄγνωστος ὁ τόπος καταγωγῆς του, ἀλλὰ ἔζησε μεγάλο χρονικὸ διάστημα στὴν Κασσάνδρα, στρατηγὸς καὶ ἱστοριογράφος τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου, εἶχε ἐκστρατεύσει ὡς μέλος τῆς ἀρχιτεκτονικῆς καὶ πολεοδομικῆς ὁμάδας τεχνικῶν. Σὲ ἡλικία 84 ἐτῶν, πιθανὸν τὸ 297 π.Χ., ἔγραψε ἱστορία τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου καὶ γράφει καὶ γιὰ τὸν Γόρδιο Δεσμό [4] ὅτι ὁ Μ. Ἀλέξανδρος τὸν ἔλυσε ἀφαιρώντας «τὸν ἕστορα τοῦ ρυμοῦ», δηλαδὴ τὸ ξύλινο καρφὶ ποὺ ἦταν μπηγμένο στὸν ρυμὸ (τιμόνι τῆς ἅμαξας) καὶ συγκρατοῦσε τὸν δεσμὸ τοῦ ζυγοῦ. Τὸ ἔργο του χάθηκε σχεδὸν ὅλο, ἂν καὶ ἦταν πολύτιμο γιὰ τὶς γεωγραφικὲς καὶ ἐθνογραφικὲς πληροφορίες καὶ θεωρεῖται ὡς συμπλήρωμα τῆς ἱστορίας τοῦ Πτολεμαίου, ὁ ὁποῖος περιορίσθηκε στὴν περιγραφή κυρίως πολεμικῶν γεγονότων. Ἡ ἱστορία τοῦ Ἀριστοβούλου καὶ τοῦ Πτολεμαίου ἦταν καὶ οἱ κυριότερες πηγὲς τοῦ Ἀρριανοῦ.

Καὶ ὁ Ἀρριανὸς στὸ ἔργο του «Ἀλεξάνδρου Ἀνάβασις» γράφει ὅτι ὁ Μ. Ἀλέξανδρος, ὁ ὁποῖος ἵδρυσε περισσότερες ἀπὸ 70 πόλεις στὴν Ἀσία καὶ τὴν Ἀφρική, ἔδωσε τὸ 324 π.Χ στὴν πόλη Ὤπη τὸν παρακάτω ὅρκο:

«Σᾶς εὔχομαι, τώρα ποὺ τελείωσαν οἱ πόλεμοι, νὰ εὐτυχήσετε μὲ τὴν εἰρήνη. Ὅλοι οἱ θνητοὶ ἀπὸ ἐδῶ καὶ πέρα νὰ ζήσουν σὰν ἕνας λαός, μονοιασμένοι γιὰ κοινὴ προκοπή. Νὰ θεωρῆτε τὴν οἰκουμένη πατρίδα σας, μὲ κοινοὺς νόμους, ὅπου θὰ κυβερνοῦν οἱ ἄριστοι, ἀνεξαρτήτως φυλῆς. Δὲν ξεχωρίζω τοὺς ἀνθρώπους, ὅπως κάνουν οἱ στενόμυαλοι, σὲ Ἕλληνες καὶ βαρβάρους. Δὲν μὲ ἐνδιαφέρει ἡ καταγωγὴ τῶν πολιτῶν, οὔτε ἡ ράτσα ποὺ γεννήθηκαν. Τοὺς καταμερίζω μὲ ἕνα μόνο κριτήριο. Τὴν Ἀρετή!

Γιὰ μένα κάθε καλὸς ξένος εἶναι Ἕλληνας! Καὶ κάθε κακὸς Ἕλληνας εἶναι χειρότερος ἀπὸ βάρβαρο! Ἂν ποτὲ σᾶς παρουσιασθοῦν διαφορές, δὲν θὰ καταφύγετε στὰ ὅπλα, παρὰ θὰ τὶς λύσετε εἰρηνικά. Στὴν ἀνάγκη θὰ σταθῶ ἐγὼ διαιτητής σας. Τὸν Θεὸ δὲν πρέπει νὰ τὸν νομίζετε ὡς αὐταρχικὸ κυβερνήτη, ἀλλὰ σὰν κοινὸ πατέρα ὅλων, ὥστε ἡ διαγωγή σας νὰ μοιάζη μὲ τὴν ζωὴ ποὺ κάνουν τὰ ἀδέλφια στὴν οἰκογένεια.

Ἀπὸ μέρους μου, θεωρῶ ὅλους ἴσους, λευκοὺς καὶ μελαμψούς. Καὶ θὰ ἐπιθυμοῦσα νὰ μὴν εἶσθε μόνον ὑπήκοοι τῆς Κοινοπολιτείας μου, ἀλλὰ μέτοχοι. Ὅλοι συνεταῖροι. Ὅσο περνάει ἀπὸ τὸ χέρι μου, θὰ προσπαθήσω νὰ συντελεσθοῦν αὐτὰ ποὺ ὑπόσχομαι.

Τὸν ὅρκον τοῦτον ποὺ δώσαμε μὲ τὴν σπονδὴ ἀπόψε, κρατῆστε τον σὰν σύμβολο Ἀγάπης» [5].

Γι’ αὐτὸ οἱ λαοὶ τῆς Ἀσίας τὸν λάτρευαν ὡς θεό. Γι’ αὐτὸ τὸν 7ο μ.Χ αἰῶνα, ὅταν ὁ Μωάμεθ προσπαθοῦσε νὰ διαδώσει τὴν θρησκεία του, κήρυκές του κρατοῦσαν τὴν εἰκόνα τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου καὶ ὁ λαὸς νόμιζε ὅτι ὁ νέος Θεός τους θὰ εἶναι ὁ Μ. Ἀλέξανδρος. Ἀλλὰ καὶ ὁ ὑπουργὸς Ν. Μάρτης ἔγραψε: «Τό 1957 σὲ ἀποστολή μου, κατόπιν ἐντολῆς τοῦ τότε πρωθυπουργοῦ… Κωνσταντίνου Καραμανλῆ, σὲ τρεῖς χῶρες τῆς Μέσης Ἀνατολῆς (Λίβανο, Συρία, Ἰορδανία) ἑπτὰ ὑπουργοί, τοὺς ὁποίους ἐπισκέφθηκα καὶ τοὺς ἔθεσα τὸ θέμα ἀνάπτυξης οἰκονομικῶν σχέσεων μὲ τὴν Ἑλλάδα, μοῦ δήλωσαν ὅτι ἐπιθυμοῦν συνεργασία μὲ τοὺς Ἕλληνες γιατὶ ὁ δεσμὸς Ἀράβων καὶ Ἑλλήνων εἶναι ἀκατάλυτος καὶ ἀπὸ τὸ γεγονὸς ὅτι οἱ Ἄραβες θεωροῦν τοὺς ἑαυτούς τους ἀπογόνους τοῦ Μ. Ἀλεξάνδρου». [6]

1. Πλούταρχος, Ἀλέξανδρος, 53.

2. Κατὰ τὸν Ἀρριανὸ «οἱ πολλοὶ» ἀπέδιδαν σὲ ἄλλα αἴτια τὴν καταδίκη τοῦ Καλλισθένη.

3. Πλούταρχος, Ἀλέξανδρος, 54.

4. Στὸ Γόρδιο, τὴν ἀρχαία πρωτεύουσα τῆς Φρυγίας, ὁ Ἀλέξανδρος παρέμεινε μὲ τὸν στρατό του τὸν χειμῶνα τοῦ 334/5 π.Χ. Στὴν ἀκρόπολη τοῦ Γορδίου ὑπῆρχε μία ἅμαξα, ἀνάθημα τοῦ Γορδίου, καὶ ὁ ζυγός της ἦταν δεμένος μὲ τὸν ρυμὸ μὲ ἕνα πολύπλοκο κόμπο ἀπὸ φλοιὸ κρανέας, τὸν περίφημο Γόρδιο Δεσμό. Ἡ παράδοση ἔλεγε ὅτι ὅποιος ἔλυνε τὸν δεσμὸ θὰ γινόταν βασιλιὰς τῆς Ἀσίας.

5. Μετάφραση Χρήστου Ζαλοκώστα.

6. Ν. Μάρτης, Ἡ πλαστογράφηση τῆς ἱστορίας τῆς Μακεδονίας, Ἀθῆνα, Εὐρωεκδοτική, 1983, ἔκδ. 6η, σελ. 62.

enromiosini ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τρείς σταθμοί του μετρό θα κλείσουν νωρίτερα σήμερα 15/12 και αύριο 16/12 για εργασίες αντικατάστασης ραγών στη γραμμή

Συγκεκριμένα λοιπόν, οι σταθμοί ΝΕΟΣ ΚΟΣΜΟΣ, ΑΓΙΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ και ΔΑΦΝΗ θα κλείσουν στις 21:40 το βράδυ, δυόμιση ώρες νωρίτερα από την καθορισμένη λήξη κυκλοφορίας Οι...

Μια Συζήτηση με τη Τεχνητή Νοημοσύνη για τη Δυστοπία και την Ευτοπία, με Αναφορά σε Ελλάδα και Ευρώπη

Το θέμα της σημερινής συζήτησης με την Τεχνητή Νοημοσύνη, στόχο έχει να επιχειρήσει μια διασύνδεση εννοιών που αντλούνται (στο παρόν άρθρο) από τη λογοτεχνία,...

90χρονος έθαψε τον σκύλο του ζωντανό

Στη Νέα Μηχανιώνα Θεσσαλονίκης ένας 90χρονος έθαψε ζωντανό σκύλο σε αγροτική έκταση Ο ηλικιωμένος οδηγήθηκε ενώπιον της δικαιοσύνης και του ασκήθηκε δίωξη για κακούργημα για...

Κολοραντο: Είχε συλληφθεί 57 φορές για κακοποίηση! Και όμως τον άφησαν ελεύθερο…

Κατ' εξακολούθηση κακοποιητής στο Κολοράντο αφέθηκε ελεύθερος από τη φυλακή και σε λιγότερο από δύο εβδομάδες από την απελευθέρωση τουδολοφόνησε τη μητέρα των τριών...

Άγνωστοι διέρρηξαν… το σπιτάκι του Άι Βασίλη στη Λαμία

Ντροπή και οργή προκαλεί η εικόνα στην πλατεία Πάρκου στη Λαμία, όπου άγνωστοι διέρρηξαν… το σπιτάκι του Άι Βασίλη! Οι δράστες, γνωστοί-άγνωστοι από μικροκλοπές στην περιοχή,...

Σαν σήμερα το Νόμπελ λογοτεχνίας στον Γιώργο Σεφερη

Η συγκλονιστική ομιλία του Γιώργου Σεφέρη στην απονομή του βραβείου Νόμπελ Λογοτεχνίας "Τούτη την ώρα αισθάνομαι πως είμαι ο ίδιος μια αντίφαση. Αλήθεια, η Σουηδική...

Έφοδος των αρχών σε γιάφκα εκτελεστών

Μια πραγματική γιάφκα εκτελεστών εντόπισε το ελληνικό FBI, δηλαδή οι αστυνομικοί της Διεύθυνσης Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος σε χώρο στα Καλύβια, που αρχικά βρισκόταν στο στόχαστρο...

Κατέρρευσε μέσα στο δικαστήριο και πέθανε λίγο πριν του ανακοινωθεί η ποινή

Σοκ προκάλεσε η είδηση του θανάτου ενός 84χρονου κατηγορούμενου για ενδοοικογενειακή βία, μέσα στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων Ο ηλικιωμένος άνδρας άφησε την τελευταία...

Επέτειος της δολοφονίας του Αλέξη Γρηγορόπουλου: Ποιοι σταθμοί του ΜΕΤΡΟ θα είναι κλειστοί

17 χρόνια συμπληρώνονται σήμερα Σάββατο 6 Δεκεμβρίου από την δολοφονία του Αλέξανδρου Γρηγορόπουλου από τον ειδικό φρουρό Επαμεινώνδα Κορκονέα στα Εξάρχεια και στο κέντρο...

Η Ευρώπη σε παλαιά και απωθημένα γεωπολιτικά μοτίβα Είναι αναχρονιστική η Ευρωπαϊκή αντιρωσική εμμονή;

Η Ευρώπη σε παλαιά και απωθημένα γεωπολιτικά μοτίβα Είναι αναχρονιστική η Ευρωπαϊκή αντιρωσική εμμονή;Η Ευρώπη (Ευρωπαϊκή Ένωση και Ηνωμένο Βασίλειο ΕΕ + ΗΒ) συσπειρώνεται...

Ζευγάρι νεκρό απο αναθυμιάσεις γεννήτριας βενζίνης

Ανάστατη είναι η κοινωνία στην Αλεξανδρούπολη από την είδηση του τραγικού θανάτου ενός ζευγαριού μέσα στο σπίτι τους πιθανώς από αναθυμιάσεις που προήλθαν από...

Σπείρα ανάγκαζε παιδιά να πωλούν λαθραία καπνικά προϊόντα

Εξαρθρώθηκε σπείρα που τα μέλη δραστηριοποιούνταν στην εμπορία ανθρώπων και συγκεκριμένα παιδιών με σκοπό τον εξαναγκασμό τους στην παράνομη πώληση λαθραίων τσιγάρων Μάλιστα, τα παιδιά...

Τα ταξί αναστέλουν την απεργία τους

Οι ταξιτζήδες είχαν αποφασίσει να παρατείνουν την απεργία τους μέχρι και τα ξημερώματα του Σαββάτου, 6 Δεκεμβρίου, ωστόσο, τελικά, οι καιρικές τούς άλλαξαν γνώμη Ειδικότερα,...

Απαγόρευσαν στους οδηγούς ταξί να συμπαρασταθούν στους Αγρότες

Έναν πρωτοφανή εμπαιγμό βίωσαν το μεσημέρι της Πέμπτης οι ταξιτζήδες οι οποίοι πραγματοποιούν την τρίτη συνεχόμενη μέρα πανελλαδικής απεργίας. Το μήνυμα στους ταξιτζήδες από το Υπουργείο...

89χρονος παρενόχλησε 16χρονη σε παιδική χαρά

Ένας 89χρονος συνελήφθη, καθώς προσέγγισε 16χρονη που καθόταν σε παγκάκι παιδικής χαράς και της πρότεινε σεξουαλική συνεύρεση έναντι αμοιβής Το νεαρό κορίτσι σοκαρίστηκε, καθώς ο...

Κυβέρνηση κατά αγροτών: Επεισόδια σε Νίκαια και Πλατύκαμπο

Οι αγρότες ξεκίνησαν τις κινητοποιήσεις τους στη Λάρισα αποφασισμένοι να το πάνε μέχρι τέλους Η χώρα είναι, πλέον, κομμένη στα δύο, καθώς, λίγο μετά τις...

Αγρότες και κτηνοτρόφοι ετοιμάζονται να κατεβάσουν τα τρακτέρ στους δρόμους από την Κυριακή

Ο αγροτοκτηνοτροφικός κόσμος συνεχίζει τον κύκλο κινητοποιήσεων που αναδεικνύει τα οξυμένα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα και τα επακόλουθα από το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ Σύμφωνα με...

Στη φυλακή 53χρονος που κακοποιούσε την 3χρονη κόρη του

Το Μεικτό Ορκωτό Εφετειο Χανίων έκρινε  ομόφωνα ένοχο 53χρονο πατέρα για γενετήσιες πράξεις σε βάρος της τρίχρονης κόρης του Του επέβαλε ποινή κάθειρξης 5,5 ετών,  με...

Επιδόματα, ΟΠΕΚΕΠΕ και δημογραφικό

Σύμφωνα με το αρνητικό των επιδόσεων του δημογραφικού προβλήματος που μας μαστίζει, και συναρτήσει πρόσφατου ερεθίσματος όπου δόθηκαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ …..κονδύλια σε φερόμενους άτεκνους,...

Ανατροπή στη δίκη της Κιβωτού

Σημαντική εξέλιξη σημειώθηκε χθες στη δίκη της Κιβωτού όταν ένας από τους βασικούς μάρτυρες, τρόφιμος του ιδρύματος,εξετάστηκε κατ’ αντιπαράσταση με άλλο παιδί που είχε...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ