ειδήσεις από τη Φουχτελονίκη

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

menoumethess_550_300_pixΑναδημοσιεύουμε από την ιστοσελίδα της νεανικής δημοτικής παράταξης «Μένουμε Θεσσαλονίκη – ούτε φυγή, ούτε υποταγή»:
Χθες, πραγματοποιήθηκε στην πόλη μας μια μεγάλη συνάντηση Ελλήνων και Τούρκων επιχειρηματιών, με σκοπό να ανοίξει ένα «παράθυρο ευκαιριών» ώστε να επενδύσει το τουρκικό κεφάλαιο στην Θεσσαλονίκη. Τον τουρκικό επιχειρηματικό κόσμο εκπροσώπησε στην συνάντηση η Ένωση Νέων Επιχειρηματιών της Τουρκίας (TUGIAD), που απαριθμεί περί τις 850 επιχειρήσεις, καταγράφοντας έναν συνολικό κύκλο εργασιών περί τα 50 δισ.$. Την ελληνική πλευρά, εκπροσώπησε το Ελληνοτουρκικό Επιμελητήριο Βορείου Ελλάδος (!).


Οι δύο πλευρές υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας, για την πύκνωση των επιχειρηματικών επαφών με σκοπό την σύναψη κοινών επενδυτικών σχεδίων. Ο Πρόεδρος της TUGIAD, Αλί Γιουσελέν, σύμφωνα με ρεπορτάζ της ενημερωτικής σελίδας του ΔΟΛ, in.gr καθόρισε με δηλώσεις του ποιοι είναι επακριβώς οι τομείς που ενδιαφέρουν το τουρκικό κεφάλαιο: «Ο κ.Γιουτσελέν σημείωσε ότι η Θεσσαλονίκη εντάχθηκε στο δίκτυο γραφείων της TUGIAD, το οποίο περιλαμβάνει πόλεις όπως η Νέα Υόρκη, οι Βρυξέλλες, η Σαγκάη και το Σικάγο, με κριτήριο ότι η Ελλάδα αποτελεί τη βασική πύλη εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ως τομείς με τις μεγαλύτερες προοπτικές για συνέργειες αναγνώρισε αυτούς των γεωργικών προϊόντων, των logistics, της ενέργειας, των κατασκευών, των επενδύσεων κεφαλαίου και της παραγωγικής δραστηριότητας που, όπως είπε, ‘χάθηκε από τη Θεσσαλονίκη, ιδίως στον τομέα των τροφίμων’». Το σχετικό δημοσίευμα, έκλεινε με την παρακάτω αναφορά στο ενδιαφέρον που εξέφρασε ο γ.γ. της TUGIAD, Μπασάκ Ιλίσογλου: «ο όμιλος εταιρειών που εκπροσωπεί ο γενικός γραμματέας της TUGIAD [] αναζητεί για επενδύσεις τουριστικά κτίρια σε τουριστικές περιοχές. Το σχέδιο αφορά τη μετατροπή ιστορικών κτιρίων σε ξενοδοχεία ή μικρά εμπορικά κέντρα, που θα φιλοξενήσουν ορισμένα brands τουρκικών προϊόντων, επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται κατά κύριο λόγο στον τομέα των τροφίμων».
Την ίδια στιγμή, ο Γιάννης Μπουτάρης, ζητούσε δημόσια από το βήμα της ημερίδας που οργάνωσε η Egnatia Post μαζί με την Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδος (ΟΜΥΛΕ), μεταξύ άλλων, και την (εμπορική) σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με εκείνο τη Σμύρνη. Να εκπροσωπούσε τάχα τη θέληση του ελληνοτουρκικού επιχειρηματικού κονσόρτσιουμ στην ημερίδα που οργάνωσαν οι εργαζόμενοι και η καλή ιστοσελίδα με σκοπό να υπερασπιστούν τον δημόσιο χαρακτήρα του λιμανιού;
Για να εξηγήσουμε εν τάχει τι παιχνίδι παίζεται πάνω στις πλάτες της Θεσσαλονίκης, θα συγκρατήσουμε ορισμένες αναφορές από τις στήλες της επικαιρότητας: «logistics, κατασκευές, επενδύσεις κεφαλαίων, εμπορική χρήση ιστορικών κτηρίων, τουρισμός». Κι επίσης, την αναφορά του Αλί Γκιουτσελέν, στο γεγονός ότι η Ελλάδα «αποτελεί την βασική πύλη εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην ευρωπαϊκή αγορά».
Αυτό που συμβαίνει επί της ουσίας, είναι πως η πολιτική που αντιπροσωπεύει ως τάχα «ανεξάρτητος» και «άφθαρτος» ο Γιάννης Μπουτάρης, είναι ότι επικαλείται το κυβερνητικό-τροϊκανό ιδεολόγημα της «ανάπτυξης» ώστε να «κλειδώσει» την ελληνική οικονομία και κοινωνία σε τροχιά πολλαπλής (αμερικάνικης, γερμανικής, τουρκικής) εξάρτησης.
Πίσω από τις εκκλήσεις για «επενδύσεις», μας ζητούν να απολέσουμε κάθε πολιτικό κριτήριο, και μαζί με αυτό κάθε αντίληψη σοβαρού και ολοκληρωμένου οικονομικού σχεδιασμού: «Λεφτά να είναι, κι ότι να ‘ναι – σε ‘στυλ καλώς ήλθε το δολάριο, το ευρώ, η τουρκική λίρα». Ότι αρμόζει δηλαδή σε μια αποικία χρέους.
Επί του συγκεκριμένου, η «συνεργασία» μιας (παρά τους κλυδωνισμούς της) ακμάζουσας τουρκικής οικονομίας των 80 εκατομμυρίων, με μια χρεοκοπημένη, πολιτικά χειραγωγούμενη χώρα των 10 εκατομμυρίων δεν μπορεί παρά να παραπέμπει στην εγκαθίδρυση ισχυρών δεσμών εξάρτησης.

Και ας γίνουμε συγκεκριμένοι:

Το γεγονός ότι το τουρκικό κεφάλαιο βλέπει στην Ελλάδα, και δη στη Θεσσαλονίκη, την βασική πύλη εισόδου των τουρκικών προϊόντων στην Ευρώπη, το γεγονός ότι ο δήμαρχος της πόλης πλειοδοτεί προς αυτήν την κατεύθυνση απαιτώντας την σύνδεση του λιμανιού της Σμύρνης με αυτό της Θεσσαλονίκης, θα έχει καθοριστικές, μείζονες συνέπειες πάνω στην οικονομική φυσιογνωμία της πόλης και ευρύτερα της Βορείου Ελλάδας. Και τούτο γιατί ο ανταγωνισμός των τουρκικών προϊόντων θα υπονομεύσει καίρια και αποφασιστικά οποιαδήποτε προσπάθεια ενδογενούς παραγωγικής ανασυγκρότησης, εξαναγκάζοντας την ελληνική πλευρά να περιοριστεί σ’ έναν μεταπρατικό, διαμετακομιστικό ρόλο. Από εκεί και πέρα, τα υπόλοιπα είναι γνωστά: Επιθετικές επενδύσεις στον τουρισμό, τις κατασκευές, και βέβαια στις πρώτες ύλες και τα αγροτικά προϊόντα. Οποιοσδήποτε πρωτοετής φοιτητής των οικονομικών, μπορεί να αντιληφθεί ότι αυτού του τύπου η ανάπτυξη (εξαγωγή πρώτων υλών και αγροτικών προϊόντων, αποβιομηχάνιση, και διόγκωση των καταναλωτικών υπηρεσιών) παραπέμπει στον κλασικό ορισμό της «εξάρτησης».
Για να το πούμε ξεκάθαρα, αυτό που σχεδιάζεται είναι η δια της οικονομίας μεταβολή της χώρας μας σε συνδιαχειριζόμενη δυτικο-τουρκική μπανανία.
Αυτή είναι η «νέα μεγάλη ιδέα» του Γιάννη Μπουτάρη, της πολιτικής που εκφράζει. Μια πολιτική των ελληνικών αρχουσών τάξεων, που συμπεριφέρονται σαν αποικιοκράτες στον ίδιο τους τον τόπο και έχοντας αποκλειστική κοινότητα συμφερόντων με τις ξένες δυνάμεις που αξιώνουν την υποταγή της χώρας μας.
Απέναντι σε αυτό το παιχνίδι δεν μπορούμε μόνο να αντιτάξουμε ένα μεγάλο ΟΧΙ. Για να πετύχουμε στην αντίστασή μας, πρέπει να αντιτάξουμε έναν ολοκληρωμένο οικονομικό σχεδιασμό.

  • Το λιμάνι, όπως και ο σιδηρόδρομος, και οι άλλες βαριές υποδομές της χώρας και της πόλης (ύδρευση, ηλεκτρισμός κ.λ.π.) πρέπει να παραμείνουν δημόσια. Όχι μόνο γιατί αποτελούν θεμελιώδεις για τον δημόσιο πλούτο και συμφέρον υποδομές –αλλά γιατί έχει αποδειχθεί ότι το ιδιωτικό κεφάλαιο αδυνατεί να τις διαχειριστεί, καθώς το κόστος συντήρησής τους είναι τεράστιο και αναπόσβεστο. Γι’ αυτό τις απομυζά, και τις εγκαταλείπει μετά, φθαρμένες και απαξιωμένες, σα στημένες λεμονόκουπες. Τα παραδείγματα της θατσερικής πολιτικής στην Βρετανία, άπειρα (σιδηρόδρομοι, λιμάνια κ.ο.κ.) και διδακτικά.
  • Δεύτερον, ο δημόσιος χαρακτήρας του λιμανιού δεν διασφαλίζεται μόνο από το τυπικό ιδιοκτησιακό του καθεστώς –αν και αυτό, είναι καθοριστικό– αλλά και από τις ουσιαστικές του λειτουργίες. Κοινώς δεν νοείται ανεξάρτητο, δημόσιο λιμάνι με αποβιομηχάνιση και παρασιτισμό. Γι’ αυτό και όλες οι βαριές υποδομές της πόλης και της ευρύτερης περιοχής πρέπει να ενταχθούν σε έναν ολικό οικονομικό σχεδιασμό παραγωγικής ανασυγκρότησης. Που θα υποβοηθηθεί αποφασιστικά από τις αδέσμευτες, ισότιμες σχέσεις της χώρας μας με τις υπόλοιπες χώρες της Βαλκανικής (κυρίως Σερβία, Βουλγαρία, Ρουμανία), διότι έχουμε συμπληρωματικές περίπου ισοδύναμες οικονομίες –γεγονός που επιτρέπει στην ανάπτυξη σχέσεων αμοιβαίας ωφέλειας.

Αυτή είναι μια δημιουργική απάντηση στον νεοκατοχικό μαυρογυαλουρισμό  του τάχα «ανεξάρτητου» Γιάννη Μπουτάρη.

Και βέβαια, δεν μπορούμε ποτέ να ξεχνάμε πως η Τουρκία δεν είναι ο οποιοσδήποτε «γείτονας», εξακολουθεί να κατέχει την Κύπρο, να απειλεί τη Θράκη και το Αιγαίο, να σιγοντάρει τα Σκόπια· Θα του προσφέρουμε και την ελληνική οικονομία και κατ’ εξοχήν την πόλη μας ως αποικία; Αυτό θέλει ο κύριος Μπουτάρης;

Μένουμε Θεσσαλονίκη

«Ούτε φυγή – Ούτε υποταγή»

email[email protected] | @menoumethess

http://www.menoumethess.wordpress.com

ΠρωτοσελιδαΕιδήσεις

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Ζευγάρι νεκρό απο αναθυμιάσεις γεννήτριας βενζίνης

Ανάστατη είναι η κοινωνία στην Αλεξανδρούπολη από την είδηση του τραγικού θανάτου ενός ζευγαριού μέσα στο σπίτι τους πιθανώς από αναθυμιάσεις που προήλθαν από...

Σπείρα ανάγκαζε παιδιά να πωλούν λαθραία καπνικά προϊόντα

Εξαρθρώθηκε σπείρα που τα μέλη δραστηριοποιούνταν στην εμπορία ανθρώπων και συγκεκριμένα παιδιών με σκοπό τον εξαναγκασμό τους στην παράνομη πώληση λαθραίων τσιγάρων Μάλιστα, τα παιδιά...

Τα ταξί αναστέλουν την απεργία τους

Οι ταξιτζήδες είχαν αποφασίσει να παρατείνουν την απεργία τους μέχρι και τα ξημερώματα του Σαββάτου, 6 Δεκεμβρίου, ωστόσο, τελικά, οι καιρικές τούς άλλαξαν γνώμη Ειδικότερα,...

Απαγόρευσαν στους οδηγούς ταξί να συμπαρασταθούν στους Αγρότες

Έναν πρωτοφανή εμπαιγμό βίωσαν το μεσημέρι της Πέμπτης οι ταξιτζήδες οι οποίοι πραγματοποιούν την τρίτη συνεχόμενη μέρα πανελλαδικής απεργίας. Το μήνυμα στους ταξιτζήδες από το Υπουργείο...

89χρονος παρενόχλησε 16χρονη σε παιδική χαρά

Ένας 89χρονος συνελήφθη, καθώς προσέγγισε 16χρονη που καθόταν σε παγκάκι παιδικής χαράς και της πρότεινε σεξουαλική συνεύρεση έναντι αμοιβής Το νεαρό κορίτσι σοκαρίστηκε, καθώς ο...

Κυβέρνηση κατά αγροτών: Επεισόδια σε Νίκαια και Πλατύκαμπο

Οι αγρότες ξεκίνησαν τις κινητοποιήσεις τους στη Λάρισα αποφασισμένοι να το πάνε μέχρι τέλους Η χώρα είναι, πλέον, κομμένη στα δύο, καθώς, λίγο μετά τις...

Αγρότες και κτηνοτρόφοι ετοιμάζονται να κατεβάσουν τα τρακτέρ στους δρόμους από την Κυριακή

Ο αγροτοκτηνοτροφικός κόσμος συνεχίζει τον κύκλο κινητοποιήσεων που αναδεικνύει τα οξυμένα προβλήματα του πρωτογενούς τομέα και τα επακόλουθα από το σκάνδαλο του ΟΠΕΚΕΠΕ Σύμφωνα με...

Στη φυλακή 53χρονος που κακοποιούσε την 3χρονη κόρη του

Το Μεικτό Ορκωτό Εφετειο Χανίων έκρινε  ομόφωνα ένοχο 53χρονο πατέρα για γενετήσιες πράξεις σε βάρος της τρίχρονης κόρης του Του επέβαλε ποινή κάθειρξης 5,5 ετών,  με...

Επιδόματα, ΟΠΕΚΕΠΕ και δημογραφικό

Σύμφωνα με το αρνητικό των επιδόσεων του δημογραφικού προβλήματος που μας μαστίζει, και συναρτήσει πρόσφατου ερεθίσματος όπου δόθηκαν από τον ΟΠΕΚΕΠΕ …..κονδύλια σε φερόμενους άτεκνους,...

Ανατροπή στη δίκη της Κιβωτού

Σημαντική εξέλιξη σημειώθηκε χθες στη δίκη της Κιβωτού όταν ένας από τους βασικούς μάρτυρες, τρόφιμος του ιδρύματος,εξετάστηκε κατ’ αντιπαράσταση με άλλο παιδί που είχε...

Τεμπη: Ξεκίνησε στη Λάρισα η δίκη για τα βίντεο

Για πρώτη φορά μέσα στην δικαστική αίθουσα βρέθηκαν και οι τρεις κατηγορούμενοι μετά την διαταγή του δικαστηρίου για αυτοπρόσωπη παρουσία Πρόκειται για την πρώτη δίκη...

69χρονος έπεσε στη θάλασσα με το αυτοκίνητό του στο λιμάνι του Πειραιά

Κάτω από αδιευκρίνιστες μέχρι στιγμής συνθήκες, στην Πύλη Ε8, ΙΧ όχημα έπεσε στη θάλασσα Στο αυτοκίνητο επέβαινε ένας 69χρονος άνδρας, ο οποίος κατάφερε να βγει...

Χανιά: Μαχαίρωσε 50 φορές τον πατέρα του

Το Μεικτό Ορκωτό Εφετείο Κρήτης στα Χανιά επέβαλε ποινή φυλάκισης 7 ετών και 4 μηνών σε έναν 28χρονο από το Ροδάκινο Ρεθύμνου, ο οποίος...

Κύκλωμα με πλαστούς πίνακες κορυφαίων ελλήνων και ξένων ζωγράφων

Εκατοντάδες πλαστά έργα γνωστών ζωγράφων είχαν στην κατοχή τους ένας 42χρονος και ένας 57χρονος, που συνελήφθησαν  Μάλιστα, ο δεύτερος, ο οποίος είναι σύμφωνα με πληροφορίες...

Καταδικάστηκαν 14 αγρότες για τον ΟΠΕΚΕΠΕ

Το δικαστήριο καταδίκασε και τους 14 κατηγορούμενους, δήθεν αγρότες από την Κρήτη, με δηλωμένες εκτάσεις από τη Φωκίδα έως τον Έβρο που λάμβαναν επιδοτήσεις...

Στάση εργασίας εκτακτως σε ΜΕΤΡΟ, ΗΣΑΠ και Τραμ

Έκτακτη στάση εργασίας θα πραγματοποιηθεί από τις 12 το μεσημέρι της Τετάρτης 26 Νοεμβρίου έως τις 6 το απόγευμα Πιο συγκεκριμένα,οι «Σταθερές Συγκοινωνίες» ΣΤΑΣΥ προχώρησαν...

Στέφανος Κασσελακης: Χθες ήταν μια μέρα συγκίνησης – Αλλά και μια μέρα δύναμης

Χθες ήταν μια μέρα συγκίνησης. Αλλά και μια μέρα δύναμης. Στην ημερίδα που συνδιοργανώσαμε με την «Πρωτοβουλία για την Ευρωπαϊκή Πρόοδο», το Ινστιτούτο Ευρωπαίων Δημοκρατών και...

46χρονη κατακρεούργησε την πεθερά της – Με ποιο κόμμα ήταν υποψήφια στις εκλογές

75χρονη δολοφονήθηκε από την ίδια τη νύφη της και μάλιστα με φρικιαστικό τρόπο Πρόκειται για τη Ρ.Μ., που είναι σύντροφος ενός από τους γιους της...

Παύλος Γερουλάνος: Εμείς επιλέγουμε να προτείνουμε λύσεις για το σήμερα και να σχεδιάζουμε το αύριο της ελληνικής κοινωνίας

Ένα είναι το συμπέρασμα και των τελευταίων ημερών:  η καρδιά της βαθιάς πολιτικής αλλαγής με σοβαρότητα που χρειάζεται η χώρα, χτυπάει στο ΠΑΣΟΚ.Εμείς επιλέγουμε...

Προφυλακίστηκε ο 16χρονος που κατηγορείται για τον βιασμό της 12χρονης στην Πάτρα

Ο ανήλικος πέρασε νωρίς το πρωί της Δευτέρας το κατώφλι του ανακριτή και κλήθηκε να απαντήσει σε σειρά κρίσιμων ερωτήσεων σχετικά με όσα συνέβησαν...

ΔΗΜΟΦΙΛΗ